Kovan korin maalaaminen ja näpertäminen

Korit ja niiden maalaaminen
Smuli
Legendaarinen!
Viestit: 802
Liittynyt: Ti 17.09.2013 18:05
Paikkakunta: Espoo

Kovan korin maalaaminen ja näpertäminen

Viesti Kirjoittaja Smuli » Su 09.08.2015 20:30

Tehdääs tällänen kun näistä kovista koreista ei liikaa löydy asiaa maalauksen yms suhteen.

Oma kysymys siis koskee kovien korien maalausta. Olisi 2 kovaa koria jotka pitäisi saadaa uuteen väriin, toinen koreista on melkoinen tilkkutäkki liimaa, styreenia ja tamiyan alkup. koria. Toinen rc4wd hilux kova kori.

Mahtaako tuollaiseen koriin saada siistin ja "kestävän" pinnan jos muovin hioo karkeaksi ja sen jälkeen maalaa muoville tarkoitetulla pohjamaalilla tämän päälle vasta varsinainen väri?

Lähinnä mietin tuota tilkkutäkkiä että jollain pitäisi saada pää värille yhtenäinen tartunta pinta.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

Pisepise
Legendaarinen!
Viestit: 1068
Liittynyt: Su 26.12.2010 21:26
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Vs: Kovan korin maalaaminen ja näpertäminen

Viesti Kirjoittaja Pisepise » Su 09.08.2015 20:52

Mun töpöhäntähilux sai aikanaan seuraavat käsittelyt; vanhan maalin hionta, tarpeeksi hieno paperi, punainen pohjamaali, automaali spray, ja lakkakin tuli päälle laitettua. Ei ole maalit lohkeillut. Nyt jo mukavasti naarmut koristaa. Maalaus on tehty 2011 keväällä.

Ja nyt voin sanoa että kyllä siihen Boom racingin jeep jk koriin hyvin maali tarttuu, karhennus, pohjamaali, maali...
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!

Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/

Smuli
Legendaarinen!
Viestit: 802
Liittynyt: Ti 17.09.2013 18:05
Paikkakunta: Espoo

Vs: Kovan korin maalaaminen ja näpertäminen

Viesti Kirjoittaja Smuli » Ke 09.12.2015 21:11

Vastaampa tähän kun yhden kovan korin maalailin.


Eli oma repsetini meni suunnilleen seuraavasti:


- Karkea kittaus suurimpiin koloihin, tässä kohtaa voi käyttää jotain karkeaa kittiä.
- karkea hionta, pinnat tasan.
- Hienompaa kittiä ja karkean kitin kolot ja muut korin pienet kolot umpeen.
- Hionta vaikka 120 tai hienommalla paperilla taas pinnat tasan. Tässä kohtaa jos viellä jää koloja niin lisää hienoa kittiä.
- Lisää hiontaa jos tarve kitata ilmeni
- Jos pinta näyttää ja tuntuu sileältä niin pohjamaali/hiontamaali. Tässä kohtaa yleensä löytyy paljon pieniä koloja.
- maalin hionta ainakin kolojen kohdalta ja kittiä päälle ja hiotaan kitti kun kuivunut.
- lisää maalia, ei tarvetta koko korin maalaukseen vaan kitatut kohdat.
- Itse hijoin korin tässä kohtaa todella hienolla paperilla jotta saatiin tartunta pinta Faskolor maaleille.
- Maskaus ja maalaus halutulla tavalla.


Korin maalasin kynäruiskulla ja faskolorin maaleilla. lopputuloksesta tuli muuten hyvä mutta huonossa valossa koriin jäi kohtia joissa näkyy hennosti pohjamaali alta.


Päälle heitin mastonin akryylilakan suojaamaan vesiohenteista maalia.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

Vastaa Viestiin