"Uusi" jäsen kyselee apua valintaan

Yleistä keskustelua harrastuksesta
TomiKoo
Vanhempi jäsen

"Uusi" jäsen kyselee apua valintaan

Viesti Kirjoittaja TomiKoo » Su 04.12.2016 23:00

Moro piiiitkästä aikaa

Siitä taitaa olla reilu neljä vuotta, kun olen viimeksi täällä vieraillut. Silloin oli liiankin aktiivinen harrastus loppumassa. No, vettä on virrannut vantaassa ja nyt poitsun kiinnostus pikkuauton hankintaan pakotti palaamaan. Joulupukin listassa luki Nikkoa, mutta en minä sellasia. Niinpä katseltiin netistä hieman valikoimaa ja Axialin mallistosta löytyi mieleisiä. Minä vaan olen aivan pihalla, mitä kannattaisi haluta!

Kaksi RTR-pakettia ostetaan nyt alkuun. Lähdetään siitä sitten parantelemaan ajan kanssa. Yeti oli pojan silmään hienoin, Wraith kova kakkonen. Hänelle ei short courset ym isokoriset kelvanneet. Minä olen selkeästi scale-miehiä ja SCX-10 kiinnostaisi tai jos bashailuun autoa ostaisin, olisi se sitten joku sc truck. Pojalla suurin kiinnostus liittyy "bashailuun", johon lähiseudun soramontut ovat mahtava paikka. Scale-ajoon ja muutenkin crawlaamiseen on lähiseudulla paljon maastoja, mutta hidas möyrintä ei ole pojalle kiinnostavaa.

Niinpä, auttakee. Pitäisikö tässä valita enemmän tiedolla ei niin pojan mieltä miellyttävä vai kuunnellaanko puhtaasti junnun makua ja eletään sen mukaan? Onko Yeti hyvä valinta "ensimmäiseksi" autoksi, jolla voi nyt alkuun bashailla ja mahdollisesti miedommalla koneella tms vähän myös möyriä hitaammin? Vai olisiko Wraith (tai minulle ihan outo Bomber) parempi valinta laitteeksi, joka taipuu alkuun räppäilyyn ja muutoksilla muuhunkin vaihtoehtoihin? Ilmeisesti ainakin RTR-Wraith on kohtuu lussu paketista, vaikka muistin mukaan 20t motti 3S:llä kuitenkin sysäisi kohtuudella? Mitenkähän Yeti 2S lipolla jaksaa kulkea?

Mitään kisoja ei ole tarkoitus ajaa, joten luokkajaot eivät merkkaa. Toki kummallekin tulisi samanlaiset, niin saadaan kisat keskenään pystyyn. :D

Tomi

EDIT: Niin ja Tamico taitaa olla nykyään ihan OK paikka tilata?

Rölli
Legendaarinen!

Vs: "Uusi" jäsen kyselee apua valintaan

Viesti Kirjoittaja Rölli » Su 04.12.2016 23:10

Yetiä en pitäisi vaihtoehtona. Se ei sovellu muuhun kuin siellä soramontulla suditteluun.

Omakohtaista kokemusta ei ole mutta vastaavassa tilanteessa oma valinta olisi tuo bomber. Hiljattain julkaistu joten tulevaisuutta mallilla on ja varmasti tulee ainakin jossain määrin syrjäyttämään wraitin. Näin ainakin uskon.

Toinen vaihtoehto voisi olla uusi scx10II. Sopivalla moottorilla senkin saa kulkemaan ja sopii myös sinne metsäpoluille. Toki on sitten ihan täysiverinen scale että ei varmasti parhaimmillaan siellä soramontulla.
Tämä löytyy omastakin hyllystä ja ominaisuudet vakiona ovat ihan eri planeetalta verrattuna vanhaan scx10:iin.

Yeti tuli hetken omistettua ja siihen kypsyi hyvin nopeasti sekä isäntä että nuoriso osasto. Vauhti on hetken mukavaa mutta ei jaksanut ainakaan meillä kiinnostaa kovin kauaa.

Smuli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Smuli » Ma 05.12.2016 09:49

Rölli kiteyttikin asian jo hyvin. Nuorisoa on moneen lähtöön, osa tykkää siitä että mennään kovaa mutta sitten taas kun auto on kokoajan nutullaan niin se syö mielenkiintoa. Scaleissa taas kaikkia ei miellytä se hiljaa hiipiminen, mutta taas ulkonäkö autoissa miellyttää. Jos mahdollista kannattaa kysellä mahdollisuutta päästä kokeilemaan scalea yms niin voi löytyä se idea mitä haluaa.

IMO nykyään kannattaa rakentaa autot suoraan vähintään 3S akuille- antaa enemmän pelivaraa myöhemmin. Jos rakennat auton 2S akuille, tulee joskus kuitenkin tarve lisävauhdilla yms. 3S voi aina rajoittaa mankasta/noparista nopeutta yms.

Tamicolta olen itse tilannut ueamman auton ja kertaakaan ei ole ollut huonoa sanotavaa.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

TomiKoo
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja TomiKoo » Ma 05.12.2016 10:16

Kiitoksia kommenteista. Hyviä pointteja. Nuorisoa on kyllä moneen lähtöön ja oma poika on minun mielestä enemmän scale-miehiä, rauhallinen ja tarkka kaveri. Mutta se kovaa meneminen ja vauhti tuntuu nyt kiinnostavan poitsua, ainakin ennen kuin on saanut kokeilla muuta. Voi hyvin käydä sama kuin itsellä aiemmin, että kerran pari oli tosi hauskaa paukutella montulla, mutta lopulta alkoi kaipaamaan sisältöä. Siksi suurin painoarvo olikin muunneltavuudella, jos se mieli muuttuu. Tympiä rällätä kerran montulla ja laittaa kamppeet vaihtoon. Parempi, jos pääsee rakentamalla kokeilemaan eri asioita ja laite toimii kaikessa edes auttavasti.

Täytyy vielä katsella malleja ajan kanssa. Luule, että Yeti jätetään pois laskuista. Illalla jossain osui silmiin myös tekstiä, ettei sen kestävyys ole kovin hyvä, tiedä sitten. Ainakin FOFF-puolelle eksyttyä sai todeta Wraith-ylivoiman. :D Ehkä se olisi kummallekin Wraith RTR. Tai sit poitsulle Wraith RTR ja itselle SCX-10II kitti. Tuo SCX-10 päivitetty versio näyttää hyvältä. Samanlaiset olisi kyllä paljon parempi vaihtoehto, mutta jäbä ei tuohon SCX10II syty yhtään.

EDIT: Niin ja tosiaan, Bomber vaikutti monella tavalla kiinnostavalta, pidetään sekin mielessä.

Vielä lisäkysymyksenä: Minkä tasoisia nuo Axialin RTR-sähköt ovat nykyään? Lähinnä mankat, tekeekö niillä mitään? Viimeksi ostamassani RTR-paketissa taisi olla 27mHz kamppeita.   ;D
Viimeksi muokannut TomiKoo, Ma 05.12.2016 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pertsax
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Pertsax » Ma 05.12.2016 14:39

Minä suosittelen bomberia sekalaiseen ajoon, hommasin juuri siitä kit mallin ja sitä nyt tuunaillut ja yksityiskohtia siihen koittanut taikoa.

Käsittääkseni axial rtr sähköt on ihan päteviä alkuun ja kestävät 3s systeemit ja ovat 2,4giga laitteita.

Vastaa Viestiin