"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Scale luokan yleinen sääntökeskustelu

Täältä löytyy ja käydään keskustelua scale luokkien säännöistä.
Tawler
Vanhempi jäsen

Re: Scale luokan yleinen sääntökeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tawler »

Sivu 12 kohta Yleisesti suorakulmiosta viimeinen bulletti

Tulkitsen niin, että etu-, keski- ja takaosan suorakulmioden tulee olla minimissään eturenkaan sisäreunojen levyisiä ja leveys katsotaan eturenkaiden korkeimman kohdasta staattisessa ajo korkeudessa.

Kaikkien mittojen mittaaminen suoritetaan staattisessa ajo korkeudessa, painetaan auto tonttiin ja päästetään irti, ja korkeus johon auto palautuu jousien avulla on ko. mitta

Tämän tulkinnan pohjalta en pitäisi Scorcheriasi laittomana, jos edessä ja takana kiinteiden lokarinkaarien sekä keskikohdan leveys riittää yllä olevan mukaisesti.

(Etupäässä servolle tehtyä aukkoa en huomioinut)
YxJaska
Juniori

Viesti Kirjoittaja YxJaska »

Tawler kirjoitti: Ke 09.11.2022 20:42 Tämän tulkinnan pohjalta en pitäisi Scorcheriasi laittomana, jos edessä ja takana kiinteiden lokarinkaarien sekä keskikohdan leveys riittää yllä olevan mukaisesti.
Mikään suorakulmio ei voi olla levemäpi kuin sen kapein kohta.

Tuossa kuvassa näyttää että kapein kohta olisi etulokasuojien "takana" edestäpäin katsottuna.
Jos se on "minimissään eturenkaan sisäreunojen levyinen" niin minusta sitten leveys ainakin riittää.
Takalokasuojan "edessä" on myös kapeaa, mutta kuvasta voisi ajatella että se kohta tulee renkaasta jo yli leveyssuunnassa.
YxJaska
Juniori

Jos ymmärrän oikein niin Class 1osalta olisi kai voinut sanoa suoraan että ajoneuvon leveys ei saa missään kohtaa alittaa eturenkaan sisäreunojen leveyttä.
Ajoneuvon leveyteen lasketaan koppa, puskurit, putkihäkkyrä ja astinlaudat (body, bumpers, cage work, sliders).

Äkkiseltään lukien nämä säännöt vaikuttaa hyviltä, mutta löytyyhän sieltä siten näitä kohtia jotka ei heti avaudu kun yrittää oikeasti ymmärtää tai lukee tarkemmin.
YxJaska
Juniori

Puskurit (class 1) saa minusta sijoittaa aika vapaasti kunhan ne ovat renkaiden "edessä" eivätkä ole renkaiden "yläpuolella".
class-1-bumpers.gif
class-1-bumpers.gif (78.13 KiB) Katsottu 2369 kertaa
nenolanjones
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja nenolanjones »

Syvälavamääritelmään tullut näköjään tarkennusta uusiin sääntöihin. Ennen riitti 1,25" syvyys ja realistisen kokoiset pyöränkaaret, uusissa säännöissä pyöränkaarien leveys maksimissaan 1" (25,4mm) lavan sisäreunasta mitattuna. Eli menee näköjään esim tässä minun Dodge RAM kopassa liian isoksi. Onko tuota mitan puuttumista sitten joku pystynyt jotenkin hyödyntämään, en kyllä oikein keksi että miten? Ei esim 30mm vielä minun silmään liian leveältä tai epärealistiselta näyttäisi, mutta johonkin se raja on tietysti vedettävä jos pitää.
20221110_111001.jpg
20221110_111001.jpg (133.6 KiB) Katsottu 2334 kertaa
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

nenolanjones kirjoitti: To 10.11.2022 11:18 Syvälavamääritelmään tullut näköjään tarkennusta uusiin sääntöihin. Ennen riitti 1,25" syvyys ja realistisen kokoiset pyöränkaaret, uusissa säännöissä pyöränkaarien leveys maksimissaan 1" (25,4mm) lavan sisäreunasta mitattuna. Eli menee näköjään esim tässä minun Dodge RAM kopassa liian isoksi. Onko tuota mitan puuttumista sitten joku pystynyt jotenkin hyödyntämään, en kyllä oikein keksi että miten? Ei esim 30mm vielä minun silmään liian leveältä tai epärealistiselta näyttäisi, mutta johonkin se raja on tietysti vedettävä jos pitää.
20221110_111001.jpg

Voisikohan tässä olla se ajatuksena, auton lavan leveys kuitenkin rakennetaan minimiin, ja tuo lokari sääntö olisi tehty sen mukaan mitä minimissään lava leveys voi olla…? Tuosta sinun näkökulmasta säännössä ei ole mitään järkeä. Oon samaa mieltä.
HillBilly
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja HillBilly »

nenolanjones kirjoitti: To 10.11.2022 11:18 Syvälavamääritelmään tullut näköjään tarkennusta uusiin sääntöihin. Ennen riitti 1,25" syvyys ja realistisen kokoiset pyöränkaaret, uusissa säännöissä pyöränkaarien leveys maksimissaan 1" (25,4mm) lavan sisäreunasta mitattuna. Eli menee näköjään esim tässä minun Dodge RAM kopassa liian isoksi. Onko tuota mitan puuttumista sitten joku pystynyt jotenkin hyödyntämään, en kyllä oikein keksi että miten? Ei esim 30mm vielä minun silmään liian leveältä tai epärealistiselta näyttäisi, mutta johonkin se raja on tietysti vedettävä jos pitää.
20221110_111001.jpg
Tutkiskelin vähän lisää tätä syvälava määritelmää. Käytännössä näyttää mahdottomalta saada syvälavapisteet ilman cantileveriä tai lehtijousia. Tai voi kai iskarit asentaa suoraan runkoon mutta aika vinkkeliin menevät :-)

e. Voihan toisaalta laittaa jotkut erittäin lyhyet pamput aisojen väliin. Esim johonkin poikkitukeen.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa ;-)
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
lassii
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja lassii »

HillBilly kirjoitti: Ke 14.12.2022 13:55
20221110_111001.jpg
Tai voi kai iskarit asentaa suoraan runkoon mutta aika vinkkeliin menevät :-)

e. Voihan toisaalta laittaa jotkut erittäin lyhyet pamput aisojen väliin. Esim johonkin poikkitukeen.
Niinhän Teppisch teki Injora Jeeppiin ja toimi varsin kivasti tulosten valossa.
Tinker King
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Tinker King »

Ymmärtääkseni voi tehdä reiät lavaan kunhan ne ja iskaritornit peitetään esim jollain scalelaatikolla. Näin oli ainakin edellisessä iteraatiossa.

E:niinhän se on
Liitteet
85A3ADB5-DB39-497F-A1D8-A6B2C026AC1B.png
85A3ADB5-DB39-497F-A1D8-A6B2C026AC1B.png (407.32 KiB) Katsottu 2222 kertaa
HillBilly
Legendaarinen!

Tinker King kirjoitti: Ke 14.12.2022 14:16 Ymmärtääkseni voi tehdä reiät lavaan kunhan ne ja iskaritornit peitetään esim jollain scalelaatikolla. Näin oli ainakin edellisessä iteraatiossa.

E:niinhän se on
Onko tää mun versio sit jo vanha?
Liitteet
20221214_150637.jpg
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Tinker King
Legendaarinen!

Täältä katsoin ja käsittääkseni aina päivitetty versio: https://drive.google.com/file/d/1d8vOoQ ... p=drivesdk
YxJaska
Juniori

Tuo "Wheel wells maximum width 1”" taitaa kuulua tähän “must be” kategoriaan.
Sama kuin että hytissa pitää olla 2" x 3" kokoinen alue riittävän korkealla että se on hytti.

DROP BED
● Must meet or exceed the rectangle parameters per class
● Must have the majority of the floor intact with the exception of where the shock hoops protrude (body
mounts don’t count as protrusions)
o C1 must have all protrusions covered and not visible to receive points
● Must have bed sides
● Inside of the box cannot exceed 0.5” (12.7mm) from the exterior bed sides
● Wheel wells maximum width 1” (25.4mm) from the inside wall of the bed
● Must be a minimum of 1.25" (31.8mm) deep from top of bed sides to top of entire floor
(sivu 35)

OVERALL RECTANGLE
A 2" by 3" horizontal section of body or cage work must be at or above the minimum height
requirement where the cab exists
(sivu 13)
YxJaska
Juniori

Tinker King kirjoitti: Ke 14.12.2022 15:21 Täältä katsoin ja käsittääkseni aina päivitetty versio: https://drive.google.com/file/d/1d8vOoQ ... p=drivesdk
Hyvä että täällä on nyt (taas) linkki toistaiseksi uusimpaan.
Tähän olikin tullut aika paljon muutoksia verratuna tohon SORRCA-Rules-2023OCT31-Living-Final versioon jota olen lukenut tähän asti.

Static ride height on sitten korvattu helpommin mitattavalla "Full Compression Check" metodilla.
Sehän sopii full droop autoihin kuin nenä päähän.
HillBilly
Legendaarinen!

Tinker King kirjoitti: Ke 14.12.2022 15:21 Täältä katsoin ja käsittääkseni aina päivitetty versio: https://drive.google.com/file/d/1d8vOoQ ... p=drivesdk
Kiitos paljon. Minä kun tota hardcopyä selailen. Täytyypä printtaa uusi. Tai jos vaikka toukokuussa.... ;-)
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
lassii
Legendaarinen!

En saanukkaa linkattuu tota mikä mulla on, löytyy facen ryhmästä siis 2023 versio, SORRCA ryhmästä
Tinker King
Legendaarinen!

Jos oon ymmärtänyt oikein niin toi google docs-linkki vie aina viimeisimpään versioon.
lassii
Legendaarinen!

Tinker King kirjoitti: Ke 14.12.2022 23:55 Jos oon ymmärtänyt oikein niin toi google docs-linkki vie aina viimeisimpään versioon.
Toivotaan, sen minkä facesta kopsasin on etusivu päivätty tälle vuodelle, kun tuossa lukee vuosi 2022, ehkä se hämää vaan jos sisältö on sit viimesin.
YxJaska
Juniori

lassii kirjoitti: To 15.12.2022 00:57
Tinker King kirjoitti: Ke 14.12.2022 23:55 Jos oon ymmärtänyt oikein niin toi google docs-linkki vie aina viimeisimpään versioon.
Toivotaan, sen minkä facesta kopsasin on etusivu päivätty tälle vuodelle, kun tuossa lukee vuosi 2022, ehkä se hämää vaan jos sisältö on sit viimesin.
Toivossa on hyvä elää!
Mun edellinen Google Docs linkki vie eri paikkaan vanhempaan dokumenttiin ja nyt se linkki on tehty privaatiksi joten vanhaa dokkaria ei voi enää ladata, vaikka se siellä on tallessa.

Täytyy vaan seurata noiden FB sivuja ja toivoa että muistavat itse kertoa mistä voi etsiä uusinta.
Ne jotka seuraa tota SORRCA ryhmää tarkemmin voisi laittaa tänne viestiä kun tulee uusi päivitys ja linkki Google dokkareihin.
Tinker King
Legendaarinen!

En ole projektinhallinnan asiantuntija mutta ei tää optimaalista ole 🫣
Tawler
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Tawler »

Live stream take overissa oli hyvää juttua säännöistä viime viikolla. Mielestäni aika selkeät ja hyvät perustelut myös miksi rectanglet otettu käyttöön.

Puhuivat myös, että Google docs jako Facen kautta olisi vain väliaikainen ratkaisu, kun vanha Sorrcan domain happani käsiin. Githubiin olisi heillä tarkoitus viedä säännöt, että olisi helpompaa ylläpitää ja päivitellä muutokset.
Vastaa Viestiin