jpassi kirjoitti: Ma 25.04.2022 09:17
Tämä on kyllä upea! Vähän sellainen Suomalais-ugrilaisella puun alla pihalla kasatun tyylinen (tämä on siis kehu 🙂) eli tehdään siitä, mitä pihalta/kavereilta/halvalla/ilmaiseksi saadaan ja jos ei sovi, laitetaan sopimaan! Kertakaikkiaan hieno peli!
😇😄🍻👍🏻
No tämä ON vaihtokaupoin, käytetyllä osalla, pummien ja ite kötöstellen koitettu tehä, mutta on ollu pakko omaa oikeeta rahaakin käyttää, esim pussillinen linkinpäitä kun en käytettyjnä saanu ostettua ym.
Arvostan todella paljon täällä näkyviä ihan eri tason laitteita joita esim Tawler, Pertsax, Loopone ja vaikkapa Temmes tekee eksoottisilla high end osilla sekä ite tuusaten, mutta sit taas, esmes Jeepsterin hitsailemat rungot ja kaikki, ja Lassiin Jeep kaikessa vaivannäössään on jotain mihkä voin helpommin samaistua ja kehua nämäkin on. Mulla on hyvin rajalliset varannot, ja vaikka vapaa-aikaa on rutkasti, niin ei tässä kannata oikein haaveillakaan Mojaveista eikä myöskään sytytä kovin hierottu tyyli. Mad Max, jokkis, kotimaiset lommoiset kilpimaasturit ruosteläikkineen, vanhat rekat mätänemässä pellon laidoilla, romiksilla käytössä olleet ja olevat purkuroinasta kyhätyt rujot työajonevot minua miellyttää enämpi kun kiilto ja vahaus kumminkin.
Mietin pitäskö auton johkin "valmis" - vaiheeseen koottuani, pistää paloiksi ja lasikuulapuhaltaa kaikki mikä voi ruostua, kun puhalluskaappi on, ja sateinen kevät edessä. Sekin olis aitoo patinaa ja edullisempi ja vaivattomampikin kuin alkaa runkoa ruosteiseksi maalalileen. Myös iskarit pitäs maalailla ja muu riettaan punainen mitä nyt näkyy.
Kertokaas muuten, viisaammat, miten noi kartaanit mitataan / mitat ilmoitetaan oikeesti?
Epäilen että kuusiokoloavaimen varrella jatkamani takakartaani tulee hajoamaan mutta en tiiä onko noiten mitoille joku standartisoitu tapa mitata ne. Omaan päähäni kävis se että lukituspinnien reikäväli olis oiva mitta, mutta onko se niin? Ei pysty tilaan 3 eri mittasta vaan yhden.
Koriin oon joteki jo kiintyny enkä kehtaa sanoa kuinka monta tuntia oon sitä koonnu muovi- ja peltisilpulla. Siltikin, voisin kuvitella että laittasin siihen jonkun toisenlaisenkin mutta koritarjonta on pirun heikkoa hintaluokassa "postikulut tai max 50e" 😄. Pellisthän sellasen tekis kyllä kuulapäävasaralla ja hitsaillen mut pitäs löytää joku mikroaaltouuni tms josta kyniä ohutta peltiä. Just Nyt on haussa pakastin tahi asuntovaunu tai muu esine jossa olis ohutta alumiinia, millistä tai alle, jota vois uudelleenkäyttää lavan lattiaksi.
Jos sopii, niin heitämpä puutelistan tähän oheen. Jos kellän lojuu jouten eli jouten eli tyyliin liki postikuluilla nurkist lähtevää tällaista niin sopii ilmotella:
-1 kpl 1.9" vanne. Saa olla murtunut, tai vajaa, kunhan se ulkopinta olis jotensakin tallella. Tämä tulis varapyörän vanteeksi, jota ei käytetä. Eli piisaa kun renkaan näkyvä reikä peittyy. Aivan sama onko minkä mallinen ym ja siksi en mittään 60 euron beadlockeja ja hifiä etsi.