"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uusi RC-Offari ilmoittautuu

Yleistä keskustelua harrastuksesta
mihis
Nyyppä

Re: Uusi RC-Offari ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja mihis »

MrHuman kirjoitti: Su 16.02.2025 17:48 Tervetuloa foralle!

Uudellamaalla on paljon kuskeja, ja aivan varmasti ajoseuraa löytyy.
Oliko joitain WA-ryhmiä, vai täälläkö ilmotellaan, kun on ajotuulella?
MrHuman
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja MrHuman »

Täällä yleensä kai on huudeltu, jotain WA ryhmää vissiin löytyy, mutta en sitä sen enempää tiedä.
124 118 110
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja 124 118 110 »

mihis kirjoitti: Ti 18.02.2025 01:10
124 118 110 kirjoitti: Ma 17.02.2025 13:57
mihis kirjoitti: Su 16.02.2025 14:32 Täällä taas uusi offariharrastelija. RC-kokemusta on koptereista ja lennokeista parisenkymmentä vuotta, mutta iän karttuessa on aika siirtyä vähän hitaampiin vehkeisiin, joista näkee, miten päin ne on ja mihin suuntaan menossa..

Mutta yksin on vähän tylsää ajella. Löytyiskö pääkaupunkiseudulta ajoseuraa? Asun itse Itä-Helsingin suunnalla.

IMG_8843.jpeg

Asun vuokissa, entä itse? En ole itsekään enää mikään nuori poikanen. Crawling vienyt mennessään totaalisesti👌🏻
Vuokissahan minäkin.
Loistava homma.
1/24>1/18>1/10>? http://velkakello.fi/ :evil:
Tomppe
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Tomppe »

Uusi RC-Offari ilmoittautuu

Kaksi vuotta sitten näin mainoksen TRX-4M autosta jossain netin syövereissä ja erehdyin ostamaan sellaisen. Mukava sillä on ajella, mutta ennen kaikkea se sytytti innostuksen RC-Crawler autoja kohtaan.

Jossain kohtaa sitten löysin Pisen youtube kanavan ja sen innoittamana ostin käytetyn TRX-4 auton pari kuukautta sitten. Täytyy kyllä todeta, että 1/10 autot on ihan oma maailmansa. Kiinnostaisi tiedustella, että minkä ikäisiä harrastajat yleensä on, itse olen vasta 20 vuotias.
WhatsApp Image 2025-02-23 at 16.33.52.jpeg
WhatsApp Image 2025-02-23 at 16.33.52.jpeg (189.73 KiB) Katsottu 7436 kertaa
WhatsApp Image 2025-02-22 at 23.04.18.jpeg
WhatsApp Image 2025-02-22 at 23.04.18.jpeg (157.55 KiB) Katsottu 7436 kertaa

Vielä sellainen kysymys, että millä ihmeellä kannattaa yrittää maalata piiloon kuvassa näkyviä vihreitä osia?
Raissi
Juniori

Viesti Kirjoittaja Raissi »

Tomppe kirjoitti: Su 23.02.2025 16:37 Uusi RC-Offari ilmoittautuu

Kaksi vuotta sitten näin mainoksen TRX-4M autosta jossain netin syövereissä ja erehdyin ostamaan sellaisen. Mukava sillä on ajella, mutta ennen kaikkea se sytytti innostuksen RC-Crawler autoja kohtaan.

Jossain kohtaa sitten löysin Pisen youtube kanavan ja sen innoittamana ostin käytetyn TRX-4 auton pari kuukautta sitten. Täytyy kyllä todeta, että 1/10 autot on ihan oma maailmansa. Kiinnostaisi tiedustella, että minkä ikäisiä harrastajat yleensä on, itse olen vasta 20 vuotias.

Vielä sellainen kysymys, että millä ihmeellä kannattaa yrittää maalata piiloon kuvassa näkyviä vihreitä osia?
Aivan hyvä valinta ekaksi autoksi, sopivan kestävä niin antaa anteeksi pieniä virheitä ja kolhuja mitä kuski ja ympäristö aiheuttaa. 👍 Omassa ollut ESC kans pientä saikkaamista, mutta muuten toiminut vallan mainiosti.

Taitaa olla nuo vihreät porttaali kotelot jonkinmoista metallia sinulla siinä. Itse vetäisin pohjamaalin ja siihen perus kilikolilla vaan useamman kerroksen päälle haluttua väriä. Ottavat luultavasti joka tapauksessa osumaa ja pinta kuluu/hankautuu, kun paljon ajelee. Kait niistä ensin pystyis tuon vihreän värin jollain liuottimella poistaan jos haluais hifistellä, maaliahan sekin kuiten on.

Linkkejä en itse lähtisi maalaamaan, tekisin joko uudet itse tai ostaisin valmiina. Nekin kuitenkin kuluvat kunnon kivikko ajossa.

-Risto 30v.
Pertsax
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pertsax »

Raissi kirjoitti: Su 23.02.2025 20:12

Aivan hyvä valinta ekaksi autoksi, sopivan kestävä niin antaa anteeksi pieniä virheitä ja kolhuja mitä kuski ja ympäristö aiheuttaa. 👍 Omassa ollut ESC kans pientä saikkaamista, mutta muuten toiminut vallan mainiosti.

Taitaa olla nuo vihreät porttaali kotelot jonkinmoista metallia sinulla siinä. Itse vetäisin pohjamaalin ja siihen perus kilikolilla vaan useamman kerroksen päälle haluttua väriä. Ottavat luultavasti joka tapauksessa osumaa ja pinta kuluu/hankautuu, kun paljon ajelee. Kait niistä ensin pystyis tuon vihreän värin jollain liuottimella poistaan jos haluais hifistellä, maaliahan sekin kuiten on.

Linkkejä en itse lähtisi maalaamaan, tekisin joko uudet itse tai ostaisin valmiina. Nekin kuitenkin kuluvat kunnon kivikko ajossa.

-Risto 30v.
Kyllä noissa alumiini osissa on anodisoitu nuo värit. Lähtevät halutessaan uuninpuhdistajalla / putkien avaamiseen tarkoitetulla aineella pois. Mutta alumiini vaatii happomaalin, että pysyy uusi väri pinnassa.

-Pertsa 47v.
Raissi
Juniori

Viesti Kirjoittaja Raissi »

Pertsax kirjoitti: Ma 24.02.2025 12:27Kyllä noissa alumiini osissa on anodisoitu nuo värit. Lähtevät halutessaan uuninpuhdistajalla / putkien avaamiseen tarkoitetulla aineella pois. Mutta alumiini vaatii happomaalin, että pysyy uusi väri pinnassa.

-Pertsa 47v.
Aivan, eipä käynyt tämä mielessä. Mutta kemiallisin menetelmin senkin tosiaan saa pois ja pohjamaalia saa myös happomaalina perus kilikoli purkissa. Niihinhän yleensä pystyy vetämään sitten jo perus maalia päälle.
Tomppe
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Tomppe »

Pertsax kirjoitti: Ma 24.02.2025 12:27
Raissi kirjoitti: Su 23.02.2025 20:12

-Risto 30v.
Kyllä noissa alumiini osissa on anodisoitu nuo värit. Lähtevät halutessaan uuninpuhdistajalla / putkien avaamiseen tarkoitetulla aineella pois. Mutta alumiini vaatii happomaalin, että pysyy uusi väri pinnassa.

-Pertsa 47v.
Tutkin tarkemmin porttaalikoteloita ja näyttää siltä, että vihreä väri on anodisoitu pintaan. Kiitos molemmille neuvoista.
porro
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja porro »

Morjensta, alkuviikosta tuli hankittua Absima CR3.4eco ja sillä olisi tarkoitus lähteä tutustumaan tähän rc offin maailmaan. Katsotaan kuinka pahasti tämä puraisee. Itä-helsingin suunnalta ja täältä pk-seudulta kelpaa ajoseuraa kyllä.
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

porro kirjoitti: La 26.04.2025 19:06 Morjensta, alkuviikosta tuli hankittua Absima CR3.4eco ja sillä olisi tarkoitus lähteä tutustumaan tähän rc offin maailmaan. Katsotaan kuinka pahasti tämä puraisee. Itä-helsingin suunnalta ja täältä pk-seudulta kelpaa ajoseuraa kyllä.
Tervetuloa mukaan harrastamaan. Jos vaan pääset tulemaan, niin suosittelen ensi viikon lauantaina Tampereen Ruskon safarille osallistumista. Pääset heti nauttimaan harratuksesta parhaimmillaan muutaman kymmenen muun kuskin kanssa.

Alla linkki tapahtumakutuun:

viewtopic.php?t=14006
porro
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja porro »

teppisch kirjoitti: La 26.04.2025 19:12
porro kirjoitti: La 26.04.2025 19:06 Morjensta, alkuviikosta tuli hankittua Absima CR3.4eco ja sillä olisi tarkoitus lähteä tutustumaan tähän rc offin maailmaan. Katsotaan kuinka pahasti tämä puraisee. Itä-helsingin suunnalta ja täältä pk-seudulta kelpaa ajoseuraa kyllä.
Tervetuloa mukaan harrastamaan. Jos vaan pääset tulemaan, niin suosittelen ensi viikon lauantaina Tampereen Ruskon safarille osallistumista. Pääset heti nauttimaan harratuksesta parhaimmillaan muutaman kymmenen muun kuskin kanssa.

Alla linkki tapahtumakutuun:

viewtopic.php?t=14006
Kiitos kutsusta, mutta valitettavasti lauantaina on jo menoa. :/
Whippler
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Whippler »

Terve! Tuli hommattua käytettynä tuommonen mönkiäinen laturia vaille valmis paketti, pari kertaa ajellu ja innostunut aiheesta.

Ajokki ei todellakaan ole oman näköinen joten erehdyin sitten samantien tilaamaan kittiä, ja kaiken moista osaa kylkeen. Sit pitäs keksiä että millä mää saan kaiken kasaan 😅 sähköt meinasin nyt ensalkuun ainakin nyysiä tästä. Mutta visio omasta ajokista on sen verran villi että sanwa MT-s kanavat ei ainakaan riitä. Ja ei kyllä taida mitenkään päin järkevasti istua mihinkään kisaluokkaankaan.

Safari ryöminnäthän tässä nyt muutenkin lähinnä kiinnostaa, tapuhtumiin vissiin saanee osallistua autolla kuin autolla, ja meneehän tääkin vempele vissiin suoriltaan tohon kakkosluokkaan jos innostuu porttikisaa kokeileen ja sattuu oleen sopiva tapahtuma.

Tosiaan Vihdistä päin. Ja mitä foorumia selannut niin herra hillbilly on ihan muutaman kilsanpäässä. Jos sitä jotain ajeluseuraa johonkin mestaan löytäis niin pääsis tutustuun tähän touhuun paremmin.

Pisen videot tuli löydettyä myös ja jampalle jutellutkin, pitäs varmaan joku buildi tms palsta pistää tänne nyt sit pystyyn missä kysellä vinkkejä.
20250522_171018.JPG
jpassi
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja jpassi »

Tervetuloa joukkoon ! Meitä on Vihdissä useampikin harrastaja, joten ajoseuraa varmasti löytyy. Itse vaikutan Otalammella.
Crawl3r
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Whippler kirjoitti: Pe 23.05.2025 21:45 Terve! Tuli hommattua käytettynä tuommonen mönkiäinen laturia vaille valmis paketti, pari kertaa ajellu ja innostunut aiheesta.

Ajokki ei todellakaan ole oman näköinen joten erehdyin sitten samantien tilaamaan kittiä, ja kaiken moista osaa kylkeen. Sit pitäs keksiä että millä mää saan kaiken kasaan 😅 sähköt meinasin nyt ensalkuun ainakin nyysiä tästä. Mutta visio omasta ajokista on sen verran villi että sanwa MT-s kanavat ei ainakaan riitä. Ja ei kyllä taida mitenkään päin järkevasti istua mihinkään kisaluokkaankaan.

Safari ryöminnäthän tässä nyt muutenkin lähinnä kiinnostaa, tapuhtumiin vissiin saanee osallistua autolla kuin autolla, ja meneehän tääkin vempele vissiin suoriltaan tohon kakkosluokkaan jos innostuu porttikisaa kokeileen ja sattuu oleen sopiva tapahtuma.

Tosiaan Vihdistä päin. Ja mitä foorumia selannut niin herra hillbilly on ihan muutaman kilsanpäässä. Jos sitä jotain ajeluseuraa johonkin mestaan löytäis niin pääsis tutustuun tähän touhuun paremmin.

Pisen videot tuli löydettyä myös ja jampalle jutellutkin, pitäs varmaan joku buildi tms palsta pistää tänne nyt sit pystyyn missä kysellä vinkkejä.

20250522_171018.JPG
Tervetuloa mukaan! Harrastus vie nopeasti mennessään. 😁 itse myös vihdissä, joten kyllä ajo kaveria löytyy melko läheltä.
Atte_p k10
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Atte_p k10 »

Moikka olen uusi harrasta tai jo jonkin aikaa jo iskän kanssa harrastanut mutta nyt liityin tänne.moni ehkä tunnistaa autoni trx4 high trial k10 tosin sitä on nyt vähän muokattu värin ym muun suhteen.tästä se lähtee.
Liitteet
IMG_20250806_105610.jpg
MrHuman
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja MrHuman »

Atte_p k10 kirjoitti: Ke 06.08.2025 11:01 Moikka olen uusi harrasta tai jo jonkin aikaa jo iskän kanssa harrastanut mutta nyt liityin tänne.moni ehkä tunnistaa autoni trx4 high trial k10 tosin sitä on nyt vähän muokattu värin ym muun suhteen.tästä se lähtee.

Tervetuloa

Ja tervetuloa muillekin uusille!
Jylhami
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Jylhami »

Täällä myös uusi kiinnostunut 1:1 Suzukilla ja G-mersulla aikanaan kilpaa ajanut offari.
Hommasin jo 3D mallin pätkämersusta, jonka ajattelin tulostaa. Kilpaileminenkin saattaisi kiinnostaa, niin katselin hieman noita sääntöjä enkä mielestäni löytänyt mistään akseliväliä tuohon Scale 2-luokkaan.
Korin jos tulostaa 1:10 kokoon, niin taitaa olla noin 240mm luokka akseliväli, mahtaako olla ok?
Saakos tuossa 2-luokassa olla portaaliakselit jos esikuvassa ei sellaisia ole ollut?
Rungoksi suunnittelin vaikka ihan Axial SC10 vai pitääkö heti hommata joku Vanguish tms?

-Mika, tuusula
Orkekum
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Orkekum »

Jylhami kirjoitti: Ma 20.10.2025 15:40 Täällä myös uusi kiinnostunut 1:1 Suzukilla ja G-mersulla aikanaan kilpaa ajanut offari.
Hommasin jo 3D mallin pätkämersusta, jonka ajattelin tulostaa. Kilpaileminenkin saattaisi kiinnostaa, niin katselin hieman noita sääntöjä enkä mielestäni löytänyt mistään akseliväliä tuohon Scale 2-luokkaan.
Korin jos tulostaa 1:10 kokoon, niin taitaa olla noin 240mm luokka akseliväli, mahtaako olla ok?
Saakos tuossa 2-luokassa olla portaaliakselit jos esikuvassa ei sellaisia ole ollut?
Rungoksi suunnittelin vaikka ihan Axial SC10 vai pitääkö heti hommata joku Vanguish tms?

-Mika, tuusula
Tervetuloa joukkoon!
Ja noista koosta C2 kisoista, kunhan on suunilleen oikean auton näköne, 240mm akseliväli aivan liian lyhyt pärjätääkseen, useimmat autot menee 310-320mm akselivälillä. Ja rakennettu aika suorituskykyseks.
Porttaalit saa olla vaikk esikuvassa ei ollut.

Esim yks vanha C1 auto oli kuplavolkkari suorilla akseleilla vaikka esikuvalla ei ollut :-)

Saa vaikka yhdistellä, etuakseli suora ja takaa porttaali
Jylhami
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Jylhami »

Kiitos vastauksesta, tuolla säännöissä oli puhetta, että akselit saa sijaita hieman pyöränaukkojen etu/takapuolella, ja entäs jos korin tulostaa hieman isommaksi kuin 1/10? eli tähtäisi akseliväliä tuonne 320mm huitteille? Onko vannekoko siis 1,9" tuossa scale 2 luokassa?
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Jylhami kirjoitti: Ma 20.10.2025 15:59 Kiitos vastauksesta, tuolla säännöissä oli puhetta, että akselit saa sijaita hieman pyöränaukkojen etu/takapuolella, ja entäs jos korin tulostaa hieman isommaksi kuin 1/10? eli tähtäisi akseliväliä tuonne 320mm huitteille? Onko vannekoko siis 1,9" tuossa scale 2 luokassa?
Saa olla 1.9 tai 2.2 kokoinen vanne. Renkaan ulkohalkaisija pitää olla valmistajan ilmoittama 120,7mm / 4.75" ja tuumamitta on merkitsevä.

Kaikista paras harrastuksen pariin tulo on kun pääset toisten harrastajien kanssa ekana katsomaan ja kokeilemaan muiden autoja, ja näät. Jos se Rock crawling porttikisaaminen on se kiinnostava juttu, ehdottomasti kokeilemaan muiden vehkeitä ja kuuntelemaan opit talteen kaluston hankinnan tai rakentamisen kannalta ettei tule ostettua "turhia" väliaskelia kun ei valmistajan kitti ollutkaan ihan hyvä tähän.

Lyhyesti vielä, täällä on sääntöosuus missä scaleluokat. Class 1=C1 on kevyesti modatut autot ja pienemmät renkaat. Ja Class 2= C2 on sitten hyvin suorituskykyiset modatut autot ja isommat renkaat ja vapaammat säännöt.
Keskustelu tulevan kauden sääntölinjauksista on tällä hetkellä kiihkeää tekstiä, mutta kisat ovat avoimia kaikille missä autetaan ja neuvotaan uusia harrastajia lajiin.

Tervetuloa harrastuksen pariin.
Vastaa Viestiin