Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Aloitettava tarina, ja videoiden muodossa varmaan tarkempaa ihmettelyä tulee myös. Noh, HOBBYFACTORY:ltä ISOT Honchot ennakkotilaukseen ja odoteltiin melkein kuukausi. https://hobbyfactory.fi/p84372/axial-sc ... ho-4wd-rtr
Kumintarzanin Beige Honcho, näyttää kuvissa vähän vihertävältä. Mutta hiekka beige se kuitenkin on.
Ajoakuksi matkaan HF:ltä Orion ranger 3s 8000mAh kovakuorinen lipo https://tinyurl.com/mrxy9je6 mikä on kuin tehty autoon ja liitin on sopiva eli EC5
Onhan ne isot autot, ehkä tässä on järkytystä kun ei ole ennen omistanut 1:5 kokoluokan rc autoa. Tässä vähän referenssiä:
Ensituntuma: Lattialla jo testatessa suoraan paketista, servo on VAATIMATON. Ja tuntuu että osa liikkeestä menee hukkaan renkaan taittuessa ja vähän linkkeihinkin. Ja että koko auton kääntyvyys ei pääse oikeuksiin.
Sitten ensitesteille Kumitarzanin ja AKU67 tuli myös kokeilemaan sekä ajamaan verrokiksi SCX103:sta. Kerrankin marraskuulle sattui näin hieno aurinkoinen päivä ja suunnattiin minun vanhaan lähikallioon missä oli paljon tuttuja nousuja.
Leikkikentän läpi ajellessa, on matkalla märkää pururadan purua... iso vaihde silmään ja donitseja. Leveä hymy nousee väkisinkin kun painava iso auto niiailee kasikkoa pyörien luisussa :D
Vakio servo on yllättävän heikko, en odottanut mitään mutta silti se oli vähän pettymys. Vakiona se saa 6volttia vastarilta, joten ensi lääkkeenä varmaan kokeillaan becin kanssa 7,2V. Ennen kuin servo päivittyy.
Ajelua tuli noin 1h 30min. Sekalaista pörräilyä, välillä vähän isolla vaihteella kokeilua ja kuvien poseerausta. Varmaan yhtenäinen ajaminen kuluttaisi akun alle tunnissa. Kun auton noparin lipo cuttoff nappasi auton pysähdyksiin jäi akkuun 10.4 volttia. Vanhan lipo beebberin laitoin 3.4V hälytyksen, liekö hirveän tarkka.
Videota tulee kun saan koostettua, esittelyä ja ajelua sekä vertailua 10.3:seen.
Kumintarzanin Beige Honcho, näyttää kuvissa vähän vihertävältä. Mutta hiekka beige se kuitenkin on.
Ajoakuksi matkaan HF:ltä Orion ranger 3s 8000mAh kovakuorinen lipo https://tinyurl.com/mrxy9je6 mikä on kuin tehty autoon ja liitin on sopiva eli EC5
Onhan ne isot autot, ehkä tässä on järkytystä kun ei ole ennen omistanut 1:5 kokoluokan rc autoa. Tässä vähän referenssiä:
Ensituntuma: Lattialla jo testatessa suoraan paketista, servo on VAATIMATON. Ja tuntuu että osa liikkeestä menee hukkaan renkaan taittuessa ja vähän linkkeihinkin. Ja että koko auton kääntyvyys ei pääse oikeuksiin.
Sitten ensitesteille Kumitarzanin ja AKU67 tuli myös kokeilemaan sekä ajamaan verrokiksi SCX103:sta. Kerrankin marraskuulle sattui näin hieno aurinkoinen päivä ja suunnattiin minun vanhaan lähikallioon missä oli paljon tuttuja nousuja.
Leikkikentän läpi ajellessa, on matkalla märkää pururadan purua... iso vaihde silmään ja donitseja. Leveä hymy nousee väkisinkin kun painava iso auto niiailee kasikkoa pyörien luisussa :D
Vakio servo on yllättävän heikko, en odottanut mitään mutta silti se oli vähän pettymys. Vakiona se saa 6volttia vastarilta, joten ensi lääkkeenä varmaan kokeillaan becin kanssa 7,2V. Ennen kuin servo päivittyy.
Ajelua tuli noin 1h 30min. Sekalaista pörräilyä, välillä vähän isolla vaihteella kokeilua ja kuvien poseerausta. Varmaan yhtenäinen ajaminen kuluttaisi akun alle tunnissa. Kun auton noparin lipo cuttoff nappasi auton pysähdyksiin jäi akkuun 10.4 volttia. Vanhan lipo beebberin laitoin 3.4V hälytyksen, liekö hirveän tarkka.
Videota tulee kun saan koostettua, esittelyä ja ajelua sekä vertailua 10.3:seen.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Mitä pääs koitamaan ajoo niin mahtava vehe meni uskomattomista paikoista ja käyttäytyy painon ja akseli välin kanssa hienosti ja jousitus toi ajotuntumaa realistisen näkymän kun ajoi metsässä ja kivien ja juurakoiten yli ja laskeutuu hiton hienosti jyrkistäkin paikoista mistä oma auto olis kipannut nokileen
-
- Täysi jäsen
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 13:23
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
No pitää minunkin kait jotain sanoa 😏 juu on kyllä mahtava ajettava 1vaihteella pääsee todella hitaasti ja pehmeästi etenemään ja varsinkin jyrkät alamäet menee todella nätisti
Enkä saanut vielä mitään rikki 😂
Enkä saanut vielä mitään rikki 😂
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Itsellä ei ole omaa ajokokemusta, kun en uskaltanut ottaa ohjainta käteen, jotta kuume ei nousisi paljon yli 38asteen.kumitarzan kirjoitti: ↑Su 13.11.2022 19:59 No pitää minunkin kait jotain sanoa 😏 juu on kyllä mahtava ajettava 1vaihteella pääsee todella hitaasti ja pehmeästi etenemään ja varsinkin jyrkät alamäet menee todella nätisti
Enkä saanut vielä mitään rikki 😂
Mutta vierestä katsoettä alasmenot oli todella vaivattoman näköisiä scx6 autolla verraten 1,9 kokoluokkaan.
Tekevät liian hyviä autoja, jos eivät mene ekalla ajolla jostain rikki🥺😇
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Vanteiden hengitysreijät teippasin, ettei foamiin pääse litroittain imeytymään kuravettä sisäänsä. Katsotaan kuinka luttuun se talvella menee ennen veden ja kuran kestävät foamit tulee hommattua.
Myös akseleiden diffit tarkastin, kun niin paljon varoiteltu väljyydestä. En löytänyt omassa yksilössä shimmattavaa.
Sitten eka oikea päivitys; laitoin castlen becin suoraan akulta syöttämään servolle 7,4V. Kyllähän se servo tuntuu pieteämmältä, mutta ei ehkä kesää tee.
Myös akseleiden diffit tarkastin, kun niin paljon varoiteltu väljyydestä. En löytänyt omassa yksilössä shimmattavaa.
Sitten eka oikea päivitys; laitoin castlen becin suoraan akulta syöttämään servolle 7,4V. Kyllähän se servo tuntuu pieteämmältä, mutta ei ehkä kesää tee.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Axial SCX6 RTR Trail Honcho esittely ja arvostelu
Ja sitten vertailua ensiajeluilta
Axial SCX6 Honcho VS SCX10.iii - ajovideo ja vertailu
Ja sitten vertailua ensiajeluilta
Axial SCX6 Honcho VS SCX10.iii - ajovideo ja vertailu
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Eli vakio vanteisiin vähän syvyyttä ja detailia. Koriste beadlock pulttien kohtaan 2mm reikä ja siihen sitten M2,5mm scalepultti.
Päätin maalata vanteen hopealla ja kehän osuuden jätin maalaamatta, koska ne kuitenkin tulee saamaan osumaa.
Onhan tuossa näperrettävää, mutta mitä nyt ei tekisi ulkonäön eteen 😁
Toinen 0-budjetti modaus on korille ”tuulihaka” 3mm tanko johon taivutin silmukan joka kiinnittyy häkkiin, hakasen taivutin toiseen päähän joka laitetaan akkutelineen reunaan. Tämä kulkee korin sisässä, eikä juuri vaaraa ole että se haittaisi ajamista.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Myös Kumin Honcho sai samat päivitykset kuin omani, eli vanteet, Castle bec 7,4V servolle ja tuulihaka korille.
Omaani taas irroitin ohjaamon ja maalasin sisältä korin mustalla ja laitoin mattalakan ulkopuolelle, jos jotain säistys juttuja tekisi.
Lisäksi kirpparilta 5€ barbie ja navan alta poikki. Kuitenkin aika matala tuo ohjaamo. Nippusiteellä turvavyö.
Tänään sitten käytiin tyhjentämässä koulun pihalla akkuja Honchojen kanssa.
Koulun pihat ovat talvella hyviä ajopaikkoja, paljon tallottua lunta sekä lumikasoja mitkä on tallattu kovaksi, jolloin niissä on kiva kiipeillä.
Ohjaus muuttui pelkällä bec:illä selkeästi pirteämmäksi. Ja talviajelussa oli aivan riittävä. Ai että, aika hauskaa näillä revitellä, ja akkua maistuu näille 😁
Omaani taas irroitin ohjaamon ja maalasin sisältä korin mustalla ja laitoin mattalakan ulkopuolelle, jos jotain säistys juttuja tekisi.
Lisäksi kirpparilta 5€ barbie ja navan alta poikki. Kuitenkin aika matala tuo ohjaamo. Nippusiteellä turvavyö.
Tänään sitten käytiin tyhjentämässä koulun pihalla akkuja Honchojen kanssa.
Koulun pihat ovat talvella hyviä ajopaikkoja, paljon tallottua lunta sekä lumikasoja mitkä on tallattu kovaksi, jolloin niissä on kiva kiipeillä.
Ohjaus muuttui pelkällä bec:illä selkeästi pirteämmäksi. Ja talviajelussa oli aivan riittävä. Ai että, aika hauskaa näillä revitellä, ja akkua maistuu näille 😁
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Onpas todella mukavan näköinen piristys vanteille!
-
- Täysi jäsen
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ti 25.06.2013 13:23
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Vanteista tuli näyttävämmät 🤗 kuulostaa helpolta vähän hopeeta spräy maalia ja muutama pultti 🙈 no joo kiitos pise 🙏 nyt kun autossa on bec kääntyvyys on huomattavasti parempi niin ja mitä tämän päivän ajoihin voin sanoa niin oli kyllä kivaa ei lacci edes palellut 🙈
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Mistä päin maailmaa pise tilaat noita scalepultteja?Pisepise kirjoitti: ↑La 03.12.2022 08:58 0C6C870F-EAEC-41DB-9901-CC078D7B71BA.jpeg
Eli vakio vanteisiin vähän syvyyttä ja detailia. Koriste beadlock pulttien kohtaan 2mm reikä ja siihen sitten M2,5mm scalepultti.
Päätin maalata vanteen hopealla ja kehän osuuden jätin maalaamatta, koska ne kuitenkin tulee saamaan osumaa.
Onhan tuossa näperrettävää, mutta mitä nyt ei tekisi ulkonäön eteen 😁
Toinen 0-budjetti modaus on korille ”tuulihaka” 3mm tanko johon taivutin silmukan joka kiinnittyy häkkiin, hakasen taivutin toiseen päähän joka laitetaan akkutelineen reunaan. Tämä kulkee korin sisässä, eikä juuri vaaraa ole että se haittaisi ajamista.
16B4B3F7-B3AB-40C7-81A0-BFE523CA2A5C.jpeg
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Ebaystä olen tilannut. Varmaan injoran sivuilta ja sun muilta bamggoodeista ja alibaboista lyötyy kun oikeilla hakusanoilla etsii.
100 ruuvista jää muutama varalle.
Siinä on aika näpertely, kun jokainen pultti pitää katkaista, ettei se riko vanteen sisällä olevaa kumia. Rengas ei ehkä istuisi vanteelle jos niitä ei katkaisi.
https://www.ebay.com/itm/133555800656?var=433014396600
Ensin tietysti porasin 2mm reijät pulteille. Tein piirtopuikolla poralle merkin että terä ei luiskahda vanteen koriste pultin ohi. 2,5mm pultti menee sopivan tiukasti 2mm reikään.
Aika yksitoikkoinen pitkä näpertely kun 4 vannetta käsittelee. Jos meinaa samalla tavalla maalata vanteen, kannattaa vanteen maalaus tehdä ensin. koska teippien laittaminen pulttien päälle on kömpelöä. Maalina oli ihan perus marketti kilikoli vannehopeaa. Ehkä värinä olisi myös käynyt punainen, tai kullan sävy.
100 ruuvista jää muutama varalle.
Siinä on aika näpertely, kun jokainen pultti pitää katkaista, ettei se riko vanteen sisällä olevaa kumia. Rengas ei ehkä istuisi vanteelle jos niitä ei katkaisi.
https://www.ebay.com/itm/133555800656?var=433014396600
Ensin tietysti porasin 2mm reijät pulteille. Tein piirtopuikolla poralle merkin että terä ei luiskahda vanteen koriste pultin ohi. 2,5mm pultti menee sopivan tiukasti 2mm reikään.
Aika yksitoikkoinen pitkä näpertely kun 4 vannetta käsittelee. Jos meinaa samalla tavalla maalata vanteen, kannattaa vanteen maalaus tehdä ensin. koska teippien laittaminen pulttien päälle on kömpelöä. Maalina oli ihan perus marketti kilikoli vannehopeaa. Ehkä värinä olisi myös käynyt punainen, tai kullan sävy.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Injora onkin tuttu, kiitos tiedosta. Pitää paria kokoa tilata.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Miten on taas jäänyt päivittämättä jutut…
Eli Steadyfoam lähestyi minua ig:ssä että otatko steadyfoamit Scx6 Honchoon. Suostuin ja vastineeksi tietysti tälläistä markkinointia ja näkyvyyttä. Steadyfoam on ilmeisesti yhden hengen amerikkalainen autotallifirma, joka tekee itse käsin foamit. Sahaamalla.
Scx6 vakio foamit ovat vähän liian löysät, joten päivitys oli paikallaan, ja kun valikoima on aika rajattu vielä 2.9 renkaissa. Toistaiseksi tässä kohtaa vaihtoehdot on prolinen 2-stage foamit, 3d-tulostetut anti-foam insertit, injoran foamit ja sitten nämä Steadyfoam foamit.
Foami on jäykkää vaahtomuovia, käsin puristeltuna todellä jäykkää verrattuna vakio pesusieniin. Nämä ei kuitenkaan ole kovaa solumuovia mitä esim. Pilatesrullan materiaali on. Ja kun kokemusta ei ole 2.9 foameista/inserteistä tuli heti mieleen että onkohan nämä liian jäykät, kun kumi tulee aivan täyteen tiukkaan foamia…
Sitten vertailuna sivuprofiili vakio foameilla…
Ja sitten Steadyfoam
Foamit ovat aika tiukka asentaa, mutta menevät kuitenkin hyvin paikoilleen. Ja foamit keskittyvät lopullisesti kun antaa donitseja isolla vaihteella, kertoi itse Steadyfoam.
Se että foamit olisi liian jäykät, on vain harha kun on niin paljon käpistellyt 1/10 autojen foameja. Kuitenkin yli 13kg scx6:sen painolla pitääkin foami olla jäykempi kuin pikkuautoissa.
Etuna näissä on että ei ime vettä, joten poistin teipit vanteista mitkä esti veden imeytymisen vakio foameihin.
Se että ovatko nämä parhaat, en osaa sanoa. Mutta selkeä parannus vakio foameihin.
SteadyFoameja saa etsy.com verkkokaupasta, ja -10% koodilla BISHOPSRC10
https://www.etsy.com/shop/SteadySpin?coupon=BISHOPSRC10
Foamit ovat aika arvokkaat kun tulee isot postikulut Suomeen, mutta ison auton mukana tulee myös isot hinnat kun päivittelee tätä 😁 Joten kannattaisi asua amerikassa ja harrastaa rc:tä 😂
Eli Steadyfoam lähestyi minua ig:ssä että otatko steadyfoamit Scx6 Honchoon. Suostuin ja vastineeksi tietysti tälläistä markkinointia ja näkyvyyttä. Steadyfoam on ilmeisesti yhden hengen amerikkalainen autotallifirma, joka tekee itse käsin foamit. Sahaamalla.
Scx6 vakio foamit ovat vähän liian löysät, joten päivitys oli paikallaan, ja kun valikoima on aika rajattu vielä 2.9 renkaissa. Toistaiseksi tässä kohtaa vaihtoehdot on prolinen 2-stage foamit, 3d-tulostetut anti-foam insertit, injoran foamit ja sitten nämä Steadyfoam foamit.
Foami on jäykkää vaahtomuovia, käsin puristeltuna todellä jäykkää verrattuna vakio pesusieniin. Nämä ei kuitenkaan ole kovaa solumuovia mitä esim. Pilatesrullan materiaali on. Ja kun kokemusta ei ole 2.9 foameista/inserteistä tuli heti mieleen että onkohan nämä liian jäykät, kun kumi tulee aivan täyteen tiukkaan foamia…
Sitten vertailuna sivuprofiili vakio foameilla…
Ja sitten Steadyfoam
Foamit ovat aika tiukka asentaa, mutta menevät kuitenkin hyvin paikoilleen. Ja foamit keskittyvät lopullisesti kun antaa donitseja isolla vaihteella, kertoi itse Steadyfoam.
Se että foamit olisi liian jäykät, on vain harha kun on niin paljon käpistellyt 1/10 autojen foameja. Kuitenkin yli 13kg scx6:sen painolla pitääkin foami olla jäykempi kuin pikkuautoissa.
Etuna näissä on että ei ime vettä, joten poistin teipit vanteista mitkä esti veden imeytymisen vakio foameihin.
Se että ovatko nämä parhaat, en osaa sanoa. Mutta selkeä parannus vakio foameihin.
SteadyFoameja saa etsy.com verkkokaupasta, ja -10% koodilla BISHOPSRC10
https://www.etsy.com/shop/SteadySpin?coupon=BISHOPSRC10
Foamit ovat aika arvokkaat kun tulee isot postikulut Suomeen, mutta ison auton mukana tulee myös isot hinnat kun päivittelee tätä 😁 Joten kannattaisi asua amerikassa ja harrastaa rc:tä 😂
Viimeksi muokannut Pisepise, Su 12.02.2023 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Steadyfoamien jälkeen vaidoin vakioradiot flysky gt5 ohjaimeen ja vastariin, että saan radiosta enemmän toimintoja käyttöön.
Eli vaihteen vaihtaja potentiometrin taakse jotta saa säädettyä välivapaan päälle. Sitten kun akku loppuu, voi laittaa narun puskuriin ja vetää honchon lähtöpisteeseen 😅
Sitten tietysti valojen kytkemiseen ja mahdollisesti vinssin käyttämiseen vielä riittää kanavia.
Rock lights eli alustavalot oli laitettava. Puuilosta 12V ledisetti.
Aika paljon johtojen kolvausta ja sovittelua että valoketju on oikean pituinen. Sekä 12V rc kytkin valoille mitä ohjataan on-off-on kytkimella. Minun tapauksessa gt5 potentiometrillä.
Edessä valot on sisälokareissa.
Takana työkalulaatikon sivuilla molemmin puolin.
Ja viides valo on perässä suunnattuna taakse päin.
Ja sitten valot päällä ja pois.
Ja sitten metsässä kantohangilla
Eli vaihteen vaihtaja potentiometrin taakse jotta saa säädettyä välivapaan päälle. Sitten kun akku loppuu, voi laittaa narun puskuriin ja vetää honchon lähtöpisteeseen 😅
Sitten tietysti valojen kytkemiseen ja mahdollisesti vinssin käyttämiseen vielä riittää kanavia.
Rock lights eli alustavalot oli laitettava. Puuilosta 12V ledisetti.
Aika paljon johtojen kolvausta ja sovittelua että valoketju on oikean pituinen. Sekä 12V rc kytkin valoille mitä ohjataan on-off-on kytkimella. Minun tapauksessa gt5 potentiometrillä.
Edessä valot on sisälokareissa.
Takana työkalulaatikon sivuilla molemmin puolin.
Ja viides valo on perässä suunnattuna taakse päin.
Ja sitten valot päällä ja pois.
Ja sitten metsässä kantohangilla
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Video ajoreissulta. Pitäisi malttaa jättää väliin ison vaihteen revittelyt, niin riittäisi akkua pidemmäksi aikaa :D Vaikka hurjan kivaahan se on.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Aktiiviselle fooruminlukijalle ei tässä päivitys videossa ole juuri mitään uutta. Mutta tähän astiset "budjetti" SCX6 päivitykset.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Haminan Ruissalon XCO-polulla ryömintää kalliolla, seikkailua, revittelyä, vettä, kuraa, hiekkaa parhaat palat kooste.
Sitten samalta reissulta Pisen höpötyksen kanssa video pitkän kaavan mukaan. Suosittelen ensin katsomaan ajovideon, niin sitten pitkässä videossa näkee oikean tarinan kulun.
Sitten samalta reissulta Pisen höpötyksen kanssa video pitkän kaavan mukaan. Suosittelen ensin katsomaan ajovideon, niin sitten pitkässä videossa näkee oikean tarinan kulun.
Re: Pisen ja Kumin KUTOS Trail Honchot
Päivitetään tätäkin. Kyllä melkein minun ja Kumin scalettelut on ollut näiden kutosten kanssa seikkailua. Edelleen näillä ajelu ja revittely tuo leveän ja lapsellisen tunteen sisälle 😁
Kumin Beigeen vaihdettiin power hd80 servo hobbyfactorystä
Axial Scx6 Servo upgrade Power HD 80 @hobbyfactory2719 RTR servon tilalle uusi servo
Minun honchon rtr servo toimii ulkoisella becillä 7.4V:llä ja Kumin power hd 80kg servo toimii ulkoisella becillä 8,4v:lla.
Nopeudessa en eroa juuri huomaa, enkä oikein kääntövoimastakaan osaa merkittävää eroa sanoa.
Omaan Honchoon sain hommattua alumiini iskaritornit (panhard yläpään kiinnitys) ja messinki c-palat (panhard alapää kiinnitys.)
No vertailuna muoviset vs alu/brass… on varmaan jäykempi mutta aika hyvin pelkkä tulostettu panhardin tuki auttaa myös tässä asiassa. Eli vertailuna Kumin honchoon ei taaskaan merkittävää isoa eroa. Varmasti jos tähän laittaisi 200€ oikeasti järkyttävän vahvan servon niin hyöty olisi parempi.
Käytiin Kumin kanssa taas safaroimassa näillä, eikä muuta todisteita jäänyt kuin tämä kuva Kumin Beigestä. Oltiin kartoittamassa maastoa ja miten soveltuisi suunnistuskisa missä olisi myös 1:6 luokka…
Kumin Beigeen vaihdettiin power hd80 servo hobbyfactorystä
Axial Scx6 Servo upgrade Power HD 80 @hobbyfactory2719 RTR servon tilalle uusi servo
Minun honchon rtr servo toimii ulkoisella becillä 7.4V:llä ja Kumin power hd 80kg servo toimii ulkoisella becillä 8,4v:lla.
Nopeudessa en eroa juuri huomaa, enkä oikein kääntövoimastakaan osaa merkittävää eroa sanoa.
Omaan Honchoon sain hommattua alumiini iskaritornit (panhard yläpään kiinnitys) ja messinki c-palat (panhard alapää kiinnitys.)
No vertailuna muoviset vs alu/brass… on varmaan jäykempi mutta aika hyvin pelkkä tulostettu panhardin tuki auttaa myös tässä asiassa. Eli vertailuna Kumin honchoon ei taaskaan merkittävää isoa eroa. Varmasti jos tähän laittaisi 200€ oikeasti järkyttävän vahvan servon niin hyöty olisi parempi.
Käytiin Kumin kanssa taas safaroimassa näillä, eikä muuta todisteita jäänyt kuin tämä kuva Kumin Beigestä. Oltiin kartoittamassa maastoa ja miten soveltuisi suunnistuskisa missä olisi myös 1:6 luokka…