Hadesin Modi "Charon"

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Hadesin Modi "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 03.08.2014 14:15

Hadesin Modi "Charon"

Kuva

Akselit: Axial XR10
Runko: RCP Progress II
Linkit: Titaania (ala+ylä)
Moottorit: 2x Team Brood Creep 35T
Noparit: 2x Tekin FXR
Bec: Castle Creations 10A                
Servo: Savöx 30kg/0.13s
Akut: DualSky 3S 550mAh
Renkaat: 2.2 Rover / Laalaa Skinny Rover
Vanteet: VP / Nordic Crawler Design 0.8"
Foamit: ? / Laalaa special
Iskarit: Big Bore
Jouset: Mini-T
Radiot: Futaba 4PL

[hr][/hr]

Eilen tosiaan ajelin samun porolla kakkoskuskina ekaa kertaa kunnon autolla proo-luokassa. Autoa oli kyllä todella upea ajaa
ja tätä ennen ajoin akullisen terassin rappusilla   ;D Toki auton ykköskuski antoi neuvoja, mutta joissain tilanteissa oma jääräpäisyys
ei niitä halunnut kuunnella, koska en halua tulla spotatuksi, vaan ajaa itse. Anyway, kokemus oli todella positiivinen ja siinä sitten
kennen kanssa oli juttelua hänen autostaan ja asiat johtivat eteenpäin...

Kuva
Tuli siivottua mekkausnurkka, jotta saa alkaa bindailee omaan futtikseen säätöjä.

Kuva
Kyseessä siis kennen 2.2 prookulkine ja alla hadesista laalaan tekemät skinny roverit.

Kuva
Perästä tarvii taka-akselin kuoret vaihtaa, siellä halkeama, mutta muuten auto on "eiku ajoon vaan".

Kuva
Runkona toimii RCP Progress II, jolla voitettiin vielä viime USAN kisat.

Kuva
Realistinen jousitus   ;D

Kuva
Etuakselia, autoon tuleepi samanmoisia akkuja mitä kuvassakin näkyy ja DEANS   ;)

Kuva
Tällä kaksikolla siis jatkossa.

Lisää juttua illemmalla, kun pääsee takaisin ajatuksen äärelle.
Viimeksi muokannut Hadesbear, Ma 01.02.2016 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saku Sarka, RFOT, FIN

kenne
Legendaarinen!
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti 03.03.2009 12:07
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Kharon"

Viesti Kirjoittaja kenne » Su 03.08.2014 17:45

Infoksi.
Runko on Progress II, eli ilman säädettäviä iskarikiinnikkeitä kuten ekassa oli xr10 tyyliin.
DRIVE HYBRID
I need your Gas

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Kharon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 03.08.2014 20:57

kenne kirjoitti: Infoksi.
Runko on Progress II, eli ilman säädettäviä iskarikiinnikkeitä kuten ekassa oli xr10 tyyliin.
Kiitti infosta ja autoon tutustuttamisessa, hieno aloittaa ajelut, kun joku antaa hyvän alotuspisteen poroilulle   :)

---------

Tosiaan vauhdikkaasti on lähdetty liikkeelle ja intoa on - unohtamatta sitä, että amatööri tässä luokassa olen
ja tulen olemaan vielä pitkän ajan. Jotenkin oli vapauttava kokemus ajaa eilen, kun ei painetta mistään. Siitä
lähti liikkeelle sitten proon hankinta ja kun tonne ison veden taakse mennään, niin ajetaan nyt molempia...

Kuva
Tästä ei tarvi ottaa mitään paisetta, mutta on mukavampi saada ajometrejä alle ja ottaa autokin messiin,
nyt kun sellainen on. Elkää odotelko liikoja minulta, koitan nyt kehittää itseäni niin kuskina kuin hermojen
osalta, jotta tästä ajamisesta voi sekä nauttia, että silloin tällöin (lue: harvoin) menestyäkin   :)

Sitten parit faktat:
- rovereilla keula 290mm leveä, perä tais olla 280mm
- skinnyillä keula 280mm leveä, perä 270mm
- painoa skinnyillä ajokuntoisena 30+30g painoilla = 1655g (knucklepainoja siis tulee lisää)
- loppupaino asettunee 1700-1800g välille?

Skinnyillä olisi tavoite keula 270mm - perä hieman kaposempi, kenties 250mm?

Tänään autoa hypistelty lisää ja selattu jokaisen suomikuskin xr10 topikit sekä viime USAmestarin topikkia selaan yhä.
Auto bindattu tosiaan omaan futaban 4PL ratioon. Sain ajaa raumalla sekä 4PL (kennen), että sanwan (samun) ja on
tuo leveri omalla tavalla parempi, vaikka itsellä jäi sellanen (kokemattoman kuskin) haku vielä päälle. Futaban simppeli
nappi rear-all-front setuppi DT3:ssa sopi kuitenkin jopa yllättävän hyvin käteen ja huoneen lattialla ajelin ihan fiiliksissä   :)

Anyway, seuraavaksi on edessä akkujen liitinjuottoa. Sen verran asialliset deanssit on autossa noparinpäästä, että
tähän pirssiin sit deans EI jst   ;) Sitten vaan reenailee ZT:n kanssa ja todellakin keljonkankaalle kisaamaan! Mullahan oli
aikoinaan se berg "bergurius", mutta se ei jättänyt mitään fiilistä. Raumalla kennen autolla akun ajaneena, sitä ennen samun'
autolla 3 jaksoa ajaneena tykästyin heti tähän ja loppu on historiaa..

Jatketaan harjotuksia!

Ps. vielä ennen jenkkilää koriostoksille raumalle ja tomylta uudet taka-akselin kuoret, niin saadaan kriittisimmät asita kondiksee!

Ps2. Yksi todellakin vaikuttava syy autonostoon oli myös se, että kun samulla ja kohta sofillakin on proot, niin kyllähän sitä tämä
vanhuskin tahtoo sit semmosen. Pitkällä tähtäimellä tämä tarkoittaa vielä sitä, että enskaudella 2015 saadaan RFOT's Crawl Cupissa
Pro-luokka aktiivisesti ajoon ja myös suomensarjassa pari uutta aktiivikuskia. Näen nämä molemmat asiat positiivisena kehityksenä.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Kharon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ke 06.08.2014 21:29

Kuva
Edistysaskelia pikku hiljaa..

Kiitos Tomylle todella nopeasta xr10 taka-akselikuorten toimituksesta!

Tosiaan huomenna porukalla vähän mekkailua yhdessä. Pitkästä aikaa siirryn tuonelan luolastani muiden
tallilaisten kanssa mekastelee ja kuvassahan näkyykin jo "kohteet". Taka-akselinkuoret pitäis vaihdella
uusiin, kun hiukka halkeemaa, vaikkakin pysynyt, niin voishan sen nyt ennen jenkkilää vaihtaa...

Samoin tehdään akuille sama "jippo" mitä ZT teki gensseille eli JST pois ja deanssit tilalle. Sen verran hienosti
on ex kennen autossa palikat paikallaan, etten tahdo sinne viljellä sokerinpaloja, eli juotellaan... Potkua akuissa on
ja loggerilla vois nyt ottaa muutaman mieliks faktaa, et paljonko DEANS:n kautta virtaa kulkee...   ;)

Jatkan harjoituksia!

Ps. 4 akkua on viel noiden lisäks, ne säkylästä messiin tulevana vkloppuna ja samalla siellä kovaa reeniä   8)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Kharon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » To 07.08.2014 20:51

Jatketaas...

Kuva
Taka-akseli irti ja purkuun. Tarkoitus vaihtaa taka-akselinkuoret, jotka vasemmalta "juuresta" halki.

Kuva
Rikkinäinen taka-akseli oli tosiaan tiensä päässä, joten uusi tilaukseen ja asennellen...

Kuva
Kuoret vaihdettu ja tulipas samalla otettua ensiopinnot xr10 akselin kasaamisesta   :)

Kuva
Akseli paikalleen ja tätä ennen vielä renkaalla pyöräytellen koklasin, että ei raksu, ei raksunut.

Kuva
Samaan aikaan, kun meikä teki akselia, niin delegoin JST liittimien poiston ja tilalle deanssien juoton
artulle kaljapalkalla. Jälki kuulemma 2-tasoo, mut hyvää jälkee ja ny pääsee reenaa! KIITOS Arttu!   8)

Kuva
Pakko pistää vielä tällänen, kun bilteman setti, joka ollut itsellä liki vuoden on ihan paras! Maksokos
tää 9,99€ ja on vp ruuveihin sopivat - tuumaset - perus kuuskolot ja vaikka mitä. Erittäin positiivinen
kokemus ja kestänyt ainaski itellä käytössä, voin suositella.

Jep! Nyt siis vähän edistystä ja uusia kujeita jo mielessä. Viikonloppuna tosiaan reeniä säkylän kivikossa
ja samalla uutta koria hakemaan. Seuraavaksi myös ideoinnissa 2 eri rengassettiä, kun vanteet niille olis.
Katotaan tuleeko niistä mitään vai jäädäänkö näille, mut ainakin koklaan.

Jatketaan harjoituksia!

Ps. mitä auton nykysäätöihin tulee, niin se tuntuu tosi hyvältä tässä vaiheessa amatöörille. Katsotaan sitten,
kun ajoakkuja on monia kymmeniä alla, että kokeillaanko esim. eri jousilla tms.. Anyway, tästä se kova reeni
alkaa ja totuttelu. Onneks intoa on kyllä hyvin, kovasti odottelee jo vklopun ajoja   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 10.08.2014 19:55

Ja hommat jatkuu!

Eilen tuli 6 akullista ajettua tällä uudella autolla. Ajomestana karhusuon kiviaita, josta ei paikat lopu!
Ajoakkuna Artun juottamat DS:n akut ja 3S 550mAh 45/90C akku tarjos about 25min ajoaikaa/kpl.
Pitkälti keskityin edelleen digin totutteluun sekä skinny rovereilla ajamiseen. 5,5 akkua /6 ajoin skinnyillä
ja puoliakkua auton mukana tulleilla rovereilla. Mikä fiilis jäi ajoista? Kerrassaan MAINIO!

Kuva
6 akullista reeniä karhusuon kivikossa ja ajonaarmut uusiin akselikuoriin   ;)

Kuva
Hadesbearin knuckletelineet + painot, TADAA! Nyt 43g/puoli, mutta hivenen tarvinnee lisää.. Mitä muiden
XR10 autojen lisäpainotuksia selailin, niin 25-85g väliltä löytyi vaihtoehtoja. Tämähän toki autokohtainen/
mieltymys/moniasiavaikuttaa, mutta tästä jatketaan eteenpäin. Reeneissä mulla oli vain 18g/etuRENGAS,
kun vanteeseen iskin lyijyt, joten tuo 43g on varmasti knuckleissa piirun verran parempi..

Kuva
Keulan max sisäänjousto... eli kori tosiaan menee vaihtoon, pitää vaan funtsia, minkä sitä laittas?
Näitä lexanproo-autoja ei juurikaan enää oikein ole, mutta mahdolliseksi koriksi esim. sama mikä
samulla ja oskulla shaftyssä. Toinen vaihtoehto on sitten radikaalisti leikellä PRO-mitoille joku X-kori,
mutta nähtyäni muutaman "?aiskatun" teoksen maailmalta, en heti haluaisi rakentaa UFOA.. toinen
havaittu ongelma korissa oli se, että hankalan kiven tullessa auto ei jäänyt mahasta, vaan korin alareunoista
kiinni. Kohdasta pääsi, kun anto jerkkua hallitusti, mutta myös tuo asia on otettava huomioon.

Kuva
Ennen korinvaihtoa ajattelin kokeilla soft-jousia edessäkin. Nyt punaset, joten pinkeillä saadaan
varmasti hivenen lisää pehmeyttä keulaan korin rajallisuutta "kumoamaan".

Kuva
Peräpään joustot "elää" hyvin ja vaikka perässä on pinkit, niin perä ei "ota valtaa" ajaessa.

Kuva
Hieman valaistusta rengasmietinnöistä. Skinny Roverit on tosiaan Hadesbearista. Sitten löytyy auton
mukana tulleet perusroverit leveenä, Grabberit sekä Kabossit. Tällä hetkellä fiilis on kuitenkin se, että
nuo renkaat mitä autossa nyt on kiinni - niillä ajetaan..   :)

Kuva
Korin vaihtamisen jälkeen täytyy vähän "häiriökonkkia" siirrellä, ettei ota joustoissa kiinni. Tiedän, ei ole
hyvässä kohtaa, mutta korin takia ei ehdi tulee edes tielle. Osaakos viisaammat ko. noparin käyttäjät
sanoa onko nuo konkat "pakollisia" vai raaskiiko ne napsia pois?

Jotain yhteenvetoa eilisistä reeneistä:
Tosiaan lähtökohtaisesti en odottanut kivikkoajosta kovinkaan paljon. Lähinnä siksi, että paljon opittavaa,
kun hyppää uuteen luokkaan ja karhusuon kivikossa on "miinoja" runsaasti. Siihen kun lisää sen, että ei se
digi vielä hallussa ole, niin helpolla en pääsisi.. Yllätyin kuitenkin täysin, sillä jotenkin diginkäyttö on paljon
luonnollisempaa mitä uskoinkaan. Siihen sai noiden akkujen kera "tatsin" ("nii varmaa"   ;D ) ja fiilis on hyvä!
Renkaina tosiaan hadesista LaaLaan tekemät skinny roverit ja lisäpainoina renkaissa pyörimässä 20g.
Täten odotuskin oli jo se, että "nostelee", kun ei ole painoa. Yllätyin kuitenkin jälleen, että ei nostellut kuin
hardcore-mestoissa ja tuntumaksi jäi se, että digillä/vetoprosenteilla keula/perä voi kikkailla niin maan perkuleesti.

Auto toimii, ei mitään vikoja 6 akullisen kera. Tänäänkin piti ajaa, mutta sade alkoi, kun renkaita kiinnittelin.
Fiilis jäi todella hyväksi ja tosi "fressiä", kun proon ajaminen on ihan erilaista mitä shafty. Oli mahtavuutta ajella
kivillä ihan reunalle ja sit vasta digittää ja naattia, kun se kääntyy sen avulla. Nyt muutamia asioita pitäisi muutella,
mutta edetään pikku hiljaa, ettei hyvää setuppia rikota, koska auto eteni kyllä tosi hienosti jo eilen ilman painoja.
Mutta tosiaan skinnyillä kyllä ajan, ne toimi niin hienosti ja peräpäätä saan kavennettua, kun kikkailee 3-pieces bedlock
vanteita vähän.. Auton mukana tulleilla perus rovereilla ajoin puoliakkua. Niissähän painoa runsaasti, joten pysty ajaa
jo painontakia tietyt kohdat ilman digiä. Renkaat kuitenkin osuu hieman koriin MAX-joustoissa ja ajossa huomaa, että
servo "tuntee", että nyt on raskaampaa käännettävää.

https://www.youtube.com/watch?v=apLkjvm ... e=youtu.be
Ensimmäinen video auton edennästä, mutta kuskina en ole minä, vaan kenties tulevaisuuden lupaus?   ;)

Tästä minä taasen jatkan ja odotan jo keljonkankaan kisaa ENEMMÄN kuin foffin seuraavaa kisaa!

Ps. on se pakko mennä viikolla keitaalle ajaa, kun ei se himotus lähde muuten, kun AJAMALLA   8)
Ps2. Keula 280mm, perä 260mm. Kenties, jos keulan sais 270 ja perä 250...
Viimeksi muokannut Hadesbear, Su 10.08.2014 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ti 12.08.2014 21:31

Taas jotain väsätty, jotta pääsee huomenna reenaa ja kokeilee lisää!

Kuva
Kori vaihtui toiseen, melko ruma...

Kuva
...mutta nyt pääsee keulakin joustamaan pohjaan ja eihän kisoissa kauneuspisteitä saa.

Kuva
Niin ja nyt edessäkin pinkit eli pehmeimmät lyhyet jouset.

Kuva
Kaunis kori lintuvinkkelistä.. Onhan tuossa runsaasti varaa leikellä, mutta olkoot nyt "hetken" noin.

Kuva
Korkeus leikeltiin tarkasti ja auton pohjalevyn muodot huomioiden. Ekat sisätestit näytti, ettei hankaa
maahan, mutta faktat nähdään huomenna, kun keitaalle kokeilee!

Kuva
Villit visiot...

Tosiaan kennen korilla en aio kilpailla, vaan jotain omaa tarvii kehitellä ja nyt alkuun tuommonen.
Haaveissa ja itseasiassa mallailussa oli jo hyttiversiotakin, mutta se vaatii vielä hivenen perehtymistä.
Ei viitsi ihan randomilla alkaa virittelee, mennään nyt alkuun kauniilla lexanilla   ;D

Keulaan vaihtui pinkit jouset ja korin ansiosta pääsee keula nyt joustamaan ihan pohjaan. Testiajona
rakensin sängylle nousevan "vuoren" ja tutkin auton käyttäytymistä. Selkeästi keula "elää" nyt enemmän
positiivisella tavalla ja tuntuu hyvältä ajaa.

Huomenna keitaalle ajamaan, kun tahdon saada tietoon raapiiko kori maahan vai ei. Karhusuon kivikossa
tuo kennen kori hieman jäi kiinni pahimmissa paikoissa. Pari akkua ladattuna, joten käydään taas ajamassa
vähän totuttelutestiä ja jatketaan kehittymistä   :)

Ps. katon koritolpat+korisokat, tiedän...   ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » To 14.08.2014 20:44

Tosiaan eilen tuli kävästyä keitaalla ajelemassa ja hakemassa faktoja korista ja jousituksesta.
Tänään sitten korifiksailua lähinnä korin yliteippauskokeilua...

Kuva
Eilen nakkasin komiat peili-ikkunat somistamaan!

Kuva
Tänään kokeiltiin korin yliteippausta eli kokonaan mustaksi ja muutamat oranssit viivat. Ei todellakaan
sitten mikään priimaksi tarkoitettukaan teos, vaan mahd. nopeasti tehty, mutta silti x-tason "laadulla".
Hyvin se onnaa näinkin ja jatkossa jatkan tätä teippikokeilua koreissa.

Kuva
On se nyt orginaalia parempi, mutta muodoltaan edelleen sitä itseään..

Kuva
Seuraavaksi kori somistellaan sponsoreiden tarroilla. Kuvassa olevien lisäksi vielä offipaitaa,
rckauppaa ja muutamaa muuta.

Ajot keitaalla
Tosiaan keitaalla tulikin ajettua jopa 3 akullista eli rontti tunti. Pirun hyvin akut kyllä kestää, se 20min
ajoa on ihan hyvää ajoaikaa. Korin leikkaus onnistui ja korin takia ei jääty minnekään kiinni. Samaten
etuiskarit pääsee nyt elämään pohjaan asti, joten jousto pelaa hienosti. Painoa vielä hivenen lisää,
niin alkaa olemaan "harjoittelusetup" kasassa. Samalla saatoin vahingossa tartuttaa PRO-intoa yhdelle toisellekin...   ;)

Nyt auto luovuttaa renkaansa ja painot hadesiin, kun mättöillään tiimiolympiaa. Josko sunnuntaina vielä
ottas ajotuntumat karhusuon kivikolta ja sen jälkeen vähän painoa lisää ja keljonkangasta odotellen
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ma 18.08.2014 21:31

Doddii! Tässä otin auton messiin tiimin olympikkeihin ja vähän taas lisää reeniä ja semmosta!
Jälleen opittiin uutta ja haettiin/löydettiin uusia asioita. Tässäpäs muutama kuvatus ensalkuun:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Osa kuvista Sofin photaamia, joten iso KIITOS!   8)

Tuli reenailtua kuvien kera raumalla noilla perus rovereilla, mutta kyllä ne nyt vikaa kertaa alle asennettiin..
Seuraavana päivänä taasen säkylässä karhusuolla skinnyillä ja taas mentiin, eikä vaan meinattu! Perusrovereissa
on painoja pirun hyvin, mutta skinnyt on omaan "käteen" parhaat ja ajo mukavaa.

Ei ota kori häiritsevästi kallioon kiinni, vaan maha nyt seuraavaksi, jos "tilanne" osuu. Etuiskarit pääsee elää pohjaan
ja auto toimii hienosti. Hieman leveydestä haittaa x-y-z-paikoissa, mutta tuokin on sitten kompromissi, että mikä sit hyvä.

Tästä jatketaan ja seuraava mättö onkin jo suomensarjan keljonkangas. Sinne vielä vähän mysteeri, miten painotelineet
ja renkaat siirtyy joka jakson välein shaftystä - proohon, mutta eiköhän tässä joku idea keksitä..

Edelleen erittäin positiivinen fiilis ja odottavainen, KIVAA ON!   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 24.08.2014 17:19

Jepulista jees!

Kuva
Hieman uusia painoja autoon eli VP knuckleen - VP painoja! (pikkusen harmaata kääntöpalaa hiottava, että asettuu paikalleen)

ISOT + pienet lisäkkeet antaa yhteensä 72g/puoli. Ohukainen about 14g/kpl. Aiemmin painoa ollut vain se
43g/puoli, joten merkittävä painolisähän tuo on. Kokeillaan ja katsotaan miten pelittää tuommosena.

Renkaitakin vähän fiksailtu eli pari erilaista vaihtoehtoa kokoontuu keljolle, jotta ehtii kokeilla ennen kisaa
miten on pitoa. Varmana valintana on toki skinny, mutta sitä pitää sitten jakson välein ruuvata kahden
luokan välillä, joka on sitten viimeinen vaihtoehto.

Anyway, näillä lähdetään liikkeelle ja katsotaan mitä tuleman pitää   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 29.08.2014 20:27

Noh Nih Nääs!

Tulipas se tuo laitettua "tikkiin" eli kääntöosat hiottu ja nyt on priima. Renkaina onkin nyt sit nääkseen Zarizi Poron skinnyt
ja omat navat. Nyt on leveys aika kiva ja pesasin renkaatkin, että saa fiilistä lissää. Hieman tarroja koriin ja loppukiristelyt,
jotta voi ajaa huomenna rennosti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kori nyt on tällä kaudella tuo mitä on, katsotaan talven pimmeinä karhuiltoina sitten mitä keksitää   ;D

Huomenna on tarkoitus jatkaa kokemuksen hakemista 2.2 Pro -luokasta. On turha lähteä egoilemaan,
vaan nimenomaan OPPI on oikea tie ja ajallaan hedelmä poimittavaksi, kenties? Niin amatööri vielä tässä
KUNINGASluokassa, että on nöyrästi nostettava lippaa (stetsonia) ja keskityttävä oppimaan muilta.

Tie on uusi ja ihmeellinen. Innolla odotan huomista kisaa, onhan tässä rontti 10 akullista ajettu, mutta
huomenna sitten tositoimissa kisailemaan. Erinomaista reeniä ennen MM-kisoja ja eritoten sitä OPPIA!

Hyvin mielin huomiseen   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 31.08.2014 20:03

Nonnii!

Charonilla on nyt ura alotettu ja varsin hyvä fiilis jäi ajetusta debyyttikisasta!
Mahtuihan tuohon kisaan virheitä, eikä ihme, kun amatöörihän tässä vasta ollaan.
Siitä huolimatta huonon rinnalle jotain hyvääkin eli pari jaksoa sujui ihan vertailukelpoisesti.

Kuva
3 ja 4 jaksoilla oltiin ihan "kärjen tuntumassa" jaksolta saaduissa pisteissä.

3 jaksosta tuuppasin ihan videonki tubeen:
https://www.youtube.com/watch?v=H1JEVVt ... e=youtu.be
Tämä jakso opetti taas reilusti uutta ja hienoa poroilusta!

Jokainen jakso omalta osalta on videolla, joten sain aika perhanan hyvän käsityksen mitä kaikkee mokailin.
Eilen katselin videot ja tänään uudelleen. Näiden pohjalta vähän raporttia kuluneesta debyyttikisasta tältä autolta.

-----------

Pro 1 jakso:
- alkukankeus/ei vielä luottoa autoon (kisatilanteessa)
- ripuliportti: kaato rajaan, kallista, mutta DIGITTÄMISTÄ pitää reenata, kallis silti...
- 10 portilla ohjaimesta tehot = pakille enemmän, säädöt pielessä
- jännityksen piikkiin, eka kisasuorite ajokilla   :)
+ ensiaskel otettu!

Pro 2 jakso:
- 2 portin molla +5 nosto, linjavirhe ja yritys ajaa hiljaa
- 5 nosto mättäältä
- 9 portin huono linja, lopulta ratsu
+ bonari haettu max 9/9

Pro 3 jakso:
- 8 portin peruutus, hivenen kun olis jättänyt digittämättä vaakaan, kenties... (ei olisi joutunut ratsastamaan)
- aikaa kului huonojen linjavalintojen suhteen
- 10 portilla hipasu, suoraan ratsuks
+ hyvä ilmapiiri, neuvoja, toteamuksia, vinkkejä, onnitteluja!

Pro 4 jakso:
- 2 portista molla +10p
- 2 portista kääntö +5p
+ muuten rata sujui tosi hyvin!

-------------

5-sija napattiin siis debyytissä omalla autolla. 1 jakso verotti omassa taidottomuudessaan, mutta paljon opittiin ja ajo-ajolta auto tulee tutummaksi.
Positiivista on se, että 3-sijasta ei jääty kuin 10p ja tuosta tulee heti mieleen 1 jakson ripuli, jossa "miehekkäästi" nokka edellä U-malliseen rajalinjattuun
kivaan kääntöö, etudigiä ja kyllä siellä amatööri keräilee autoaan edelliselle portille 10 pistettä...   ;D

Tärkeintä on kuitenkin se, että tekeminen on hauskaa ja siitä nauttii, sitä tämä nimittäin nyt on. Tavalla tai toisella on osattu laittaa "lähtötaajuus" ihan
nollaan, siten että tässä ollaan oikeasti alottajia herrojen joukossa, joten opetellaan rauhassa ja isketään, kun oppi kantaa hedelmää. Tästä on erinomainen
tie jatkaa eteenpäin, rauhassa ja fiiliksellä, tykkään!

Opettelu jatkuu ensilauantaina amerikassa MM-kisoissa   ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 19.09.2014 20:01

Tätäkään "kokonaisuuteen" sekoittamatta - omana autolyysinä, kun uran toinen kisa autolla takana!

Kisaan lähdin edelleen oppimaan, kun 2.2 Proosta ei ole montaa kisaa kokemusta ja omalla autollakin takana vasta yksi kisa.
Tästä syystä olikin paljon rennompaa lähteä itse kilpailuun, vaikka tottakai se "polte" kisaamiseen tulee sitten ajaessa, eikä
virheet sun muut naurata, kun ajetaan tosissaa!

Kuva
Ensikosketus kisakallioon!

Keskiviikon pari akullista:
Kuten tullut jo todettua muualla oli heti tästä keskiviikosta lähtien porolla ajaminen sekä hauskaa, että hyvää. Auto toimi heti
omaan ajotaidottomuuteen hyvin ja se "fiilis" tuli välittömästi, et tää on nastaa ja täähä menee! Keskiviikkona taisin ajaa about
3 akullista reeniä. Tässäkin autossa skinny roverit, mutta jotenkin digin kanssa ei yhtä iso ongelma mitä shaftyssa. Pysty myös
helposti digittelee, vaikka renkaat piti sairaasti, silti digikäännöt ihan 360 asteenakin onnistu. Mitäs siinä, ajelin akut ja ei mitään
muutoksia kaivattu, ajoa vaan ja kohti kisaa!

Kuva Kuva
Keskiviikko iltasella hieman "hopuppia" eli takamoottorille mottisuoja ja taka-akselin aluteline vaihtu hiilikuituseen pikkuseen.

Torstai "päätestipäivä":
Torstai koitti eli suunnitelman mukainen "päätestipäivä". Poron osalta taisin taasen ajella sen kolme akullista. Hieman ihan mollien
välistä (kuten keskiviikkonakin) ZT:n ja Manun tekemän radan läpi ja tänään torstaina saksan steeffanin rataa. Auto toimi edelleen
hemmetin hienosti, mutta lopuksi katkesi takaylälinkin linkinpää, joten päätin päiväni siihen. Anyway se "fiilis" kuitenkin oli yhä kova,
joten poro sivuun ja shaftya hiomaan, kun se vaati vielä "säätämistä". Hyvin mielin tämäkin päivä kasaan ja iltasella kiristeltiin paikat,
tsekattiin kaikki kuosiin, vaikka poroohan ajettiin vasta lauantaina.

Kuva Kuva
Kisassa jonottelu radalle kesti tovin, mutta siinä ehti samalla tutkailemaan miten oikeet kuskit ajaa.

Lauantain kisa:
Oman 2.2 Proo autoni uran toinen skaba koitti! Rennoin, mutta silti odottavan (hyvällä tavalla jännittyneesti) lähdin kisaa rakentamaan.
Ekan jakson onnistumisen jälkeen "nälkä" kasvoi ja alettiin ajaa ihan tosissaan/omat poroajotaidot vertauksena. Läpi päivän oli kovastikin
nälkää onnistua parhaansa mukaan ja oikeen kismitti, kun jäi hoocee kuskeille, mutta kun muistutti, että nyt sä oot kuule saku vielä vauva
tässä luokassa, niin relaas ja tees parhaas - niin ei voi sanoa muuta, kun että polte poroon on vain kasvanut, joka akulliselta! Kisathan meni
varsin hyvin ja nälkää on jatkossakin kehittyä kuskina tässä luokassa. Tie on pitkä, mutta aikaa on! Kiitos ZT:lle, joka myös tässä luokassa
antoi vinkkejä, vaikka itsepäisesti ne yritinkin olla kuulematta, koska itsetunto ei kestä spottausta, mutta olihan siellä jälleen enemmän niitä
kuuluisia "mestarin viisauksia", kuin palturia   ;)

Kuva
Meitin kisan pistekortti ja Lattice Innoradan pistehärö. Lopullisiin tuloksiin oli merkitty +5,
vaikka sain -16, joten su aamuna sitten hienovaraisesti tuota tiedustelemaan. Kannatti,
sillä tuo "vaivanen" 21 pinnaa nosti sijotusta kuitenkin 5 pykälää ylöspäin.

Kuva Kuva
Hieman "safarointia" roolereilla, kun suomipoppoolla lähdettiin merenrantaa ajelee 1:1 ajokilla ja tälläselle mestalle eksyttiin reenailee. Meikä ajelee 2.2 Proolla, ZT Superilla ja Offipaita 2.2 Shaftylla.

Maanantain jatkoreenit:
Maanantai vierähti iltapäivään tietyistä syistä, mutta päätettiin lähtee autolla kiertelee lähimestoja ja otettiin rc-pirssit messii! Jokusen tovin
ajettua löyty merenrantaa ja sieltä sitten tosi nastoja paikkoja, joissa voisi vaikka reenailla. Tulihan tässäkin rällättyä kokonaiset kolme akkua
ja opeteltua jyrkkien alastulojen laskua, joiden pohjalla vielä ratalinja. Tuo "osaamattomuus", kun toi virhepisteitä itse kisassa. Jälleen muutama
akku hyvää reeniä ja auto pelas edelleen kiitettävästi.

Kuva Kuva
Tomylta tuli hommattua parit xr10 akselit ja kuoret. Omasta takaa oli yks pari xr10 perusetuvetareita ja usasta arvonnasta vaihtokaupalla sain xr10 kepposet hyvät takavetarit, varaosia siis!

Kuva
Manu voitti arvonnasta 5-editionin RCP-rungosta, joten ostin sen hältä poies   ;)

Kuva Kuva
Moottorit suojassa ja muutenkin buenot. Kori vaihtuu ensikaudelle, mutta muuten en ole edes varma vaihdanko runkoa, kun takajouset vaihtamalla tuo Kennen setuppi pelaa omaan mieleen hyvi!


Kisa syvemmin tarkasteltuna:
Kuten omassa 2.2 Shafty topikissa "Hadesbearissa", niin tässäkin hieman syvempi kisa/ajoanalyysi...

Huom. katsoin jokaisen videon ja kirjoitin niistä ratakohtaiset tunnelmani. On kuitenkin harmillista kuinka vääristävä videokin on, sillä 90% paikat ovat vaikeampia, miltä ne videolta näyttävät.
Haasteita todella riitti ja usko itseen ja autoon oli koetuksella. Välillä voi tuntua, että "tää muka hyvi ajettu", mutta tilastot kertoo faktan ja oma paras tehtiin tässäkin kisassa. Missään nimessä ei
täydellistä ajoa, mutta itseeni olen tyytyväinen, tein sen mitä osaan.


Ratanumero - radan sponsori - video - radan loppupisteet - sijoitus radalla/kaikista kuskeista

Course #1 Castle: VIDEO YOUTUBESSA -39 [27/52]

Ensimmäinen rata tarjosi heti alkuun onnistumisen tunnetta. Ei rata mikään mahdoton ollut, mutta 7 portin oveluus ei vielä amatööriltä onnistunut,
vaan sieltä napattiin yksi molla. Tuon lisäksi yksi peruutus, mutta muuten puhtaasti ja kaikki kolme -10p bonaria, joten kisa alkoi varsin mukavasti,
näin amatöörin mielestä. Tämä jakso ajettiin ekana ja hyvä, koska ajofiilis porossa kasvo entisestään!


Course #2 DCW: VIDEO YOUTUBESSA -18 [27/52]

Toinen rata ja alkujaan piti ajaa ihan eri ajolinjaa tuolle ekalle portille, mutta kun porossa ajetaan - niin ajetaan porolinjoilla ja muistetaan, et on digi,
eikä lameilla shaftylinjoja! 2 välin jälkeen jyrkkä kallistuma ja auto kippas, vieri hiekalle ja "ajovimmassa" nostin sen yhdestä takarenkaasta -SE OLI VIRHE-
LAITON ROLLOVERI eli auto pitää kääntää rungosta ja siitä hyvästä siirto edelliselle portille ja +10 rangaistuspistettä. 3-4 välit meni nätisti ja sain haettua
ekan bonarinkin matkalla. 5 väli läpi, mutta kipaten - nooh siinä oli tilaa kokeilla miten auto tulee pystyyn ja jerkkua on (omaan taitoonnähden) liiaks, joten
sain sen jopa pystyyn! 6 väli läpi, sitten 7 välillä hieman hooceelinjaa mistä (oikeet proo-kuskit ajeli), mutta mä sit otin pari pakkivirhettä ja sivukautta
digitellen läpi. 8,9 ja maali siististi. Tuo laiton nosto jäi kismittää, mutta se opetti tarkkaavaiseksi   ;)


Course #3 Futaba: VIDEO YOUTUBESSA +4 [33/52]

Kolmosrata oli taasen 2.2 proossa suomirata, pitkälti maestro ZT:n laatimana. Tämä jakso ei mennyt omalta osalta ihan pilliin ja tästä tuli kisani heikoin tulos.
1 portti sivuväli kalliota vasten (osa jopa ajo suoralla linjalla ylös?), mutta oma taidottomuus näkyy ja molla. 2 väliä kohti, hieman merisadetta ja auto liukuilee,
siitä kaatoa ja nopea päätös, että ratsastetaan ja pääpointti => maaliin! Silti tuo meni jälkeenpäin ihan ajetusti, kun otti millin vasemmalta noustessa... 3 väli
suunniteltiin siten, ettei alhaalta vois ajaa, mutta kaikki jotka itse näin ajo sen alhaalta ja puhtaasti. 4 väli olikin yksi vaikeimmista, mutta itse sain auton nousemaan
ja tirvasin powerilla! Annoin kaiken mitä löyty ja sain auton renkailleen MUTTA... vasen takalinkki naksahti (linkinpäästä) ja sillä piti sitten yrittää eteenpäin. Näin
pikakelattuna sen vaikutus oli aika uskomattoman vähäinen, perä "vaelsi" toki sentin-kolme (tanssien zihuwauwwaa), mutta ei se menoa haitannut! Se on ilmeisesti
sen verran tuettu, ettei pääse kettuilemaan "tikkuna", sillonhan menosta ei tulis mitään. Anyway, 5-6-7-8-9-MAALI! Pari mollaa (ajotaidon piikkiin) ja 4 pakkia,
muuten varsin hyvin, vaikka tuo linkki irtoskin ns. "torjuntavoitto", ei sentäs +40, vaan ""vain"" +4...


Course #4 Lattice Innovations: VIDEO YOUTUBESSA -16 [26/52]

4 rata oli 5 radan kanssa yks "mageimmista" ajella (omaan makuun). Näin muutaman suorituksen ja tein heti päätöksen, ettei tällä radalla aleta bonareita ajamaan.
Peruutuksia siinä tuli, muttei isompia virheitä. ZT ja Arve spottas ja neuvo, kuten videossakin näkee/kuulee. Tosi hyvö rata, jossa oli omat koukeronsa, mitkä ei
taas millään välity videolla, joka "lättää" korkeuserot aika olemattomiin. Anyway, -16 ja varsin hyvällä fiiliksellä!


Course #5 Krawler Konceptz: VIDEO YOUTUBESSA -29 [26/52]

Kuten totesin 4 ja 5 rata oli omaan mieleen parhaat, mutten osaa päättää kumpi, ehkä tämä, kun tästäkin jäi tosi hyvä fiilis siihen nähden miten vähä vielä osaa..
Muita katsoessa päädyin jättämään bonarit väliin ainakin alun, koska pääasia on päästä maaliin. Eihän tämä "en aja bonareita" korkealle vie, mutta kun vielä olen
alottelija, niin alotellaan rauhassa ja kypsytään. 1-7 välit meni tosi hienosti, mutta 7 jälkeen inansa vedin pitkäks ja yksi pakki tuli. 8 välin pudotus oli aika metku,
sinne putos norskin jalkakohdan solaan muutamakin auto, eikä sieltä ajettu ylös.. itse selvisin siitä "säikähdyksellä", sillä tuollonkaan en vielä täysin ollut sinut
tuommosten alastulojen+digin kanssa, että miten se tehdään? 9 välissä oli omat metkunsa, mutta sain keulan nätisti asettumaan ja perä heilahti omaa aikaansa
mukaan just nätisti (videosta ei taaskaan näe, mutta siinä oli parikin tosi syvää onkaloo, joka tuotti joilleki harmaita hiuksia). Siinä jäi sitten aikaa, joten hain vikan
bonarin ja ajoin maaliin. Tuloksena -29 eli 1 peruutus, muuten puhtaasti yhden bonarin kera, jäi hyvä tunne ja tavallaan josjosjos olisi se eka bonus ollut otettavissa
matkan varrella 1 portille mentäessä, mut opetellaan nyt eka ajamaan.


Course #6 Notch 8: VIDEO YOUTUBESSA +2 [13/52]

Tämä ei ollut parhaan fiiliksen tuottavin rata, vaikka sainkin 13:sta parhaat pisteet / 52. Tässä kaatui kova norski, joka haki bonarit, muttei kerennyt maaliin, KALLISTA...
Toki kaatui tuossa "muutama" muukin, kun meikäläinen noinkin korkealla... Meikäpoikaamatööri ajeli ja ajeli maaliin, sillä oltiin sitten yllättävän korkealla ja osin tämä jaksokin
vaikutti loppusijotukseen, taktista seo tämäkin ja VALINTOJA. 1 ok, 2ok, 3... siinä näkee sen, ettei vielä haltsaa tota alastulo+dig+raja, tätä harjoteltiin kisan jälkeen ma
reenauksissa. 3=+10, 4ok, 5ok, BONUS=3välin molla "kuitattu" (oli muute spontaani veto), 6 ei näy, mutta auto "kraindaa" ylämollan pohjalevyllä eli molla, 7ok, 8 eka yritys
inansa pitkäksi (oli tosi tarkka paikka pudottaa ja etudigittää), joten pudotus ohi ja uusyritys suoraratsu 10, 9 "YOSHI" portille puskan läpi ok, sitten maaliporttia koklaa,
jossa nopeilla liikkeillä 1 pakki, siitä uus linja ja maaliin! Aikaakin jäi about minuutti eli taas voisi lausua jos+bonus, mutta harjottelua, harjottelua...


Tulokset kaikkineen 2.2 Proosta:
Kuva
Kuva
Meitsi 23/52 ja olen tyytyväinen!

Lopuksi:
Olisikohan sitä tullut about rontti 15 akullista koko reissun aikana ajettua ja siinä on jonkin verran ajoa jo. Kyllä taas oppi PALJON uutta poroluokasta
ja nälkä, se kun vain kasvaa! Nyt täytyy esittää myös ISO KIITOS KENNELLE, joka auton minulle myi. Olen sen omaan vastariin synkannut, takajouset
vaihtanut, kori vaihdettu ja renkaina Laalaan skinnyt, muuten ei ole muutettu ja TOIMII! Niin reeneissä, kuin kisassa ja sen jälkeenkin on ollut sama tunne
"ei tarvi muuttaa mitään". 2.2 Proon finaalirata ajettiin vielä ti aamuna, kun lähdettii ajelee nykia kohti. Se mistä ZT ajo omallaan tuli tämä perässä ja kyllä siellä
todettiinkin, että etenee tuo sunki pirssi ihan hyvin. Huikea reissu ja mikä oppimäärä! Palo on kova, vaikka paljon on yhä matkaa kärkeen on silti intoa, kun
digi tuo siihen kivaa lisää versus shaftykartaanimenot. Ei jäänyt kuin hyviä muistoja ja nälkää! Vielä tähänkin yks vahvuus ja heikkous:

+ vahvuus: kisallisesti sama eli vahvuus nopeaan päätökseen ratsu+ei aja bonareita, jotta ehtii maaliin + lievä spontaanisuus "yrittää".
- heikkous: aika, ei vielä täydellistä luottoa/tuntemusta autoon + hieman hätäilyä

Seuraavaksi?
Vuoden 2014 kohokohta on nautittu, mutta kausi ei missään nimessä vaivu talvehtimaan! Reilun viikon kuluttua ajetaan turussa
RFOT's Crawl Cupin kauden #5 kilpailu. Kisaluokkina 2.2 shafty ja 2.2 pro! Tuon jälkeen pari viikonloppua välissä ja saman cupin kisakausi
päätetään lahdessa kiveriön koululla. Sielläkin luokkina 2.2 shafty ja proo. Siitä vain viikkoa ja crawlkausi 2014 nakutellaan säkylän karhusuon
kivikossa umpeen, siellä ajetaan viime vuonna alotettu perinneajo Fence Puzzle II!

Ps. Ajokuvia ei ole vielä jenkkifoorumille tupsahtanut, mutta katotaan josko niitä tulee joskus, niin niitä sitten erikseen...
Saku Sarka, RFOT, FIN

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Pe 19.09.2014 22:55

Sori tua shiti kuvaus...   :-[ Auto ja kuski alkaa käydä yhteen vaikka vasta kaksi kisaa takana! Tulee jänniä kisoja ensi vuonna!   :)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 19.09.2014 23:07

Zarizi Tech kirjoitti: Sori tua shiti kuvaus...   :-[ Auto ja kuski alkaa käydä yhteen vaikka vasta kaksi kisaa takana! Tulee jänniä kisoja ensi vuonna!   :)
Nou roblem, ikimuistosta videoo itelle, toissijasta miten kuvattu   ;)

Opetellaan, totutellaan ja ajansaatossa kenties haastetaan jotakuta joukossa?
Viimeksi muokannut Hadesbear, Pe 19.09.2014 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ke 01.10.2014 21:27

Nonnii, myös poroilusta juttua, kun uran kolmas kisa tällä autolla takana.
Kuvista ISO KIITOS Artulle, mukava tehdä juttua, kun on kuvia koristeluun   ;)

Kuva
Päivän porot: ZT:n kiesi+softy ajo täl, Artun kiesi ja meitin kiesi. (Softyn oma valmistumassa, jahka sähköt saadaan).

Kuva
1 radan 1 porttivälillä ja polttava tunne ajaa proota!

Kuva
Digi Digi ja 3 porttia nousemaan!

Kuva
1 radan maaliväli oliki hankala, kun tämäki jäi JOPA masusta kiinni ja molla...

Kuva
4 radan alussa ja taas digikokeilua bonarille.

Kuva
...ja vähän ahtaampaa väliä läpitte...

Kuva
6 portista ylös.

Kuva
Maalia kohti!

Porossa oma kisa meni hyvin poislukien 3 radan korjaustaukoa. 6 portin jälkeen XR10 vakio-ohjauksen
alukiinnityksen kierre anto periks ja linkki irti. Juuri ja juuri mahtu mutteri toiselle puolen, mutta sekin
ottaa hivenen mosaan kiinni. Tuo sitten teki 3 radalle sen, että 1min pois ja +10vp ja aikaa kellossa
siis 0.56sec... Portilta 6 himmeetä mättöö, 7 molla, 1 easy bonari jäi ajamatta, 8, 9 ja maali. Maaliin juu,
mutta takkiin tuli... ja paljon...

Tuosta aloin ideoimaan 4mm tankoo tuonne (vielä ei tehty), mutta tulee. Samoin Artulta ostin uuden korin
1/18 losin miniroolerin. Nuo hommat pitäisi tehdä, niin olisi taasen jotain "paranneltu". Hyvinhän tämä menee,
eikä muuten suuria muutoksia kaivata, kun mottitehotkin löyty ohjaimesta   ;D Noiden lisäksi takadigin käyttöä
pitää opetella ("miten sitä hyödynnetään") jne... Paljon opittavaa vielä, mutta onneksi ensikaudella näkee
ihan suomensarjankin prookuskien ajoa, niin voi oppia itsekin. Palo vaan kasvaa, kun tää on niin mukavaa!

Tämäkään ei akkuja juuri kuluta, turun kisassa 4 akkua / 1 / rata:
116/550
141/550
142/550
207/550

Jatketaan harjotuksia!
Ps. videoita tulossa, kun kisakausi ohi!
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 03.10.2014 20:42

Tosiaan pari muutosta oli tiedossa omaan poroon ja tänään sitten perehdyttiin ratkomaan niitä.

1) kääntölinkki
2) kori

Kuva
Tosiaan turussa irtosi englantilaisen kuskin puolelta tuo vakiolinkinosa ja korjasin mutterilla.
Inansa hankaa moottoriin, muttei liian pahasti, joten tällä erää vielä ajelen tällä. Tutkin miten
suoran 4mm kierretangon siihen saisi, mutta se tehtävä jää tuonnemmaksi. Paikat kiristelty
ja muut on kireitä, joten tällä mennään nyt ainakin viron mättö, ellen huomenna innostu foffikisan
jälkeen rakentelemaan? Anyway, ajatuksen kanssa on tarkoitus katsella muiden foorumilaisten
ratkaisuja ja sitä kautta sitten ammattilaisten opastamien -kuvien- kautta tehdä omaan autoon
tuo muutos kans. Hiljaa hyvä tulee   :)

Kuva Kuva
Seuraavaksi ideoinnissa oli korinvaihto, koska tämä kori nyt ei ole ihanteellinen mitenkään... Uuden korin teippaus liittyy tähän ja kun huomenna on lauantai = lauantaipussin aikakin   ;)

Kuva Kuva
Uutena korina siis losin 1/18 kori, jonka Arttu myi meitille, kiitos tästä! Hieman parempi tähän, vaikkei tietysti vielä paraskaan, mutta parempi kuitenki ja sopiva mun ajolevelille   ;D
Tuota voi vielä leikellä aika reilustikin, mutta nyt alkuun leikkasin vain etu-takaosista palaset, jotta joustot saa elää rauhassa. Ajanmyötä katotaan miten leikellään hiemanhan tuo
asettui enemmän taakke, joten varmaan takaa palanen poies... Tarroja tulee ja tarkoitus tuo himmee vihree peittää kauttaaltaan, tavalla - tai toisella...

Kuva Kuva
Joustoja; kori ei rajoita missään kohtaa jousitusta, vaan alusta saa elää ihan miten tykkää.

Kuva Kuva
Style picture 1 & style picture 2. Sain myös rakenneltua "miljoonapakin" saloista tuommoset fiksut korikiinnikkeet   :)

Akut on ladattu viroa varten ja muutenkin auto on tsekattu. Viroon lähdetään hakemaan jälleen kokemusta luokasta. Hauska, että tämä on nyt sitten neljäs kisa autolla
ja näistä neljästä kaksi on sitten ulkomailla ajettuja   ;D Anyway, kokemusta, treeniä, luottoa, oppia - sitä tarvitaan, jotta voidaan nousta seuraavalle levelille. Huomenna
vähän tarroja hankintaan ja katsotaan millainen teippaus saadaan koriin aikaiseksi...
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » La 04.10.2014 21:24

Sen verran innostuin, että jotain koitin laitella koriin...

Kuva

Kuva

Kuva

Niih... voi olla montaa mieltä, muttei nyt ainakaan pelkästää vihree enää. Kyllä jatkossakin teippaamalla
tulen värityksillä leikkimään, kun se on niin vaivatonta -vs- paukkupullot. Saa aina poies aiemman ja uutta
tilalle ja voi kikkailla taikka tehdä ihan näin perussetillä.

KOHTA jo lähtö, kun 4 maissa aamuyöstä kohti satamaa. Huomenna siis roolataan virossa ja haetaan taas
uutta kokemusta. Pyritään parantamaan aiempaa omaa sijoitusta, kun olin 9:s (keppivetosella). Auto tsekattu
ja oppimisintoo riittää, hyvin mielin matkaan!   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ti 07.10.2014 20:31

Tosiaan tuli kävästyä eestiin maalla crawlailemassa ja iso kiitos heille, kun sai tulla ajamaan "valmiiseen pöytään", KIITOS!
Järjestelyt toimi tosi hienosti, mukavaa porukkaa, hyviä ratoja ja pääsin jälleen oppimaan 2.2 Pro-luokassa ajamista.
Perinteisesti pyrin jatkamaan itse sitä omaa linjaa eli kuvia ja juttua, ihan itsellekin muistoksi, joten aloitetaan!

03.30 herätys su aamuna ja siitä pari tuntia hesan satamaa kohti... Hieman väsymystä, mutta innolla edettiin, kun kisa tiedossa!

Kuva Kuva
Meitin -92 saabillahan me lähdettiin liikkeelle ja ei kelpaa, kun GOLD   :D Stetsoni kojelaudalla ja suunta laivan sisuksiin. Tästä alkakoon monien ulkomaasabareissujanjana!

Kuva Kuva
Eestin puolella ja "kepsiki" saatii viritettyä toimimaan saabin sulaketta hyödyntämällä.. Siitä matka kohti kisapaikkaa, jonne oli vain 22km satamasta!

Kuva Kuva

Kuva Kuva
Kisapaikalta kuvia, joskaan ne eivät tee oikeutta totuudelle. Tuolla on nimittäin isoja liuskekiviä/muodostumia paljon, eikä pelkästään pikkukivikkoa. Ratoja ajettiin siis 2+2 syklillä eli neljä.
Oli jo puhetta ZT:n kanssa, että ehdottomasti samaan kisapaikkaan ensivuonna, sen verran variaatiomahdollisuuksia radoille ja pitoa tosi hyvin! Kinkkistä maastoa kaposille renkaille, mutta
sitäkin opettavaisempaa sen oikean linjan ottamisessa. Varsin positiivinen yllätys tämä kisapaikka   :)

Kuva Kuva

Kuva Kuva
Pongasin muutaman kuvan crawl.ee:stä ja linkittelin näkyville, kun ei tuosta uudesta lookista ole "tositoimissa" kuvia. KIITOS KUVAAJALLE!

Kuva
Tulokset kisasta.

[hr][/hr]

Jep! Aika "koomainen" matka kyllä. 03.30 lähtö su aamuna ja takas kotona ma aamuna 02.50. Anyway, vaikka olikin pitkä päivä ja olis ehtinyt aiempaan paattiin
(mutta varauksella myöhempi, että varmasti ehtii ajaa kisat ja ei kakkikiirusta), niin tosi mahtava kisamatka. En tiedä kuinka moni sieltä seuraa tätä foorumia,
mutta ainakin Heido, joten iso KIITOS teille! Hienosti järjestelty, mukavaa porukkaa, hyviä ratoja ja tosi hyvä kisafiilis.

Oma autohan kesti tämän leikin ja kuski sai taas tuta uusia kokemuksia. Skinny Rover pelitti ihanteellisesti ja pidosta ei ajot jääny kiinni. Oikeastaan radat 1,2 ja 4
meni ihan omaan tasoon max suoritus + pikkupullaakin. 3 radalla sitten vielä osaamattomuutta, mutta positiivinen asia oli se, että sain auton kaadosta pystyyn!
Eka kaato ja tuli pystyyn - aikaa toki kului varmaan 1,5min   ;D Lisäksi bonuksen paha pudostus, se hallitusti alas, siitä olin iloinen. Sieltä kuitenkin kertyi virheitä
1x molla, 7x pakki ja 1x ajamaton -5p bonus, joten niistähän tuli takkiin.

3-sija oli osin yllätys, vaikka hyvän tunteen sainkin koko päivälle. Niin kovasti tahtoisi tehdä heti oikein, mutta kun tämä oli vasta uran 4:s 2.2 pro kisa, niin jotenkin
osannut silti kai tajuta malttia, että opetellaas nyt alkuun. Kerta kerralta oppii lisää ja vielä on penteleesti opittavaa, mutta nälkä EI OLE LAANTUNUT! Silti osaa ainakin
vielä ottaa opinnimiin virheitään ja hyvä niin.

Tästä jatkamme ja seuraava mättö vajaan 2vk kuluttu lahdessa RFOT's Crawl Cupin kauden päättävä kisa, kaikki mukaan!

Ps. videoita tulossa tästäkin kisasta tuonnempana!
Ps2. ZT:lle kiitos videoinnista ja hyvistä vinkeistä radalla!
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hadesin Poro "Charon"

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ma 13.10.2014 22:55

Jeps!

Viime viikonloppuna about 3 akullista mökillä sohvakinkareita ja 3 akullista tulevan Fence Puzzlen PROO maastoja hakiessa!
Autolla on kaatuiltu tarkotuksella ja mikä positiivistä tuo kori tullut tähän mennessä 100% pystyyn!   8) Edelleen harjotellaan
tätä luokkaa, mutta nyt on edetty ihan pikkuriikkisen jo siihen, että trimmaillaan keulan/perän vetosuuksia... Offipaidan autoa
kokeilin ja etenkin myös taas sitä sanwaa, mutta ei omat kädet vieläkään "syty" sille. Jotenkin tuo futtis on itelle käteen (ainakin nyt)
se "oikea", joten en ainakaan (vielä) tilaa sanwaa.

Autossa fiksailin orkkis kääntislinkin kiinnitykset ja kestää nyt paremmin "leikkiä". Kori on nyt tosiaan bueno ja auto etenee sitä
mukaa - mitä kuski osaa. Tällä erää ei mitään fiksattavaa, vaan nyt nimenomaan ajetaan, ajetaan, opetellaan ja ihmetellään HC-kuskien
suorituksia.

Hyvä tunne - se vaan jatkuu   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Vastaa Viestiin