- D4FB1754-D751-4660-965E-2DD939CE47A4.jpeg (341.72 KiB) Katsottu 2307 kertaa
2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Huomenna 35kg servo siirtyy pertraxsu 2:n, kun tähän tuli hankittua 12V 45kg 0.9s servo, josko se riittäisi..
Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Nokkapellin alla oleva tila on todella nafti ja väkisin jää pursottamaan johdot alta. Tähän tulossa aikanaan helpotusta, jahka saan ehjän tulostimen 3D printtailuun. Nyt nokkapelti ”pakotetaan” nipareilla kiinni.
Nyt on edessä myös printatut kääntöstopparit. Näillä ei enää woblaa holtittomasti, vaan menee nätisti. Tämä 58 asteen rajauksella, joka on rajuhko, mutta katsotaan käytännössä ja kehitellään teoriassa.
Huomenna on historiallinen hetki. Kiinan ihmeellä ajetaan kiinan ulkopuolella ensimmäistä kertaa. Koitetaan saada siitä hyvin videota tallelle ja vihdoin faktoja kysymyksiinne 😎
Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Päivitelläänpä hiukan kuulumisia!
Ensimmäinen skaba käytiin tosiaan levin tunturissa ja melkoisessa tuiskeessa 😅 Onneksi puhtaalla sisukkuudella saatiin ensin ajettua perska ja sitten vielä proolle omat radat ja skabat läpi.
Debyyttikisaksi varsin kelvollista tekemistä ja etenkin autoon tutustumista. Nyt päästiin näkemään, miten auto suorittaa ihan normaaleja paikkoja, eikä pelkästään ylimainostettuja roikotuksia ja ison maavaran omaavia paikkoja. 3 rata meni penkin alle, mutta antoi samalla paljon kokemusta tietyn tyyppisistä porteista ja se oppi on tässä erityisen arvokasta.
Auto pelasi moitteettomasti läpi kisan. Ainoa ongelma oli akkuteline, joka ei pysy kiinni ja siihen iskin lopulta molemmin puolin pienet niparit, niin ei pääse aukeamaan. Eurorc:n Halkon 35t moottorit toimivat erittäin kelvollisesti ja hinta/laatusuhde on mitä mainion! Renkaissa on hyvä pito ja auto käyttäytyy omaan ajotyyliin varsin toimivasti. Paljon silti opittavaa yhä, mutta samalla mukava fiilis uudesta ja erilaisesta! 😎
Lopuksi vielä Zarizin tekemää videoo:
Ensimmäinen skaba käytiin tosiaan levin tunturissa ja melkoisessa tuiskeessa 😅 Onneksi puhtaalla sisukkuudella saatiin ensin ajettua perska ja sitten vielä proolle omat radat ja skabat läpi.
Debyyttikisaksi varsin kelvollista tekemistä ja etenkin autoon tutustumista. Nyt päästiin näkemään, miten auto suorittaa ihan normaaleja paikkoja, eikä pelkästään ylimainostettuja roikotuksia ja ison maavaran omaavia paikkoja. 3 rata meni penkin alle, mutta antoi samalla paljon kokemusta tietyn tyyppisistä porteista ja se oppi on tässä erityisen arvokasta.
Auto pelasi moitteettomasti läpi kisan. Ainoa ongelma oli akkuteline, joka ei pysy kiinni ja siihen iskin lopulta molemmin puolin pienet niparit, niin ei pääse aukeamaan. Eurorc:n Halkon 35t moottorit toimivat erittäin kelvollisesti ja hinta/laatusuhde on mitä mainion! Renkaissa on hyvä pito ja auto käyttäytyy omaan ajotyyliin varsin toimivasti. Paljon silti opittavaa yhä, mutta samalla mukava fiilis uudesta ja erilaisesta! 😎
Lopuksi vielä Zarizin tekemää videoo:
Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Kenttälaturi on kätevä! 3S 8000mah akusta pystyi käyttämään huimat 6300mah pienempien akkujen lataukseen.
Style style style 🤘
Auto pelasi hienosti. 4 radalla diy3dprint stopparit olivat inansa liikahtaneet ja parissa tiukassa käännöksessä vetarit olivat ”muljaus” asennossa. Tämä liikahtaminen on mahdollista siksi, että stopparit ovat vain yhdellä ruuvilla kiinni, uudet versiot tuplakiinnityksellä on jo tehty 🤘
1 rata sujui nätisti, toinen bonari oli mahdoton, toiselle en saanut hypäytettyä, hiukka liukas ja wheelbase välinen kinkkikohta, joskin jälkiviisaana olisi voinut kokeilla tällä autolla ihan eri linjaakin vielä, no ens vuonna palaan siihen 😅
2 rata tarjoi pari kiehtovaa kohtaa. Olikohan 5 portti, jossa sai tällä autolla ajaa ainoana, siitä linjasta. Samaten toinen bonari toi esille tämän auton metkut ja sarjajako ”me muut tavalliset autot” syntyi 🤣
3 rata oli perustekemistä, toinen bonari tarkka.
4 radalle mentäessä Samu siis johti VAIN 5 pisteellä! Tämä tietäisi ALL IN - metodia, nyt jos koskaan isketään! Samu nappasi -27, joten mahdollisuus olisi vielä! 2 portti oli kettumainen leveälle autolle ja siihen pitikin hakea kiinalainen ajolinja, maavaralla, paikasta, josta kukaan muu ei ikinä menisi. Sieltä se löytyi. Sitten tultiin kaltevalle 4 portille ja humps… molla.. aivan typerä, mutta jälkeenpäin uudelleen ajettuna leveällä autolla vasta 4jäs kerta onnistui. Kävin kokeilemassa epic hardcore XX bonaria, mutta sepä putosi ja nostolla sitten pois. Elämäni yksi vaikeimmista bonareista kyllä. 9 portille taas ihan omalla kiinalinjalla, kun alkoi päästä sinuiksi auton artikulaation mahdollisuuksiin. Lopulta -10, olisi voinut olla -20 ilman bonaria, mutta se siitä.
22 pinnaa voittajaan ei kuitenkaan lainkaan paha. Edelleen opetellaan tämän auton metkuja. Se minkä tämä kisa opetti on se, että tämä kulkee välillä ihan omia reittejään, joita muut eivät voi ajatellakaan. Korkeintaan PatBan rungolla voi jotain samoja kaavailla, muttei kaikkia. Se luo lisää mielekkyyttä, kun pitää oivaltaa ja ideoida täysin uudestaan ajolinjoja.
Videota skabasta:
Next: seuraavat skabat 18.6 pellossa pohjoosen sarjaa.
Sitä ennen hieman stopparien hiontaa ja muutama pikku fixi, niin saa taas harjoitella lisää! 😎
Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Tälläkin tuli huristeltua pellossa Jaipaljukan kallioilla.
Samainen setup, joskin wheelbasen / vinon / vääntyneen perän arvoitus on yhä arvoitus. Tällä kertaa säästettiin luontoa ja poikkastiin joka jaksolla voin yksi nipari, kun konepeltiä avattiin.
Ajollisesti hieman hakemista. Keulan ja perän vetoprosentti on hiukan haasteellinen, yhdellä jaksolla mentiin sinnepäin, kunnes sain tolkun hommaan.
Samin kanssa oli tiukkaa kisaa ennen (meidän ryhmän vikaa rataa, joka oli 2 rata, ero taisi olla joku 4 pinnaa mun eduksi). Paha rata, lopulta 3 pääsi maaliin ja se ajatus takaraivossa ajoin varmasti. Koko päivä oli semi tasaista tekemistä, muttei mitään hohdokasta. 2-sija, mutta ero voittajaan massiivinen.
Auton vikuri ilme ja 1080 noparien pullotus ärsyttää. Ajatuksena perehtyä vikaan ja purkaa koko auto. Samalla mietinnässä hankkia fusionin pro mallit…
Samainen setup, joskin wheelbasen / vinon / vääntyneen perän arvoitus on yhä arvoitus. Tällä kertaa säästettiin luontoa ja poikkastiin joka jaksolla voin yksi nipari, kun konepeltiä avattiin.
Ajollisesti hieman hakemista. Keulan ja perän vetoprosentti on hiukan haasteellinen, yhdellä jaksolla mentiin sinnepäin, kunnes sain tolkun hommaan.
Samin kanssa oli tiukkaa kisaa ennen (meidän ryhmän vikaa rataa, joka oli 2 rata, ero taisi olla joku 4 pinnaa mun eduksi). Paha rata, lopulta 3 pääsi maaliin ja se ajatus takaraivossa ajoin varmasti. Koko päivä oli semi tasaista tekemistä, muttei mitään hohdokasta. 2-sija, mutta ero voittajaan massiivinen.
Auton vikuri ilme ja 1080 noparien pullotus ärsyttää. Ajatuksena perehtyä vikaan ja purkaa koko auto. Samalla mietinnässä hankkia fusionin pro mallit…
Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Oho! Viime kaudelta ei mitään päivitystä, tsiisus! 😱
No hyllyssä se jöpöttää ja odottaa rakentajaansa.
Viime kausi oli ihan hyvä, hyviä hetkiä ja joitakin tötöilyjä niiden seassa. Tälle kaudelle hytti vaihtuu ja samaten hwn sähköt ja 55t mosat vaihtuu Extreme Routen kamoihin. Kova usko, hivenen testattu jo ja siistii autoa jonkin verran. Kannut myös sirommat, ei ankkuroi niin pahasti.
Josko parin viikon sisällä nippuun ja toukokuun alussa pitäisi iistä alotella, jos vaan pääsee sinne.
No hyllyssä se jöpöttää ja odottaa rakentajaansa.
Viime kausi oli ihan hyvä, hyviä hetkiä ja joitakin tötöilyjä niiden seassa. Tälle kaudelle hytti vaihtuu ja samaten hwn sähköt ja 55t mosat vaihtuu Extreme Routen kamoihin. Kova usko, hivenen testattu jo ja siistii autoa jonkin verran. Kannut myös sirommat, ei ankkuroi niin pahasti.
Josko parin viikon sisällä nippuun ja toukokuun alussa pitäisi iistä alotella, jos vaan pääsee sinne.
Re: 2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Nyt menee konepeltikin kiinni ja sähköjohdot suht siististi.
Käännön rajotinpalat säädin vielä enempi ulospäin, nyt tuntu aika hyvältä, eikä retkauttele.
Radiona tällä hetkellä futaban tikku, jossa digi ei parhaassa kohtaa, mutta tätä opettelen käyttämään. Jahka zorroon saan toimivat vastarit, niin Joaon ohjeiden mukaan alan setuppaamaan zorroa käyttöön, potentiaalia siinä on valtavasti!
Tulevana lauantaina kausi alkaa pohjosen sarjalla iin oolannissa, siellä itse kuskaan autoa ja vaimo ajaa naistensarjaa myös 😎
Re: 2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Proota ajettiin tällä autolla kahden kuskin voimin, kun Senni ajoi naistenluokassa tätä.
Pääsääntöisesti kaikki toimi hyvin, uudet motit ja noparit on smooth ajaa ja tikkuradiolla ajo sujui yllättävän kivuttomasti.
Alasjoustossa edelleen huomattu auton heikkous, kun sitä ei ole, niin pompottaa x-porteilla, eikä pitoa löydä, tällöin joutuu mollan ratsastamaan ja sehän on kallista.
Auto pelasi läpi kisan ihan hyvin. Ekalla radalla tosin naksui käännöstä stoppari, jonka vaihdoin uuteen tulostettuun.
Isomman kolhun sai katto, kun putosi bonarilta about 1,5 metrin korkeudelta suoraan katolleen. Ei kestänyt Cui Wein tulostettu katto sitä meyhemiä =D
Pilkoin ja piirtelin sitten Cui Wein 1=1 mallista hieman tukevamman. Pilkoin osiin (alin vakio) ja muutin katon 1=1 mallista 3-osaiseksi, jolloin osien vaihdettavuus paranee. Hieman enempi tukea osaan ja sopivat reiät ruuveille.
Proto tulostettu ja sovituksessa.
Lopullinen versio mustalla.
Josko tällä taas menisi seuraavaan pudotukseen =D
Tämän jälkeen kiristelin paikat ja niputtelin sähköt uudestaan katon vaihdon yhteydessä. Myös stoppareita tulostelin mustalla kaksi sarjaa 62 ja 65 asteen stopein. 2 palan combolla knucklessa pieni ja akselissa isompi stoppari, niin ei ylikäännä.
2-sijalle riitti kauden avauksessa ajelut.
3-sijalle riitti kauden avauksessa Sennin ajot naistenluokassa.
Näissä tunnelmissa avauskisa ja seuraava koitos ensi sunnuntaina kirkkonummella, kun ajetaan suomisarjan avauskisa.
Re: 2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”
Italiassa kun saisi semmosen päivän mitä aavasaksalla, niin voisi olla oikeasti tyytyväinen, mutta katsotaan mihin rahkeet riittää 😄