Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Eekka85
Täysi jäsen

Re: Pikku kysymykset ja neuvot, jotka eivät tarvitse omaa topicia

Viesti Kirjoittaja Eekka85 » Pe 13.04.2018 17:37

omenanraato kirjoitti:
Pe 13.04.2018 10:41
Mulla on TRX4:n ja pistin siihen eilen uuden ohjausservon, kun alkuperäinen antautui. Lisäsin myös Castlen BEC:in.

Ajatuksena oli tehdä sama kytkentä, kuin mikä mulla on Wraithissa, eli jätän noparin hoitamaan oman BECin kautta moottoria ja muita servoja. Tämä BEC on vain ohjausta ja tulevaa vinssiä varten.

Eli jätin muuten sähköt ennalleen, mutta akulta tulee virta toki uudelle BECille, mutta servon virtapiuhat menee BEC:ille ja servon ohjauspiuha menee yksin vastarille. BEC:n vastaavan piuhan poistin käytöstä.

Kaivoin tähän havainnollistamaan Googlesta vielä kaavion:
http://i80.photobucket.com/albums/j161/ ... 4-21PM.png

Kaikki toimii sikäli ok. Ongelma on vain ajoittainen sekoilu. Lähinnä kun renkaat käännettynä oikealle ja painan pakkia. Silloin renkaat saattaa mennä suoraksi ja palautua takaisin.
Jos heitän vaihteiston isolle puolelle ja pakitan samalla kääntäen, saattaa auto kääntyä jopa päinvastaiseen suuntaan.

Hitaassa crawligissa ongelmaa ei ole ja selkeästi häiriöä/sekoilu tulee kaasun rajummasta painalluksesta.

Akkuina 5200mAh 3S 40C akut. Luulisi tuon 40C riittävän tuolle combolle, vai johtuuko sekoilu kytkennästä? Wraithissa ei vastaavalla kytkennällä ole ollut ongelmia. Siellä castlen nopari, spektrumin vastari ja hobbykingin halpis BEC.

Edit:
Ongelma ratkaistu. Tosiaan tuon ylemmän kaavan mukaan toimii Wraithin sähköissä, mutta Traxxas vaati vastarille asti myös maajohdon, joten lisäsin sen takaisin ja nyt toimii. Tein vastaavalla y-johdolla kuin kaaviokuvassakin:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... cf54cc.jpg
Hieno juttu että ehdit tämän testata. Tänään olisi itsekkin tarkoitus becci lisätä ja servo vaihtaa. Päivällä vähän googlettelinkin tätä aihetta.

Eekka85
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Eekka85 » La 14.04.2018 14:16

Noin. Nyt on 10A becci laitettu edellisen kirjoittajan ohjeilla. Hyvin toimii eikä mitään häikkää.
Becci on nyt plastidipattu ja odottaa kuivumista. Sen jälkeen piuhat ojennukseen ja kiinni nippusiteillä. ROK ROK!
Liitteet
IMG_20180414_141325-1160x653.jpg
IMG_20180414_141325-1160x653.jpg (205.01 KiB) Katsottu 409 kertaa

omenanraato
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja omenanraato » La 14.04.2018 14:29

Mihin becin laitat kiinni? Mä en meinannut millään keksiä kunnon paikkaa, koska takimmaiseen koritolppaan tulossa äänimoduli, mutta sit huomasin, että bec menee akun alle jäävään tyhjään tilaan ja vedin nippusiteillä sinne.

Eekka85
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja Eekka85 » La 14.04.2018 22:21

omenanraato kirjoitti:
La 14.04.2018 14:29
Mihin becin laitat kiinni? Mä en meinannut millään keksiä kunnon paikkaa, koska takimmaiseen koritolppaan tulossa äänimoduli, mutta sit huomasin, että bec menee akun alle jäävään tyhjään tilaan ja vedin nippusiteillä sinne.
Toi sun tyyli taitaa olla parempi kuin mun. Mä laitoin sen vastarikotelon päälle. On siinä vapaasti paitsi että johdoista niputettu rock slidersien kiinnityksiin kiinni. Pysyy mutta irti. Laitan varmaan jotenkin paremmin joskus.

omenanraato
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja omenanraato » La 14.04.2018 22:29

Tuohon minäkin sen olin laittamassa, mutta tiesin et tulossa oli antureita ja myöhemmin tulee vielä postissa parempi servokin ja muita juttuja, jolloin joutuisin sen irrottamaan jatkuvasti siitä päältä. Totesin ettei ole hyvä idea siihen sitä pistää. :)

Mela-Antero
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Mela-Antero » Ma 13.08.2018 18:27

Hellurei

Yleistyhmä kysymys. 38,65:1 on nyt kokonaisvälitys monsterissa. Lihotus kuurin puitteissa tarvis varmaan välityksiä tutkia/päättää omavalmiste jakolaatikon/"spurrinpoisto" fetissin takia. Akkuna nyt 3s, 45c ja kulkupuoli on omaan näppiin kivan "scale/helppo kikkailla ja rällätä" .

Mutta jos esimerkiksi tuplaan välityksen ~77 hujakoille ja teen(rungon takia omavalmiste akut) 6s akun, niin kulkupuolen pitäisi teoreettisesti pysyä samana ? Tietty paino tuo laiskuutta, mutta ettei heti korventus moottori :)

Vastaa Viestiin