X-R2

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » La 26.01.2013 17:45

Jatketaans taas.

Kuva

Heti alkuun WTF of the week...

Kyseessähän on kalj.. limsatölkin paksuisesta amuliinilevystä toteutettu becin jäähdytyssiili/ kiinnityspanta ;) Tuosta roikkumaan servonkiinnityslevyyn, ja pari pienoista pikaliimatippaa niin becci on kuin kotonaan servon alla piilossa pahaa maailmaa. Sen verran meni uusiksi tuossa hötäkässä että molempia johtoja piti jatkaa ensimmäisestä versiosta. Samalla pistin microdeanssin becin syöttöpiuhalle ihan huoltoystävällisyyden takia, liimalla kun becci tuolla kiinni on..

Kuva
Kuva
Ta-daa.. Sähkökeskus valmiina. Moottoripiuhoissa Graupnerin 2mm bulletit edellä mainitun huoltoystävällisyyden nimissä...
Kuten tarkkasilmäisimmät huomaavat niin nopareiden johdoissa näyttäisi olevan plussat kiinni.. Nou hätä, punainen johto on vain käännetty kaksin kerroin ja työnnetty tyhjään koloonsa häpeämään. Tämä oli siistein keino, ilman piuhoja paksuntavia kutistesukkaviritelmiä, kun en kokonaankaan piirilevyltä asti viitsinyt sitä katkaista..

Näin yhden liitinparin rakentamisen kokemuksella tuo EC2 vaikuttaa ihan pätevältä liittimeltä, ja Painonvartijatkin ovat tyytyväisiä :) 5 parin pussin punnitsin niin vaaka näytti 10g muovipussin kera. -> 2g liitinpari..

Seuraavaksi virittelemään akselia takaisin kiinni, etualatukivarsi ainakin otti kiinni moottorin perään kun tuon "akku"levyn pisti paikoilleen, täytyy keksiä jotain mutkaa tai mutkanpoistoa sille.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja Tomy » La 26.01.2013 18:09

Upeasti toteutetut sähkötyöt!!!

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » La 26.01.2013 20:37

TA-DAA!

IT`S ALIVE :D

Pientä hämmennystä alkuun aiheutti kun toisessa käytettynä ostetussa FXR:ssä oli hiukan eri kaasukäyrät sisässä, niin meinasi etupää jarruttaa menoa hiukkasen. Tulilanka kiinni ja muutaman hiirennaksun jälkeen molemmat motorit pyörivät nätin harmoonisesti tasatahtiin :)

Kuva

1840g RTR ilman ylimääräisiä knuckle- tai rengaspainoja. 100% rautaruuveilla, ja hiukan minkä sattuu-pituisilla. Sekä kierretanko tukivarsilla.

Kuva

Ja joku kumminkin kysyy todistusaineistoa meisselin nokasta...
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ma 11.02.2013 13:25

Kuva

Siitä ne alkaa pikkuhiljaa grammat katoamaan   ;)

Ovat kyllä laadukkaan oloisia ruuveja, runkoon niitä vääntäessä ei tullut edes mieleen että ovat köykämiiniä, muusta kuin siitä että eivät paina mitään :D
Runkoon vaaditut ruuvit painoivat 2-3g välillä..

Nyt seuraavaksi sitten akseleista vaihtelemaan osa ruuveista näihin, miettiä täytyy hiukan mitkä joutuu enempi rasitukselle, sekä mitä voi joutua enempi availemaan ja jättää ne rautaisiksi.

Vastapainoksi sitten lyijyä valeltu knucklepainoihin :D

Kuva
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ke 13.02.2013 16:19

Rauta vs aluruuvit

Kuva
Kuva

Edessä kaikki ohjaukseen liittyvät ruuvit jätin rautaisiksi..

Ja kierretankotukivarret vs hiilariset

Kuva

Ja kun tuota painoa kerran saatiin pois niin pitäähän sitä jonnekkin lisää saada.. Takapainot valmiit, kiinnikkeet Dluxilta

Kuva

25g kappale. Kiinnikettä modasin sen verrat että kun originaalina kiristys vain yhdellä pultilla päältä, niin nyt porasin/kierteytin molemmille sivuille myös reiät.. ja M3x3 toppiruuveilla kiinnitys.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ke 13.02.2013 22:01

Viime vuonna paneelit olivat säkkikangasta. Tänä vuonna vaneria. :)

Kuva

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » To 14.02.2013 10:01

Tomy kirjoitti: Viime vuonna paneelit olivat säkkikangasta. Tänä vuonna vaneria. :)

Kuva
Hmm, ei ollenkaan huono idea :D hyllyssä kun sattuu olemaan ohutta lentokonevaneria kattoon ja konepeltiin ;)
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ti 19.02.2013 19:40

renkulat kuosissaan..

Kuva
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ti 19.02.2013 21:53

Kuva

RTR, edessä 60g punttia.. eli hiljainen tavoite alle 1700 ilman punttia tavoitettu   8) gramma sinne tai tänne vielä paneeleissa.. suojamuovit pois ja maalia tilalle...


Kuva

Banaanimestarin rohkaisemana päätin kokeilla tällaista vaihtoehtoa by HPI.

Kavennettuna painoa karvan alle 15g, 4kpl näytti 58g...

Hiukan menee kyllä testauksen piikkiin että miten kestää :D

Offset osuu melko tarkkaan samaan kuin kavennetussa XR vakiossa, josta seuraa myös se miinus että knucklepainoja ei mahdu kuin yksi rinkula ulkopuolelle ja sekin pienen fiksauksen kanssa.. mutta keveyttähän tässä haetaan ;)
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

macman
Legendaarinen!
Viestit: 537
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja macman » Ti 19.02.2013 23:05

Onks tää nyt se vintage touring luokka VTR ?   ;D
RaumRC

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ke 20.02.2013 08:34

Aika kunnioitettava painolukema huomioiden, ettei akseleiden sisuskaluihin ole vielä lainkaan koskettu ja moottoritkaan eivät ole millään tapaa lightweight mallia.

Voisitko Arto laittaa jotain tuotenumeroa noista vanteista ja samoin jos satut tietämään DelMonten käyttämien vanteiden tuotenumeroa. Ainakin viime vuonna hän ajeli hiukan erinäköisellä vanteella.

Tänks!

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ke 20.02.2013 09:04

Tomy kirjoitti: Aika kunnioitettava painolukema huomioiden, ettei akseleiden sisuskaluihin ole vielä lainkaan koskettu ja moottoritkaan eivät ole millään tapaa lightweight mallia.

Voisitko Arto laittaa jotain tuotenumeroa noista vanteista ja samoin jos satut tietämään DelMonten käyttämien vanteiden tuotenumeroa. Ainakin viime vuonna hän ajeli hiukan erinäköisellä vanteella.

Tänks!
http://www.hpiracing.com/products/en/3031/ Tosiaan kaventaa täytyy, suoraan pussista liian leveät, itse asiassa mitat kaikkineen hyvin liki XR-10:n vakioita..

Juu montella oli erinäköiset, en muista nyt sitä mallinimeä niille mutta kun yritin etsiä sillä niin löysin ainoastaa 2,2/3" corrivanteita   :o

Del Monte kyllä puhui hiilarivanteisiin vaihdettuaan että ajotuntuma olisi ollut tarkempi.. Nuo kyllä hiukan antavat periksi kun vääntelee akselissa kiinni ollessaa, mutta ei pahasti, ja ainahan kevyt auto siinäkin jeesaa.

Tosiaan aika näyttää miten kestävät käyttöä..
Viimeksi muokannut R2, Ke 20.02.2013 09:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Arttu Ahtiainen
Vanhempi jäsen
Viestit: 277
Liittynyt: To 12.08.2010 18:19
Paikkakunta: Pälkäne

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja Arttu Ahtiainen » Ke 20.02.2013 19:41

pikku vinkkinä vanteista et hobbylinnalla näyttää joku poistomyynti just noilla vanteilla euron pari http://www.hobbylinna.com/super-star-wh ... 14789.html ja hyllystäkin vielä löytyy
Reenit ilman liiturajoja ovat turhia!

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ke 20.02.2013 20:07

Skeidarutto kirjoitti: pikku vinkkinä vanteista et hobbylinnalla näyttää joku poistomyynti just noilla vanteilla euron pari http://www.hobbylinna.com/super-star-wh ... 14789.html ja hyllystäkin vielä löytyy
Haa, kiitos vinkistä ;)
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Pe 22.02.2013 15:09

Paneelit suhautettu väriinsä.

Kuva

Voipi olla että pelaan varman päälle ja annan kuivua yön yli ennenkuin alan kiinni laittamaan...
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Samuli
Legendaarinen!
Viestit: 1268
Liittynyt: Ma 09.03.2009 08:26

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja Samuli » Pe 22.02.2013 15:13

Ei kannata. Nyt samointein ruuvaamaan ja samalla muutama sormenjälki bio tunnisteeksi ;D
Nordics 2010 #4, 2011 #1, 2012 #1, 2013 #2, 2014 #3, 2015 #4
Supercrawl 2011 #2, 2012 #6, 2013 #3

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Su 03.03.2013 11:07

Nih.. Bunkkerin kisat meni miten meni, kuskistahan se taas jäi kiinni, eli reeniä reeniä :D

Sulais nyt noi lumet pois..

Eilen hiukan pelailin ohjauksen kanssa. Ensinnäkin ohjelmoin servosta deadbandia pykälän suuremmaksi jos se vaikka hetken olisi hiljaa tuo servo joskus.
Ja seuraavaksi kokeiluun toinen servonvarsi ja hiukan lisää liikerataa servoon niin sai kääntöä pari astetta puolelleen lisää.
Helpoimmallahan siinäkin pääsisi jos pistäisi vain pidemmän servonvarren mutta en millään haluaisi tehdä yhtään nykyistä pidempää kantoharaa tuohon akselin eteen.. Ja näillä pituuksilla voimaa on vielä hyvin.

Kuva

Servonvarren mitta on täysin sama kuin aikaisemmassa.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » La 25.05.2013 11:52

Lahden kisassa tuo ohkainen servovarsi oli jossain ottanut osumaa.. Kyllä nuo servot vaan aikamosta pieksentää kestää..

Kuva

Pikkuisen viilaa ja piippailua niin vanha kunnon tukeva hoppulan tuote pääsi takaisin töihin.

Kuva

Tuossa aikaisemmin mainitsin että servonvarren pituus olisi sama mutta enpä nyt tiedä mistä tuon päähäni sain, tämä clamppimalli on millin pari pidempi..
Tämä johti siihen että kääntöä nyt servon ohjelmoinnin jälkeen saa nyt sen verran mitä ohjausvarret ym antaa myöden. Seuraavaksi pitäisi alkaa raidetangon linkinpäitä viilailemaan..

Eilisissä treenisessioissa Kiveriöllä pääsi vertailemaan autoa hyvin Lassen kiesiin, tästä intoutuneena takatukivarret tekivät hiukan tuttavuutta ruuvipenkin kanssa. Ehkä jossain vaiheessa tulee tehtyä/teetettyä kokonaan uudet varret taakse.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Avatar
R2
Legendaarinen!
Viestit: 856
Liittynyt: La 06.03.2010 09:12
Paikkakunta: Nastola

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja R2 » Ma 03.06.2013 16:16

Jos nyt moottorit pikaseen sorvais...

Kuva

Hitto ton ixon kanssa sai nopeasti "tuhoa" aikaiseksi   ;D

Samalla vaihtaa liukulaakerit ja putsailee/tarkistelee rattaat ym pientä...

Kyllähän noista taas saa pikku lastun ottaa poies, sen verran rotansyömää on lohkojen reunoilla...

Kuva
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: X-R2

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ma 03.06.2013 17:20

Käy Lassella sorvaamassa kannuista vähän painoa pois samalla. Olisi hyvä jos joku testaisi onnistuuko se, ennen kuin omiini koitan.   :D

Vastaa Viestiin