Uusi RC-Offari ilmoittautuu
Re: Uusi RC-Offari ilmoittautuu
Tänään taitaa postissa odottaa Ascender-kitti ja pääsee jossain vaiheessa rakentelemaan. Taisi vaan lapsenvahtinakki napsahtaa juuri tälle viikonlopulle, mutta kai sitä pikku hiljaa pääsee rakentamiseen kiinni. Let the crawling begin!
Re: Uusi RC-Offari ilmoittautuu
Pitänee kai vihdoin sanoa jotain ääneen, kun eilen kävin crawlereita ihmettelemässä. Ja tänään oli sitten foffi puolen hommia ihmettelemässä. Ehkä joskus tuota osakasasta jotain kuvaa ja juttua laitan. Pitkästä aikaa otin tuon taas esille. Ja jos sen saisi jo omin voimin liikkuvaksi scale viritykseksi.
Vs: Uusi RC-Offari ilmoittautuu
Morjesta pöytään. Täälä kohta nelikymppinen ketku Kurikasta ettii kadotettua leikki-ikää ja hinkuu scale-offia työn alle.
Pienoismallien kans askarreltu tasasen vaihtelevasti vuosien varrella ja nyt pitäis saada liikkuvaa kalustoa.
Kaikki hommat kaluston suhteen vielä auki, hakusessa. Äkkiä pitäis runko löytyä että pääsis nakertamaan koppaa päälle :o
Pienoismallien kans askarreltu tasasen vaihtelevasti vuosien varrella ja nyt pitäis saada liikkuvaa kalustoa.
Kaikki hommat kaluston suhteen vielä auki, hakusessa. Äkkiä pitäis runko löytyä että pääsis nakertamaan koppaa päälle :o
moro ! Olen uusi harrastaja pk-seudulla.
Pariviikkoa takaperin tuli ostettua Hpi crawler king harjotteluun ym.
Neuvot tervetulleita ja ajopaikat täälä itä-Helsingin suunnilla kiinostaa kans .
Neuvot tervetulleita ja ajopaikat täälä itä-Helsingin suunnilla kiinostaa kans .
Moro,Jannez kirjoitti: moro ! Olen uusi harrastaja pk-seudulla.
Kannattaa käydä kattelee Vuosaaren mustavuorta. Todella paljon ajettavaa ja erillaista maastoa! Itse siellä käynyt ajeleen. Näin talvella tosin lumen paljous on esteenä.
Joo näin oon kuullu et sielä on hyviä paikkoja ajaa ????
Jos toi pakkanen lauhtuis jokupäivä nii viittis ulos lähteekki kokeilee tota autoa ????
Jos toi pakkanen lauhtuis jokupäivä nii viittis ulos lähteekki kokeilee tota autoa ????
Zah! Helsinkiläinen 36V keltanokka, pitkään näitä laitoksia seuranneena innouduin tekemään tunnarit.
Taloudesta löytyy tällä hetkellä vain 1/10 sähköralli ja 1/9 nitroralli.
Tarkoitus hankkia joku möyrijä jossain välissä.
Törmäsin mst merkkiin vasta, onko kokemuksia? En ole vielä Suomessa näitä nähnyt.
Taloudesta löytyy tällä hetkellä vain 1/10 sähköralli ja 1/9 nitroralli.
Tarkoitus hankkia joku möyrijä jossain välissä.
Törmäsin mst merkkiin vasta, onko kokemuksia? En ole vielä Suomessa näitä nähnyt.
Tervetuloa! Ei taida kellään täällä tuollaista vielä olla joten pistähän tilaten ja kerro kokemuksia! ;D Tuon päälle siis käsittääkseni menee kaikki Tamiyan CC-01 kopat.
Näyttäisi taas yhdeltä Axial-kloonilta. Ei siinä mitään, varmaan ihan ok peruskonstruktio, SCX10 matkimalla ei hirveesti voi mennä vikaan.
Ennen tilausta varmista kuitenkin, että:
- Tärkeimpiä osia saa varaosana (esim. perien rattaat, vetoakselit ja akselien kuoret, muuta pystyy varmaan helposti soveltaa muilta merkeiltä)
- Perien ja vaihteiston rattaat on riittävän kestävää materiaalia tai HD-osia saatavilla
- Vetoakseleina on ns. CVD-vetoakselit, tai ne on saatavilla koiranluiden tilalle. Koiranluilla et kunnon kääntyvyyttä tee ja se tulee verottamaan ajamisen intoa rankasti, jos auto ei käänny kunnolla.
Henkilökohtaisesti jättäisin tuon kyllä väliin. Jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on auto ilman koria ja sähköjä hintaan 232e sisältäen tullit ja verot suomessa. Ebaystä löytyy esim. Saksasta Axial SCX10 hintaan 266e sisältäen postit ja tullia+veroahan ei EU:n sisältä tule. Axialin mukana tulevan korin myymällä hintaero putoaa pyöreään nollaan, joten en kokeilisi onneani, vaan ostaisin varmasti laadukkaan auton, mihin saa pilvin pimein vara- ja hopup-osia.
EDIT: ebay-linkki: http://www.ebay.de/itm/Axial-SCX10-Ding ... 1553772705
Ennen tilausta varmista kuitenkin, että:
- Tärkeimpiä osia saa varaosana (esim. perien rattaat, vetoakselit ja akselien kuoret, muuta pystyy varmaan helposti soveltaa muilta merkeiltä)
- Perien ja vaihteiston rattaat on riittävän kestävää materiaalia tai HD-osia saatavilla
- Vetoakseleina on ns. CVD-vetoakselit, tai ne on saatavilla koiranluiden tilalle. Koiranluilla et kunnon kääntyvyyttä tee ja se tulee verottamaan ajamisen intoa rankasti, jos auto ei käänny kunnolla.
Henkilökohtaisesti jättäisin tuon kyllä väliin. Jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on auto ilman koria ja sähköjä hintaan 232e sisältäen tullit ja verot suomessa. Ebaystä löytyy esim. Saksasta Axial SCX10 hintaan 266e sisältäen postit ja tullia+veroahan ei EU:n sisältä tule. Axialin mukana tulevan korin myymällä hintaero putoaa pyöreään nollaan, joten en kokeilisi onneani, vaan ostaisin varmasti laadukkaan auton, mihin saa pilvin pimein vara- ja hopup-osia.
EDIT: ebay-linkki: http://www.ebay.de/itm/Axial-SCX10-Ding ... 1553772705
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Tai ihan snadisti lisää investoimalla saa paljon seksikkäämmän kopan ja ihan OK perus sähköt:
http://tamico.de/Axial-Deadbolt-4WD-SCX10-RTR-AX90044 postikulut tuolta 15e, ei tullihässäköintiä, saitti pyörii myös englanniksi.
http://tamico.de/Axial-Deadbolt-4WD-SCX10-RTR-AX90044 postikulut tuolta 15e, ei tullihässäköintiä, saitti pyörii myös englanniksi.
Tervehdys kaikille
Päätin aloittaa pojan kanssa harrastuksen, pitkään videoita ja ym netistä kaivettua tietoa ryömijöistä katseltuamme.
Ennestään jo muita rc vehkeitä onkin talossa.
Meidän majailupaikka löytyy vihdin otalammelta.
Mennäänpä heti asiaan. Olen lueskellut jo jonkin aikaa täällä juttuja ja päätin kaikkien suositusten vastaisesti hakea crawler kingin jalostettavaksi kiipeilyyn.
Joten nyt laitetaan taidot koetukselle ja vaaditaan ehkä vähän jopa onneakin.
Nyt autoa tarkemmin tutkittuani olen huomannut, että esimerkiksi sen painopisteitä pystyy tiputtamaan alaspäin reilusti.
Moottorin voi tiputtaa asennussarjan avulla rungon alaosaan ja akkukotelon voi myös kiinnittää etupäästään kiinni etuakseliin jolloin myös etupään painopiste muuttuu reilusti, silloin ohjaus servoa ei toisaalta pysty siirtämään etuakselille, joten linkkien muutos vaikka alumiinisiksi ja kunnon servon asennus on vättämätöntä.
Pelkästään nämä muutokset tekee ck:sta jo ihan eri auton. Toki jatkokehitys on loputonta aivonystyröiden vaivaamista ja sitä mukaa taskujen tyhjenemistä, mutta elämä on ;).
Nyt sitten vaan renkaita ja muita osia tilailemaan tai tekemään.
Z
Päätin aloittaa pojan kanssa harrastuksen, pitkään videoita ja ym netistä kaivettua tietoa ryömijöistä katseltuamme.
Ennestään jo muita rc vehkeitä onkin talossa.
Meidän majailupaikka löytyy vihdin otalammelta.
Mennäänpä heti asiaan. Olen lueskellut jo jonkin aikaa täällä juttuja ja päätin kaikkien suositusten vastaisesti hakea crawler kingin jalostettavaksi kiipeilyyn.
Joten nyt laitetaan taidot koetukselle ja vaaditaan ehkä vähän jopa onneakin.
Nyt autoa tarkemmin tutkittuani olen huomannut, että esimerkiksi sen painopisteitä pystyy tiputtamaan alaspäin reilusti.
Moottorin voi tiputtaa asennussarjan avulla rungon alaosaan ja akkukotelon voi myös kiinnittää etupäästään kiinni etuakseliin jolloin myös etupään painopiste muuttuu reilusti, silloin ohjaus servoa ei toisaalta pysty siirtämään etuakselille, joten linkkien muutos vaikka alumiinisiksi ja kunnon servon asennus on vättämätöntä.
Pelkästään nämä muutokset tekee ck:sta jo ihan eri auton. Toki jatkokehitys on loputonta aivonystyröiden vaivaamista ja sitä mukaa taskujen tyhjenemistä, mutta elämä on ;).
Nyt sitten vaan renkaita ja muita osia tilailemaan tai tekemään.
Z
No niin. Täälläkin ensimmäinen kömpijä hommattu. Aloiteltiin hieman budjetti vetoisesti Carsonin Crawlee mallilla jossa kuitenkin löytyy metalliosia ja on suht tukevan oloinen muutenkin. Noh ensimmäisen ajokerran jälkeen meni uusia osia tilaukseen Tamico:lta. Ohjaus servo (6 kiloinen) joutaa verkonpainoksi ja moottori / nopeuden säädin myös. Jos tuolla saataisiin ensi kosketus ja kokemusta tuolle juniorille. Itsellä jo tosin kutkuttelee joku scale kömpijä kunhan pinkkaa saa vähän paranneltua.???? Tuusulasta Hyrylän kupeesta liikutaan ja lienee Hansakallio kesäisin meidän lähin paikka ajella?
Tervetuloa vaan joukkoon iloiseen sekä Zeta:lle Että Kokko11:lle.
Ajo mahdollisuuksihan on ihan senkun menee metsään ja alkaa ajamaan. Yllättävän kauan saa menemään aikaa ihan vaan yhden kiven ympärillä.
Sitten jos tuntuu siltä että yksin ajelu on tylsää niin tuolla vähän keväämmällä kun alatte seuraamaan tuota tapahtumat ketjua ja sieltä löytyy sitten ajopaikoista topikkeja niin löytyy ajoseuraakin varmasti.
Ja Model Expoon saa ja pitää tulla haastelemaan ja hakemaan lisää kipinää lajiin.
Ajo mahdollisuuksihan on ihan senkun menee metsään ja alkaa ajamaan. Yllättävän kauan saa menemään aikaa ihan vaan yhden kiven ympärillä.
Sitten jos tuntuu siltä että yksin ajelu on tylsää niin tuolla vähän keväämmällä kun alatte seuraamaan tuota tapahtumat ketjua ja sieltä löytyy sitten ajopaikoista topikkeja niin löytyy ajoseuraakin varmasti.
Ja Model Expoon saa ja pitää tulla haastelemaan ja hakemaan lisää kipinää lajiin.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Täältä ilmottautuu myöa Carsonin Crawleri.. Ostin tuon niinkuin ensimmäiseksi maastomöyrijäksi ja kuten edellä mainittiin, niin ohjausservon huomasin itsekin olevan heikkotehoinen. Vanha Tamiya liitin temppuili alusta alkaen ja siihen vaihdoin T liittimen. Samalla siihen kävi 7,4akut ja lipo vahti kylkeen. 2000mah akulla mönkii melko pitkään pihamailla. Rakentelin eilen illalla pihametsään pientä rataakin.. Invataksilla cruisaillessa olen alkanut katella pk seudun kallio tarjontaa vähän "sillä silmällä".. mm: eduskunta talon vieressä olisi komeaa kalliota kiipeiltäväksi.. Sinne vaan porukalla tekemään lajia tunnetuksi.. Panuntieltä metsälästä löytyy hyviä kalliota käpylään päin mentäessä.. Sekä Intiankadulta kun lähtee koskelantieltä alaspäin cruisailemaan.. Hyrylästä hain Carsonin ja minulla om talli siinä 500m päässä.. Kiinnostaisi myös kimppa möngintäkin ja olen tsiikaillut myös noita Scale autoja. Rc ratakeskuksessa kokeilin Vaterran Blazeria ja tykkäsin siitäkin :)
Tuossa eilis iltaista möngintää.. Sori, kun ei ole musaa eikä esitootu, mut ne on vielä opettelun asteella.. ;)
Tuossa eilis iltaista möngintää.. Sori, kun ei ole musaa eikä esitootu, mut ne on vielä opettelun asteella.. ;)
Moi..
Tällä hetkellä ei ole mitään rc, mutta himo on todella kova. Itse kiinnostaa valtavasti tämä Defender D90 sarjan autot.
Koppa ainakin tulee olemaan tuo D90, jollain herkuilla yksityiskohdilla, mutta en oikein tiedä rungosta tällä hetkellä, olen katsonut paljon erinlaisia.
Kun tuntuu olevan valikoimaa...
Tällä hetkellä ei ole mitään rc, mutta himo on todella kova. Itse kiinnostaa valtavasti tämä Defender D90 sarjan autot.
Koppa ainakin tulee olemaan tuo D90, jollain herkuilla yksityiskohdilla, mutta en oikein tiedä rungosta tällä hetkellä, olen katsonut paljon erinlaisia.
Kun tuntuu olevan valikoimaa...
Hep. Itse siirryin keväällä crawler harrastuksen pariin Wraithilla ja nyt sitä on tullut päiviteltyä perin paljon. Aikaisemmin crossipuolella pörrännyt mm. Durangolla ja jne. Kyllä rakentelu on mukavaa, uskomattomasti saa wraithiin lisää suorituskykyä pienillä muutoksilla ja (isommilla). Axialin scale siis pieni rengaiset ovat alkaneet myös kiinnostaa vähän liikaakin mutta perheen auto armaada on vähän liian iso uuden hommaamiseen (siis vaimon mielipide). Kesän aikaan varmasti lähden cruisailemaan esim. Hanskalliolle mikäli muille sopii ja aika osuu omaan kalenteriin. Ja niin, en tiedä kun crawler vei mennessään niin missä vain ajelen autolla (työautolla) niin silmät hakee alitajunnassahyviä ajopaikkoja ;D outoa ;D
[font=Verdana][/font]Wraith8 kirjoitti: Axialin scale siis pieni rengaiset ovat alkaneet myös kiinnostaa vähän liikaakin mutta perheen auto armaada on vähän liian iso uuden hommaamiseen (siis vaimon mielipide).
[font=Verdana][/font]
[font=Verdana]Wraithin rinnalla aivan oleellinen hankinta SCX10, ET PETY![/font]
[font=Verdana][/font]
Mukaan vaan Hanskallioille ehdottomasti, kattelet vaan ilmoittelua ja ehdottaa saa myös.Wraith8 kirjoitti: Kesän aikaan varmasti lähden cruisailemaan esim. Hanskalliolle mikäli muille sopii ja aika osuu omaan kalenteriin. Ja niin, en tiedä kun crawler vei mennessään niin missä vain ajelen autolla (työautolla) niin silmät hakee alitajunnassahyviä ajopaikkoja ;D outoa ;D
Täällä yksi uusi harrastaja kyselee sopivan auton perään. Rc autoilusta muuten hiukan kokemusta, mutta möyrimisestä ei. Paljon olen lueskellut aiheesta ja eri vaihtoehtoja minkä auton hommaisi.
Rtr tai artr pitäisi olla koska ei ole mitään kokemusta kittien kasaamisesta. Axial scx10 deadbolt on nyt vahvimpana mielessä, mutta onko se vielä hyvä aloitusauto? Entäs nuo Gmaden autot? Esim Sawbac 4ls tai R1? Onko ensiautoiksi?
Muita vaihtoehtoja saa esittää ja pitääkin ja jos artr niin siihen sitten sähkövaihtoehdot. @
Rtr tai artr pitäisi olla koska ei ole mitään kokemusta kittien kasaamisesta. Axial scx10 deadbolt on nyt vahvimpana mielessä, mutta onko se vielä hyvä aloitusauto? Entäs nuo Gmaden autot? Esim Sawbac 4ls tai R1? Onko ensiautoiksi?
Muita vaihtoehtoja saa esittää ja pitääkin ja jos artr niin siihen sitten sähkövaihtoehdot. @
Jos sitä taasen aktivoitaisi tälläkin saralla.
Vanha sotaratsu hyllyn päältä taasen nipussa jos kohta pääsisi vähän testailemaan.
Katostaan jatketaanko vanhaa topikkia tämän osalta jos innostuu rakentelemaan enemmänkin.
Uusi Vaterra Blazer odottaisi myös kasausta jos siitä rakentelisi pojalle menopelin.
Vanha sotaratsu hyllyn päältä taasen nipussa jos kohta pääsisi vähän testailemaan.
Katostaan jatketaanko vanhaa topikkia tämän osalta jos innostuu rakentelemaan enemmänkin.
Uusi Vaterra Blazer odottaisi myös kasausta jos siitä rakentelisi pojalle menopelin.
Viimeksi muokannut jartza, La 25.03.2017 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
curtiswolfe
- Nyyppä
Drifting puolelta offaamaan.
Driftaillut ja ajanut "rallia" tamiyan TT-01 alustalla ja viime syksynä myin vehkeet ja ostin traxxas slash 2wd. Se ei kauaa minulla ollut kun kipinä syttyi offiautosta ja rakentelusta.
Hetken mielijohteesta tilasin "tamiya fanina" cc01 freelanderin kun halvalla sai. Sen avulla olisi tarkoitus tutustua tähän puoleen paremmin. Kova kori tulee rakennettua aivan varmasti, mutta alotetaan nyt tuolla.
Harjallinen 55t mylly ja sille crawler nopari on jo tilattu ja valot tottakai ;D
Servo, renkaat ja ohjain/vastari on vielä hakusessa sekä akut ja laturi, mutta pikku hiljaa :)
Minä ajelen keskisuomessa joten yv vaan jos joku sattuis pongamaan.
Driftaillut ja ajanut "rallia" tamiyan TT-01 alustalla ja viime syksynä myin vehkeet ja ostin traxxas slash 2wd. Se ei kauaa minulla ollut kun kipinä syttyi offiautosta ja rakentelusta.
Hetken mielijohteesta tilasin "tamiya fanina" cc01 freelanderin kun halvalla sai. Sen avulla olisi tarkoitus tutustua tähän puoleen paremmin. Kova kori tulee rakennettua aivan varmasti, mutta alotetaan nyt tuolla.
Harjallinen 55t mylly ja sille crawler nopari on jo tilattu ja valot tottakai ;D
Servo, renkaat ja ohjain/vastari on vielä hakusessa sekä akut ja laturi, mutta pikku hiljaa :)
Minä ajelen keskisuomessa joten yv vaan jos joku sattuis pongamaan.