Tomyn XR10

2.2m -luokat autot tänne. (Ennestään 2.2 Pro)
tarmo120
Nyyppä
Viestit: 7
Liittynyt: To 25.11.2010 20:02
Paikkakunta: Tallinn

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja tarmo120 » La 13.04.2013 22:55

Are the new wheels with new hubs or VP hubs? How are they working for you?

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » La 13.04.2013 23:06

VP hubs.

Sorry Tarmo I just remembered you today.   :-[

If you are still interested in wheels, please have a look here and let me know if there is something you like.

www.photobucket.com/ncd_wheels

Pasi
Moderator
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma 01.02.2010 20:48
Paikkakunta: Lahti

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Pasi » Su 14.04.2013 09:54

alalinkkien pituudet rei'ästä reikään?
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Su 14.04.2013 10:40

Etuset näyttäisi olevan 119mm ja takaset 148mm.

Sekä eteen että taakse saa suorat ylälinkit, joten ne voi halutessaan valmistaa hiilikuidusta.

Takana linkit osuvat noin jouston puolivälissä rungon väliholkkiin, kun koko perän painaa alas. Meillä on varalla hiukan erilaisella takapäällä varustettu alarunko, mikäli tämä osoittautuu ongelmaksi. Yhden puolen joustossa ei ole tilaongelmia.

kenne
Legendaarinen!
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti 03.03.2009 12:07
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja kenne » Su 14.04.2013 12:46

Paljonko tuollainen hiilikuttaperka vanne painaa kummin ja foamin kanssa ?
DRIVE HYBRID
I need your Gas

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Su 14.04.2013 13:37

Auton alla olevat vanteet ovat beadlock-mallia ja hiilikuitua on ainoastaan vannekehät. Muu on delriniä. Paino per vanne on 25g ja täydellinen rengas navan kanssa on 144g. En näe, että beadlock-vannetta enää juuri kevyemmäksi saa.

Vanne on siis tämä:

Kuva


Tein justiinsa eilen yhdet liimavanteet, joiden paino on 10g kappale. Eli vanteista saisi vielä yhteensä 60g pois, jos siirtyisi liimavanteisiin.

Kuva
Viimeksi muokannut Tomy, Su 14.04.2013 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ma 22.04.2013 21:32

Tänään pääsin vihdoin tyypittämään uudelleen kasaattua autoa. Sieltä se menee mistä vanhakin, tosin jotkut paikat huomattavasti vaivattomammin. Syy lienee reilun 200g laihtuminen. Paino tällä hetkellä ajokunnossa 1780g.

Matala ohjaamo on aivan hyödytön. Sillä pääsee kyllä ajelemaan selällään, mutta tasaisella sillä ei pääse takaisin pystyyn millään. Se menee siis vaihtoon. Nyt alla beadlock-vanteet. Muutamalla suunnitteilla olevalla päivityksellä paino tippuu vielä 80g, jolloin ollaan varmaan aika liki lopullista kisapainoa. Toistaiseksi kaikki paikat menee ilman lisäpainoja, joten näin jatketaan, kunnes niille ilmaantuu tarve.

Kuva

Kuva

Kuva

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Ma 22.04.2013 21:37

RASTI SEINÄÄN, Tomyllä on Bossit alla!   :o Hyvältä näyttää vekotin!
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ma 22.04.2013 21:59

Yllättävän hyvin Bossit toimi tänään. Ei käy kieltäminen. Foamisetuppi oli äärimmäisen pehmeä. Edestä joutuu vähän jäykistämään, joten saa mähdä miten sitten purevat.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ma 22.04.2013 22:41

Pieni videopätkä referenssipaikoista. Eli samat paikat kun kaikissa minun videoissa. :)

http://www.youtube.com/v/VN0x8deCuS0?version=3&hl=fi_FI

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 26.04.2013 09:36

Eilen kävin taas muutaman akullisen ajamassa. Auto sai aika paljon iskuja mutta vielä kaikki on yhtenä kappaleena. Täytyy viikonlopun aikan hiukan muuttaa foameja ja testata aavistuksen korkeampaa ohjaamoa. Auto tuntuu mukavan vaivattomalta ajaa.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ke 01.05.2013 16:01

Valitettavasti Manu profetiat kävivät toteen. Yksi vanne särkyi, kun auto teki metrin loikan kalliolta alas ja laskeutui täydellisesti tämän yhden vanteen varaan. Kuului naks ja napa oli täydellisen eri kappale muusta vanteesta. Tein uudet hiukan vahvemmat vanteet, toivottavasti ne kestää enemmän osumaa.

Kuva


Kaiken kaikkiaan auto alkaa olemaan kisakunnossa nyt.


Kuva
Viimeksi muokannut Tomy, Ke 01.05.2013 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ke 08.05.2013 17:49

Setti Karibian taikuutta rantautui tulliin. Harmi, ettei taida ehtiä Lahteen testattavaksi.

kenne
Legendaarinen!
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti 03.03.2009 12:07
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja kenne » Ke 08.05.2013 22:38

Haittaako se jos vanne menee rikki kovan kaadon takia?


Voihan silloin aina vaihtaa uuden osan tilalle....niinkuin oikeissakin.


Saattaahan silloin tulla korjaus sanktio....vai onko määrätty kuinka kauan saa kestää auton radalle taisin nosto?? ;)
DRIVE HYBRID
I need your Gas

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ke 08.05.2013 22:52

Kai se on makuasia. 30 minuuttia on sännöissä määritelty korjausaika radan ulkopuolisille korjauksille.

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Tomyn XR10

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Ti 05.11.2013 12:15

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Vastaa Viestiin