Tomyn Bully 2

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Su 29.12.2013 01:26

Akselit vaihtuu ensi kesäksi. XR10:ssä ei mitään vikaa ole, mutta vaihtelun vuoksi ajoon tulee uudet RC4WD Bully 2:set.

Akselit vaikuttavat todella asiallisilta ja loppun asti mietityiltä. Kääntyvyys on vakiona hyvä. Ei tosin aivan viilatun XR10:n luokkaa. Mutta vetarit pyörivät nätisti aivan kääntyvyyden tappiin asti. Caster on säädettävä XR10:n tapaan. Akseleiden linkkien ja iskareiden kiinnikkeissä on kaikissa runsaasti säätövaraa sekä korkeus että leveyssuunnassa.

Väsäsin akseleita varten ihan oman version Sudu Pro rungosta. Erona vakioon pyöreä ohjaamo ja yhdestä palasta tehty pohjalevy. Paino aluruuvein 49.9g.

Kuva


Ja akselit ja NCD tilpehöörit asennettuna 814g.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Su 29.12.2013 09:07

Näyttää tosi hyvältä! Tuo "korkea" hytti voi vielä pelastaa jokusen tilanteen. Täälläkin innolla odotetaan osia omaan projektiin.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Su 29.12.2013 09:21

Jep. Henkilökohtaisesti uskon viime kauden kokemusten perusteella enemmän korkeaan hyttiin. Vaikka eräät suoriutuivatkin huomattavasti paljon paremmin matalalla hytillä.   ;D

Kuvien linkit ovat rosteria. Täytyy seuraavaksi kokeilla onnistuuko samat taivutukset titaaniin.

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Su 29.12.2013 09:27

Jos onnistuu, niin saatan tietää erään, joka tarvitsee setin niitä   :o
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Su 29.12.2013 09:39

@ZT

Taidan tietää kenestä puhut. Tarvitseekohan tämä eräs myös NCD servokiinnikkeen, akkulevyn ja sähkötelineen?

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Su 29.12.2013 09:48

Tomy kirjoitti: @ZT

Taidan tietää kenestä puhut. Tarvitseekohan tämä eräs myös NCD servokiinnikkeen, akkulevyn ja sähkötelineen?
Tämä eräs luulee, että hänen ajatuksiaan luetaan ääneen?

Eli kyllä.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » To 02.01.2014 21:57

Nyt on päästy rollerivaiheeseen. Huomenna sähköt kiinni ja koeajolle.   :D



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » To 02.01.2014 22:00

Hyvältä näyttää, miten titaaniin taivuttaminen luanaa?   ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » To 02.01.2014 22:02

En ole kokeillut vielä.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 03.01.2014 13:17

Tänään ajattelin kokeilla taka-akselin putkien keventämistä. Paljoa ei varmaan saa tavaraa pois. Kuinkahan paljon pitäisi jättää 6mm reiällä olevan putken seinämävahvuudeksi. Riittääkö 2mm?

Alumiini tuntuisi olevan jotain kovempaa seosta. Ainakin hyvin nätisti tulee lastua.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 03.01.2014 16:51

Vailla parempaa tietoa sorvasin putkiin 10mm ulkohalkaisijan, alkuperäinen on 11.2mm, jolloin seinämävahvuus on 2mm. Paino tippui hurjat 5g taka-akselilla. En taida vaivautua etuakselin kanssa.  

Mutta lohdutuksena voi laskeskella, että se tekee prosentuaalisesti noin 15% painonpudotuksen akselinputkiin. Pidempi putki 21.3g ennen sorvausta ja 18.3g sen jälkeen. Kestävyys varmaan heikkeni 50%.   :D

Avatar
LaaLaa
Legendaarinen!
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:05
Paikkakunta: Lahti RC Crawlers

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja LaaLaa » Pe 03.01.2014 17:14

Millaisilla vetareilla tuo on, näyttää tavalliselta cvd niveleltä? Lähinnä mietin noiden kääntyvyyttä vs. ristinivel.

Ps. jokainen gramma lasketaan, sorvaa vaan etuakselikin ;)
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 03.01.2014 23:16

LaaLaa kirjoitti: Millaisilla vetareilla tuo on, näyttää tavalliselta cvd niveleltä? Lähinnä mietin noiden kääntyvyyttä vs. ristinivel.

Ps. jokainen gramma lasketaan, sorvaa vaan etuakselikin ;)
CVD vetarit ne on. Oisko kääntyvyyttä noin 50 astetta. Ei päästä ihan samoihin lukemiin kuin XR10 vetareiden kanssa.
Tässä maksimi kääntyvyy ilman virittelyä.

Kuva


Eksyin hiukan sivuraiteille ja kevennyspuuhiin tänään. Akseleiden sorvauksesta jo kirjoittelin, eikä sillä mitään hurjaa tiputusta saavuta, 5g ehkä kokonaisuudessaan. Mutta sitten innostuin kokeilemaan titaanisen vetoakselin tekoa ja sillä saa jo tiputettua vetarin painon lähes puoleen alkuperäisestä.

Kuva

Kuva

Kuva


Harmi, ettei ole manuaalista jyrsintä, että saisi nuo vetarin päiden viisteet tehtyä kunnolla. Nyt vain smirkelissä hioin ne, eikä jälki ole kovin hyvä, muuten vetari onnistui hyvin.


@ Samu
Auton lopullinen paino asettunee 1900g paikkeille vintage moottoreilla.

Avatar
LaaLaa
Legendaarinen!
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:05
Paikkakunta: Lahti RC Crawlers

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja LaaLaa » La 04.01.2014 00:08

Titaaniahan voisi koittaa puristaa jollain hyvällä ruuvipuristimella tai prässillä litteäksi noista päistä, pitääkin kokeilla miten onnistuu...
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » La 04.01.2014 08:23

LaaLaa kirjoitti: Titaaniahan voisi koittaa puristaa jollain hyvällä ruuvipuristimella tai prässillä litteäksi noista päistä, pitääkin kokeilla miten onnistuu...
Niin, saattaisi sekin onnistua. Kerro onnistuiko.

Eipä tuo koneistaminenkaan olisi hankalaa, jos vaan olisi sopiva laite. Oma jyrsin on vähän liian heppoinen, kun mennään alumiinia kovempiin aineisiin.

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » La 04.01.2014 11:46

Ohhoh, onpas hyvän näköinen vetari.   8) Eli stubbyillä liikutaan 1800g kieppeillä.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 21.03.2014 07:52

Painot ja 8 asteen ohjausosat asennettu. Osien sopivuus ja viimeistely on 10+.

Kuva

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 04.04.2014 21:46

Ensitesti tänään otettu Keljon kallioilla. Aika hyvin etenee ja menee sieltä mistä XR10:kin. Pystyt nousut mielestäni jopa paremmin.

Hiukan nostaa etutassua kallistetuilla sivulinjoilla. En muista oliko tähän jokin patenttiratkaisu? Esijännityksen vähentäminen tuntui vähän auttavan.

Ainoa asia, josta täytyy hiukan marista on etuvetarit. Eivät ole läheskään yhtä smoothit kuin XR:n, kun renkaita hiukan kääntää. Kääntösäde sinänsä hyvä, mutta meno aika nykivää. En tiedä onko noissa 8 asteen paloissa jokin vialla. Vähensin hiukan casteria ja nykiminen väheni. Huomenna laitan takaisin suorat palat, jos saan niihin RCM:ltä laakerit, ja kokeilen niillä.

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » La 05.04.2014 06:49

Mullakin nylpyttää jonkin verran, mutta ei niin pahasti kun sun videoissa. Yks syy voi olla sekin, että kumi ei osu linkkiin tai iskariin edeesä täyskäännössä. Tuot parin viikon päästä kaluston näytille Nokian kisaan, niin katsotaan.   ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn Bully 2

Viesti Kirjoittaja Tomy » La 05.04.2014 08:53

Jep, Nokialle ajattelin tulla, jos sää suosii.

Vastaa Viestiin