Ralliautosi

Tänne kaikki mikä ei liity aiheeseen, hyvän maun rajoissa sitten...
Crawl3r
Vanhempi jäsen
Viestit: 475
Liittynyt: Ke 12.08.2020 17:50
Paikkakunta: Vihti-Nummela

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Pertsax kirjoitti: Ke 09.11.2022 16:21
Crawl3r kirjoitti: Ke 09.11.2022 11:44 osuu aika lailla samaan kokoon XeRun XR8 SCT kanssa 54.1x37.2x36.1mm 90.5g. varmaa riippuu platasta mihkä sitä laittaa, ilmeisesti xv2 on ahtaan puoleinen..
Joo ei tuonne paljon isompaa noparia ja vastaria mahdu, ilman hiuksia halkovaa johtojen sovittelua.
Nyt kun valoille haarottajat laitoin, niin meni aika sotkuseksi. Onneksi päälle tulee musta koppa, niin ei näy kellekkään😝
no on nafti spotti. tota uutta max10 g2 noparia olisi jo tilattavissa HF:n kautta, (btw upea palvelu muuten ko kioskissa, laitoin eilen illalla siitä viestii ni olivat sen tänään lisänneet jo verkkokauppan listoille), oli jo ostohousut jalassa ja nopari korissa ja on edelleen, mut taidan oottaa muutaman päivän että saan sen oman ralli kitin ja näen vähän paljon siinä on tilaa noparille. kelju tilata isoa noparia joka ei ees toivomalla mahdu paikoilleen. on muuten hieno katella teidän rakennelmia.
lanssi
Vanhempi jäsen
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 30.03.2021 14:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja lanssi »

https://www.rcmart.com/kyosho-1-10-faze ... 1-00119935

Tuollainen tuli vastaan. Eikös kaimalla ollu tää?
Datajätkä
Vanhempi jäsen
Viestit: 332
Liittynyt: Pe 04.09.2009 12:42

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Datajätkä »

Jääratakausi auki 😁
IMG_20221121_170114_HDR.jpg
IMG_20221121_163532_HDR.jpg
Pertsax
Legendaarinen!
Viestit: 1044
Liittynyt: Pe 13.02.2009 10:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Pertsax »

Normaalit vai softit rallyblokit jäällä?
Tinker King
Vanhempi jäsen
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 26.01.2021 20:18

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Tinker King »

Vähän puuhaa viikonlopuksi 🥵
Liitteet
81D2A137-F3DE-491A-B768-935833249B6F.jpeg
teppisch
Legendaarinen!
Viestit: 680
Liittynyt: Ma 24.08.2020 14:11
Paikkakunta: Pori

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja teppisch »

subaru.jpg
subaru.jpg (60.36 KiB) Katsottu 1852 kertaa



Lähti sitten minullekin tuollainen TT-02 Subaru tulemaan Hobbylinnasta. Tätä tullut katsottua pitkään ja nyt hyvän Cyber Monday tarjouksen siivittävänä laitoin tämän tulemaan "pukin konttiin".

Laittakaapas nyt vielä näkemyksiänne tärkeimmistä peruspäivityksistä vaikka mielestänne tärkeysjärjestyksessä. Mitä kannattaa/on välttämätön tehdä aluksi. Ja mitä näillä päivityksillä saavuttaa. Iskarit ja laakerit on jo hoidossa. Mitäs sen jälkeen?
Jeepster
Legendaarinen!
Viestit: 811
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:56

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Jeepster »

teppisch kirjoitti: Ma 28.11.2022 13:07 Laittakaapas nyt vielä näkemyksiänne tärkeimmistä peruspäivityksistä vaikka mielestänne tärkeysjärjestyksessä. Mitä kannattaa/on välttämätön tehdä aluksi. Ja mitä näillä päivityksillä saavuttaa. Iskarit ja laakerit on jo hoidossa. Mitäs sen jälkeen?
Iskarit, laakerit ja sitten vaan kovaa ajoa 😁 sit selviää tarviiko mitään, ehkä lisää kääntyvyyttä ohjaukseen?
teppisch
Legendaarinen!
Viestit: 680
Liittynyt: Ma 24.08.2020 14:11
Paikkakunta: Pori

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Jeepster kirjoitti: Ma 28.11.2022 13:28 Iskarit, laakerit ja sitten vaan kovaa ajoa 😁 sit selviää tarviiko mitään, ehkä lisää kääntyvyyttä ohjaukseen?
Tuota kääntyvyysasiaa olen miettinyt, mutta en ole löytänyt siitä paljoakaan juttua. Onko yleisesti käsitysty kuinka TT-02 alustaan saa lisää käänytvyyttä? Jossain näin Type S ohjauspalojen asentamisen jollain ei standarditavalla jolla sai lisää kulmaa. En nyt ekana ajatellut silti laittaa 60 € niiden palikoiden tilaamiseen. Odottelen muiden listaa ja katsotaan löytyykö siitä parempaa sijoitettavaa tuolle 60€:lle ;)
Jeepster
Legendaarinen!
Viestit: 811
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:56

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Jeepster »

teppisch kirjoitti: Ma 28.11.2022 13:42
Tuota kääntyvyysasiaa olen miettinyt, mutta en ole löytänyt siitä paljoakaan juttua. Onko yleisesti käsitysty kuinka TT-02 alustaan saa lisää käänytvyyttä? Jossain näin Type S ohjauspalojen asentamisen jollain ei standarditavalla jolla sai lisää kulmaa. En nyt ekana ajatellut silti laittaa 60 € niiden palikoiden tilaamiseen. Odottelen muiden listaa ja katsotaan löytyykö siitä parempaa sijoitettavaa tuolle 60€:lle ;)
Ei siinä ainakaan mitää häviä jos kokeilee ensin vakiona. Mulla on vain nivelvetarit ja stoppareista niistetty, kuten ilmeisesti aika monella muullakin. Lisää vauhtia niin kyllä se kääntyilee vakionakin.
Crawl3r
Vanhempi jäsen
Viestit: 475
Liittynyt: Ke 12.08.2020 17:50
Paikkakunta: Vihti-Nummela

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Minkälaisista aste määristä me puhutaan? Esim stock tt02 vs xv02 tai tavoite? En ole ite aatellu ralliautossa renkaan kääntymiskulman olevan kovin merkittävä seikka, mut olen ilmeisesti väärässä. Maasturissa 45 on standardi ja mielellään vähän yli, mut kuis ralliautos?
Avatar
Verskis
Vanhempi jäsen
Viestit: 311
Liittynyt: La 25.09.2021 23:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Verskis »

Crawl3r kirjoitti: Ma 28.11.2022 14:22 Minkälaisista aste määristä me puhutaan? Esim stock tt02 vs xv02 tai tavoite? En ole ite aatellu ralliautossa renkaan kääntymiskulman olevan kovin merkittävä seikka, mut olen ilmeisesti väärässä. Maasturissa 45 on standardi ja mielellään vähän yli, mut kuis ralliautos?
Enpä ole kulmia mitannut, mutta ainakin Tamiyan XV-01 muuttuu huomattavasti paremmaksi ajaa, kun etupäähän asentaa CVD-vetarit, jolloin koiranluita varten tarkoitetut rajoitinpalikat voi poistaa.
Crawl3r
Vanhempi jäsen
Viestit: 475
Liittynyt: Ke 12.08.2020 17:50
Paikkakunta: Vihti-Nummela

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Verskis kirjoitti: Ma 28.11.2022 14:27
Crawl3r kirjoitti: Ma 28.11.2022 14:22 Minkälaisista aste määristä me puhutaan? Esim stock tt02 vs xv02 tai tavoite? En ole ite aatellu ralliautossa renkaan kääntymiskulman olevan kovin merkittävä seikka, mut olen ilmeisesti väärässä. Maasturissa 45 on standardi ja mielellään vähän yli, mut kuis ralliautos?
Enpä ole kulmia mitannut, mutta ainakin Tamiyan XV-01 muuttuu huomattavasti paremmaksi ajaa, kun etupäähän asentaa CVD-vetarit, jolloin koiranluita varten tarkoitetut rajoitinpalikat voi poistaa.
okei, en tienny että xv0;ssa on dog bonet, ne on kyl kankeet. ite vaihdoin tt02 plattaan cvd vetarit eteen ihan ensimmäiseks, vaikken ralliautoksi sitä olekkaan rakentanu. tuossa vielä työn alla olevassa mst xxx rally platas on vakiona cvd vetarit. lähinnä kyselin noita kulmia, että mihin tulis pyrkiä, että tarviiko modailla jotain että saa lisää kääntyvyyttä. kai sen ajossa sitten huomaa, että tarviiko asialle jotain tehdä.
Metsäläinen
Vanhempi jäsen
Viestit: 447
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:00

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Metsäläinen »

Crawl3r kirjoitti: Ma 28.11.2022 14:44 okei, en tienny että xv0;ssa on dog bonet, ne on kyl kankeet. ite vaihdoin tt02 plattaan cvd vetarit eteen ihan ensimmäiseks, vaikken ralliautoksi sitä olekkaan rakentanu. tuossa vielä työn alla olevassa mst xxx rally platas on vakiona cvd vetarit. lähinnä kyselin noita kulmia, että mihin tulis pyrkiä, että tarviiko modailla jotain että saa lisää kääntyvyyttä. kai sen ajossa sitten huomaa, että tarviiko asialle jotain tehdä.
Ralliautoissa kääntyvyyttä voi lisätä ja vähentää hyvin monilla eri säädöillä. Ratkaisevia tekijöitä on radan ja renkaiden pito, sekä oma ajotyyli.
Iskareiden asennolla auton etu-ja takapäässä, öljyillä ja jousilla voi säätää kääntyvyyttä, ylätukivarren pituus ja kiinnitys kulma vaikuttaa kääntyvyyteen, caster kulma ja raideleveys, aurauskulmat edessä ja takana vaikuttaa kääntyvyyteen, jos on öljy- tai kuuladiffit niillä voi
säätää kääntyvyyttä. Sitten vaan kokeilemaan säätöjä, jotka sopii omalle ajotyylille. ;)
Crawl3r
Vanhempi jäsen
Viestit: 475
Liittynyt: Ke 12.08.2020 17:50
Paikkakunta: Vihti-Nummela

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Metsäläinen kirjoitti: Ma 28.11.2022 18:52
Crawl3r kirjoitti: Ma 28.11.2022 14:44 okei, en tienny että xv0;ssa on dog bonet, ne on kyl kankeet. ite vaihdoin tt02 plattaan cvd vetarit eteen ihan ensimmäiseks, vaikken ralliautoksi sitä olekkaan rakentanu. tuossa vielä työn alla olevassa mst xxx rally platas on vakiona cvd vetarit. lähinnä kyselin noita kulmia, että mihin tulis pyrkiä, että tarviiko modailla jotain että saa lisää kääntyvyyttä. kai sen ajossa sitten huomaa, että tarviiko asialle jotain tehdä.
Ralliautoissa kääntyvyyttä voi lisätä ja vähentää hyvin monilla eri säädöillä. Ratkaisevia tekijöitä on radan ja renkaiden pito, sekä oma ajotyyli.
Iskareiden asennolla auton etu-ja takapäässä, öljyillä ja jousilla voi säätää kääntyvyyttä, ylätukivarren pituus ja kiinnitys kulma vaikuttaa kääntyvyyteen, caster kulma ja raideleveys, aurauskulmat edessä ja takana vaikuttaa kääntyvyyteen, jos on öljy- tai kuuladiffit niillä voi
säätää kääntyvyyttä. Sitten vaan kokeilemaan säätöjä, jotka sopii omalle ajotyylille. ;)
oli tietoinen noista säädöistä, kun erityisesti on kiinnostanut mutkan jälkeinen kiihdytys ja erityisesti kiihdytyksen hallittavuus sekä auton ohjautuvuus, niin on tullut tutustuttua niihin vaikuttavien säätöjen perusteisiin - toe in/out unohtu tuosta listauksesta ;). kiinnosti lähinnä tuo renkaiden kääntyvyys keskustelu, kun en ole juurikaan renkaiden kääntyvyyteen kiinnittänyt huomiota aiheeseen tutustuessa ja alkoi kiinnostaa, että mikä on kanssa harrastajien näkemys ja mieltymys.

oma kärry on vielä varikolla eikä ole päässyt säädöillä vielä leikkii, joten kaikki säätäminen on vielä hyvin teoreettisella tasolla :), eikä mitään käryä miten auto toimii.
Metsäläinen
Vanhempi jäsen
Viestit: 447
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:00

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Metsäläinen »

Unohtui multakin listasta kick up ja anti squat.
lanssi
Vanhempi jäsen
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 30.03.2021 14:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja lanssi »



Tuon ukon videot on tullut tsekattua, ja modaukset tehty oikestaan sen mukaan. Tuon Tinker Kingin linkkaaman suojuksen ohjaukseen laittaisin ennemmin kuin tuon kuumaliimahässäkän.

Itellä on ohjauksessa, voimansiirrossa ja jousituksessa alumiinia, kuva kertoo ehkä enemmän.
20221128_202019.jpg
lanssi
Vanhempi jäsen
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 30.03.2021 14:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja lanssi »

Mulla muuten on jäänyt nippu kaikkea hilpettä TT02 päivitysosia, Tamiyaa ja ebay-kamaa. Noi cvd:t sopii eteen, kerran sovitettu taakse huonolla menestyksellä. C-hubit on vähän käytetty, nuo ohjaamon palikat muistaakseni kans käyneet kiinni. Ainakin dual bridgen pystyy tekemään. Kardaanisetti on ebaysta, toi ylätukivarsien paketti on vaan avattu ja asennettu noi low friction ballit, ihan käyttämättömät muuten. Ja noita balleja on kolme pussia. Näistä voin luopua sopuhintaan kaikista, jos joku tarvii jotain. Laittakaa viestiä jos on asiaa.

Myyty.
Liitteet
20221128_203030.jpg
Tinker King
Vanhempi jäsen
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 26.01.2021 20:18

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Tinker King »

Nyt ei oo enää paljoo jäljellä 🙌
Liitteet
B75C9ECE-9E60-4BB4-8FF3-0441006D5405.jpeg
Crawl3r
Vanhempi jäsen
Viestit: 475
Liittynyt: Ke 12.08.2020 17:50
Paikkakunta: Vihti-Nummela

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

https://www.tamiya.de/tamiya_en/categor ... 23-en.html

Laitan oikeesta kyssärin tänne..chatti ei ollu ehkä oikee paikka kysellä..

Mut kellää tt02 omistajalla kokemust tälläsestä? Melkosesti halvempi ku pussukka. Näyttää samalta ku xv02 on
lanssi
Vanhempi jäsen
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 30.03.2021 14:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ralliautosi

Viesti Kirjoittaja lanssi »

Crawl3r kirjoitti: Ke 30.11.2022 18:57 https://www.tamiya.de/tamiya_en/categor ... 23-en.html

Laitan oikeesta kyssärin tänne..chatti ei ollu ehkä oikee paikka kysellä..

Mut kellää tt02 omistajalla kokemust tälläsestä? Melkosesti halvempi ku pussukka. Näyttää samalta ku xv02 on
Omaa ostaessa olisin ostanut myös tuon mutta ei ollut varastossa. Pussit kait hengittää paremmin.
Vastaa Viestiin