Tervetuloa joukkoomme. Jos jonkun ajopäivän järjestät, niin uskon sinne porukkaa ilmaantuvan. Kunhan ei ole päällekkäisyyksiä Suomi sarjan kisojen kanssa.Cube kirjoitti: Su 09.01.2022 14:32 Terve,
Tuli vanhoilla päivillä hurahdettua tähänkin harrastukseen. Olen reilu parikymmmentä vuotta järjestänyt safareita 1:1 rangeilla. Sieltähän tämäkin sai alkunsa, kun kerran eräs asiakas safarilla möyriessään sanoi, että tämähän on kuin näkkimäessä. Sitten piti juutuupista katsella miten siellä oikeen ajellaan. Kerrasta olin koukussa hommaan. Välipäivinä kävin Tervakoskelta hakemassa TRX-nelosen defen korilla tietysti, kun sellainen on omassa tallissa myös isompana. Eniten kiinostaa realistinen scale ajelu. Metsissä on safarireitistö jota pystyy soveltamaan myös pienemmille autoille. Suunitelmissa on myös kiinteä rata, mitä voisi hyödyntää yritystoiminnassani. Jo olemassa olevaa crosskart rataa pystyy hyödyntämään myös nopeammat autot. Kunhan lumet sulavat, niin voisin järkätä ajopäivän jos halukkuutta löytyy.
t,
Markku Lammilta
Uusi RC-Offari ilmoittautuu
Re: Uusi RC-Offari ilmoittautuu
Terve.Cube kirjoitti: Su 09.01.2022 14:32 Terve,
Tuli vanhoilla päivillä hurahdettua tähänkin harrastukseen. Olen reilu parikymmmentä vuotta järjestänyt safareita 1:1 rangeilla. Sieltähän tämäkin sai alkunsa, kun kerran eräs asiakas safarilla möyriessään sanoi, että tämähän on kuin näkkimäessä. Sitten piti juutuupista katsella miten siellä oikeen ajellaan. Kerrasta olin koukussa hommaan. Välipäivinä kävin Tervakoskelta hakemassa TRX-nelosen defen korilla tietysti, kun sellainen on omassa tallissa myös isompana. Eniten kiinostaa realistinen scale ajelu. Metsissä on safarireitistö jota pystyy soveltamaan myös pienemmille autoille. Suunitelmissa on myös kiinteä rata, mitä voisi hyödyntää yritystoiminnassani. Jo olemassa olevaa crosskart rataa pystyy hyödyntämään myös nopeammat autot. Kunhan lumet sulavat, niin voisin järkätä ajopäivän jos halukkuutta löytyy.
t,
Markku Lammilta
Minun on pitänyt aikanaan vastata tähän, mutta en kiireiltäni lukuhetkellä ehtinyt vastata ja sitten tämä unohtui.
Ehdottomasti vain tapahtuma ja ilmoitusta kehiin, kun kevät alkaa koittamaan. Jos kerta maastoa on käytettävissä ja siellä on jo 1:1 maastoautoreittejä luulisi että helposti sinne saa myös näille 1:10 autoille maastoa ja reittejä. Tai sitten kutsut ekaan tapahtumaan missä tehdään porukalla reittiä ja sitten se muotoutuu kun iso porukka ajaa samoja uria pitkin.
Grillivarrastikut ja värillinen teippi on helppo tapa merkitä porttilipuin reittiä. Viime keväänä järjestin Haminassa maastopyörä polulla porttisafaroinnin.
Nykyään on niin paljon jo harrastajia tässä lajissa että päällekkäisyyttä tulee varmasti väkisin tapahtumiin. Mutta kokenein ja aktiivisin porukka kyllä ajelee jopa 3-4h matkan päähän ajotapahtumiin. Sen verran hauskaa tämä on.
Ainiin, tervetuloa!
Moikka Mikko,
Olen tänään iltapäivällä menossa kivenlahden teollisuusalueen kallioille ajamaan, saa tulla mukaan!
Olen tänään iltapäivällä menossa kivenlahden teollisuusalueen kallioille ajamaan, saa tulla mukaan!
Terve,
Ei ole vähään aikaan ollut uusia esittäytyjiä niin ajattelin itse rohkaistua ja kirjoittaa tänne. Vuosien varrella on tullut harrastettua rc vehkeitä enempi ja vähempi. Nyt on useampi vuosi mennyt viime auton omistamisesta. Youtubessa eksyin sattumalta Pisen Rc-maasturit kanavalle katsomaan videoita ja siitähän se innostus nousi näihin crawlereihin. HF:ltä ostin pahimpaan kuumeeseen Scx24:sen ja hetken siinä ajeltua kuume kasvoi isompaan autoon. Joten taas HF:lle ja Absima Sherpa kainaloon ja äkkiä kotiin fiilistelemään autoa.
Aina on harrastus tökännyt siihen, että joutuu yksin ajelemaan. Joten ajattelin nyt rohkeasti tänne kirjoittaa jos täältä tavoittaisi ajoseuraa Pk-seudun alueella. Kokemusta näistä crawling autoista ei juuri ole joten kaikki neuvot otetaan nöyrästi vastaan.
Terveisin: Tomi
Ei ole vähään aikaan ollut uusia esittäytyjiä niin ajattelin itse rohkaistua ja kirjoittaa tänne. Vuosien varrella on tullut harrastettua rc vehkeitä enempi ja vähempi. Nyt on useampi vuosi mennyt viime auton omistamisesta. Youtubessa eksyin sattumalta Pisen Rc-maasturit kanavalle katsomaan videoita ja siitähän se innostus nousi näihin crawlereihin. HF:ltä ostin pahimpaan kuumeeseen Scx24:sen ja hetken siinä ajeltua kuume kasvoi isompaan autoon. Joten taas HF:lle ja Absima Sherpa kainaloon ja äkkiä kotiin fiilistelemään autoa.
Aina on harrastus tökännyt siihen, että joutuu yksin ajelemaan. Joten ajattelin nyt rohkeasti tänne kirjoittaa jos täältä tavoittaisi ajoseuraa Pk-seudun alueella. Kokemusta näistä crawling autoista ei juuri ole joten kaikki neuvot otetaan nöyrästi vastaan.
Terveisin: Tomi
Tervetuloa joukkoon! Pks-seudulla on paljonkin harrastelijoita, joten ajoseuraa varmasti löytyy.
Näin talven alkaessa porukkaa on vähemmän liikkeellä, mutta keväällä taas aktivoituu.
Palstalla voi kysellä ajoseuraa ja kannattaakin rohkeasti liittyä joukon jatkeeksi.
Näin talven alkaessa porukkaa on vähemmän liikkeellä, mutta keväällä taas aktivoituu.
Palstalla voi kysellä ajoseuraa ja kannattaakin rohkeasti liittyä joukon jatkeeksi.
Itse huomasin täällä foorunmilla viestin että Viikinmäessä ajetaan ja huomasinkin olevani mukana Prestige Series 2022 (Performance Scale) kilpailuissa ja pääsin radan läpi sarjan viimeisessä kilpailussa :-)
Meno oli leppoisaa ja järjestelyt ammattitaitoista tasoa. Minulle jäi hyvä mieli ja paljon uutta oppia.
Odotan ensi vuoden kilplailuja ja tapahtumia.
Ostin aluksi käytetyn Element Enduron kun en ollut varma jaksanko innostua - hankin aika nopeasti sille Base Campin kaveriksi kun porttaalit alkoi kiinnostaa.
Tässä on hyvää aikaa tutustua uudistumassa oleviin SORRCA sääntöihin talven tullessa ja miettiä saisiko omaa autoaan sopiman johonkin luokkaan.
Jotenkin noi "pienet" renkaat kiinnostaa vaikka tuntuu että isompi on parempi (ainakin omassa lähimetsässä) :-D
Meno oli leppoisaa ja järjestelyt ammattitaitoista tasoa. Minulle jäi hyvä mieli ja paljon uutta oppia.
Odotan ensi vuoden kilplailuja ja tapahtumia.
Ostin aluksi käytetyn Element Enduron kun en ollut varma jaksanko innostua - hankin aika nopeasti sille Base Campin kaveriksi kun porttaalit alkoi kiinnostaa.
Tässä on hyvää aikaa tutustua uudistumassa oleviin SORRCA sääntöihin talven tullessa ja miettiä saisiko omaa autoaan sopiman johonkin luokkaan.
Jotenkin noi "pienet" renkaat kiinnostaa vaikka tuntuu että isompi on parempi (ainakin omassa lähimetsässä) :-D
Hienoa! Tervetuloa joukkoon! Sitten vaan tänne laitat omasta autosta rakentelutarinaa mikä toimii kaikille avoimena päiväkirjana autosta ;) Pääkaupunkiseutu onkin yksi parhaimmista alueista ajokavereiden ja kallioiden suhteen.
Tervehdys kalajoelta. Muutama vuosi tullut yksinään värkättyä ja ajeltua näillä rc laitteilla. Ensi keväästä olisi tarkoitus alkaa käymään tapahtumissakin. Scale kamppeet on se juttu meikäläiselle. Tänään tuli tilattua axialin kutos jeeppi. Että jos niille ajotapahtumia on tässä talven mittaan niin saatan ilmestyä paikalle, keväällä viimeistään... Oikein hyvää ja rauhallista joulun aikaa kaikille.
Tervetuloa joukkoon iloiseen. 😁 porukassa tekeminen on melkosesti hauskempaa ja foorumilla näkee muiden rakennelmia. Jos on projekti työnalla niin laittele kuvia.Pasi j kirjoitti: Pe 23.12.2022 18:28 Tervehdys kalajoelta. Muutama vuosi tullut yksinään värkättyä ja ajeltua näillä rc laitteilla. Ensi keväästä olisi tarkoitus alkaa käymään tapahtumissakin. Scale kamppeet on se juttu meikäläiselle. Tänään tuli tilattua axialin kutos jeeppi. Että jos niille ajotapahtumia on tässä talven mittaan niin saatan ilmestyä paikalle, keväällä viimeistään... Oikein hyvää ja rauhallista joulun aikaa kaikille.
Hyvää joulua!
Taidetaampa olla vuoden 2023 ensimmäinen esittäytyjä tässä viestiketjussa.
Itä-Vantaan kallioilla ja metsissä ryömii uusi auto pienine ja isoine kuskeineen. Vielä ei olla toiseen autoon törmätty, joten meillä on harkinnassa jollekin Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Sipoon alueella pidettävälle safarille osallistuminen. 
Re: Taidetaampa olla vuoden 2023 ensimmäinen esittäytyjä tässä viestiketjussa.
Tervetuloa! Kantsii seurailla foorumia noiden safarien suhteen ja tulla mukaan. 😁Jumpy kirjoitti: La 17.06.2023 21:58 Itä-Vantaan kallioilla ja metsissä ryömii uusi auto pienine ja isoine kuskeineen. Vielä ei olla toiseen autoon törmätty, joten meillä on harkinnassa jollekin Helsingin, Vantaan, Tuusulan, Keravan tai Sipoon alueella pidettävälle safarille osallistuminen.![]()
Ajattelin huomenna aamupäivällä mennä Kullooseen ajelemaan vähän kalliolla, varmaan siinä kl 10 aikaa paikalla. Mukaan otan 1/18 ja VS4-10 Phoenixin. Saa tulla mukaan.
Missä muuten voi huutaa ajoseuran perään, tämä ketju ei ehkä ihan ole se oikea.
Missä muuten voi huutaa ajoseuran perään, tämä ketju ei ehkä ihan ole se oikea.
No niin, ilmoittaudutaampa täältäkin. Crawlerit ovat kiinnostaneet alusta asti mutta aina on ollut arkuutta hankkia, koska nopeisiin RC-autoihin on kyllästynyt äkkiä. Luovuttuani oikeasta Hiluxista kotiin tupsahti kuitenkin Absiman Micro Jimny, jolla olen ajanut joka päivä kuukauden ajan niin talossa kuin puutarhassa. Nyt jo voi sanoa, että kyllä tämä on minun juttu nykyisestä lelukalustosta huolimatta. Tolkuttoman mukavaa puuhaa eli harvinaista herkkua hektisessä arjessa.
Ennen näki vain sotkuisen keittiönpöydän ja nykyään siinä näkee ajolinjoja.... :D
Ennen näki vain sotkuisen keittiönpöydän ja nykyään siinä näkee ajolinjoja.... :D
Tervetuloa harrastuksen pariin. Täältä vaan rohkeasti kysymään vinkkejä ja lukemaan muiden juttuja ja hakemaan inspiraatiota. Voit kyllä hyvin perustella itsellesi ja muille tämän harrastuksen jos on ollut 1:1 maasturi... Ehkä halvemmalla pääset, ja voi kodin lämmössä harrastaa ;)Jämä kirjoitti: Pe 27.10.2023 15:13 No niin, ilmoittaudutaampa täältäkin. Crawlerit ovat kiinnostaneet alusta asti mutta aina on ollut arkuutta hankkia, koska nopeisiin RC-autoihin on kyllästynyt äkkiä. Luovuttuani oikeasta Hiluxista kotiin tupsahti kuitenkin Absiman Micro Jimny, jolla olen ajanut joka päivä kuukauden ajan niin talossa kuin puutarhassa. Nyt jo voi sanoa, että kyllä tämä on minun juttu nykyisestä lelukalustosta huolimatta. Tolkuttoman mukavaa puuhaa eli harvinaista herkkua hektisessä arjessa.
Terve Vantaalta,
tässä nyt viimeisen kuukauden enemmän ja vähemmän luettu ja tutkittu aihetta RC-offi ja kun noita radio-ohjattavia ollut autoista lentäviin niin aihe sinäänsä tuttua. Ostohousut on jalassa, mutta liipasinta ei ole ihan vielä painettu, miettinyt lähinnä että ostanko nyt vai odotanko black friday tms. tarjouksia vai tuleeko näille edes sellaisia?
Tykkään scale realistisuudesta ja siitä rakentamisesta mahdollisimman lähelle esikuvaa vastaavaksi ja ajattelin että jos jotain hommataan niin mennään sitten heti syvään päätyyn joten ostokorissa odottamassa tällä hetkellä BoomRacingin Land Rover® Series III 109 Pickup (BRX02 109). Saatavuus vähän tuo haasteita ja tällä hetkellä näyttää siltä ettei oikein euroopassa ole niin tilaan varmaankin suoraan BoomRacingilta ja maksan vellit ja tullit itse, ei halvin auto, mutta on realistisuudessaan, päivitettävyydessä ja kestävyydessä sitten kyllä ihan omalla tasollaan (korjatkaa toki jos olen väärässä).
Rakentelu (maalaaminen ym. scaleilu) ottaa aikansa joten ajamaan ei ihan heti olla pääsemässä, eikä oikein varsinainen kisaaminen kiinnosta, mutta seuraan kyllä palstaa jos lähelle osuu jotain yhteisajoja niin voisihan sitä tulla pyörähtämään, kunhan se auto on sitten valmis.
tässä nyt viimeisen kuukauden enemmän ja vähemmän luettu ja tutkittu aihetta RC-offi ja kun noita radio-ohjattavia ollut autoista lentäviin niin aihe sinäänsä tuttua. Ostohousut on jalassa, mutta liipasinta ei ole ihan vielä painettu, miettinyt lähinnä että ostanko nyt vai odotanko black friday tms. tarjouksia vai tuleeko näille edes sellaisia?
Tykkään scale realistisuudesta ja siitä rakentamisesta mahdollisimman lähelle esikuvaa vastaavaksi ja ajattelin että jos jotain hommataan niin mennään sitten heti syvään päätyyn joten ostokorissa odottamassa tällä hetkellä BoomRacingin Land Rover® Series III 109 Pickup (BRX02 109). Saatavuus vähän tuo haasteita ja tällä hetkellä näyttää siltä ettei oikein euroopassa ole niin tilaan varmaankin suoraan BoomRacingilta ja maksan vellit ja tullit itse, ei halvin auto, mutta on realistisuudessaan, päivitettävyydessä ja kestävyydessä sitten kyllä ihan omalla tasollaan (korjatkaa toki jos olen väärässä).
Rakentelu (maalaaminen ym. scaleilu) ottaa aikansa joten ajamaan ei ihan heti olla pääsemässä, eikä oikein varsinainen kisaaminen kiinnosta, mutta seuraan kyllä palstaa jos lähelle osuu jotain yhteisajoja niin voisihan sitä tulla pyörähtämään, kunhan se auto on sitten valmis.
Morjesta ja hienoa, että tulee uusia harrastajia. Tuon Boom Racingin uusimman kanssa ei varmasti voi mennä metsään. Jos ja kun tilaat auton, niin tee ihmeessä oma topici sille ja lisäile kuvia ja stooria miten rakennelma etenee. Black friday alennuksia kannattaa varmasti kytistellä, ei siitä haittaakaan ole, ja kantsii kattoo myös Asiatees.com joka myy myös ko autoa. Saman hintainen tuntu olevan, mut sieltä saa store credittejä, joita voi käyttää tuleviin ostoksiin, muistaa vaa hakee sen koodin sieltä ja syöttää osto vaiheessa.BoomX kirjoitti: Ma 06.11.2023 12:32 Terve Vantaalta,
kun asiaan vähän penkoi niin tilaus saksasta tulisi halvemmaksi. https://speedshop24.de/BRX02_SeriesIII tuolla näyttäs olevan saldoillakin vielä. hinta kait vähän nousee vastaamaan alvi 24% mut tulee halvemmaksi kuin tilata aasiasta ja maksaa alvti ja tullit. mut jos alusta kiinnostaa niin kannattaa ehdottomasti käyttää vähän aikaa hintavertailuun.
pidähän kanssa harrastajat loopissa, millainen auto sulla rakentuu. 😁
Kiitos vinkeistä ja täytyy pistää ketju pystyyn kun sinne asti päästään!Crawl3r kirjoitti: Ma 06.11.2023 13:05Morjesta ja hienoa, että tulee uusia harrastajia. Tuon Boom Racingin uusimman kanssa ei varmasti voi mennä metsään. Jos ja kun tilaat auton, niin tee ihmeessä oma topici sille ja lisäile kuvia ja stooria miten rakennelma etenee. Black friday alennuksia kannattaa varmasti kytistellä, ei siitä haittaakaan ole, ja kantsii kattoo myös Asiatees.com joka myy myös ko autoa. Saman hintainen tuntu olevan, mut sieltä saa store credittejä, joita voi käyttää tuleviin ostoksiin, muistaa vaa hakee sen koodin sieltä ja syöttää osto vaiheessa.BoomX kirjoitti: Ma 06.11.2023 12:32 Terve Vantaalta,
kun asiaan vähän penkoi niin tilaus saksasta tulisi halvemmaksi. https://speedshop24.de/BRX02_SeriesIII tuolla näyttäs olevan saldoillakin vielä. hinta kait vähän nousee vastaamaan alvi 24% mut tulee halvemmaksi kuin tilata aasiasta ja maksaa alvti ja tullit. mut jos alusta kiinnostaa niin kannattaa ehdottomasti käyttää vähän aikaa hintavertailuun.
Katsoin tuota speedshop24 jo aikaisemmin ja kun laittaa osoitteen suomi niin hinta nousee rahtikulujen kanssa samaan kuin tilaisi suoraan Boomracingilta, toki saksasta kun tilaa niin ei tarvitse itse huolehtia tullauksesta ja verojen maksusta, mutta se ei ole mikään ongelma.
Asiatees.com voisi olla kyllä myös yksi vaihtoehto, koska kyllähän tuohon tulisi lisävarusteita hommattua, rakentelu ja näpertely kun on se suurin kiinnostus.
tutkaile hintoja rauhassa. jännä että speedshopiin olet saanut rahtikulut kun itse sain kyllä tuolta speedshopista ilmasen toimituksen tuolla autolla.BoomX kirjoitti: Ma 06.11.2023 13:28Kiitos vinkeistä ja täytyy pistää ketju pystyyn kun sinne asti päästään!Crawl3r kirjoitti: Ma 06.11.2023 13:05Morjesta ja hienoa, että tulee uusia harrastajia. Tuon Boom Racingin uusimman kanssa ei varmasti voi mennä metsään. Jos ja kun tilaat auton, niin tee ihmeessä oma topici sille ja lisäile kuvia ja stooria miten rakennelma etenee. Black friday alennuksia kannattaa varmasti kytistellä, ei siitä haittaakaan ole, ja kantsii kattoo myös Asiatees.com joka myy myös ko autoa. Saman hintainen tuntu olevan, mut sieltä saa store credittejä, joita voi käyttää tuleviin ostoksiin, muistaa vaa hakee sen koodin sieltä ja syöttää osto vaiheessa.BoomX kirjoitti: Ma 06.11.2023 12:32 Terve Vantaalta,
Katsoin tuota speedshop24 jo aikaisemmin ja kun laittaa osoitteen suomi niin hinta nousee rahtikulujen kanssa samaan kuin tilaisi suoraan Boomracingilta, toki saksasta kun tilaa niin ei tarvitse itse huolehtia tullauksesta ja verojen maksusta, mutta se ei ole mikään ongelma.
Asiatees.com voisi olla kyllä myös yksi vaihtoehto, koska kyllähän tuohon tulisi lisävarusteita hommattua, rakentelu ja näpertely kun on se suurin kiinnostus.
Asiateesiltä Fedex priority 1-2day shipping 0,68€ ja tulee muuten vauhdilla Suomeen paketti
Olin vähän huolimattomasti kirjoittanut, siis rahtikulut oli ilmaiset, saksassa vero 19%, suomessa 24% ja siksi hinta nousi kun laittoi omat tiedot. Asiatees.com tarjosi -10% alennuksen ensimmäisestä tilauksesta joten pistin nyt sieltä tilaukseen.Crawl3r kirjoitti: Ma 06.11.2023 14:42tutkaile hintoja rauhassa. jännä että speedshopiin olet saanut rahtikulut kun itse sain kyllä tuolta speedshopista ilmasen toimituksen tuolla autolla.BoomX kirjoitti: Ma 06.11.2023 13:28Kiitos vinkeistä ja täytyy pistää ketju pystyyn kun sinne asti päästään!Crawl3r kirjoitti: Ma 06.11.2023 13:05Morjesta ja hienoa, että tulee uusia harrastajia. Tuon Boom Racingin uusimman kanssa ei varmasti voi mennä metsään. Jos ja kun tilaat auton, niin tee ihmeessä oma topici sille ja lisäile kuvia ja stooria miten rakennelma etenee. Black friday alennuksia kannattaa varmasti kytistellä, ei siitä haittaakaan ole, ja kantsii kattoo myös Asiatees.com joka myy myös ko autoa. Saman hintainen tuntu olevan, mut sieltä saa store credittejä, joita voi käyttää tuleviin ostoksiin, muistaa vaa hakee sen koodin sieltä ja syöttää osto vaiheessa.BoomX kirjoitti: Ma 06.11.2023 12:32 Terve Vantaalta,