no on nafti spotti. tota uutta max10 g2 noparia olisi jo tilattavissa HF:n kautta, (btw upea palvelu muuten ko kioskissa, laitoin eilen illalla siitä viestii ni olivat sen tänään lisänneet jo verkkokauppan listoille), oli jo ostohousut jalassa ja nopari korissa ja on edelleen, mut taidan oottaa muutaman päivän että saan sen oman ralli kitin ja näen vähän paljon siinä on tilaa noparille. kelju tilata isoa noparia joka ei ees toivomalla mahdu paikoilleen. on muuten hieno katella teidän rakennelmia.
Ralliautosi
Re: Ralliautosi
Re: Ralliautosi
https://www.rcmart.com/kyosho-1-10-faze ... 1-00119935
Tuollainen tuli vastaan. Eikös kaimalla ollu tää?
Tuollainen tuli vastaan. Eikös kaimalla ollu tää?
Re: Ralliautosi
Jääratakausi auki 😁
Re: Ralliautosi
Normaalit vai softit rallyblokit jäällä?
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti 26.01.2021 20:18
Re: Ralliautosi
Lähti sitten minullekin tuollainen TT-02 Subaru tulemaan Hobbylinnasta. Tätä tullut katsottua pitkään ja nyt hyvän Cyber Monday tarjouksen siivittävänä laitoin tämän tulemaan "pukin konttiin".
Laittakaapas nyt vielä näkemyksiänne tärkeimmistä peruspäivityksistä vaikka mielestänne tärkeysjärjestyksessä. Mitä kannattaa/on välttämätön tehdä aluksi. Ja mitä näillä päivityksillä saavuttaa. Iskarit ja laakerit on jo hoidossa. Mitäs sen jälkeen?
Re: Ralliautosi
Iskarit, laakerit ja sitten vaan kovaa ajoa 😁 sit selviää tarviiko mitään, ehkä lisää kääntyvyyttä ohjaukseen?
Re: Ralliautosi
Tuota kääntyvyysasiaa olen miettinyt, mutta en ole löytänyt siitä paljoakaan juttua. Onko yleisesti käsitysty kuinka TT-02 alustaan saa lisää käänytvyyttä? Jossain näin Type S ohjauspalojen asentamisen jollain ei standarditavalla jolla sai lisää kulmaa. En nyt ekana ajatellut silti laittaa 60 € niiden palikoiden tilaamiseen. Odottelen muiden listaa ja katsotaan löytyykö siitä parempaa sijoitettavaa tuolle 60€:lle ;)
Re: Ralliautosi
Ei siinä ainakaan mitää häviä jos kokeilee ensin vakiona. Mulla on vain nivelvetarit ja stoppareista niistetty, kuten ilmeisesti aika monella muullakin. Lisää vauhtia niin kyllä se kääntyilee vakionakin.teppisch kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 13:42
Tuota kääntyvyysasiaa olen miettinyt, mutta en ole löytänyt siitä paljoakaan juttua. Onko yleisesti käsitysty kuinka TT-02 alustaan saa lisää käänytvyyttä? Jossain näin Type S ohjauspalojen asentamisen jollain ei standarditavalla jolla sai lisää kulmaa. En nyt ekana ajatellut silti laittaa 60 € niiden palikoiden tilaamiseen. Odottelen muiden listaa ja katsotaan löytyykö siitä parempaa sijoitettavaa tuolle 60€:lle ;)
Re: Ralliautosi
Minkälaisista aste määristä me puhutaan? Esim stock tt02 vs xv02 tai tavoite? En ole ite aatellu ralliautossa renkaan kääntymiskulman olevan kovin merkittävä seikka, mut olen ilmeisesti väärässä. Maasturissa 45 on standardi ja mielellään vähän yli, mut kuis ralliautos?
Re: Ralliautosi
Enpä ole kulmia mitannut, mutta ainakin Tamiyan XV-01 muuttuu huomattavasti paremmaksi ajaa, kun etupäähän asentaa CVD-vetarit, jolloin koiranluita varten tarkoitetut rajoitinpalikat voi poistaa.Crawl3r kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 14:22 Minkälaisista aste määristä me puhutaan? Esim stock tt02 vs xv02 tai tavoite? En ole ite aatellu ralliautossa renkaan kääntymiskulman olevan kovin merkittävä seikka, mut olen ilmeisesti väärässä. Maasturissa 45 on standardi ja mielellään vähän yli, mut kuis ralliautos?
Re: Ralliautosi
okei, en tienny että xv0;ssa on dog bonet, ne on kyl kankeet. ite vaihdoin tt02 plattaan cvd vetarit eteen ihan ensimmäiseks, vaikken ralliautoksi sitä olekkaan rakentanu. tuossa vielä työn alla olevassa mst xxx rally platas on vakiona cvd vetarit. lähinnä kyselin noita kulmia, että mihin tulis pyrkiä, että tarviiko modailla jotain että saa lisää kääntyvyyttä. kai sen ajossa sitten huomaa, että tarviiko asialle jotain tehdä.Verskis kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 14:27Enpä ole kulmia mitannut, mutta ainakin Tamiyan XV-01 muuttuu huomattavasti paremmaksi ajaa, kun etupäähän asentaa CVD-vetarit, jolloin koiranluita varten tarkoitetut rajoitinpalikat voi poistaa.Crawl3r kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 14:22 Minkälaisista aste määristä me puhutaan? Esim stock tt02 vs xv02 tai tavoite? En ole ite aatellu ralliautossa renkaan kääntymiskulman olevan kovin merkittävä seikka, mut olen ilmeisesti väärässä. Maasturissa 45 on standardi ja mielellään vähän yli, mut kuis ralliautos?
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 447
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:00
Re: Ralliautosi
Ralliautoissa kääntyvyyttä voi lisätä ja vähentää hyvin monilla eri säädöillä. Ratkaisevia tekijöitä on radan ja renkaiden pito, sekä oma ajotyyli.Crawl3r kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 14:44 okei, en tienny että xv0;ssa on dog bonet, ne on kyl kankeet. ite vaihdoin tt02 plattaan cvd vetarit eteen ihan ensimmäiseks, vaikken ralliautoksi sitä olekkaan rakentanu. tuossa vielä työn alla olevassa mst xxx rally platas on vakiona cvd vetarit. lähinnä kyselin noita kulmia, että mihin tulis pyrkiä, että tarviiko modailla jotain että saa lisää kääntyvyyttä. kai sen ajossa sitten huomaa, että tarviiko asialle jotain tehdä.
Iskareiden asennolla auton etu-ja takapäässä, öljyillä ja jousilla voi säätää kääntyvyyttä, ylätukivarren pituus ja kiinnitys kulma vaikuttaa kääntyvyyteen, caster kulma ja raideleveys, aurauskulmat edessä ja takana vaikuttaa kääntyvyyteen, jos on öljy- tai kuuladiffit niillä voi
säätää kääntyvyyttä. Sitten vaan kokeilemaan säätöjä, jotka sopii omalle ajotyylille. ;)
Re: Ralliautosi
oli tietoinen noista säädöistä, kun erityisesti on kiinnostanut mutkan jälkeinen kiihdytys ja erityisesti kiihdytyksen hallittavuus sekä auton ohjautuvuus, niin on tullut tutustuttua niihin vaikuttavien säätöjen perusteisiin - toe in/out unohtu tuosta listauksesta ;). kiinnosti lähinnä tuo renkaiden kääntyvyys keskustelu, kun en ole juurikaan renkaiden kääntyvyyteen kiinnittänyt huomiota aiheeseen tutustuessa ja alkoi kiinnostaa, että mikä on kanssa harrastajien näkemys ja mieltymys.Metsäläinen kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 18:52Ralliautoissa kääntyvyyttä voi lisätä ja vähentää hyvin monilla eri säädöillä. Ratkaisevia tekijöitä on radan ja renkaiden pito, sekä oma ajotyyli.Crawl3r kirjoitti: ↑Ma 28.11.2022 14:44 okei, en tienny että xv0;ssa on dog bonet, ne on kyl kankeet. ite vaihdoin tt02 plattaan cvd vetarit eteen ihan ensimmäiseks, vaikken ralliautoksi sitä olekkaan rakentanu. tuossa vielä työn alla olevassa mst xxx rally platas on vakiona cvd vetarit. lähinnä kyselin noita kulmia, että mihin tulis pyrkiä, että tarviiko modailla jotain että saa lisää kääntyvyyttä. kai sen ajossa sitten huomaa, että tarviiko asialle jotain tehdä.
Iskareiden asennolla auton etu-ja takapäässä, öljyillä ja jousilla voi säätää kääntyvyyttä, ylätukivarren pituus ja kiinnitys kulma vaikuttaa kääntyvyyteen, caster kulma ja raideleveys, aurauskulmat edessä ja takana vaikuttaa kääntyvyyteen, jos on öljy- tai kuuladiffit niillä voi
säätää kääntyvyyttä. Sitten vaan kokeilemaan säätöjä, jotka sopii omalle ajotyylille. ;)
oma kärry on vielä varikolla eikä ole päässyt säädöillä vielä leikkii, joten kaikki säätäminen on vielä hyvin teoreettisella tasolla :), eikä mitään käryä miten auto toimii.
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 447
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:00
Re: Ralliautosi
Unohtui multakin listasta kick up ja anti squat.
Re: Ralliautosi
Tuon ukon videot on tullut tsekattua, ja modaukset tehty oikestaan sen mukaan. Tuon Tinker Kingin linkkaaman suojuksen ohjaukseen laittaisin ennemmin kuin tuon kuumaliimahässäkän.
Itellä on ohjauksessa, voimansiirrossa ja jousituksessa alumiinia, kuva kertoo ehkä enemmän.
Re: Ralliautosi
Mulla muuten on jäänyt nippu kaikkea hilpettä TT02 päivitysosia, Tamiyaa ja ebay-kamaa. Noi cvd:t sopii eteen, kerran sovitettu taakse huonolla menestyksellä. C-hubit on vähän käytetty, nuo ohjaamon palikat muistaakseni kans käyneet kiinni. Ainakin dual bridgen pystyy tekemään. Kardaanisetti on ebaysta, toi ylätukivarsien paketti on vaan avattu ja asennettu noi low friction ballit, ihan käyttämättömät muuten. Ja noita balleja on kolme pussia. Näistä voin luopua sopuhintaan kaikista, jos joku tarvii jotain. Laittakaa viestiä jos on asiaa.
Myyty.
Myyty.
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti 26.01.2021 20:18
Re: Ralliautosi
https://www.tamiya.de/tamiya_en/categor ... 23-en.html
Laitan oikeesta kyssärin tänne..chatti ei ollu ehkä oikee paikka kysellä..
Mut kellää tt02 omistajalla kokemust tälläsestä? Melkosesti halvempi ku pussukka. Näyttää samalta ku xv02 on
Laitan oikeesta kyssärin tänne..chatti ei ollu ehkä oikee paikka kysellä..
Mut kellää tt02 omistajalla kokemust tälläsestä? Melkosesti halvempi ku pussukka. Näyttää samalta ku xv02 on
Re: Ralliautosi
Omaa ostaessa olisin ostanut myös tuon mutta ei ollut varastossa. Pussit kait hengittää paremmin.Crawl3r kirjoitti: ↑Ke 30.11.2022 18:57 https://www.tamiya.de/tamiya_en/categor ... 23-en.html
Laitan oikeesta kyssärin tänne..chatti ei ollu ehkä oikee paikka kysellä..
Mut kellää tt02 omistajalla kokemust tälläsestä? Melkosesti halvempi ku pussukka. Näyttää samalta ku xv02 on