2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

D4FB1754-D751-4660-965E-2DD939CE47A4.jpeg
D4FB1754-D751-4660-965E-2DD939CE47A4.jpeg (341.72 KiB) Katsottu 2307 kertaa
Huomenna 35kg servo siirtyy pertraxsu 2:n, kun tähän tuli hankittua 12V 45kg 0.9s servo, josko se riittäisi..
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

AFB39569-C3BC-4B97-8541-9EAC74945290.jpeg
AFB39569-C3BC-4B97-8541-9EAC74945290.jpeg (261.98 KiB) Katsottu 2241 kertaa
Tähän nyt vaihdettu 12v 45kg servo ja lattialla testailtuna potkua tuntuisi olevan kivasti enemmän. Käytäntö ulkona näyttää kuitenkin totuuden.

0C448599-B8AA-4DD8-8618-C8AB805E52F2.jpeg
0C448599-B8AA-4DD8-8618-C8AB805E52F2.jpeg (286.14 KiB) Katsottu 2241 kertaa
Nokkapellin alla oleva tila on todella nafti ja väkisin jää pursottamaan johdot alta. Tähän tulossa aikanaan helpotusta, jahka saan ehjän tulostimen 3D printtailuun. Nyt nokkapelti ”pakotetaan” nipareilla kiinni.

BBB83CA5-F9B6-4DD1-A012-6E4FE1AF6D41.jpeg
BBB83CA5-F9B6-4DD1-A012-6E4FE1AF6D41.jpeg (316.51 KiB) Katsottu 2241 kertaa
4179492F-F6B3-443A-A061-75F4B2A7D40D.jpeg
4179492F-F6B3-443A-A061-75F4B2A7D40D.jpeg (211.94 KiB) Katsottu 2241 kertaa
Nyt on edessä myös printatut kääntöstopparit. Näillä ei enää woblaa holtittomasti, vaan menee nätisti. Tämä 58 asteen rajauksella, joka on rajuhko, mutta katsotaan käytännössä ja kehitellään teoriassa.

Huomenna on historiallinen hetki. Kiinan ihmeellä ajetaan kiinan ulkopuolella ensimmäistä kertaa. Koitetaan saada siitä hyvin videota tallelle ja vihdoin faktoja kysymyksiinne 😎
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Päivitelläänpä hiukan kuulumisia!

874F2F68-365B-4CBB-A971-55E694DE6C0B.jpeg
Ensimmäinen skaba käytiin tosiaan levin tunturissa ja melkoisessa tuiskeessa 😅 Onneksi puhtaalla sisukkuudella saatiin ensin ajettua perska ja sitten vielä proolle omat radat ja skabat läpi.

22D87AD8-88C3-44F3-8A1F-0CF47008DB57.jpeg
22D87AD8-88C3-44F3-8A1F-0CF47008DB57.jpeg (157.63 KiB) Katsottu 2193 kertaa
Debyyttikisaksi varsin kelvollista tekemistä ja etenkin autoon tutustumista. Nyt päästiin näkemään, miten auto suorittaa ihan normaaleja paikkoja, eikä pelkästään ylimainostettuja roikotuksia ja ison maavaran omaavia paikkoja. 3 rata meni penkin alle, mutta antoi samalla paljon kokemusta tietyn tyyppisistä porteista ja se oppi on tässä erityisen arvokasta.

Auto pelasi moitteettomasti läpi kisan. Ainoa ongelma oli akkuteline, joka ei pysy kiinni ja siihen iskin lopulta molemmin puolin pienet niparit, niin ei pääse aukeamaan. Eurorc:n Halkon 35t moottorit toimivat erittäin kelvollisesti ja hinta/laatusuhde on mitä mainion! Renkaissa on hyvä pito ja auto käyttäytyy omaan ajotyyliin varsin toimivasti. Paljon silti opittavaa yhä, mutta samalla mukava fiilis uudesta ja erilaisesta! 😎

Lopuksi vielä Zarizin tekemää videoo:

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

1C293E86-27F5-4F82-8D4D-BF2C8014AE54.jpeg
Northern Finland Crawl Tour #1 - ii, merihelmi

89DD2D15-BB75-4EFB-A76D-B65DB046B984.jpeg
89DD2D15-BB75-4EFB-A76D-B65DB046B984.jpeg (442.67 KiB) Katsottu 2166 kertaa
Kenttälaturi on kätevä! 3S 8000mah akusta pystyi käyttämään huimat 6300mah pienempien akkujen lataukseen.

DAE5CA63-EA4E-41C7-94D0-CBBC8FEE5C99.jpeg
12967917-194D-42CB-B06F-A70631AF4F69.jpeg
08C400A6-72AA-4D1E-89D5-923B529B20F3.jpeg
Style style style 🤘

3373958F-4537-4E9C-B924-A1C23DA2B208.jpeg
6518D23D-DA56-4E2E-B70B-F97BD3195E69.jpeg
6518D23D-DA56-4E2E-B70B-F97BD3195E69.jpeg (172.05 KiB) Katsottu 2166 kertaa
Auto pelasi hienosti. 4 radalla diy3dprint stopparit olivat inansa liikahtaneet ja parissa tiukassa käännöksessä vetarit olivat ”muljaus” asennossa. Tämä liikahtaminen on mahdollista siksi, että stopparit ovat vain yhdellä ruuvilla kiinni, uudet versiot tuplakiinnityksellä on jo tehty 🤘

1 rata sujui nätisti, toinen bonari oli mahdoton, toiselle en saanut hypäytettyä, hiukka liukas ja wheelbase välinen kinkkikohta, joskin jälkiviisaana olisi voinut kokeilla tällä autolla ihan eri linjaakin vielä, no ens vuonna palaan siihen 😅

2 rata tarjoi pari kiehtovaa kohtaa. Olikohan 5 portti, jossa sai tällä autolla ajaa ainoana, siitä linjasta. Samaten toinen bonari toi esille tämän auton metkut ja sarjajako ”me muut tavalliset autot” syntyi 🤣

3 rata oli perustekemistä, toinen bonari tarkka.

4 radalle mentäessä Samu siis johti VAIN 5 pisteellä! Tämä tietäisi ALL IN - metodia, nyt jos koskaan isketään! Samu nappasi -27, joten mahdollisuus olisi vielä! 2 portti oli kettumainen leveälle autolle ja siihen pitikin hakea kiinalainen ajolinja, maavaralla, paikasta, josta kukaan muu ei ikinä menisi. Sieltä se löytyi. Sitten tultiin kaltevalle 4 portille ja humps… molla.. aivan typerä, mutta jälkeenpäin uudelleen ajettuna leveällä autolla vasta 4jäs kerta onnistui. Kävin kokeilemassa epic hardcore XX bonaria, mutta sepä putosi ja nostolla sitten pois. Elämäni yksi vaikeimmista bonareista kyllä. 9 portille taas ihan omalla kiinalinjalla, kun alkoi päästä sinuiksi auton artikulaation mahdollisuuksiin. Lopulta -10, olisi voinut olla -20 ilman bonaria, mutta se siitä.

22 pinnaa voittajaan ei kuitenkaan lainkaan paha. Edelleen opetellaan tämän auton metkuja. Se minkä tämä kisa opetti on se, että tämä kulkee välillä ihan omia reittejään, joita muut eivät voi ajatellakaan. Korkeintaan PatBan rungolla voi jotain samoja kaavailla, muttei kaikkia. Se luo lisää mielekkyyttä, kun pitää oivaltaa ja ideoida täysin uudestaan ajolinjoja.

Videota skabasta:



Next: seuraavat skabat 18.6 pellossa pohjoosen sarjaa.

Sitä ennen hieman stopparien hiontaa ja muutama pikku fixi, niin saa taas harjoitella lisää! 😎
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Tälläkin tuli huristeltua pellossa Jaipaljukan kallioilla.

0D1E09D4-1014-4311-B490-69E802245A27.jpeg
Samainen setup, joskin wheelbasen / vinon / vääntyneen perän arvoitus on yhä arvoitus. Tällä kertaa säästettiin luontoa ja poikkastiin joka jaksolla voin yksi nipari, kun konepeltiä avattiin.

69F85D64-0A5C-4B48-8EB7-B0D0AA7C4495.jpeg
69F85D64-0A5C-4B48-8EB7-B0D0AA7C4495.jpeg (485.64 KiB) Katsottu 2118 kertaa
27898E79-E3F4-41B1-A289-A39F306B4708.jpeg
27898E79-E3F4-41B1-A289-A39F306B4708.jpeg (95.28 KiB) Katsottu 2118 kertaa
Ajollisesti hieman hakemista. Keulan ja perän vetoprosentti on hiukan haasteellinen, yhdellä jaksolla mentiin sinnepäin, kunnes sain tolkun hommaan.

Samin kanssa oli tiukkaa kisaa ennen (meidän ryhmän vikaa rataa, joka oli 2 rata, ero taisi olla joku 4 pinnaa mun eduksi). Paha rata, lopulta 3 pääsi maaliin ja se ajatus takaraivossa ajoin varmasti. Koko päivä oli semi tasaista tekemistä, muttei mitään hohdokasta. 2-sija, mutta ero voittajaan massiivinen.

Auton vikuri ilme ja 1080 noparien pullotus ärsyttää. Ajatuksena perehtyä vikaan ja purkaa koko auto. Samalla mietinnässä hankkia fusionin pro mallit…
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2 Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Oho! Viime kaudelta ei mitään päivitystä, tsiisus! 😱

IMG_8455.jpeg
IMG_8455.jpeg (128.49 KiB) Katsottu 1721 kertaa
No hyllyssä se jöpöttää ja odottaa rakentajaansa.

Viime kausi oli ihan hyvä, hyviä hetkiä ja joitakin tötöilyjä niiden seassa. Tälle kaudelle hytti vaihtuu ja samaten hwn sähköt ja 55t mosat vaihtuu Extreme Routen kamoihin. Kova usko, hivenen testattu jo ja siistii autoa jonkin verran. Kannut myös sirommat, ei ankkuroi niin pahasti.

Josko parin viikon sisällä nippuun ja toukokuun alussa pitäisi iistä alotella, jos vaan pääsee sinne.
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

IMG_9344.jpeg
IMG_9344.jpeg (91.49 KiB) Katsottu 1624 kertaa
Niin ne löysi osat paikalleen, uusi hytti jees samoin sähköt.
Nyt menee konepeltikin kiinni ja sähköjohdot suht siististi.
Käännön rajotinpalat säädin vielä enempi ulospäin, nyt tuntu aika hyvältä, eikä retkauttele.

IMG_9325.jpeg
IMG_9325.jpeg (176.06 KiB) Katsottu 1624 kertaa
Radiona tällä hetkellä futaban tikku, jossa digi ei parhaassa kohtaa, mutta tätä opettelen käyttämään. Jahka zorroon saan toimivat vastarit, niin Joaon ohjeiden mukaan alan setuppaamaan zorroa käyttöön, potentiaalia siinä on valtavasti!

Tulevana lauantaina kausi alkaa pohjosen sarjalla iin oolannissa, siellä itse kuskaan autoa ja vaimo ajaa naistensarjaa myös 😎
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

IMG_9364.jpeg
IMG_9364.jpeg (221.39 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Oolannin iissä kilpailtiin pohjoisen kauden avauskisan merkeissä.
Proota ajettiin tällä autolla kahden kuskin voimin, kun Senni ajoi naistenluokassa tätä.

Pääsääntöisesti kaikki toimi hyvin, uudet motit ja noparit on smooth ajaa ja tikkuradiolla ajo sujui yllättävän kivuttomasti.

Alasjoustossa edelleen huomattu auton heikkous, kun sitä ei ole, niin pompottaa x-porteilla, eikä pitoa löydä, tällöin joutuu mollan ratsastamaan ja sehän on kallista.

IMG_9663.jpeg
IMG_9663.jpeg (98.46 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Auto pelasi läpi kisan ihan hyvin. Ekalla radalla tosin naksui käännöstä stoppari, jonka vaihdoin uuteen tulostettuun.

IMG_9377.jpeg
IMG_9377.jpeg (100.32 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Isomman kolhun sai katto, kun putosi bonarilta about 1,5 metrin korkeudelta suoraan katolleen. Ei kestänyt Cui Wein tulostettu katto sitä meyhemiä =D

IMG_9564.jpeg
IMG_9564.jpeg (139.52 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Pilkoin ja piirtelin sitten Cui Wein 1=1 mallista hieman tukevamman. Pilkoin osiin (alin vakio) ja muutin katon 1=1 mallista 3-osaiseksi, jolloin osien vaihdettavuus paranee. Hieman enempi tukea osaan ja sopivat reiät ruuveille.

IMG_9570.jpeg
IMG_9570.jpeg (151.03 KiB) Katsottu 1592 kertaa
IMG_9572.jpeg
IMG_9572.jpeg (124.4 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Proto tulostettu ja sovituksessa.

IMG_9649.jpeg
IMG_9649.jpeg (120 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Lopullinen versio mustalla.

IMG_9652.jpeg
IMG_9652.jpeg (174.52 KiB) Katsottu 1592 kertaa
Josko tällä taas menisi seuraavaan pudotukseen =D

Tämän jälkeen kiristelin paikat ja niputtelin sähköt uudestaan katon vaihdon yhteydessä. Myös stoppareita tulostelin mustalla kaksi sarjaa 62 ja 65 asteen stopein. 2 palan combolla knucklessa pieni ja akselissa isompi stoppari, niin ei ylikäännä.

IMG_9665.jpeg
IMG_9665.jpeg (121.57 KiB) Katsottu 1592 kertaa
2-sijalle riitti kauden avauksessa ajelut.

IMG_9467.jpeg
IMG_9467.jpeg (123.99 KiB) Katsottu 1592 kertaa
3-sijalle riitti kauden avauksessa Sennin ajot naistenluokassa.

Näissä tunnelmissa avauskisa ja seuraava koitos ensi sunnuntaina kirkkonummella, kun ajetaan suomisarjan avauskisa.
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3064
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: 2.2" Pro - Extreme Route W3 ”Angrboda”

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

IMG_2069.jpeg
IMG_2069.jpeg (92.38 KiB) Katsottu 857 kertaa
IMG_2071.jpeg
IMG_2071.jpeg (117.33 KiB) Katsottu 857 kertaa
Niin se on prookin käyty läpi ennen italian EM-kisoja. Keulaan iskin uudet rattaat, kun aavasaksalla vikalla radalla hieman kiljaisi. No ei näkynyt mitään, mutta iskin varalta.. on auto alustasta saanutkin 3 vuoden aikana kulumaa, eipä silti on laadukas ja makea vehje ajella.

Italiassa kun saisi semmosen päivän mitä aavasaksalla, niin voisi olla oikeasti tyytyväinen, mutta katsotaan mihin rahkeet riittää 😄
Vastaa Viestiin