Louise cr mallet 1,9/4,19”

Täällä offin kova testitiimi julkaisee puolueettomat arvionsa mielenkiintoisista uutuuksista
Pertsax
Legendaarinen!

Louise cr mallet 1,9/4,19”

Viesti Kirjoittaja Pertsax »

Tuli joku aika sitten jo tilattua Eurorc.fi myymät Louisen class 1 renkaat, joita ajattelin ensin hiluxiin. Vaikka nämä ei ole mitkään suorat kopiot mistään oikeasta renkaasta, niin on nämä minusta aika realistisen näköiset. Päädyin istuttamaan siihen PL mud terrainit. No mutta asiaan, vakio foameilla yhden lenkin ajettuani, päätin jättää nämä odottamaan sopivia foameja. Nyt tuli inspirasaatio leikellä foamit sopiviksi. Crazy crawlerin lazer leikatut foamit saivat vähän pyöreämmän muodon. Istuvat nyt renkaan sisään todella hyvin, samoin vanteille laitto onnistuu vaikka vasemmalla kädellä. Kumi näissä louisen class 1renkaissa on vastaavan tuntuista mitä PL predator seos. Jäisella multamaalla, ei pidosta ollut puutetta.
Seuraavan valoisan aikaan jos kerkeäisin käydä tuolla lumisella kalliolla käydä polkuja avaamassa.
Liitteet
F9179FB5-5E3F-4391-BD43-6DDD69668EFD.jpeg
B3269660-2EEB-45FB-8FCA-2425462C7E60.jpeg
E0954287-67E3-4016-899F-73C2710A1BC5.jpeg
D9B24463-FB07-488F-BA95-1FCA4006F75D.jpeg
0F4F154F-F86F-4A17-BFD9-BD7E32FB319D.jpeg
C12298AD-127D-4E3A-A439-F04532DE0E30.jpeg
Viimeksi muokannut Pertsax, Pe 14.01.2022 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Verskis
Täysi jäsen

Re: Louise cr mallet 1,9/4,19”

Viesti Kirjoittaja Verskis »

Mikä näiden vakiofoameissa oli vikana? Itselläni on samat renkaat, ja omasta mielestäni se vakiofoami tuntui juuri sopivan jäykkyiseltä tuommoiseen noin kolmen ja puolen kilon autoon. Mutta minähän olen näissä asioissa ihan nyyppä, joten voinkohan luottaa omaan harkintakykyyni? :D
Pertsax
Legendaarinen!

Yleisesti vakio foamit on ihan hyvät ja minullakin on monissa renkaissa sellaiset paikoillaan ja autot hyvinkin eri painoisia.
Monien vakiofoamien ongelma on isossa kallistuksessa ajettaessa renkaiden sortuminen auton alle, toki näissä pienissä renkaissa sekään ei ole niin paha, mitä 120mm renkaissa. Eniten tämä ongelma korostuu nokka alas päin ajaessa ja kun siitä pitää lähteä kääntymään, renkaat vain sortuvat alle ja jos porttiin pitää osua, ei auto käänny sinne. Minä tosin en olejuurikaan portti ajeluja harrastanut, mutta kyllä foameilla on iso vaikutus ohjaustarkkuuteen, kun ajelee omaksi huvikseenkin. minä suosin oikeastaan dual stage foameja, mutta halusin nyt kokeilla näitä lazer cut foameja.
Mielellään näihinkin asentaisin dual stage foamit, eli jäykkä keskiosa ja n. 1cm pehmyttä, jolloin saisi renkaaseen maastoa myötäilevämmän pinnan.
Nämä foamit olivat tuossa pakkaskelissä ihan kivi kovat. Toki foemit pehmenevät kun ne saa ajettua kunnolla "sisään".

Aja huolotta vakio foameilla, ja kun ne alkavat pehmenemään, niin sitten suosittelen kokeilemaan eri foameja.
Verskis
Täysi jäsen

Jees, kiitos selvennyksestä. Mullakin on dual stage foamit 120mm renkaissa, ja näiden Mallettien vakiofoamit tuntuu suunnilleen yhtä jäykältä sivusuunnassa kuin nuo isojen kumien dualit.

Tähän mennessä ainoat kunnolla sortavat foamit ovat olleet Trailwalkerissa vakiona tulevat, niissä sen huomasi kuinka rengas vaan taittuu alle alamäkeen ajaessa, näissä Malleteissa en ole huomannut samaa, mutta en ole toisaalta vielä päässyt niitä kuivalla kalliolla testaamaankaan.
Pertsax
Legendaarinen!

Minä ajoin nummenpään safaripolulla noilla renkailla ja kokonaispainoltaan 3,6kg autolla pienen lenkin, niin suhteellisen hyvin pysyivät ryhdissä.
maa oli jäässä, joten alusta oli karheaa kallioa vastaavaa ja keli pakkasen puolella. Siellä toimi renkaat hyvin ja sen perusteella en vaihtoa tehnyt.
Crawler innovation tekee näihinkin sopivia dualfoameja, mutta ei ole vielä tullut niitä tilattua näihin pikku renkaisiin.
Pisepise
Legendaarinen!

Re: Louise CR Champ class 1 1,9/4,19”

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Minäkin olen iskenyt silmäni näihin Louisen class 1 renkaisiin. Ajattelin kirjoittaa samaan Pertsaxen aloittamaan juttuun niin löytyvät sitten helposti, kun sisar kumista kysymys.

A koska ne on hyvän näköisiä scalerenkaita
B olen kuullut paljon hyvää Louisen kumiseoksesta
C ne on selkeästi halvemmat kuin prolinet

Tänään sain Eurorc:ltä CR Champ class 1 eli 106mm / 4,19”
Kumiseos tuntuu aika lähelle samalta kuin prolinen g8 seos. Ei kuitenkenkaan Predator tai muiden slime/alien comboundien tyylinen seos.

Heti vertasin käsissä omiin c1 renkaisiin kuten proline km3. Renkaissa sama foami, sama vanne, Louisen ulkohalkaisija ehkä 2mm isompi. Käsissä tuntuu hyviltä.

Oikea rengas Louise
58D36711-46FA-4211-96A1-C8729AEF360B.jpeg
Vasen louise
4C21F6E1-507A-4D8B-956B-2A558DB39373.jpeg
Minua kiinnostaa näissä Louisen c1 renkaissa etenkin ovatko nämä prolinen varmasti hyväksi todettujen renkaiden tasoa, tai edes lähellä sitä. Meinaan tehdä kunnollisen testin näistä. Ja tietenkin raportoida aiheesta.
Verskis
Täysi jäsen

Hienoa, kiinnostaa kyllä erittäin paljon kuulla, miten nämä Louiset vertautuu Prolineihin. Itselläni on kaksikin eri kokoista Louisen rengaskierrosta, mutta ei Prolineja (tai muita ns. parempia kumeja) joihin verrata. Vertailukohtaa on ainoastaan Elementin General Grabbereihin. Nämä Louiset pieksee nuo Grabberit mennen tullen, oli ajoalusta mikä hyvänsä.
lassii
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja lassii »

Kiinnostaa myös. Itellä vain yks sarja C1 kiekkoja ja juuri tuo Proline KM3. Hintakin on selkeästi Louisen puolella ja kuviokin lähes identtinen. Miten muuten tuo vanteelle laitto näissä, onko helpompaa kuin Prolinen renkaissa, niiden kanssa on ihmiset saanu äheltää ympäri maapalloa.
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kj_temmes »

lassii kirjoitti: Pe 01.04.2022 09:13 Kiinnostaa myös. Itellä vain yks sarja C1 kiekkoja ja juuri tuo Proline KM3. Hintakin on selkeästi Louisen puolella ja kuviokin lähes identtinen. Miten muuten tuo vanteelle laitto näissä, onko helpompaa kuin Prolinen renkaissa, niiden kanssa on ihmiset saanu äheltää ympäri maapalloa.
Mä olen vielä kuitenkin melko noviisi crawler maailmassa, mutta ensimmäiset beadlock vanteille laittamani kumit oli Louisen renktaat gmade pelti vanteelle. Ihmettelin kun jälkeenpäin kyseltiin että jouduitko taistella. Vastasin hölmistyneenä että: "EN.?"
Eli en koe että olis mitään ongelmaa.. Parit olen nyt laittanut, mutta en myöskään kyllä huomannut ongelmia prolinen kumien kanssa.
Matka_Mikko
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Matka_Mikko »

Mä harrastanut nyt käytännössä 2 viikkoa tätä rc autoilua pitkän tauon jälkeen ja pelko perseessä odotin beadlockien asennusta. Laitoin louisen cr griffinit myös gmaden peltivanteille ja ajallisesti tähän meni ehkä puolituntia ilman mitään sähellyksiä. Jatkossakin suosin ko. merkkejä kun noin helposti meni noviisillekin.
Pertsax
Legendaarinen!

Itsellä ei ole nykyisillä prolinen kumeilla ollut mitään ongelmia, oli vanteet sitten kalliita tai halpoja. Samoin nuo louiset, asettuvat tosi hyvin vanteille kun vanteille. Koitin piirtää kuvaa, miten prolinen renkaissa on tuo renkaan bead muuttunut. Vanhat prolinen renkaat oli tosi vaikeat asentaa vanteille tuon kiilamaisen beadin vuoksi.
Tämä on minun oma näkemys minkä takia prolinen renkaissa on ollut ongelmia.
Liitteet
91AF4A78-BBEE-4EEF-BAC3-B97FC0A39AA2.jpeg
Pisepise
Legendaarinen!

Louisen vakio foami on jämäkempi kuin prolinen vakiot. Varmasti juuri pelaa kevyellä autolla ihan kohtalaisesti.

Kyllähän tuo foami homma on varmasti markkinajuttu ettei kahta hyvää tuotetta voi laittaa samaan. Mutta minä taas edustan sitä harrastaja kuntaa kenen autot painaa.

Ei tippaakaan ongelmia Louise+gmade vanne. Jos nyt muistelen harrastushistoriaa niin ainakin ennen proline+rc4wd tai toisin päin vanne ei millään yhteen, ja kun sen sai paikalleen niin jostain vähän irvisti.
Pertsax
Legendaarinen!

Samoin VP vanteiden ensimmäiset versiot ja prolinen kumit oli aika tuskaa saada tasaisesti vanteelle, juurikin tuon huulloksen vuoksi.
Minä tappelin aikoinaan 2,2” rc4wd 8 hole shoottereiden ja flat ironeiden kanssa, mutta hyraxir meni heittämällä👍
Pari viikkoa sitten kasasin rc4wd raceline 1,9” ja prolinen mudterrainit, niin ei mitään ongelmia.

Louiset kävi muistaakseni minulla, gmade, rc4wd ja injoran vamteilla, eikä ollut ongelmia asentamisessa, vakio tai crazy crawler foameilla.
Liitteet
10617C94-F1AE-4FAD-A22D-239E290AAC43.jpeg
10617C94-F1AE-4FAD-A22D-239E290AAC43.jpeg (448.1 KiB) Katsottu 489 kertaa
4E3D893C-821C-464D-82F5-98090F56B183.jpeg
4E3D893C-821C-464D-82F5-98090F56B183.jpeg (105.31 KiB) Katsottu 489 kertaa
Pisepise
Legendaarinen!

Lyhyen ensitestin ehdin ajamaan eilen näillä. Gmade peltivanne ja kova solumuovi foami. Hyvin eteni näillä renkailla. En kuitenkaan vielä vertaa näitä muihin kun ei ole vielä parempaa ja pidempää kokemusta. Itselle odotukset kasvoivat näistä kumeista.
Verskis
Täysi jäsen

Verskis kirjoitti: Pe 14.01.2022 09:34 Jees, kiitos selvennyksestä. Mullakin on dual stage foamit 120mm renkaissa, ja näiden Mallettien vakiofoamit tuntuu suunnilleen yhtä jäykältä sivusuunnassa kuin nuo isojen kumien dualit.

Tähän mennessä ainoat kunnolla sortavat foamit ovat olleet Trailwalkerissa vakiona tulevat, niissä sen huomasi kuinka rengas vaan taittuu alle alamäkeen ajaessa, näissä Malleteissa en ole huomannut samaa, mutta en ole toisaalta vielä päässyt niitä kuivalla kalliolla testaamaankaan.
Nyt täytyy vähän korjata aiempia sanomisiani. Ilmeisesti Louisen vakiofoamit ovat käytön myötä pehmentyneet, koska nykyään ne sortavat alle todella pahasti. Jotain näille täytyy tehdä, joten ajattelin väsätä tee-se-itse-dual staget tekemällä keskiosan telttapatjasta, ja ulko-osan tästä Louisen foamista. Saa nähdä, mitä tulee.
lassii
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja lassii »

Onko näistä jo saatavilla viiltävää ja syväluotaavaa analyysia?
Pisepise
Legendaarinen!

lassii kirjoitti: Ti 24.05.2022 08:21 Onko näistä jo saatavilla viiltävää ja syväluotaavaa analyysia?
Ei vielä. Tarkoitus on tehdä syvällinen ja todellinen testi. Sen verran voi sanoa että ei ne huonot ole.
Pertsax
Legendaarinen!

Mulla on defessä alla nuo cr champit ja pärjää hyvin siinä missä muutkin renkaat.
Kokeilin ensin noilla samoilla foameilla, mitkä oli noissa malleteissa, niin ei toiminut yhtään, mutta vaihdoin pehmeämmät foamit, niin avot.
Alkoi pitoa löytymään, pärjää ihan hyvin todellä vaativassakin scaleajossa.
Nemmenpään Mud challengessa ajoin noilla ja hyvin löytyi pitoa, vaikka oli aika mutaista monin paikoin.

Mielenkiinnolla odottellen Pisen videoita kyseisestä tapahtumasta ;-)
kj_temmes
Vanhempi jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kj_temmes »

Mulla käytössä Cr Champit C2 ja Cr Mallet C1.
Olen tykännyt molemmista. En ole huomannut mitään suurempaa puutetta.
Omat laser leikatut foamit alla.!

Mielenkiinnolla kans odotellaan Pisen mud challenge videota ja rengastestiä ;)
Vastaa Viestiin