"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uusi RC-Offari ilmoittautuu

Yleistä keskustelua harrastuksesta
JouniN
Vanhempi jäsen
Viesti:

Re: Uusi RC-Offari ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja JouniN »

Moi kaikille. Ostin tänään ensimmäisen rc mini crawlerini (Keltainen AXIAL 1/24 SCX24 2019 JEEP WRANGLER). Olen pyöritellyt ideaa radioohjattavasta maasturista jo jonkin aikaa. Olen harrastanut myös "oikeaa" offia jossain muodossa 2000-luvun loppupuolelta lähtien. Siellä olen Suzuki miehiä ja lajina offisuunnistus. :)

Rekisteröidyin tänne foorumille puhtaasta mielenkiinnosta.

T. Jouni N
Vantaa
krajok
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja krajok »

Terve,

Heräsi kiinnostus lajia kohtaan, kun ei aika(ja raha) tahdo riittää nuiden oikeiden autojen kanssa, myös pisenrcmaasturi kanava innoitti lajin pariin. Tämmönen rcmaasturi mahtuu tuohon koti talliinkin, niinpä tuli sitten ostettua rtr pakettina trx-4 defenderi, kun en oikee osannut ajatella paljonko kitin tekoon menee aikaa. Tarkoituksena tehdä tuohon trx-4 pieniä päivityksia ja ajella menemään. Tosin täällä Oulun alueella lähinnä hankirallia tällä hetkellä.

t. jarkko
Oulun pohjoispuolella Ii:stä
Hadesbear
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Tervetuloa mahtavan lajin pariin!

Oulussa onkin aika paljon harrastajia ja pohjoisella on oma sarja myös performance scalelle. Iistä aloitammekin merihelmen kallioilta toukokuussa. Tule ihmeessä paikalle tutustumaan lajiin, hyvään porukkaan ja rentoon kisailuun, kisassakin saapi ajella ja kokeilla eri luokkien autoja myös 🤗

Kisakutsu:
viewtopic.php?t=11763

Oulun porukka ajaa myös paljon safarihommia eli niitäkin riittää 😊
Mtouk
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Mtouk »

Terve!
Täällä uusi rc -maailmaan suunnistava.
Tuli tosiaan hieman innostuttua lajista, kun piti pojalle hankkia uutta rc:tä maastoon, joka olisi hieman parempi kuin marketeista hankittavat menijät.
Päädyttiin sitten trx-4 sporttiin. Sillä toivottavasti päästään pitkälle ja pitkään etenemään. Näin olen ainakin YouTube pätkistä käsittänyt. Auton päivityksiin täytyy perehtyä myöhemmin, mikäli harrastus vie täysin mennessään.

Pitihän sitä sitten tänne kirjautua kyselemään, miten mahtaa täällä Turun tienoolla harrastajia olla? Viestiketjut kertovat hiljaisuudesta.

-Mikko
Turun seutu
Matti V
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Matti V »

Terve Mikko,

Turussa on hyvinkin aktiivinen porukka, mutta viestittely tapahtuu pääsääntöisesti whatsappissa. Meitä on reilu kymmenen hengen porukka tällä hetkellä.

Laita vaikka minulle yv, niin lisään sinut whatsapp-rinkiin.

-Matti
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Jumalan terve!

Kohti viittäkymmentä iältään menevä täällä hei.
80-luvun puolväleiltä yhekskytluvun loppupuolille tuli ratio-ohjattavia koottua ja ajeltua, sitten tulikin jostain syystä 20 vuoden tauko mutta olen aina sivussa tykännyt skeneä seurailla hiukan . Ihan pihalla paljosta kumminkin. Pienoismalleja 1:25 + 1:35 olen ikäni koonnu harvakseltaan ja ehkä siksi scalehommat kiihottaiskin, ja odottelen saapuvaksi tuliterää Enduro HD ärteeärrää, ja mukana saapuvaa ehkä parempaa moottoria, vähän vahvemmaksi mainostettua servoa sekä 1080 noparia. Näiden asennukseen tarvitsenkin sitten tuurin lisäksi vinkkimiehiä, ehkä täältä jos joku joutaa rautalankamallia väänteleen. Oikeat maasturit ja niiten laittelu on tutumpia käytännössä kuin nämä sähköautot. Pirkanmaan rajoilla maaseudulla asustellaan, ajopaikkoja jo pitäny käydä ettimässä.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:

Lexan <3

KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Beahkit kirjoitti: To 26.08.2021 23:35 Jumalan terve!

80-luvun puolväleiltä yhekskytluvun loppupuolille tuli ratio-ohjattavia koottua ja ajeltua, sitten tulikin jostain syystä 20 vuoden tauko mutta olen aina sivussa tykännyt skeneä seurailla hiukan . Ihan pihalla paljosta kumminkin. Pienoismalleja 1:25 + 1:35 olen ikäni koonnu harvakseltaan ja ehkä siksi scalehommat kiihottaiskin, ja odottelen saapuvaksi tuliterää Enduro HD ärteeärrää, ja mukana saapuvaa ehkä parempaa moottoria, vähän vahvemmaksi mainostettua servoa sekä 1080 noparia. Näiden asennukseen tarvitsenkin sitten tuurin lisäksi vinkkimiehiä, ehkä täältä jos joku joutaa rautalankamallia väänteleen. Oikeat maasturit ja niiten laittelu on tutumpia käytännössä kuin nämä sähköautot. Pirkanmaan rajoilla maaseudulla asustellaan, ajopaikkoja jo pitäny käydä ettimässä.
Tervetuloa joukkoon kirjavaan. Ei ole iällä merkitystä tässä harrastuksessa. Täältä foorumilta saat vastauksia tuleviin ongelmiin ja myös etusivun Chatistä saat apua. Myös FB:n RC-offi.net RYHMÄ tavoittaa ehkä nopeammin ja isomman joukon ihmisiä. Ja tätä foorumia lukemalla oppii aika hyvin. Ja kysyt rohkeasti mistä vaan niin kyllä täällä autetaan.

Pirkanmaalla on aktiivista toimintaa ja heillä porukka whatsapissa oma ryhmä missä he sopivat ajeluista. Kannattaa mennä mukaan niin oppii ja näkee muilta autoista ja ajamisesta.

Tapahtumat ja kisat ovat aina itse harrastajien järjestämiä ja ovat aina rentoja hyviä paikkoja tavata muita rc-offaajia.

Olet ehkä saattanut törmätä Youtubessa Pisen RC-maasturit kanavaan. Siellä olen tehnyt paljon aloittelia ystävällistä sisältöä joista voi olla apua harrastamiseen alkutaipaleella.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Pisepise kirjoitti: Pe 27.08.2021 10:39
Beahkit kirjoitti: To 26.08.2021 23:35 Jumalan terve!

Tervetuloa joukkoon kirjavaan. Ei ole iällä merkitystä tässä harrastuksessa. Täältä foorumilta saat vastauksia tuleviin ongelmiin ja myös etusivun Chatistä saat apua. Myös FB:n RC-offi.net RYHMÄ tavoittaa ehkä nopeammin ja isomman joukon ihmisiä. Ja tätä foorumia lukemalla oppii aika hyvin. Ja kysyt rohkeasti mistä vaan niin kyllä täällä autetaan.

Pirkanmaalla on aktiivista toimintaa ja heillä porukka whatsapissa oma ryhmä missä he sopivat ajeluista. Kannattaa mennä mukaan niin oppii ja näkee muilta autoista ja ajamisesta.

Tapahtumat ja kisat ovat aina itse harrastajien järjestämiä ja ovat aina rentoja hyviä paikkoja tavata muita rc-offaajia.

Olet ehkä saattanut törmätä Youtubessa Pisen RC-maasturit kanavaan. Siellä olen tehnyt paljon aloittelia ystävällistä sisältöä joista voi olla apua harrastamiseen alkutaipaleella.
Te herra tubettaja, te videoinenne olette syypää moottorivalintaanikin. Olen tilaajanne, kumarran edessänne.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:

Lexan <3

KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

[/quote]

Te herra tubettaja, te videoinenne olette syypää moottorivalintaanikin. Olen tilaajanne, kumarran edessänne.
[/quote]

Kiitos.
Kiva kuulla että videoista on ollut iloa ja toimineet lajiin sytyttäjänä. Ehkä juuri tämän esimerkin takia perustin suomalaisen kanavan :)

Element Sendero HD:ssa on parempi ja uudempi nopari kuin elementin edellisissä RTR-autoissa. Tästä minulla ei ole omaa kokemusta. Sitä pystyy jopa säätämään erillisellä säätö palikalla HW1080 tyyliin. Edellisten RTR-elementtien noparit kärsi hieman kaasu tuntuman puutteesta ja pakki oli räväkkä. Luulen että tämä Sendero HD:n nopari on parempi kuin edeltäjänsä.
RC700
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja RC700 »

Pirkanmaalla on aktiivista toimintaa ja heillä porukka whatsapissa oma ryhmä missä he sopivat ajeluista. Kannattaa mennä mukaan
Mää menisin mukaan mutta kun mulla ei oo vatsapissaa, onkohan ainoa vaihtoehto päästä ajoihin, siirtyä puhelin tekniikassa 2000 luvulle?
jagkommerledare
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja jagkommerledare »

Tervehdys Pohjois-Satakunnasta!

Aloittelin RC-harrastusta peruskouluaikaan Tamiyan Blitzer Beetlen kanssa. Nyt liki 20 vuotta myöhemmin, esikoispojan synnyttyä löysin itseni selaamasta kotimaisia RC-liikkeitä. Scale crawler kärpänen pääsi puraisemaan niinkin pahasti, että hommasin käytetyn Elementin Trailwalkerin, ja pian perään postissa tuli Loops Modelin GR-Patrollin kori, jota on tarkoitus jatkojalostaa oman 1:1 K160 patukan hengessä.
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Terveppä vaan. Siten ne scalekärpäset vaan puree. Täällä maakunnan pääkaupungissa on ainakin kolme erittäin aktiivista harrastajaa. Jos täälläpäin tulee liikuttua, niin voi ajoseuraakin saada.
TuomasK
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja TuomasK »

Terve

Reilu kolmekymppinen, mutta kohta vajaa nelikymppinen miehenalku ilmottautuu palvelukseen. Asemapaikka tässä päämajakaupungin kupeessa. Lajin parissa vietetty noin 1.5 vuotta. Aiempaa kokemusta löytyy kylläkin jonkin verran muista rc autoista ja 1:1 maastoajoneuvoista.

Kiinnostuksen kohteet painottuvat enemmän tuonne scalemaastureiden puolelle.

Kalustona rtr Element rc trailwalkerista hieman jatkojalostettu kulkuneuvo.
JaskaParru
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja JaskaParru »

Terve kaikille,uusi setä mies ilmottautuu mukaan.Asema paikkana Lahti.Kalustokin sama kuin edellisellä kirjoittajalla.Auto työn alla tällä hetkellä ja Pisen vinkeillä väännän sitä nippuun.Eipä ole koskaan ennen autoa ollut mutta pari kaveria toi kerran omat crawlerit mukanaan ja niillä kun vkl äijäporukassa "kisattiin" niin se oli menoa se,paluuta ei ollut,oma auto piti saada...
teppisch
Legendaarinen!

Tervetuloa molemmille mukaan harrastuksen pariin. Se on kova paikka kun rc kärpänen puraisee. Oireet ovat monesti melko kroonisia 😉 Suosittelen rohkeasti osallistumaan erilaisiin tapahtumiin ja kilpailuihin mahdollisuuksien mukaan. Siellä tosin krooniset oireet yleensä voimistuvat 😁
JaskaParru
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja JaskaParru »

No joo,aattelin tonne king of näkkimäkee syksyllä mennä ja miksei muihinkin jos sopivasti kohdalle osuu
Cube
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Cube »

Terve,

Tuli vanhoilla päivillä hurahdettua tähänkin harrastukseen. Olen reilu parikymmmentä vuotta järjestänyt safareita 1:1 rangeilla. Sieltähän tämäkin sai alkunsa, kun kerran eräs asiakas safarilla möyriessään sanoi, että tämähän on kuin näkkimäessä. Sitten piti juutuupista katsella miten siellä oikeen ajellaan. Kerrasta olin koukussa hommaan. Välipäivinä kävin Tervakoskelta hakemassa TRX-nelosen defen korilla tietysti, kun sellainen on omassa tallissa myös isompana. Eniten kiinostaa realistinen scale ajelu. Metsissä on safarireitistö jota pystyy soveltamaan myös pienemmille autoille. Suunitelmissa on myös kiinteä rata, mitä voisi hyödyntää yritystoiminnassani. Jo olemassa olevaa crosskart rataa pystyy hyödyntämään myös nopeammat autot. Kunhan lumet sulavat, niin voisin järkätä ajopäivän jos halukkuutta löytyy.

t,
Markku Lammilta
Trent
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Trent »

Tervehdys.

Profiili on jo vanha, mutta ilmottautumista ei tullut ikinä tehtyä. Syynä kai tähän oli että autot ei kuitenkaan ollut se pääkiinnostuksen kohde tuohon aikaan, vaan tuli hommattua ensimmäinen kaara pojan ollessa sen ikäinen, että ajot alkaisi onnistua, ja tuli hommattua Axial Yeti käytettynä. En muista oliko tämän foorumin kautta, vai RC10 foorumin kautta. Jo tuolloin alkoi crawling kiinnostaa enempi ja täältä kysyin myös neuvoa olisko järkevää hommata sensorillinen esc tuon Yetin crawling kyvykkyyttä parantamaan. Noh tuo ajatus jäi toteuttamatta. Yeti löytyy edelleen, vain pikkasen päivitettynä, syynä lukuisat rikkoontumiset (huono kuski ja liikaa tehoa). Tuntui että joka ajokerralla hajosi jotain, näitä osia on vaihdettu metallisiksi, mutta uskon että merkittävin päivitys oli vaihtaa nuo 2,2" renkaat pienempiin 1,9 renkaisiin. Auto pysyy pystyssä paremmin, eikä rasita autoa enää yhtä paljon.

No nyt tuli aika herättää vanhaa kipinää crawlingin suuntaan, mutta edelleen uuteen 1/10 autoon tuntuu isolta sijoitukselta, mutta foorumeja, youtubea ja nettikauppoja selatessa löytyi tähän kohtaan loistava vaihtoehto... scx24 C10 korilla. Tätä täällä nyt odotellaan sormet syyhyten. Tilasin myös heti autoon nuo vannepainot, muita päivityksiä tehdään sitten tarpeen mukaan, kun kokemusta autosta tulee lisää. Tarkoitus on myös rakentaa pihalle jonkinlainen rata pikkucrawlerille.

1/10 ei ole unohdettu, mutta tässä on mielestäni hyvät eväät lähteä uuden harrastuksen pariin. Voin laitella kuvia autoista, ajoista sekä radasta tässä matkan varrelta. Rataa tosin rakennellaan vasta keväällä kun lumet on sulanneet.

-Juha
teppisch
Legendaarinen!

Trent kirjoitti: To 20.01.2022 09:57 Tervehdys.

Profiili on jo vanha, mutta ilmottautumista ei tullut ikinä tehtyä. Syynä kai tähän oli että autot ei kuitenkaan ollut se pääkiinnostuksen kohde tuohon aikaan, vaan tuli hommattua ensimmäinen kaara pojan ollessa sen ikäinen, että ajot alkaisi onnistua, ja tuli hommattua Axial Yeti käytettynä. En muista oliko tämän foorumin kautta, vai RC10 foorumin kautta. Jo tuolloin alkoi crawling kiinnostaa enempi ja täältä kysyin myös neuvoa olisko järkevää hommata sensorillinen esc tuon Yetin crawling kyvykkyyttä parantamaan. Noh tuo ajatus jäi toteuttamatta. Yeti löytyy edelleen, vain pikkasen päivitettynä, syynä lukuisat rikkoontumiset (huono kuski ja liikaa tehoa). Tuntui että joka ajokerralla hajosi jotain, näitä osia on vaihdettu metallisiksi, mutta uskon että merkittävin päivitys oli vaihtaa nuo 2,2" renkaat pienempiin 1,9 renkaisiin. Auto pysyy pystyssä paremmin, eikä rasita autoa enää yhtä paljon.

No nyt tuli aika herättää vanhaa kipinää crawlingin suuntaan, mutta edelleen uuteen 1/10 autoon tuntuu isolta sijoitukselta, mutta foorumeja, youtubea ja nettikauppoja selatessa löytyi tähän kohtaan loistava vaihtoehto... scx24 C10 korilla. Tätä täällä nyt odotellaan sormet syyhyten. Tilasin myös heti autoon nuo vannepainot, muita päivityksiä tehdään sitten tarpeen mukaan, kun kokemusta autosta tulee lisää. Tarkoitus on myös rakentaa pihalle jonkinlainen rata pikkucrawlerille.

1/10 ei ole unohdettu, mutta tässä on mielestäni hyvät eväät lähteä uuden harrastuksen pariin. Voin laitella kuvia autoista, ajoista sekä radasta tässä matkan varrelta. Rataa tosin rakennellaan vasta keväällä kun lumet on sulanneet.

-Juha
Tervetuloa mukaan harrastamaan. Hienoa kuulla ettei autokuume ole vuosienkaan saatossa kadonnut mihinkään.

Saako tiedustella missä päin Suomen maata vaikuttelet
Trent
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Trent »

teppisch kirjoitti: To 20.01.2022 10:08 Tervetuloa mukaan harrastamaan. Hienoa kuulla ettei autokuume ole vuosienkaan saatossa kadonnut mihinkään.

Saako tiedustella missä päin Suomen maata vaikuttelet
Saa toki, Rauman seudulla asun.
Vastaa Viestiin