RC auto elektroniikkaa
-
Eagle-no1
Re: RC auto elektroniikkaa
Olisko mahdollista tehdä sellaista kuin oli ritari ässän auton keulassa aikanaa eli ledeissä valo fleidaa laidasta toiseen ja ledien määrä tarttis olla n. 10kpl.
Onnistuu, mutta minun täytyy suunnitella sellainen alusta loppuun, joten hintaa sellaiselle en osaa sanoa vielä. Sellaisen rakentamiseen ei mene kauaa, kun tuo on rakenteeltaan aika yksinkertainen. Ensin täytyy vain selvittää, millaisella kontrollerilla tekisin sen ja sitten toteuttamaan.Eagle-no1 kirjoitti: Olisko mahdollista tehdä sellaista kuin oli ritari ässän auton keulassa aikanaa eli ledeissä valo fleidaa laidasta toiseen ja ledien määrä tarttis olla n. 10kpl.
Mihin tuo on tulossa ja miten se toimisi? Siis esim. rc-autossa kun painat kaasua, niin valo lähtee juoksee tms.
-Offroad Team Metsäkeijut-
-MMC-
-MMC-
-
pastirolli
- Legendaarinen!
-
Eagle-no1
Se tulis mun quadcopterin rakenteisiin sillä tavoin et olis piirilevy johon ihan omin pienin kätösin kolvin kera juottaisin tarvittavat ledien jatkojohdot kiinni.Hansmo kirjoitti:Onnistuu, mutta minun täytyy suunnitella sellainen alusta loppuun, joten hintaa sellaiselle en osaa sanoa vielä. Sellaisen rakentamiseen ei mene kauaa, kun tuo on rakenteeltaan aika yksinkertainen. Ensin täytyy vain selvittää, millaisella kontrollerilla tekisin sen ja sitten toteuttamaan.Eagle-no1 kirjoitti: Olisko mahdollista tehdä sellaista kuin oli ritari ässän auton keulassa aikanaa eli ledeissä valo fleidaa laidasta toiseen ja ledien määrä tarttis olla n. 10kpl.
Mihin tuo on tulossa ja miten se toimisi? Siis esim. rc-autossa kun painat kaasua, niin valo lähtee juoksee tms.
Ledien jännite saisi kulkea kytkimen kautta että saisin valita milloin ne toimii.
Pasti:
Meinaakko et tuohon salaman nopeaan kutukoppiin tarvittas viel sellaset noukkaan :)
Eagle pistin sulle yv:tä koskien laitetta. Jospa saataisiin laite aluilleen.
Niin ja muillekkin tiedoksi, kysykää jotain laitetta jonka haluaisitte minun rakentavan, niin katsotaan jos saataisiin sellainen tehtyä. Äänimodulia älkää ehdottako, sillä se on tällä hetkellä suunnitteilla.
Niin ja muillekkin tiedoksi, kysykää jotain laitetta jonka haluaisitte minun rakentavan, niin katsotaan jos saataisiin sellainen tehtyä. Äänimodulia älkää ehdottako, sillä se on tällä hetkellä suunnitteilla.
-MMC-
-MMC-
Minä tarttisin vinssin ohjaukseen on-off-on-tyyppisen mokkulan, eli vähän niin kuin sysäysrele joka vaihtaa/katkaisee virran suunnan joka ohjainkäskyllä. Nuo vinssien mukana tulevat on kaikki hajonneet aika äkkiä. Spectrum dx3.0:ssa 3.kanava on kaksiasentoinen (on-on) niin siinä ei oikein voi käyttää tavallista moottorisäädintä vinssin operointiin.
Onkohan liikaa voltteja jos vinssien mukana tulevat ei kestä? Mulla ainakin noita 3racingin tekeleitä ollut useita eikä koskaan mitään vikaa
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Voltteja tai amppeereita, kuka noista tietää? Ehkä tuo ural on liian painava vinssattavaksi. Vinssiakku on ihan tavallinen 7.2-volttinen.
3Racing vinssi ei muistaakseni kestä kuin 6.0v. Vai muistankohan ihan väärin?
2,2 Pro #17 2011
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
Mä olen ainakin käyttänyt niitä aina 7,2 volttiin säädetyllä becillä
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
ite oon käyttänyt 7.2v jännitettä, vinssillä on oma akku, toinen olis bekki...
---Sinne mennään mihin päästään---
Käyttäisit tuohon vinssin ohjaukseen ohjaimen kolmatta kanavaa, joka on kaksiasentoinen (on-off)? Periaatteessa laite voisi ottaa virrat vastarilta, joita käytettäisiin moottorissa. Millainen virtalähde (akku, joku muu) laitteessa olisi?uakkeri kirjoitti: Minä tarttisin vinssin ohjaukseen on-off-on-tyyppisen mokkulan, eli vähän niin kuin sysäysrele joka vaihtaa/katkaisee virran suunnan joka ohjainkäskyllä. Nuo vinssien mukana tulevat on kaikki hajonneet aika äkkiä. Spectrum dx3.0:ssa 3.kanava on kaksiasentoinen (on-on) niin siinä ei oikein voi käyttää tavallista moottorisäädintä vinssin operointiin.
Kyllä tällaisen rakentaminen onnistuu, mutta Scaler Storesta saa vinssiohjaimia valmiina jotka toimivat kaksiasentoisessa kytkimessä, mutta ne ovat harmi kyllä tällä hetkellä loppu.
-MMC-
-MMC-
Nooh... Sitten muistin väärin... Sattuuhan sitä... :-)
2,2 Pro #17 2011
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
Suunnittelussa pari tuotetta, joista toinen on kohta valmis
-MMC-
-MMC-