Joo, kompromissihän tää on, epätasajaolla tehdessä ja siks utelenkin. Avoin diffi keskimmäiseen on oikeestaan ainoo mitä ite keksin avuksi muttei sekään niin houkutteleva optio ole.lassii kirjoitti: ↑Pe 07.10.2022 13:13 Aloin miettiin, että onko jotain 1:1 esikuvaa josta vois lähtee miettiin enkä keksiny kun linja-autot, viimeinen pari kääntyy mutta hyvin vähän mitä olen huomannut.
Lisäksi mietin, että kun akselit eivät ole tasajaolla niin keskiakseli vain hämää siellä välissä ja jarruttaa menoa varsinkin lukon kanssa. Näin omassa päässä pohdin.
Jos on mahdollisuus rakennella Legoista tuollanen niin sitähän on helppo muutella ja todeta mikä toimii ja mikä ei.
AR60 akselein 6x6.
Re: AR60 akselein 6x6.
KK E&UA
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Re: AR60 akselein 6x6.
Aidon Axial ar60 akselin perävälitystä vertasin sen kloonina kaupattuun kiina-perään, niin Axialin lautaspyörä on paljon isompi halkasijaltaan, hammasluku 38 ja pinjoni 13,tehden 2,92 välityksen.
Tarvikeakseli jonka eteen laitan, siinä pienemmät rattaat on 30/8 eli 3,75.
Elikkästen mitäs ny😁?
Edit:
Ehkäpä hammaskoko, moduli, on erilainen (?)
tarvikeakselissa myös niin eihän näit lukuja voi verrata ihan suoraan.
Tarvikeakseli jonka eteen laitan, siinä pienemmät rattaat on 30/8 eli 3,75.
Elikkästen mitäs ny😁?
Edit:
Ehkäpä hammaskoko, moduli, on erilainen (?)
tarvikeakselissa myös niin eihän näit lukuja voi verrata ihan suoraan.
KK E&UA
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Re: AR60 akselein 6x6.
Hampaiden moduli vaikuttaa toki hammaskokoon, mutta välitys lasketaan silti hammaslukujen suhteena, riippumatta moduleista. Eli laskemasi mukaan välitys on erilainen eri päissä, oli moduli mikä hyvänsä.Beahkit kirjoitti: ↑Pe 07.10.2022 13:42 Aidon Axial ar60 akselin perävälitystä vertasin sen kloonina kaupattuun kiina-perään, niin Axialin lautaspyörä on paljon isompi halkasijaltaan, hammasluku 38 ja pinjoni 13,tehden 2,92 välityksen.
Tarvikeakseli jonka eteen laitan, siinä pienemmät rattaat on 30/8 eli 3,75.
Elikkästen mitäs ny😁?
Edit:
Ehkäpä hammaskoko, moduli, on erilainen (?)
tarvikeakselissa myös niin eihän näit lukuja voi verrata ihan suoraan.
Re: AR60 akselein 6x6.
Juu näin iteki päättelin että aika iso ero on.Verskis kirjoitti: ↑Pe 07.10.2022 15:24Hampaiden moduli vaikuttaa toki hammaskokoon, mutta välitys lasketaan silti hammaslukujen suhteena, riippumatta moduleista. Eli laskemasi mukaan välitys on erilainen eri päissä, oli moduli mikä hyvänsä.Beahkit kirjoitti: ↑Pe 07.10.2022 13:42 Aidon Axial ar60 akselin perävälitystä vertasin sen kloonina kaupattuun kiina-perään, niin Axialin lautaspyörä on paljon isompi halkasijaltaan, hammasluku 38 ja pinjoni 13,tehden 2,92 välityksen.
Tarvikeakseli jonka eteen laitan, siinä pienemmät rattaat on 30/8 eli 3,75.
Elikkästen mitäs ny😁?
Edit:
Ehkäpä hammaskoko, moduli, on erilainen (?)
tarvikeakselissa myös niin eihän näit lukuja voi verrata ihan suoraan.
Näillä palikoilla kooten takana olis 2 akselia reilulla overdrivellä etuakseliin verrattuna, pergele, no, saispa reilusti puskevan tehtyy😁
Ehkä heitän edestä pinjonin ja kartaanin edest pois ni olis takavetoauto😁
KK E&UA
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?