Beahkit kirjoitti: ↑Ti 08.08.2023 22:21
Oisko jollakulla ihan varmempaa tietoa millä nimenomaisilla osilla ja etenkin Traxxasin omilla tuotenumeroilla saavutetaan se 336mm akseliväli, kun lähtökohtana on Trx-4 Sport.
En ihan ton linkin takaa löytyvän artikkelin luettuani vieläkään taida tietää varmaksi, mitä 312mm -> 336mm homma minimissään vaatii.
Tarvinko oikeesti pidempioletetut uudet runkoaisat ( 9229), jonkin skidin jatkopalan ( 9237), sekä pitemmän kartaaninpätkän ja linkit sisältävän kitin 8057.
Jäin miettimään paljonko 312mm akseliväli kasvaa pelkän sarjan 8057 sisältämin osin, vai silläkö saavutetaan se 324mm eikä milliäkään enempää.
Mutta jos meen ja teenkin linkit itte kierretangosta, niin sanokaas, milläs varaosanrolla löytyisi Traxxasin oma pisin takakartaani tai jokin tehtaan oma pisin jatkopätkä kartaanille? Oisko se tässä kitissä?
Mutta hämää tuokin kun tehtas meinaa että runkoaisatki pitäs pitempiin vaihtaa. Ikäänkun iskarinkiinnikkeet siirtyis niin pitkälle että 312mm akselivälisen auton aisoista loppuu mitta, iskarien siirtyessä 24mm taakkeppäin.
8057 tekee akselivälistä 324mm pitkän. Pitkät runkoaisat varmaan sen takia, että takapuskurin kiinnitys toimii pitkien korien kanssa.
Skid platen pidennyksen tarvitsee, jos käyttää traxxasin linkkejä. Aika selkeiltä näyttää nuo traxxasin ohjeet pidennykseen.
Nyt ei ole satavarmaa tietoa, mutta eikö ne ole elektronisia asentotunnistimia, niin en usko menevän pilalle🫣
Ennen vanvaan on vissiin hyrrä pyörinyt gyroissa🤔
Tämäkään ei ole satavarmaa tietoa, mutta tietääkseni gyrossa on ns MEMS-tyyppinen kiihtyvyysanturi (tai useampia), joka haistelee kiihtyvyyttä varren päässä olevan massan avulla varren taipuman mukaan. Luultavasti siellä on joku piezokide siinä varressa, joka muuntaa muodonmuutoksen sähkösignaaliksi.
Korjatkaa, jos yllä olevat väittämät ovat väärässä.
Mutta, niin kauan kun et estä tuon varren päässä olevan massan (hyvin pientä) liikettä, niin kaikki on ok. Luultavasti se on kuitenkin koteloitu niin, että et pääse lakkaamaan sitä jumiin.
Okei, siellä onkin täristettävä massa, jonka varren kiertymisestä haistellaan se, onko mitattava kappale kiertoliikkeessä. Tuossa ylempänä selostin lineaarista kiihtyvyyttä mittavan anturin toimintaa, mutta suunnilleen sama periaate kuitenkin tuossa kiertoliikkeen haistelussakin kuitenkin on.
T4VI kirjoitti: ↑To 03.08.2023 21:49
Varmistakaa että mankan kaasun asetus 50/50, eikä 70/30.
En muuten tiedä miten se tossa Flyskyssa menee, mutta ainakin Sanwan kanssa ei kaikki escit suostu kalibroitumaan jos asetus 70/30.
Työvoitto! Kaasun asetus oli 30% ja pakin 100%. Korjasin kerran kaasun 100%:iin ja yritin kalibroida muttei onnannut koska mankka palautti 30%:iin mutta sit pidin auton virrat päällä ja korjasin uudestaan 100%:iin ja sit kalibrointi onnistui 👌
Enpäs aluksi tajunnut että pakin/kaasun välillä togglaus käy liipaisimen kautta mutta jostain youtube-videosta näin sen.
Mankka hukkasi taas nuo asetukset ja sekoitti ykköskanavan asetuksetkin joten hermo meni ja ostin Radiolinkin. Jos joku haluaa ton kanssa pelleillä niin postikulujen hinnalla saa projektiksi 🤬
mankan vedenpitävyys aiheena. itse en ole jurikaan välittänyt mankan kastumisesta, mutta taas toisaalta en ole hirveesti kaatosateessa ollutkaan ajamassa, kun sen verran mukavuuden haluinen. joitakin kertoja olen osan mankasta kääriny tuorekelmuun. mut mites muut? onko kikkoja neuvoja mankan ip suojauksen kasvattamiseen vai löytyykö markkinoilta mankkoja jotka on vedenkestäviä jo lähtökohtaisesti tai onko joku todennut jonkun mankan kestävän kaatosadetta.
edit. lähinnä tuo mäntsälän safari mielessä kun vaikuttas että vettä tulee ku esterin pe****stä..
edit edit.. aikasemmin kysyin tuosta gyrollisen vastarin lakkaamisesta. lakattu on ja vedenpitäväksi todettu - gyrokin toimii. kiitos teknistä tukea tarjonneille.
Minulla on Futaban px7 radio joka ei ole havimmasta päästä, mutta ei ole myöskään erityisesti mainittu vedenpitäväksi.
En ole isommin sen kanssa välitänyt sataako vettä, jos olen ollut ajamassa ja sadetta on ollut niin paljon, että se haittaa olen lopettanus ajamisen tai jättänyt menemättä ajamaan.
Mutta en usko että radion kastuminen on niin iso ongelma, mitä rc-maastureissa vastarin kastuminen ja vedenpitävyys.
MAnkalle sataa yleensä "puhdasta" vettä, kun vastari on mudassa ja liejussa, jotka voivat pahimmillaan aiheuttaa välittömästi oikosulun ja ongelmia laitteen toimintaan.
Hedelmäpussi tai muovikassi on halvin sateen suoja mankalle.
Ei noi radiot tihkusaateesta ole milläskään. Itse suojaisin radion jos saataa niin paljon että käyttäisit normaalisti sateenvarjoa tai sadetakkia. Eli vesisateen määritelmä 😁
Mites toi eurorc:n 'killerbody driver figure clear', jossain mainonta, että olisi 13cm ja toisaalla 15cm/6". Meneekö toi scale pisten arvoisena kuljettajana ja kartturina?
MrHuman kirjoitti: ↑Ti 19.09.2023 20:57
Mites toi eurorc:n 'killerbody driver figure clear', jossain mainonta, että olisi 13cm ja toisaalla 15cm/6". Meneekö toi scale pisten arvoisena kuljettajana ja kartturina?
Mulla on yksi sellainen käyttämätön. Minun mielestä se on pienempi kuin 15cm. Koitin käydä pikaisesti etsimässä mutta en löytänyt sitä jotta olisin voinut tarkistaa. Mutta varmasti alle 15cm se on.
Kysymys vanteiden leveydestä. Ulkonäön lisäksi mitä vaikutusta on jos laittaa renkaan esim. 25mm vs 30mm leveälle vanteelle? Hexeillä ja hubeilla kikkailemalla saa toki offsetia säädeltyä haluamakseen, mutta mitä vaikutusta on sillä, että rengas pullistuukeskeltä leveämmäksi leveämmillä vanteilla. Kiitollinen jos saan jonkun fiksun ja selittävän vastauksen, jos sellaista tähän on olemassa 😊
Ite näkisin asian näin. Kapeemmalla renkaalla suurempi paino pitopinnalla ja leveemmällä renkaalla pienempi. Kapeempi uppoo syvemmälle ja leveämpi kantaa paremmin. liukkaalla pinnalla kapealla parempi pito kuin leveemmällä. Näin ainakin teoriassa ja samat perus periaatteet kuin 1:1 autolla.
teppisch kirjoitti: ↑Pe 22.09.2023 12:50
Kysymys vanteiden leveydestä. Ulkonäön lisäksi mitä vaikutusta on jos laittaa renkaan esim. 25mm vs 30mm leveälle vanteelle? Hexeillä ja hubeilla kikkailemalla saa toki offsetia säädeltyä haluamakseen, mutta mitä vaikutusta on sillä, että rengas pullistuukeskeltä leveämmäksi leveämmillä vanteilla. Kiitollinen jos saan jonkun fiksun ja selittävän vastauksen, jos sellaista tähän on olemassa 😊
Pistit pahan! Ite tykkään kapeammasta vanteesta koska se "vetää" rengasta kireämmälle sidewalleista ja pullistuu siitä leveämmällä foamilla. Jotenkin näyttää paremalta kuin sellanen "laatikko" rengas. Ehkä asiaan liittyen kapeammalla vanteella saa helpommin pyöreyttä myös kontaktipinnalle. Itse en tykkää ajaa renkaalla jossa on tasainen kontaktipinta. Mieluummin keskeltä korkempi ja näin kaarevampi. Makuasioita tietty.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa
ig hillbillyscalerc