Ajankohtaiset rengassuositukset -Apua kaivataan-

Crawlerien renkaisiin/vanteisiin liittyvät jutut
NIN
Nyyppä

Ajankohtaiset rengassuositukset -Apua kaivataan-

Viesti Kirjoittaja NIN »

Olen etsimässä uusia renkaita. En okein tiedä mitä olisi tällä hetkellä sopiva rengas suomen maastoon. Pääasiassa kallioista maastoa mutta väkisin tulee ajettu myös kallioita ympäröivässä metsässä. Tällä hetkellä on käytösä Traxxasin modadut Canyon trail 1.9 ja ProLine Hyrax 1.9.
Hyryxia en vielä monta tuntia ajannut mutta tuntuu siltä, että kuvio tukkiutuu tosi nopeasti jos hetkeksi poistuu kalliolta ja sen jälken pito on melko huono. Ainakin Traxxasin ovat pärjännyt paremmin.
Koitin selata tämän osion vanhat viestit ja niiden mukaan ainakin Pitbull Rock Beast ovat hyviä mutty myös melko hintavat.

Onko järkeviä vaihtoehtoja Rock Beasteille? Hinta niille on kuitenkin lähes 100€ jos ottaa Alien compundin.

Otan kaikki vinkit ja suositukset vastaan! Kiitos.
T: Marko
HillBilly
Täysi jäsen

Re: Ajankohtaiset rengassuositukset -Apua kaivataan-

Viesti Kirjoittaja HillBilly »

Ikuinen suo :-) Juutuubi auki ja vertailuvideoita katselemaan. Kaikki vaikuttaa kaikkeen :-D
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa ;-)
ig hillbillyscalerc
Regno
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Regno »

Tuosta tänään tuubiin painettu vertailu.

NIN
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja NIN »

Youtubea olen selainut pitkään. Sen perusteella päädyinkin Hyraxiin. Jotenkin vain tuntui että olosuhteet eri maissa vaihtelevat sen verran paljon että suositukset jenkkeihin ei välttämättä päde täällä. Sen takia olin lähinnä toivonnut pari suomessa hyväksi todettuja renkaita normi metsä - kallio maisemassa. :-)
Loputon suo tämä on sen tiedän...
Pisepise
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Tuo on loputon suo mikä on ehdoton paras. Nyrkkisääntönä suomessa pienikuvioset ei toimi niin kuin esim amerikan kalliolla. Rengas seoksella on merkitystä. Pysyt merkeissä nimeltä proline, pittbull rc, voodoo, boom racing ja rc4wd xs3 seos niin ei kovasti valinta mene pieleen.

Foamit on sitten toinen iso kokonaisuus mihin ei voi sanoa suoraa vastausta mikä on paras. Proline 2 stage, Crawler innovations foamit. Sitten on suljetut foamit eli kovat. Pääsääntönä foamien valintaan, auton painon mukaan. rengas pitää olla niin jämäkkä ettei rengas sorra alle sivu kallistuksissa, mutta kuitenkin pintapehmeyttä pitää olla.

Katso myös Ilyan rengastestit

Viimeksi muokannut Pisepise, Ti 07.04.2020 07:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti Niemelä
DIG-taattori

Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »

Toisesta vinkkelistä pitää sanoa, että kaikenlaisia renkaita hyllyssä pyörineenä, olen päätynyt kahteen lopputulemaan niiden kanssa :)

1) Ulkonäkö. Mulle on tärkeetä että rengas edes jotenkin näyttää scalemaiselta renkaalta. En ole mikään 1:1 rengasexpertti millään tasolla, joten osa noista erikoisemmannäköisistä rc-renkaista saattaa olla ihan 1:1 vastineita suoraan, mutta renkaan vaan pitää näyttää hyvältä autossa mihin ne tulee.

2) Regas ei saa olla liian hyvä. Tai ehkä mun autot ei ole tarpeeksi hyviä todella hyvälle renkaalle. Tai mun ajotyyli ei tue sitä että mennään ihan puhtaasti vaan pidolla ylös. Ennemmin rengas lipsuu vähän, kuin että auto kippaa selälleen kokoajan ihan vaan sillä että renkaat puree niin lujaa.

Tämä nyt ei varsinaisesti ehkä tuonut keskusteluun mitään hyvää, mutta kunhan nyt sanoin :D

EDIT: Mainittakoot että omasta rengasvalikoimasta löytyy (kaikki 1.9") Pro-Line Super Swamper XL sekä XS (tykkään näistä ehkä eniten), RC4WD Baja MTZ (aivan erinomaiset Class 1 renkaat), Pitbull rc Rock Beastit (tai tulee uudet pian postilla kun edelliset meni auton myynnissä).

Super Swamper XL:ien mukana tulevat memory foamit ovat etenkin kylmällä todella tönköt. Löysin että SCX10.2 Cherokee auton kit-renkaiden foamit ovat jokseenkin täydelliset XL:iin. Jaksavat kantaa sortamatta painavan TRX-4:ni, mutta antavat renkaan silti elää hyvin maastossa.
Finnish RC Crawling Series
Scale Class 1 - 2014 #1 / 2015 #2 / 2016 #5 / 2017 #2
Scale Class 2 - 2014 #2 / 2015 #8 / 2016 #1 / 2017 #4
Scale Class 3 - 2014 #1 / 2015 #1 / 2016 #2 / 2017 --
NIN
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja NIN »

Kiitos näistä vastauksista. Tällä pääsen jo eteenpäin. Käytän säästöni mielummin uuden auton hankintaan kuin moneen turhaan ostetun rengassarjaan. :-)
Eteenkin tieto pienkuvioisista renkaita auttaa eteenpäin. Proline dualstaget ovat jo tilauksessa. Eteenkin mun defenderi on aivan liian painava nykyisille foameille. Foamit taas eivät ole ihan niin törkeän kalliit että eri vaihtoehtojen kokeileminen ei ole ihan niin paha.
Regno
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Regno »

Hyraxien pitäisi kyllä olla ihan ok.
Itselläni on 1.9" XL hyraxit proline close cell foamilla trx-4:ssa. Vedenkestävät Closed cell foamit valikoitui lähinnä käyttömukavuuden takia. Renkaisiin on painettu 4kpl, 4mm ilmareikää kuvion puolelle ja ne toimii minusta sekalaisessa ajossa paremmin kuin traxxasin Canyon Trailit.
latez
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja latez »

Millä renkailla pitoja wraithiin?
Ajot täysin kalliolla, muuhun en autoa käytä.

Mitä enemmän juttuja lukee sitä enemmän menee pyörälle päästään. 😀

Hyrax? 🤔
Vastaa Viestiin