Safaripäivä Lammilla 17.9.2023
Re: Safaripäivä Lammilla 17.9.2023
Pisellä jos jollain taitaa olla oikeus sepostaa "alan kieltä" videoillaan. Sen verran hyviä videoita olet aloittelijoille tehnyt, joissa kerrotaan perusteellisesti asioita aloittelijoille. Ne on niitä kanavasi ensimmäisiä videoita. Peukku niille 👍
Juu en mä tolla mitään pahaa tarkottanu ja itekin Pisen videoilta oon oppinu jos mitä. Mutta kattelin Lammin pätkää kimpassa kaverini kanssa ja hän oli että mikä hiton C1 ja sit saikin selostaa että tällanen jenkkien hatusta vedetty millimetriraja kisaluokissa. Mut ymmärrän häntä hyvin siinä että kuulostaahan se kummalta kun voisi sanoa "Maksimissaan 106 milliset".
Jonka jälkeen pitäs ihmetellä kaikkiko ajaa kilpaa ja kaikki tehään samojen ohjeiten mukaan, miksi ja miksei sit107mm 😁.
Mut tosiaan, tää oli vaan tällane pieni huomio, ja tyyppi kumminki ton Lammi vilmin jälkitohinoissa tilasi ekan Rc autonsa puoliltaöin. 👍🏻
Jonka jälkeen pitäs ihmetellä kaikkiko ajaa kilpaa ja kaikki tehään samojen ohjeiten mukaan, miksi ja miksei sit107mm 😁.
Mut tosiaan, tää oli vaan tällane pieni huomio, ja tyyppi kumminki ton Lammi vilmin jälkitohinoissa tilasi ekan Rc autonsa puoliltaöin. 👍🏻
KK E&UA
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Hieno filmihän toi on, etenkin kun ei ite mestoille, näillekään tullut kyettyä, niin mikä vaan kuvakulma, äänenlaatu ja reslouutio miellyttää. En keksi kuin yhden kritiikin aiheen, jonka äkkäsin itekin äsken paremmin vasta kun katseluseurana ollut kaverini, jolle rc autoilu on itseänikin vieraampi skene;
-Ei ole 1 eikä 2 alan videota jossa puhutaan
c1 c2 laillisuudesta / renkaista, itsestäänselvyyden kaltaisena, eikä nämä nyt alottijalle ainakaan aukea yhtään, vaan aiheuttaa ihmetystä että mikäs rengas se c1 on ja mikä laki hä.
Selviäähän nämä googlettaen toki mut ihan vaan saman videon infolla ei.
[/quote]
Ymmärrän mitä tarkoitat. Aika monesti videossa sanon esim. "C1-kokoiset renkaat, eli renkaat minkä maksimi ulkohalkaisija 106mm mikä on suurin sallittu Scaleluokka 1:ssä." Mutta tietoisesti nykyään olen karsinut tuota minun perusteellista sepostusta jokaisesta asiasta. RC-maasturi termeihin ja alalle on tullut jo valmistajienkin toimesta myyntinimeen se class 1.
[/quote]
Kyllähän se aika tyhmältä alkaisi kuulostamaan jos jokaisessa videossa kävisit läpi aina jotkut tietyt asiat, jotka on alan harrastajille "itsestäänselviä". Ymmärrän toki että harrastuksesta mitään tietämätön voi olla aika ihmeissään kun kuulee C1 ja C2 laillisuudesta, mutta kuten aiemmin on mainittu, selviää tiedot äkkiä Googlettamalla, tai vaikka Pisen aiemmista videoista :)
Itsellä ehkä menisi hieman maku katsoa videoita, jos jokaisessa videossa käytäisiin läpi esim. laillisuuksia luokittain ja rengassääntöjä. Toki jos lyhyesti käy jotain tiettyä asiaa läpi, ei se haittaa ketään. Kyseinen video oli mukava katsoa ja kameran reppukiinnike antoi uutta kuvakulmaa safarille. Harmi kun ei ollut itsellä mahdollisuutta lähteä Lammille ajamaan.
Scale Class 1 2023 #6/2024 #5
Scale Class 2 2023 #4/2024 #2
Scale Class 3 2024 #2
Scale Class 2 2023 #4/2024 #2
Scale Class 3 2024 #2
eremon kirjoitti: ↑Ke 20.09.2023 11:03Hieno filmihän toi on, etenkin kun ei ite mestoille, näillekään tullut kyettyä, niin mikä vaan kuvakulma, äänenlaatu ja reslouutio miellyttää. En keksi kuin yhden kritiikin aiheen, jonka äkkäsin itekin äsken paremmin vasta kun katseluseurana ollut kaverini, jolle rc autoilu on itseänikin vieraampi skene;
-Ei ole 1 eikä 2 alan videota jossa puhutaan
c1 c2 laillisuudesta / renkaista, itsestäänselvyyden kaltaisena, eikä nämä nyt alottijalle ainakaan aukea yhtään, vaan aiheuttaa ihmetystä että mikäs rengas se c1 on ja mikä laki hä.
Selviäähän nämä googlettaen toki mut ihan vaan saman videon infolla ei.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Aika monesti videossa sanon esim. "C1-kokoiset renkaat, eli renkaat minkä maksimi ulkohalkaisija 106mm mikä on suurin sallittu Scaleluokka 1:ssä." Mutta tietoisesti nykyään olen karsinut tuota minun perusteellista sepostusta jokaisesta asiasta. RC-maasturi termeihin ja alalle on tullut jo valmistajienkin toimesta myyntinimeen se class 1.
[/quote]
Kyllähän se aika tyhmältä alkaisi kuulostamaan jos jokaisessa videossa kävisit läpi aina jotkut tietyt asiat, jotka on alan harrastajille "itsestäänselviä". Ymmärrän toki että harrastuksesta mitään tietämätön voi olla aika ihmeissään kun kuulee C1 ja C2 laillisuudesta, mutta kuten aiemmin on mainittu, selviää tiedot äkkiä Googlettamalla, tai vaikka Pisen aiemmista videoista :)
Itsellä ehkä menisi hieman maku katsoa videoita, jos jokaisessa videossa käytäisiin läpi esim. laillisuuksia luokittain ja rengassääntöjä. Toki jos lyhyesti käy jotain tiettyä asiaa läpi, ei se haittaa ketään. Kyseinen video oli mukava katsoa ja kameran reppukiinnike antoi uutta kuvakulmaa safarille. Harmi kun ei ollut itsellä mahdollisuutta lähteä Lammille ajamaan.
[/quote]
Minust tää uus kuvakulma oli oikein hyvä, vähän kuin matalalla lentävä drone.
Ainiin, sain watsappiin tuolt paikanpäältä mukavasti videoo ja kuvia, niin omaa aistia miellytti kovasti ne muutamat äänimodulilla varustellut autot, ite melke antasin pojoja jo niistä. Tekee hienon sävärin filmillä.
KK E&UA

Sain eilen ehtoolla koostettua omista materiaaleista pätkän viime viikonlopulta.
Suuri kiitos vielä kertaalleen Markulle, ehdottomasti ollaan mukana vastaisuudessakin jos vain maltat järjestää. 💪
-
- Nyyppä
Olikohan tänä vuonna Lammilla tulossa safaripäivää?
En ehdi tänä syksynä tekemään reittiä safaria varten. Menisi Ruskoa edeltävälle viikonlopulle, niin on parempi että riittää innokkaita kuskeja siellä, kun on tehty hienot valmistelut. Sinne yritän taas itsekin ehtiä. Nuo radat kun olen täällä yksin tehnyt, niin olen miettinyt toimisiko, että tehtäisiin pikku porukalla aamupäivällä pari tuntia ennen safaria reittejä valmiiksi. Suunnistus olisi yksi kevyemmin järjestettävä ajotapahtuma. Itse en ole niitä ajellut, enkä osaa arvioida sopiiko sorakuopan ympäristö siihen. Mitä mieltä arvon offaajat on näistä mietteistä.
-
- Täysi jäsen
En näe miksi suunnistus ei toimisi noissa maisemissa.Cube kirjoitti: ↑Ti 24.09.2024 09:28 En ehdi tänä syksynä tekemään reittiä safaria varten. Menisi Ruskoa edeltävälle viikonlopulle, niin on parempi että riittää innokkaita kuskeja siellä, kun on tehty hienot valmistelut. Sinne yritän taas itsekin ehtiä. Nuo radat kun olen täällä yksin tehnyt, niin olen miettinyt toimisiko, että tehtäisiin pikku porukalla aamupäivällä pari tuntia ennen safaria reittejä valmiiksi. Suunnistus olisi yksi kevyemmin järjestettävä ajotapahtuma. Itse en ole niitä ajellut, enkä osaa arvioida sopiiko sorakuopan ympäristö siihen. Mitä mieltä arvon offaajat on näistä mietteistä.
Se olisi todella kevyt järjestettävä kun vois porukalla käydä laittamassa merkit maastoon ennen ajoja.
Kyseessä ei kummiskaan ole mikään kilpailu kilpailu vaan suunnistusta voisi hyvin lähestyä safarimaisella otteella ja merkit olisi vain joku objective mitä keräillä.🤷♂️
-
- Nyyppä
Tarvittaessa talkoissa mukana.Suunistus voisi olla hauska lisä safariin
Stuntti seis. Onko tää Hämeenlinnan kupeessa? Mä olen jotenkin koko ajan ajatellut et tää olisi jossain paljon kauempana.
Lammi on nykyään osa Hämeenlinnaa, vai kuinka päin se nyt olikaan.
No niin. Jos siellä jotain suunnistusta on tuloillaan niin ehdottomasti mukana jos vana aikataulut antaa myöden.