Pisen RC-maasturit youtube-kanava

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Pisepise
Legendaarinen!

Re: Pisen RC-maasturit youtube-kanava

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Täällä ei olekkaan päivitetty videoita ajantaselle tässä ensikokemukset ISDT ESC70

Ja sitten kevään ekat ryöminnät remontin jälkeen omalla C1 kisa-autolla. Videolla vähän puhetta tulevasta kaudesta ja kisaamisesta. Videon kansikuvan puhekupla on vain pikaisesti mieleen tullut puujalkavitsi. Mitä Titanicin baarimikko sanoi? Ostakaa nyt, kohta kallistuu! Sopii myös tämän hetken maailman tilanteeseen.

Pisepise
Legendaarinen!

Vinkkejä askarteluun pikkuautoteemassa.

Pisepise
Legendaarinen!

HC-harrastajat kuulemma tykkää että on enemmän katseltavaa, joten laitoin pidemmän filmin kameraan.
Pisepise
Legendaarinen!

Taas unohtanut päivittää tänne video tilanne. Täytyy sanoa että tälläisten "run and gun" -tyylisten videoiden tekeminen ja tuottaminen on helpompaa. Kuin asia pitoisten esittelyjen tekeminen. Kamera päälle ja vähän selostaa ja mielenkiintoisimmat jutut lopulliselle videolle.

Nyt alkaa näyttämään että algoritmit alkavat puremaan tällä kanavalla, lyhyessä ajassa reilu viikossa jo yli 1k näyttöjä muutamalle videolle. Se tarkoittaa että ihmisten yt-feediin jo ehdotellaan näitä videoita. Tai sitten koko ajan enemmän RC-autot kiinnostavat enemmän suomalaisia. Olen myös havainnut että myös satunnaiset ulkomaiset tubettajat katselevat näitä suomeksi puhuttuja videoita, koska otsikko ja videon kansikuva ohjaa klikkaamaan.

Ja sellainen tuntuma on että usea saa innostuksen tähän lajiin juuri videoita katselemalla.

Kavereiden järjestämä pilotti suunnistus "kisa".

MUD Challenge video, MUTAA!!

Ja sitten Loop one hienon Volvo C304 esittely.

Tämän tyylisiä esittelyjä on tarkoitus tehdä jatkossakin, erilaisista mielenkiintoisista autoista.
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Hienoa jos videot löytävät yleisöä ulkomaita myöden. Kyllä sitä itsekin tulee katseltua mm. Ranskankielisiä videoita vain koska sisältö on mielenkiintoista ajelua joissa paljon erilaisia autoja.

Esittelyvideot on kyllä hyviä ja tuottavat lisäarvoa Suomen harrastusskeneen tuomalla hyvää infoa saataville kotimaisella kielellä laadukkaiden videoiden muodossa. Sieltä moni on saanut paljon hyviä vinkkejä tekemiseensä. Kyllä silti näitä ajeluvideoita odottaa melkein enemmän vaikka ne ovatkin pidempiä.

Nämä videot ovat kyllä omiaan boostaamaan mielenkiintoa harrastusta kohtaan ja on hienoa, että on alkanut tulemaan lisää Suomalaisia yt scaleautokanavia. Kiitos siis kaikille videoiden tuottajille!
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Mulle videon pituus on vain hyvä juttu, niin kauan kun itse aihe kiinnostaa, ja leikkaukseen on panostettu. Surutta katson vaikka tunnin mittasen, jos on hyvä pätkä.

Esimerkiksi "kypäräkamera" tyylinen 10 minuutin #liveauthentic video joka on ladattu sellaisenaan suoraan muistikortilta tubeen, sisältäen kaikki insidevitsit, ja muuta sekavaa todellista livekuvaa, mihin kamera nyt onkin sattunut kääntymään, on jäätävän vastenmielistä. Onneksi tällaista on vähän. Joku GoPron ovisilmä/kalansilmä näkymä, laitteen omilla surkeilla lähinnä kolinat ja rahinat tallentavalla vesitiiviillä kotelolla tärvellyt äänet viimeistelee tuhon. Itse kuvanlaatu, onko se 720 tai 4k ei minulle merkitse sinällään mitään, eikä pelasta mitään, jos leikkaus, tai etenkin idea loistaa poissaolollaan.

Ehkä siksi esmes Bishopsin ikäänkuin juonelliset videot joissa on selkee visuaalinen tyylitaju, hakkaa kisavideot 6-0. Tähän vaikuttaa tietenkin sekin etten ole kisoista kiinnostunut mut onhan niitenkin kuvaajissa eroja ja tyylitajuakin.

Tapahtumapätkät vaikka Näkkimäestä on pirun kivoja ja ei voi kun arvostaa vaivaa mitä Pise näkee kykkiessään ja kontatessaan siellä Hillbillyn tapahtumassa savessa.

Tuote-esittelyt, on se sit nopari tai kokonainen auto koeajolla, on aina maittavaa ja tykkään kun Pisellä on vähän erilainen tyyli kuin monella jenkillä joka tauotta hokee kehuja ja ylisanoja liki täysin kritiikittä, ehkä varmistaakseen jatkossakin sponssikaman saannin, menettäen silmissäni uskottavuuden.

Tuollaset yksittäisten jonkun rakentamien autojen esittelyt olisi kyllä hieno tervetullut lisä repertuaariin. Forumillakin on autoja jossa on diy/ite taso korkealla, ite tehyt rungot, korit, jakikset ym. Ihan huikeita, kun ei vain ruuvata osto-osia kiinni. Josko on bolt-on upgrade videotkin mukavia mutta nämä Volvon kaltaset on ihan omaa luokkaansa ja ansaitsee huomion.
KK E&UA

Erimielinen kuin samanmieliset.

Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Pisepise
Legendaarinen!

teppisch kirjoitti: La 28.05.2022 09:46 Hienoa jos videot löytävät yleisöä ulkomaita myöden. Kyllä sitä itsekin tulee katseltua mm. Ranskankielisiä videoita vain koska sisältö on mielenkiintoista ajelua joissa paljon erilaisia autoja.

Esittelyvideot on kyllä hyviä ja tuottavat lisäarvoa Suomen harrastusskeneen tuomalla hyvää infoa saataville kotimaisella kielellä laadukkaiden videoiden muodossa. Sieltä moni on saanut paljon hyviä vinkkejä tekemiseensä. Kyllä silti näitä ajeluvideoita odottaa melkein enemmän vaikka ne ovatkin pidempiä.

Nämä videot ovat kyllä omiaan boostaamaan mielenkiintoa harrastusta kohtaan ja on hienoa, että on alkanut tulemaan lisää Suomalaisia yt scaleautokanavia. Kiitos siis kaikille videoiden tuottajille!
Joo, olen kyllä mielissään että, muutkin suomalaiset tekevät videoita ja olen aina innoissaan kannustamassa tekemään videoita. Ja videoiden tekeminen pitää olla hauskaa itselle. Se mistä itse tykkää videoissa on vähän kuin musiikkimaku, eli henkilökohtainen. Ja juuri tykkään kommentoida täällä myös ajatuksiani videoiden tekemisestä.
Pisepise
Legendaarinen!

Beahkit kirjoitti: La 28.05.2022 10:20 Mulle videon pituus on vain hyvä juttu, niin kauan kun itse aihe kiinnostaa, ja leikkaukseen on panostettu. Surutta katson vaikka tunnin mittasen, jos on hyvä pätkä.

Esimerkiksi "kypäräkamera" tyylinen 10 minuutin #liveauthentic video joka on ladattu sellaisenaan suoraan muistikortilta tubeen, sisältäen kaikki insidevitsit, ja muuta sekavaa todellista livekuvaa, mihin kamera nyt onkin sattunut kääntymään, on jäätävän vastenmielistä. Onneksi tällaista on vähän. Joku GoPron ovisilmä/kalansilmä näkymä, laitteen omilla surkeilla lähinnä kolinat ja rahinat tallentavalla vesitiiviillä kotelolla tärvellyt äänet viimeistelee tuhon. Itse kuvanlaatu, onko se 720 tai 4k ei minulle merkitse sinällään mitään, eikä pelasta mitään, jos leikkaus, tai etenkin idea loistaa poissaolollaan.

Ehkä siksi esmes Bishopsin ikäänkuin juonelliset videot joissa on selkee visuaalinen tyylitaju, hakkaa kisavideot 6-0. Tähän vaikuttaa tietenkin sekin etten ole kisoista kiinnostunut mut onhan niitenkin kuvaajissa eroja ja tyylitajuakin.

Tapahtumapätkät vaikka Näkkimäestä on pirun kivoja ja ei voi kun arvostaa vaivaa mitä Pise näkee kykkiessään ja kontatessaan siellä Hillbillyn tapahtumassa savessa.

Tuote-esittelyt, on se sit nopari tai kokonainen auto koeajolla, on aina maittavaa ja tykkään kun Pisellä on vähän erilainen tyyli kuin monella jenkillä joka tauotta hokee kehuja ja ylisanoja liki täysin kritiikittä, ehkä varmistaakseen jatkossakin sponssikaman saannin, menettäen silmissäni uskottavuuden.

Tuollaset yksittäisten jonkun rakentamien autojen esittelyt olisi kyllä hieno tervetullut lisä repertuaariin. Forumillakin on autoja jossa on diy/ite taso korkealla, ite tehyt rungot, korit, jakikset ym. Ihan huikeita, kun ei vain ruuvata osto-osia kiinni. Josko on bolt-on upgrade videotkin mukavia mutta nämä Volvon kaltaset on ihan omaa luokkaansa ja ansaitsee huomion.
Kiitos kommentista. Kyllä nuo kaikki esimerkit mitä mainitsit on niitä mitä yritän välttää. Olen paljon miettinyt millainen on hyvä video. Osa on kuvausteknisiä olosuhde asioita, iso osa editointia eli sitä luovaa juttua millä tehdään video mielekkäämmäksi katsojalle, esim on turhaa ajovideolla näyttää minuutin pituista kohtausta missä auto sudittaa paikallaan. Mutta paskasti kuvatusta materiaalista ei saa hyvä editoija taikomalla hyvää videota.
Ja sitten kun omia kuvauksia pyörittelee editorissa, oppii hyvin asioita mitkä on hyvin kuvattuja ja vitsi kun olisin hetken vielä pitänyt kameraa paikallaan tuossa kohtaa.

Ja tuntuu että tällä Pisen rc-maasturit kanavalla videon aiheiden määrä on loputon. Ehkä kanavan intro pitäisi tehdä uudestaan, kun ei ole enää ihan noin jäykkää ja hidasta tuo kameran edessä puhuminen :D

Tärkeää on se myös että osaa nauraa itselleen :D
Pisepise
Legendaarinen!

TRX-6 Hauler esittely.

Sattuu sitä kaikenlaista, unohdin painaa rec-kun kuvailin videon loppukevennystä. joten oli sovellettava.
Pisepise
Legendaarinen!

Pikku Wraithista ei nyt erityisemmin ollut juteltavaa, mutta katseltavaa kuitenkin tuli reippaasti. Samassa kun ajelen ja kuvaan kerron omia vinkkejä ja omia tyylejä tehdä ajovideoita. Samalla puhun omista kokemuksista, onko RC-harrastus noloa tai lapsellista. Ei tietenkään, harrastus kaiken ikäisille muiden joukossa. Nostin tämän asian esille, koska itsellä on ollut kokemuksia ja muutkin ovat asiaa miettinyt.

Tämän vlogin ajeluista meinaan tehdä vielä yhden ajovideon toiselle kanavalle ilman höpinöitä hidastuksin tietenkin.
Pisepise
Legendaarinen!

Naantalissa kävin kisailemassa. Oma C1 kisarassi Defender on telakalla. Joten Pajerolla lähdin seikkailemaan.

Ei nyt mitään Vloggailua, vaan ratojen ajamista pelkästään.

Scaleluokka 2 ajoa. Ei ollut mikki kiinni, tuulenkohina vähän häiritsi. Sekä omassa ajamisessa välillä kun keskittyy ajoon unohtaa kohdistaa kameran autoon. Antekaa anteeksi ;)

Tällä videolla mikki kiinni ja ainoastaa kuluu minun puhe, ja välillä kiihkossa liian kovaa sekä sadetakin rapinaa.

Olen pitkään katsellut Osmo pocket 2 kameraa, saisi seurannan kuvattavaan autoon, langaton mikki ja pieni koko että saisi helposti ohjaimeen kiinni.. Katsotaan, Pocket 3 versio on huhuttu tulevan syksyllä..
Pisepise
Legendaarinen!

Kukkuluuruu, syksy avattu videoiden osalta. Vähän tälläinen julkaistaan nyt jotain video. Ainakin esittelen minun väliaikaisen tallin..
Pisepise
Legendaarinen!

Viikot ja kuukaudet vierivät. Päivitetään tämäkin topic ajantasalle.

King of Näkkimäki 2022 toi videoita paljon kanavalle tottakai. Koska se nyt vaan on kuvaamisen arvoinen tapahtuma ja sieltä sai paljon mielekästä sisältöä helpolla.

Ensin tapahtuma vlog yhteen videoon puristettuna. Jos analysoin omaa videotani, niin kyllä varmaan katsojaa tai ulkopuolista kiinnostaisi myös enemmän itse pääajotapahtuma "Safarikisa" kuin mitä videolla näytetään. Ensi vuonna yritetään saada itse ajosta videota samalla kun kisaan. Nyt video on vähän kuin Pise soramontulla pikkuauto-festareilla ;)

Sitten erittäin riemukas RC ULTRA-4 "RALLI" , Kun nyt tuli kuvattua niin julkaisin laiskasti sen isommin editoimatta miltä vauhdikkaampi iloittelu näytti.

Pääsin testailemaan Hobbyfactoryn SCX6 Jeeppiä ensimmäistä kertaa Näkkimäessä.. Ja kyllä SCX6 Honchoa odotellaan saapuvan :D

Kesällä kävin kokeilemassa RC-purjehdusta, jäin koukkuun ja hankin oman purkkarin. Esittely millainen rc-purjevene on ja millaista kisaaminen niillä on. Kun minulla on suomalainen RC-kanava, niin näen kuitenkin asian niin että miksei tänne nyt voisi tuoda kurkistuksia muistakin RC-lajeista mitä suomessa on.

Tiivistettynä miksi innostuin, vakioluokka, rahalla ei saa parempaa venettä, ja ajaminen on siitä kiinni miten käytät purjetta eri tuulissa (sama kaikille) edullisin rc-laji, veneen ylläpito olematonta tai helppoa, ja valmistautuminen on sitä "vaativaa" että, vaihdat patterit tai lataat pienen lifeakun usb-laturilla.

Nyt videot on tässä topicissa ajantasalla. Seuraavana harrastajan "ERITYINEN" auto esittely, video työn alla. Ja RC4WD aiheista videota suunnitteilla, sekä SCX6 sisältöä on varmasti tulossa.

Pisen RC-maasturit- kanavan FB sivuille laittelen kuvia enemmän ja jaan sinne lisämateriaalia, ja juttuja mitä kiinnostavia ja siistejä juttuja nään RC-maailmasta. Sekä behind the scenes matskua.
Pisepise
Legendaarinen!

Ja vuorossa RC-Maasturi esittely KJ_Temmeksen Traxxas TRX-4 SuperScale 2020 jousitettu auto kaikilla mausteilla.
Video kuvattiin jo lokakuun puolella, syksyisessa Kouvolassa, samassa maastossa missä ajettiin RC-offi suunnitus.

Tässä nyt vielä ajovideo, niin ei tarvi etsiä mistään.

Pisepise
Legendaarinen!

Uuden pajan kunniaksi piti tehdä uusi Talli Update video.

Ihan näin tiheään tahtiin en varmaan jaksa tehdä uusia videoita :D
Pisepise
Legendaarinen!

Sitten vuorossa Scx6 autot. Sopivasti juuri sain puitteet kuntoon isolle autolle. Päätin tehdä tupla video postauksen kun tuota materiaalia kertyi niin paljon.

Axial SCX6 RTR Trail Honcho esittely ja arvostelu

Axial SCX6 Honcho VS SCX10.iii - ajovideo ja vertailu
Vastaa Viestiin