Hobbywing quick run Fusion 2-1 FOC Brushless motor/ESC

Hiilettömät tai hiilelliset, ja niiden nopeudensäätimet
Pisepise
Legendaarinen!
Viesti:

Hobbywing quick run Fusion 2-1 FOC Brushless motor/ESC

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Eli uusi harjaton motti/nopari ryömintään. Samassa moottorin rungossa nopari integroituna perään.

Hobbywing Quicrun Fusion 2-1 FOC Brushless motor/ESC for Rock Crawling.

2-3S Lipo compatible. Or 6-9 cell NIMH. 7.2-11.1V
6V/7.4V adjustable 4A switching BEC
1200 or 1800 KV 4 pole motor option. #30120400 and 30120401
Pinion Shaft - 3.175x16 mm (1/8th In)

Ainoastaan 540 kokoinen, kaksi eri moottori vaihtoehtoa, säätö ainoastaan kapulalla, FOC-systeemi, 7,4v 4A BEC, vesitiivis. Videon mukaan noin 150$ ja tulossa markkinoille pian.

Hyvät kokemukset AXE FOC systeemistä, siistimmät johdotukset, vähemmän tilantarvetta noparille, ja hintakin on järkevä ja se että FOC-systeemillä voit ryömiä isommallakin välityksellä, on asoita mitkä minulle on iso PLUS.

Miinuksena nopeasti tulee mieleen: Hitaat moottorivaihtoehdot, pienemmät säätömahdollisuudet, ei BT säätöä..

Mutta on kyllä mielenkiintoinen juttu.
neruda
Vanhempi jäsen

Re: Hobbywing quick run Fusion 2-1 FOC Brushless motor/ESC

Viesti Kirjoittaja neruda »

Orionilla oli vuosia sitten DDrive nimellä vastaava sovellus, toki katu autoon tarkoitettu. Itsellä oli muutaman vuoden Kyosho Fazer ralliautossa ja erittäin tyytyväinen olin siihen. Crawler käytössä tämä vaikuttaa jopa vielä fiksummalta koska syvällä sisustalla, detaljoidulla konehuoneella jne. tila on aina kortilla. Järkevämpi tämä on minusta kuin esc/vastarikombot. Vielä kun integroivat samaan pakettiin 3s akun 🤣
Orkekum
Juniori

Viesti Kirjoittaja Orkekum »

Kui sitku moottoi tai vain nopari palaa? Pitääkö molemmat vaihtaa?
Vois olla kiintoisa kombo jos esim halvalla saa rakennettua auton
Metsäläinen
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Metsäläinen »

Hommasin tämmöisen fusion systeemin trx4:seen, koska käräytin reedyn 16t 5-slot moottorin, ilmeisesti sen takia kun säädin ennakkoa en irrottanut hiiliä operaation ajaksi.
Ensi testit olen tehnyt matolla ja pihanurmikolla, ensivaikutelmat on todella hyvät. Focin otin samantien pois käytöstä, koska uskon kaasusormeni olevan vielä tarpeeksi herkkä. Tällä pystyy ryömimään uskomattoman hitaasti verrattuna harjallisiin mitä mulla on ollut, muihin harjattomiin en voi verrata tämä on mun ensimmäinen harjaton röymintä laitteisto. Mikään vauhtihirmu tämä ei ole 13t pinjonilla, 45t spurrilla ja 3s akulla, uskon kuitenkin wheelspeedin riittävän omiin ajoihin. Maastossa totuus selviää.
Käsillä punnittuna koko fusion systeemi tuntuu kevyemmältä kuin pelkkä traxxasin titan 550 21t moottori.
Johto vastarille tarvitsee jatko pätkän että ylettyy trx4:sen vastariboksiin, sellainen kyllä taitaa tulla fusionin mukana. Joku voi korjata, jos olen väärässä.
Fusion asennetuna autoon kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/vbrdpyobg3hv ... 0qHLa?dl=0
Metsäläinen
Nyyppä

Yksinkertaista ja toimivaa! Muutamat ajot takana fusionilla varustetulla TRX4:sella ja olen todella positiivisesti yllättynyt tästä laitteesta. Enää ei ole paluuta harjallisiin sähköihin.
Mikä tässä jännitti oli tuo säätöjen vähäinen määrä, mutta ei tähän mitään lisä säätöjä kaipaa. Varsinkin punchin säädön puuttuminen oli suurin huolenaihe, ainakin 3S akuilla sitä löytyy ihan tarpeeksi. Aloitin 13t pinjonilla ja 45t spurilla, jotka vaihtui 15t pinjoniin ja 39t spurriin, matka taittuu hieman ripeämmin. Akseleissa on OD ja UD rattaat.
Jos jotain jännittää harjattomissa säätöjen määrä niin fusion on yksinkertaisen helppo ratkaisu.
Viimeksi muokannut Metsäläinen, Pe 18.09.2020 06:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti V
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Matti V »

Laitoin kanssa tämän Trail Kingiin ja pelkästään positiivista sanottavaa toistaiseksi. Todella hyvä kontrolli ylä- ja alamäissä. Kaiken lisäksi helpottaa sähköjen vetämistä siististi, kun vähemmän komponentteja.
neruda
Vanhempi jäsen

Power wagon projektiin olisi kyllä sopiva kampe kun tilaa todella vähän. Mutta toisaalta tuo MambaX+slate+4s on vaan niin herkullinen combo 😁
Metsäläinen
Nyyppä

neruda kirjoitti:
To 17.09.2020 20:23
Mutta toisaalta tuo MambaX+slate+4s on vaan niin herkullinen combo 😁
Toi olisi unelma combo. Pakko kysyä mikä kv moottori ja miksi 4s akut? Sillä pystyy varmaan vetään backflippejä paikoillaan.
neruda
Vanhempi jäsen

Scaprassa oli 2700kv Holmesin Puller Pro. Nyt tuossa Power Wagon projektissa 1900kv (muistaakseni) Slate. Ja 4s ihan sen takia kun minä voin 🤣 Ei se nyt backflippeja tee paikaltaan, mutta aika kivoja pomppuja tullut otettua vahingossa kallionreunalta.

Itsellä siis kahdessa autossa mambax. Toinen nyt 2700kv holmes+3s ja toinen 1900kv slate+4s.

Ja kyllä kulun tulee vastata ulkonäköä 😉

Kuva
Metsäläinen
Nyyppä

Max Power on aina oikea vaihtoehto ja hieno nimi.
Vastaa Viestiin