RC4WD Bully ARTR -> Beetlejuice v3
-
Fillarimies
- Vanhempi jäsen
Vs: RC4WD Bully ARTR
Kerroppa mitenkä nuo vanteet on kestäneet, nyt kun aikaa on mennyt enemmän? :)
Vanteet kestivät koko kauden mainiosti. Melkoista rääkkiä ovat saanet eikä niissä näy kulumisen merkkejä. Hyvät vanteet teit! Tee vielä muutama satsi.Fillarimies kirjoitti: Kerroppa mitenkä nuo vanteet on kestäneet, nyt kun aikaa on mennyt enemmän? :)
-
Bluebeetle
- Legendaarinen!
Allekirjoitan tuon! Mulle kans sitte... :)Tomy kirjoitti: Vanteet kestivät koko kauden mainiosti. Melkoista rääkkiä ovat saanet eikä niissä näy kulumisen merkkejä. Hyvät vanteet teit! Tee vielä muutama satsi.
-
Fillarimies
- Vanhempi jäsen
Tekisin heti kun saa cnc-koneen alle ;)
Mutta kun pääsen täältä intistä tammikuussa niin ehkäpä sitte ;)
Mutta kaiken näköiset manuaalikoneistushommat onnistuu nyt. (sorvaus, jyrsintä, hitsaus, peltityöt, yms yms.)
Ajattelin tehä itelle scalepuskurit rosterista.
Mutta nyt loppu offtopikki.
Onpa hyvä että on vanteet kestäny :) Kyllähän mie laatuun panostinkin
Mutta kun pääsen täältä intistä tammikuussa niin ehkäpä sitte ;)
Mutta kaiken näköiset manuaalikoneistushommat onnistuu nyt. (sorvaus, jyrsintä, hitsaus, peltityöt, yms yms.)
Ajattelin tehä itelle scalepuskurit rosterista.
Mutta nyt loppu offtopikki.
Onpa hyvä että on vanteet kestäny :) Kyllähän mie laatuun panostinkin
Bully pukeutui uusiin vaatteisiin tulevaa kautta varten.

Mahottoman matala. Eikös tuollainen kuukuisi jo driftingiin tai mattokisoihin ;)
Joudunkohan luopumaan axialin vakiorungosta että saisi omankin "tontitettua" :P
Madalsitko vielä viimevuodesta eli paljon on nyt maavaraa? Ei se kyllä tainnut viimevuonna jäädä kertaakaan mihinkään mahastaan kiinni kisoissa, ainakaan en muista.
Ja vielä pukkaa kyselyä eli minkä valmistajan koppa tuo on? Ei taida olla se legendaarinen pro linen? koppa, kun eikös siinä ollut ikkunan tolppa eteen kallistettu?
Joudunkohan luopumaan axialin vakiorungosta että saisi omankin "tontitettua" :P
Madalsitko vielä viimevuodesta eli paljon on nyt maavaraa? Ei se kyllä tainnut viimevuonna jäädä kertaakaan mihinkään mahastaan kiinni kisoissa, ainakaan en muista.
Ja vielä pukkaa kyselyä eli minkä valmistajan koppa tuo on? Ei taida olla se legendaarinen pro linen? koppa, kun eikös siinä ollut ikkunan tolppa eteen kallistettu?
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Varmaan jotenkin kuvakulma on hämännyt. Kori on kyllä matalalla runkoon nähden, konepelti on aivan kiinni rungossa. Mutta auton alla on hyvin maavaraa. Kuva on nyt ilman sähköjä rungossa. Niiden kanssa auto painuu varmaan jonnekin 80-85mm tiennoille. Mitään muutoksia en ole tehnyt iskareiden kiinnityspisteisiin. Hiukan löysemmillä jousilla lähden liikkeelle verrattuna viime vuoteen.

Kori on kyllä Pro-Linen kori. Pro-Linella on kai kaksi kuplan koppaa, josta tämä on pienempi. Toinen on muistaakseni tarkoitettu esim. Slashiin. Taitaa CKRC olla ainoa toinen valmistaja, joka tekee crawleriin sopivaa kuplan koppaa.

Kori on kyllä Pro-Linen kori. Pro-Linella on kai kaksi kuplan koppaa, josta tämä on pienempi. Toinen on muistaakseni tarkoitettu esim. Slashiin. Taitaa CKRC olla ainoa toinen valmistaja, joka tekee crawleriin sopivaa kuplan koppaa.
Kuulin tänään SWX:ltä, että Castlelta on tullut uusi softapäivitys, jolla halutessaan MambaMaxiin ja Sidewinderiin saa auton rinteeseen pysäyttävän jarrun. Pitihän sitä kokeilla ja totta tosiaan, Drag Brake valikosta löytyi nyt vaihtoehto Crawler Full On. Sillä pysyy Bully nätisti rinteessä, jota se olisi ennen valunut hiljaa alas. Yhtään alemmas en voinut autoa laittaa, kun se olisi lähtenyt valumaan, kun ei renkaissa ollut pitoa.

Sitä en tiedä onko tästä oikeasti hyötyä. Auto lyö renkaat tasamaalla heti lukkoon, kun päästää varomattomasti kaasun. Jyrkässä alamäessä saa varmasti olla varuillaan, ettei auto kiepsahda konepellin kautta ympäri. Jos kaasun päästää hitaammin, on pysähdyskin hellempi.

Sitä en tiedä onko tästä oikeasti hyötyä. Auto lyö renkaat tasamaalla heti lukkoon, kun päästää varomattomasti kaasun. Jyrkässä alamäessä saa varmasti olla varuillaan, ettei auto kiepsahda konepellin kautta ympäri. Jos kaasun päästää hitaammin, on pysähdyskin hellempi.
Hiukan testailin patjalta laskeutumista ja kyllä enemmän pidän vanhasta 100% drag brake setupista. Crawler Full On vaihtoehdolla ei tahdo liipasinsormessa millään riittää nopeus ja kontrolli auton jarruttamiseen hallitusti keskellä rinnettä. 100%:lla auto valuu hitaasti, nätisti ja hallitusti rinnettä alas.
Ilmeisesti tuo "full on" on toteutettu oikosulkemalla moottoria? Kuluttaakohan paljonkin virtaa enemmän ja tykkääköhän moottrin kommutaattori kyttyrää tuollaisesta?
Sen mitä itse olen nähnyt niin bullyissa on just sopivan tahmeat jarrut ;)
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Itse en tiedä yhtään, kuinka jarrun voimaa on kasvatettu. Olen 100% pihalla sähköasioista. Jos nopari hoitaisi itse automaattisesti jarruvoiman kasvattamisen sopivan nopeasti ja hallitusti, niin voisi olla käyttökelpoinenkin tämä lisätty jarruvoima. Kuinka lie Tekineissä toimii voimakkaampi jarru?LaaLaa kirjoitti: Ilmeisesti tuo "full on" on toteutettu oikosulkemalla moottoria? Kuluttaakohan paljonkin virtaa enemmän ja tykkääköhän moottrin kommutaattori kyttyrää tuollaisesta?
-
Fillarimies
- Vanhempi jäsen
Mie luulen että sinne moottorille tulee virtaa on vaan nostettu. Ja jarru toimii varmaan periaatteessa niin että moottori pakotetaan pyörimään väärään suuntaan, jolloin vauhti tietysti hidastuu. Elikkä moottoriin menevää virtaa ei ole kuristettu niin paljon kuin 100% drag brakessa.
Nää nyt on vaan minun mietteitä :)
Se full on dragbrake rasittaa voimansiirtoa paljon enemmän kuin tuo tahmea jarru. Siinä on ainaki yks huono puoli :(
Nää nyt on vaan minun mietteitä :)
Se full on dragbrake rasittaa voimansiirtoa paljon enemmän kuin tuo tahmea jarru. Siinä on ainaki yks huono puoli :(
Pakko se oli tehdä, nimittäin yrittää kohentaa Bullyn ohjausta hiukan. Kauan pyristelin vastaan mutta liekö Nokian kehno sijoitus antanut vaadittavan kimmokkeen asian toteuttamiseksi. Ohjauksen parantaminen näyttäisi olevan Amerikassa kuuminta hottia tällä hetkellä. Huimimmat modaajat raportoivat jopa 50 asteen ohjauskulmista. Minä otin vaatimattomasti tavoitteeksi muutaman asteen parantamisen. Lisäksiksi päätin kokeilla valu-Bullyjen akselinputkia etupäähän. Niillä saa hiukan lisää painoa eteen ja vastaavasti vannepainoja voi hiukan karsia rasittamasta voimansiirtoa. Ja kun hintakaan ei päätä huimaa, $20, ei tunnu niin pahalta, mikäli projektissa jokin menee pieleen.
Kun akseleita tutkailee päältä päin, kiinnittyy huomio ensimmäiseksi ohjauspaloihin, jotka ottavat akselinputkiin kiinni ohjauksen ollessa ääriasennossa. Niinpä se oli luonnollinen kohta aloittaa. Poistin ohjauspalasta ainesta Dremelin hiomarullalla, jotta ohjauspala pääsisi kääntymään tiukempaan kulmaan akselinputkea vasten. Valu-akseleiden aines on pehmeää ja karkea hiomarulla puree siihen hyvin.
Tässä hiottu ohjauspala.

Ja tässä vertailu alkuperäiseen ohjauspalaan.

Ohjauksen modaaminen olisikin ollut helppoa, mikäli tässä olisi kaikki tarvittava työ. Valitettavasti vetoakselit eivät käännyt juurikaan alkuperäistä ohjauspalaa enemmän, joten niitäkin joutuu viilaamaan. Ensiksi hioin hiukan akselinpään kuppia suuremmaksi ja kupin reunoihin loivempaa kulmaa.
Dremelillä tämäkin onnistuu. Sorvin omistaja tekisi jo kaunista jälkeä.

Nyt luulisi vetoakselin jo kääntyvän - mutta ei. Vetoakselin tappi ei pääsekään rittävän jyrkkään kulmaan, joten sillekin on tehtävä jotain. 2,5mm poralla poistina vetoakselin päästä ainesta sopivista kohdista, jotta tappi pääsisi kääntymään jyrkempään kulmaan.
Eron huomaa jo silmällä.

Ja tässä vihdoin valmiit vetoakselit, jossa tavoitteen mukaisesti muutama aste lisää kääntyvyyttä.

Kun akseleita tutkailee päältä päin, kiinnittyy huomio ensimmäiseksi ohjauspaloihin, jotka ottavat akselinputkiin kiinni ohjauksen ollessa ääriasennossa. Niinpä se oli luonnollinen kohta aloittaa. Poistin ohjauspalasta ainesta Dremelin hiomarullalla, jotta ohjauspala pääsisi kääntymään tiukempaan kulmaan akselinputkea vasten. Valu-akseleiden aines on pehmeää ja karkea hiomarulla puree siihen hyvin.
Tässä hiottu ohjauspala.

Ja tässä vertailu alkuperäiseen ohjauspalaan.

Ohjauksen modaaminen olisikin ollut helppoa, mikäli tässä olisi kaikki tarvittava työ. Valitettavasti vetoakselit eivät käännyt juurikaan alkuperäistä ohjauspalaa enemmän, joten niitäkin joutuu viilaamaan. Ensiksi hioin hiukan akselinpään kuppia suuremmaksi ja kupin reunoihin loivempaa kulmaa.
Dremelillä tämäkin onnistuu. Sorvin omistaja tekisi jo kaunista jälkeä.

Nyt luulisi vetoakselin jo kääntyvän - mutta ei. Vetoakselin tappi ei pääsekään rittävän jyrkkään kulmaan, joten sillekin on tehtävä jotain. 2,5mm poralla poistina vetoakselin päästä ainesta sopivista kohdista, jotta tappi pääsisi kääntymään jyrkempään kulmaan.
Eron huomaa jo silmällä.

Ja tässä vihdoin valmiit vetoakselit, jossa tavoitteen mukaisesti muutama aste lisää kääntyvyyttä.

Tein juuri saman homman omiin Bullyn akseleihin (tai siis etuakseliin ;)) , taitaa olla sellainen aika vuodesta ;D
J
J
Viimeksi muokannut JK1, Pe 19.03.2010 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin on!JK1 kirjoitti: Tein juuri saman homman omiin Bullyn akseleihin, taitaa olla sellainen aika vuodesta ;D
J
Vaihdoitko ohjauspalat? Muistaakseni Nokialla kerroit, että kotosalla odottaa heavy duty versiot. Jos kyllä, pitikö käyttää laakereiden irrottamiseen paljon väkivaltaa? Olen varoivaisesti yrittänyt niitä irrottaa, mutta toistaiseksi tuloksetta. Uskaltaako niitä naputtaa oikein tosissaan?
-
assoracing
- DIG-taattori
Kyllä ne laakerit lähtee, kun napautat napakasti.
#4 2.2 Nordics  2012
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
Tämä selvä. Minäpä lähden napauttamaan.
Mmm, itse en ole modannut lähes ollenkaan omiani ja nyt axialin offsettia vastaavilla vanteilla kääntyy niin että ottaa joko laatikkoon tai moottorin päähän kumi kiinni, linkeistä puhumattakaan. ::)
Krapula Cup champ '08
Muna Cup driver '09
Muna Cup driver '09
Näinhän se usein on. Minulla on vakiokunnossa vielä 2-3mm tyhjää ennen kuin rengas osuu alalinkkeihin. Ajattelin ottaa tämän tilan hyötykäyttöön. :)klrp kirjoitti: Mmm, itse en ole modannut lähes ollenkaan omiani ja nyt axialin offsettia vastaavilla vanteilla kääntyy niin että ottaa joko laatikkoon tai moottorin päähän kumi kiinni, linkeistä puhumattakaan. ::)