PeltiWilly (MST CFX) C1
PeltiWilly (MST CFX) C1
Joo o, niin siinä nyt kävi tosiaan jotta menin ja myin C1 BJ:n, kun kauniisti pyydettiin. Toisinaan katunu ja toisinaan taas tuumannu jotta pääseepä askarteleen uutta. No meni jo, toivotaan jotta menee c1 kisat vielä jännemmäks.
Tietty jotain ol saatava kiireesti tilalle niin menimpä ja tilasin MST CFX:n. Ihan pelkän alusta kitin. Tietämättömille: tämä on siis sama kapistus kuin MST CMX, tässä on vain moottori edessä.
Luin jostain tässä versiossa olis jo ollut kuulalaakerit, no ei ollut. Askissa ja jakolaatikossa oli, mutta ei akseleissa. Vaihteistossa sentäs metalli rattaat. Manuaalia seurasin akseleitten ja voimansiirron osalta, mut muuten lätkinyt omanmielen mukaan. Osat on kyllä yllättävän laadukkaan oloisia. Vetarit nyt vähän epäilyttää, mutta aika näyttää. Keksitään sit jotain jos porsii. Lockkerikin muovia ,mut on kyllä semmonen rakenne jotta voi hyvinkin olla jotta kestää. Metallisiakin on saatavalla, mut kokeilen muovisella eka. Sattu oleen todella ohutta (0.1mm?) kuparilevyä käsien ulottuvilla niin shimmasin vähätkin välykset pois. Jo otsikostakin saattoi päätellä jotta Willys Jeep olis tästä tulossa. Ja pelti on materiaalina. Akselivälin olen 270mm lukinnu. Tarkkaa mallia tahi esikuvaa ei ole vielä päätetty. Kori on vielä aika alkutekijöissä. Loops Models sivuja tässä kerran selatessa törmäsin tämmösiin http://www.rc4x4-shop.com/CMX-CFX-Rear- ... t-d288.htm Olishan tommoset itsekkin askarrellut mut kun ei ollu hinnan kiroissa niin tilasin pois. Eipähän tarvi lavan läpi mitään työnnellä. Iskareita en aatellu tuollalailla vinoon laittaa vaan taidan tilata vähän lyhyemmät. Tulevat vähän erilailla... ehkä. Katotaan mitä tuleman pitää Servoo runkoon olen tässä nyt askartelemassa. Olis mahtunut pystyynkin tuohon eteen mut siitä ois tullut sit omat vaikeudet. Servoarmi ois tullu malkeenpä maskista läpi. Laittamassa nyt lappeelleen. Tuommoseen peltiläpyskään aattelin pultata. Tuohon ois tarkotus panhardille tehä kiinnitys kanssa. Jep, hyvinkin ollaan alkutekiöissä mutta ettepäin ollaan menossa. Kevääks pitäs olla valmista. Koitan pitää ajan tasalla.
Tietty jotain ol saatava kiireesti tilalle niin menimpä ja tilasin MST CFX:n. Ihan pelkän alusta kitin. Tietämättömille: tämä on siis sama kapistus kuin MST CMX, tässä on vain moottori edessä.
Luin jostain tässä versiossa olis jo ollut kuulalaakerit, no ei ollut. Askissa ja jakolaatikossa oli, mutta ei akseleissa. Vaihteistossa sentäs metalli rattaat. Manuaalia seurasin akseleitten ja voimansiirron osalta, mut muuten lätkinyt omanmielen mukaan. Osat on kyllä yllättävän laadukkaan oloisia. Vetarit nyt vähän epäilyttää, mutta aika näyttää. Keksitään sit jotain jos porsii. Lockkerikin muovia ,mut on kyllä semmonen rakenne jotta voi hyvinkin olla jotta kestää. Metallisiakin on saatavalla, mut kokeilen muovisella eka. Sattu oleen todella ohutta (0.1mm?) kuparilevyä käsien ulottuvilla niin shimmasin vähätkin välykset pois. Jo otsikostakin saattoi päätellä jotta Willys Jeep olis tästä tulossa. Ja pelti on materiaalina. Akselivälin olen 270mm lukinnu. Tarkkaa mallia tahi esikuvaa ei ole vielä päätetty. Kori on vielä aika alkutekijöissä. Loops Models sivuja tässä kerran selatessa törmäsin tämmösiin http://www.rc4x4-shop.com/CMX-CFX-Rear- ... t-d288.htm Olishan tommoset itsekkin askarrellut mut kun ei ollu hinnan kiroissa niin tilasin pois. Eipähän tarvi lavan läpi mitään työnnellä. Iskareita en aatellu tuollalailla vinoon laittaa vaan taidan tilata vähän lyhyemmät. Tulevat vähän erilailla... ehkä. Katotaan mitä tuleman pitää Servoo runkoon olen tässä nyt askartelemassa. Olis mahtunut pystyynkin tuohon eteen mut siitä ois tullut sit omat vaikeudet. Servoarmi ois tullu malkeenpä maskista läpi. Laittamassa nyt lappeelleen. Tuommoseen peltiläpyskään aattelin pultata. Tuohon ois tarkotus panhardille tehä kiinnitys kanssa. Jep, hyvinkin ollaan alkutekiöissä mutta ettepäin ollaan menossa. Kevääks pitäs olla valmista. Koitan pitää ajan tasalla.
Viimeksi muokannut ToniS, La 18.05.2019 01:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 - 2016 #2 / 2017 #1 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 2 - 2015 #23 / 2016 #3 / 2017 #3 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 3 - 2018 #3
Scale Class 1 - 2016 #2 / 2017 #1 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 2 - 2015 #23 / 2016 #3 / 2017 #3 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 3 - 2018 #3
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Tulihan se sieltä, minä kun jo kovin odottelin... ja saatampi mestarilta muutaman idean osittain lainata, kunhan nyt saan oman CFX projektin alulle.
Omassa härvelissä joka on siis vielä CMX muodossa, vetarit ovat kestäneet ja ainostaan yhden pinnin olen saanut poikki hexin takaa.
Omassa härvelissä joka on siis vielä CMX muodossa, vetarit ovat kestäneet ja ainostaan yhden pinnin olen saanut poikki hexin takaa.
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Nyt taitaa olla hienoa luvassa, et sitten kuitenkaan vankkurijousia laita kuten on esikuvassakin?
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Toivottavasti vastaa odotuksia :) Hienoa kuulla jotta vetarit on kestäny! Ideoita saa tietenkin lainata, vielä ei tosin ole hajuakaan kuinka toimivat.JaniV kirjoitti: ↑To 18.10.2018 18:22 Tulihan se sieltä, minä kun jo kovin odottelin... ja saatampi mestarilta muutaman idean osittain lainata, kunhan nyt saan oman CFX projektin alulle.
Omassa härvelissä joka on siis vielä CMX muodossa, vetarit ovat kestäneet ja ainostaan yhden pinnin olen saanut poikki hexin takaa.
Parhaani ainakin yritän, viimestään keväällä näkee sitten. Oikeassa olet, lehdet kuuluis alle. Mut jos sille linjalle lähtisin niin oisin varmaan tehnyt esikuvan mukaisen rungonkin. Kilpailuun tällä ois tarkoitus lähteä. Luotan enempi kierrejousiin. Vaikkakin osa menestyksekkäästi lehtiä kisa autoissa käyttävätkin.
Viimeksi muokannut ToniS, La 18.05.2019 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 - 2016 #2 / 2017 #1 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 2 - 2015 #23 / 2016 #3 / 2017 #3 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 3 - 2018 #3
Scale Class 1 - 2016 #2 / 2017 #1 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 2 - 2015 #23 / 2016 #3 / 2017 #3 /2018 #1 2019 #1
Scale Class 3 - 2018 #3
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Ei ole hirvittäviä harppauksia edenny. Mutta on mulla nyt toimiva ohjaus. Servoa tuli pyöriteltyä jonkun tovin. Päädyin sit tekeen pellistä alustan. Kovin on synkkiä otoksia, koitan petrata.
Seuraavan iltana kävin taas juttusilla ja hänhän totes jotta ovat insinöörin kanssa pitäneet tunnin oppitunnin valokuvasta kopioimisesta :) Homma käy ammattilaisilta. Keskinmäinen on hiilikuitua, oli alustana. Taidankin käyttää sen tuomaan hieman syvyyttä.
Seuraavaks pitäs ihan todenteolla käydä korin kimppuun. Loput tulee peltisaksilla ja tuskailulla.
Tuota panhard kiinnitystä mieteskelin ihan liian kauan. Semmosta kunnon kannaketta koitin väsäillä. Helpoin ja ehdottomasti toimivin oli kumminkin porata vain reikä tuohon peltiin ja pultata kiinni :D Ei ole bumbsteerinkiä nimeksikään. Ihan karvanverran ääriasennoissa tuon servon asennon takia, mut on kyl niin pientä jot ei varmasti vaikuta. Eikä rajota joustoa, ihan milleistä kiinni, mut mahtuupa. Niin ja kaikki linkit on vielä toisteseks vain m4 kierratankoa. Ja linkinpäät on mitä sattui löytymään. Tilattu on linkinpäitä ja kierretanko vaihtuu kovempaan. Onpahan mitat nyt
Niin ja ompa tässä nyt koriakin aloitettu. Tosin itse en ole tämän eteen tehnyt vielä juuri mitään. Kävin vain kysymässä kauniisti. Iltavuorossa mietin jotta millä minä maskin taas teen/teetän. Juolahti siinä ajatus mieleen jotta meillähän on (töissä siis) uudehko vesileikkuri. Kävinpä operaattorilta kysäsemässä kuvan kanssa jotta onnistuisko mitenkään. Otti kuvan ja tuumas jotta palataan myöhemmin asiaan.Seuraavan iltana kävin taas juttusilla ja hänhän totes jotta ovat insinöörin kanssa pitäneet tunnin oppitunnin valokuvasta kopioimisesta :) Homma käy ammattilaisilta. Keskinmäinen on hiilikuitua, oli alustana. Taidankin käyttää sen tuomaan hieman syvyyttä.
Seuraavaks pitäs ihan todenteolla käydä korin kimppuun. Loput tulee peltisaksilla ja tuskailulla.
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Huhhuh, edistystä tapahtunu. 0.2mm pläkkipellistä tätäkin on ruvettu väänteleen. Vähän semmonen "dejavu" olohan tässä on. Jotenkin kyllä tuntuu haasteellisemmalta tämä koppa. No tällä kertaa en taitellu reunoja. Tilasin n.3x3mm messinki neliöputkea. Oon tuolla kiertänyt reunat. 2x2mm putkea on vielä tulossa jossain. Tuolla meinasin kaaret ainakin takana kiertää. Kova taivuttelu ollu, mut saa tuon ihan kelvosti taipumaan. Varsinkin jos pahimmat paikat hehkuttaa eka.


Sliderit... No kai noita voi siksi kutsua tein 1mm? pellistä. Noissa olikin mittailua niin mitalla kuin silmämunallakin. Pari iltaa tuohonkin meni, ja rutkasti enenmän peltiä mitä kuvassa näkyy :) Tarvii vielä siistiä.

Tuossapa tuo nyt on tukevasti pultattuna. Helpompi jatkaa kun pysyy kuosissaan paremmin

Sliderit... No kai noita voi siksi kutsua tein 1mm? pellistä. Noissa olikin mittailua niin mitalla kuin silmämunallakin. Pari iltaa tuohonkin meni, ja rutkasti enenmän peltiä mitä kuvassa näkyy :) Tarvii vielä siistiä.
Tuossapa tuo nyt on tukevasti pultattuna. Helpompi jatkaa kun pysyy kuosissaan paremmin
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Mitähän tähän nyt taas sanois... törkeen hianoo, arvostan! näyttäis tulevan suhteellisen kevyt härveli.
Viimesessä kuvassa näyttää lievästi willys rat rod luomukselta :D
Viimesessä kuvassa näyttää lievästi willys rat rod luomukselta :D
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Joo samaa mieltä. Tuota on vaikea ymmärtää kuinka paljon tuossa on tekemistä. On tätä vaan huikea seurata vierestä.
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Kiitos kiitos!
Paino on vielä vähä arvoitus. Tuommosenaan tietty mitään paina, mut tulossa on vielä kaikenlaista. Äkkiä sitä painoa rupee kertymään. Vertailin tuossa Henkan sahaselän koppaan, niin ei tuo kovin paljoa ole pienempi. Ja ei tuo nyt niin ahista vaikka vähän tuliskin painoa. Melko matalalla tuo painopiste kumminkin, jos sitä etenemistä miettii.
Ja kyllä olet oikeessa, rodi tuli itellekkin mieleen, kuvasta siis. Osu sopiva kuvakulma. Semmonen rodikin pitäis joskus ihan piruuttain tehä.
Kiitos kiitos!
Tekemistä riittää joo, mut kun keskittyy aina vain seuraavaan ongelmaan niin siitä se pikkuhiljaa. Kokonaisuutta ei pidä aatella, rupee aina ahistaan:)
Tuo on kyllä yllättävän nopeaa tehä pellistä. Varsinkin jos osais. Omalla kohalla hidastaa kauheesti kun tarvii tehä moneen kertaan sama osa.
On tuota hommaa on kyllä monesti valmiissakin kopassa.
Niin ja jeeppi on taas vähän jatkunu:) Lokarit sain väänneltyä. Juotin taas messinkiputkea reunoille ja taivutin pellin yli. Näyttää vähä paremmalta kuin pelkkä putki reunassa.
Sitten täyttöä tinalla ja kovaa hiomista. Tarvii vielä jatkaa
Juotettu jopa paikoileenkin maskin kanssa. Yllä olevassa kuvassa lokarit on pikku neonyymien varassa. Kyllä ovat käteviä pellin kanssa puuhatessa.
Tiukkaa vähän tahtoo tehdä mut mahtuupa
Leveyskin aika passeli. Thompsonit kävin pöllimässä Henkan BJ.stä mallailuun. Saat ne ehkä joskus takasin...
Kuvakulmilla saa kyllä ihme efektejä aikaseks. Näyttää tuo perä jatkuvan melkopitkälle, ei pidä paikkaansa. Näkyypä muuten tuon korin kiinnityskin tuossa kuvassa. Juottelin taas m3 mutterit koppaan kiinni ja pultilla pohjasta kiinni.
Sisälokareita sit seuraavaks eteen, plaaah. Että minä sitten olen iloinen kun ne on valmiit. Pellistä yritän...
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Oikein mallikasta jälkeä ainakin omaan silmään. Tässä rupeaa oikein vähän harmittamaan, kun vertaa omaan Sawbackin muovilerppaan kun tajuaa kuinka kaukana se on siitä miltä sen pitäisi näyttää.
Toki olen myös kateellinen että toisten projekti etenee :)
Keep up the good work.
Moti
Toki olen myös kateellinen että toisten projekti etenee :)
Keep up the good work.
Moti
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Noni, pystyy taas tekeenkin jotain. Operoitiin polvi. Vähä huonossa jamassa hetken aikaa... No se siitä, ettepäin.
Lokasuojat eteen onnistukin ihan ok. Helpottaa kummasti kun ei ole konepelti tiellä. "Sliderit" taivutin alhaalta vielä suojaks. (Kori ei näköjään ollutkaan kiinni kunnolla kuvan oton aikaan. Ei jää rakoa rungon ja korin väliin.)


2x2 messinki neliöputkeakin tuli niin juotin taakse kaaret siitä. Jäykistipä mukavasti.

Sisustaakin aloteltu.Tuommonen se ei tietenkään oikeessa willyssä ole, mut minkäs teet. Tarvis olla joku pirun matala jakis jotta onnistus. Oishan niitä, mut näillä mennään nyt. Jopa olikin painiminen jotta sai edes sinne päin. Tuokin käestys tarvi tehä kuudesta eri palasesta. Peltiä kulu jonkin verran. Vaihdoin jo kerran styreeninkin, mut palasin sit kumminkin peltiin. Eikä silti tuon monimutkasempi lärpäke ole :)

Räkästy paikoileen. Ei se täydellisesti istu reunoilta. Tiedä missä hiton vaiheessa nuin vedelly. Noh, en piruvie tee uutta. Tarvii vielä alapuolelle tehä tuet niin kyllä noi raot siinä hukkuu.

Jos jotakuta ko. kopan teko kiinnostaa, niin tuolla on huippu hyvät kuvat http://www.squidsfabshop.com/flatbod1/flatbod1.html CJ3A tästä siis tosiaan tulossa.
Ps.
222g kopan paino tällä hetkellä. Toki puuttuu vielä paljon peltiä. Turvakaaretkin pitäs vielä urakoida yms yms. 600-700g hutikoille uskoisin loppupainon asettuvan. Saa nähä.
Kiitos kiitos. Ei se muovilerppakaan huonolta näytä. Eikä se tämäkään ihan just tule olemaan, mutta lähelle yritetään.Moti kirjoitti: ↑Su 11.11.2018 06:49 Oikein mallikasta jälkeä ainakin omaan silmään. Tässä rupeaa oikein vähän harmittamaan, kun vertaa omaan Sawbackin muovilerppaan kun tajuaa kuinka kaukana se on siitä miltä sen pitäisi näyttää.
Toki olen myös kateellinen että toisten projekti etenee :)
Keep up the good work.
Moti
Lokasuojat eteen onnistukin ihan ok. Helpottaa kummasti kun ei ole konepelti tiellä. "Sliderit" taivutin alhaalta vielä suojaks. (Kori ei näköjään ollutkaan kiinni kunnolla kuvan oton aikaan. Ei jää rakoa rungon ja korin väliin.)
2x2 messinki neliöputkeakin tuli niin juotin taakse kaaret siitä. Jäykistipä mukavasti.
Sisustaakin aloteltu.Tuommonen se ei tietenkään oikeessa willyssä ole, mut minkäs teet. Tarvis olla joku pirun matala jakis jotta onnistus. Oishan niitä, mut näillä mennään nyt. Jopa olikin painiminen jotta sai edes sinne päin. Tuokin käestys tarvi tehä kuudesta eri palasesta. Peltiä kulu jonkin verran. Vaihdoin jo kerran styreeninkin, mut palasin sit kumminkin peltiin. Eikä silti tuon monimutkasempi lärpäke ole :)
Räkästy paikoileen. Ei se täydellisesti istu reunoilta. Tiedä missä hiton vaiheessa nuin vedelly. Noh, en piruvie tee uutta. Tarvii vielä alapuolelle tehä tuet niin kyllä noi raot siinä hukkuu.
Jos jotakuta ko. kopan teko kiinnostaa, niin tuolla on huippu hyvät kuvat http://www.squidsfabshop.com/flatbod1/flatbod1.html CJ3A tästä siis tosiaan tulossa.
Ps.
222g kopan paino tällä hetkellä. Toki puuttuu vielä paljon peltiä. Turvakaaretkin pitäs vielä urakoida yms yms. 600-700g hutikoille uskoisin loppupainon asettuvan. Saa nähä.
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Päivitellääs taas.
"Lavan" pohjaa suunnittelin tekeväni. Vähä korkeelle nuo runko aisat nousevat, Eli turhan korkeelle pohja jäis. Aikani tuumittua purin koko auton alun atomeiks ja marssin autotalliin runkoaisojen kanssa. Toholla punaseks ja kevyesti taivuttelemalla ja vasaralla vähä suostuttelemalla päästiin parempaan tilanteeseen.
Symmetrinen on vakiona Pajotusta. Reilu 10mm on takana nyt alenpana. Tuostahan nyt tietty seuras se, jotta ostamani iskari/jousi hässäkkä ei enään tähän oikein käy. Muutenkin kyllä ajattelin heivata koko systeemin. Laitetaan joskus johonkin muuhun.
Jousituksen kanssa tässä onkin muutama päivä vierähtänyt. Nyt aletaan jo oleen lähellä valmista... ehkä.
Olen jo tilannu losi mini t iskarit (tulossa jossain.) Jaksanu ootella niin nikkaroin vähä. Jep :) Vähän omintakeinen makeinen mut parempaakaan keksiny, ja uskokaa pois on mietitty. Lockouteissa on tuommoset nystyt molemmin puolin päissä. En tiedä miks. Toisen veistelin pois ja pellistä tein tommosen pannan tukevoittamaan. Linkinpää kiinni ja iskari siihen kiinni. On kyllä tukevan oloinen, saattaa kestääkkin. Yläpäähän taittelin simppelit kiinnikkeet. Hopealla kasassa. Iskarin alapäät tuskin kauheesti kiville raapii vaikka noin alhaalla onkin. Tuntuis se nyt toimivan... liiankin hyvin :D Joo rajoitan rajoitan Jaa niin konepeltikin on melkeen valmis, jo toisella yrittämällä!
"Lavan" pohjaa suunnittelin tekeväni. Vähä korkeelle nuo runko aisat nousevat, Eli turhan korkeelle pohja jäis. Aikani tuumittua purin koko auton alun atomeiks ja marssin autotalliin runkoaisojen kanssa. Toholla punaseks ja kevyesti taivuttelemalla ja vasaralla vähä suostuttelemalla päästiin parempaan tilanteeseen.
Symmetrinen on vakiona Pajotusta. Reilu 10mm on takana nyt alenpana. Tuostahan nyt tietty seuras se, jotta ostamani iskari/jousi hässäkkä ei enään tähän oikein käy. Muutenkin kyllä ajattelin heivata koko systeemin. Laitetaan joskus johonkin muuhun.
Jousituksen kanssa tässä onkin muutama päivä vierähtänyt. Nyt aletaan jo oleen lähellä valmista... ehkä.
Olen jo tilannu losi mini t iskarit (tulossa jossain.) Jaksanu ootella niin nikkaroin vähä. Jep :) Vähän omintakeinen makeinen mut parempaakaan keksiny, ja uskokaa pois on mietitty. Lockouteissa on tuommoset nystyt molemmin puolin päissä. En tiedä miks. Toisen veistelin pois ja pellistä tein tommosen pannan tukevoittamaan. Linkinpää kiinni ja iskari siihen kiinni. On kyllä tukevan oloinen, saattaa kestääkkin. Yläpäähän taittelin simppelit kiinnikkeet. Hopealla kasassa. Iskarin alapäät tuskin kauheesti kiville raapii vaikka noin alhaalla onkin. Tuntuis se nyt toimivan... liiankin hyvin :D Joo rajoitan rajoitan Jaa niin konepeltikin on melkeen valmis, jo toisella yrittämällä!
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Jep jep. Onhan tätä paukutettu ja ennen kaikkea tuumailuun kulunut aikaa ihan tolkuttomasti. Alusta alkaa pikku hiljaa hukkumaan pellin alle. Nopeesti ois ollu tehty jos ois suoralla pellillä tehnyt lavaosan. Halusin kumminkin hieman esikuvan mukaisia pokkauksia.
Kävin kaverin juttusilla ja hän jyrsi vesivaneriin uraa. Hiomapaperilla pyöristin reunoja. Tarkoitus oli töissä lainata prässiä ja sillä prässätä kanttaukset. Tuumasin kumminkin kokeilla onnistuisko kotioloissa. Ihan hyvin onnistu.
Pelti "muotin" päälle ja tuommoista n.5mm paksuista kumimattoa päälle. Vasaralla tovi naputtelua ja tadaa! Sitten vain taivuttelua ja mittailua. Räkästy kiinni. Itseasiassa pohja on vielä irti. Tarvii vähä vielä tuumata mihkä sitä akun piilottais Niin, ihan uudet kumitkin on alla. Rc4wd Goodyear Wrangler MT/R 1.9. Oli vähän heräteostos.Vaikuttavat kyllä erinomaisilta. Seos on jotain uutta X2S³. Kyllä on tahmean oloiset. Samalla otin noi pitkään haaveilemat deepdish vanteet. Näyttäähän ne räyheeltä, mut ei kyllä tähän sovi... Tiesin kyllä jotta levittää raideväliä aikalailla, mut en ihan noin paljon aatellu. No keksitään muuta sit. Hädin tuskin laillinen ykköseen noilla. Pysyishän se pystyssä paremmin, mut ois kiva mahtua portista paremmin Siinä kai ne tärkeimmät tällä kertaa. Näpertelyä riittää kevääseen asti helposti
Kävin kaverin juttusilla ja hän jyrsi vesivaneriin uraa. Hiomapaperilla pyöristin reunoja. Tarkoitus oli töissä lainata prässiä ja sillä prässätä kanttaukset. Tuumasin kumminkin kokeilla onnistuisko kotioloissa. Ihan hyvin onnistu.
Pelti "muotin" päälle ja tuommoista n.5mm paksuista kumimattoa päälle. Vasaralla tovi naputtelua ja tadaa! Sitten vain taivuttelua ja mittailua. Räkästy kiinni. Itseasiassa pohja on vielä irti. Tarvii vähä vielä tuumata mihkä sitä akun piilottais Niin, ihan uudet kumitkin on alla. Rc4wd Goodyear Wrangler MT/R 1.9. Oli vähän heräteostos.Vaikuttavat kyllä erinomaisilta. Seos on jotain uutta X2S³. Kyllä on tahmean oloiset. Samalla otin noi pitkään haaveilemat deepdish vanteet. Näyttäähän ne räyheeltä, mut ei kyllä tähän sovi... Tiesin kyllä jotta levittää raideväliä aikalailla, mut en ihan noin paljon aatellu. No keksitään muuta sit. Hädin tuskin laillinen ykköseen noilla. Pysyishän se pystyssä paremmin, mut ois kiva mahtua portista paremmin Siinä kai ne tärkeimmät tällä kertaa. Näpertelyä riittää kevääseen asti helposti
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Mahottoman hieno tuo pohja, antaa aivan uusia ajatuksia omiin mahdollisiin tuotoksiin. Mistähän tuommosta ohkasempaa peltiä kannattaa kysellä?
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Ja synty vieläpä aika helpolla. 0.2mm pläkkipeltiä tilasin joskus kauheeseen hintaan jostain. Kokeilin etsiä äsken, mut en löytäny enään koko putiikkia. En kertakaikkiaan muista mistä tuli. Yli 50e se kumminkin oli 10kpl 30x50 arkkeja. Tampereella oli joku liike josta JaniV ja Offijape ainakin on sitä hakenut. Paljon halvemmalla. Viimesiä viedään, tarvis minunkin hommata
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Jees, täällä tampereella myyrään tuota 1x1m paloissa, maksaa muistaakseni 5e kpl... ja firmahan on tietysti Rautasoini. Ovat piilottaneet ne yhteen pieneen sivuhuoneeseen, eivät edes itse löytäneet kun ekoja kertaa kyselin.
Niin ja Tonilla kyllä tuo pelti taipuu käsissä aivan mahtavasti... ei millään pysty samaan ite vaikka kuinka yrittää.
Niin ja Tonilla kyllä tuo pelti taipuu käsissä aivan mahtavasti... ei millään pysty samaan ite vaikka kuinka yrittää.
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Pystyt toki, et vain oo yrittäny tarpeeks ;) Harvoin onnistuu mikään mullakaan ekalla kertaa, eikä aina toisellakaan...
Pari viikkoo, ellei enempikin ole kulunut tuulilasin kanssa. Tai ei lasin mut tuon kehyksen. No en oo ihan joka päivä tehny.
Raamit juottelin eka messinkineliöputkesta. Saranointiin käytin sokeripalojen sisuksia. Aika homma oli saada mitat kohilleen, mutta tuoltapa tuo nyt Vähä painava tuli mut, ei hätää. Kisa asennossa ;) Pyyhkimet tuli pellistä ja taotusta kuparijohdosta. Tiivisteet sähköjohdonkuorta. Tuulilasissa vielä suojakelmu päällä, sillä noin sumea. Kiinni se on sivuilta kahden pellin välissä. Tuommoset taskut. Keskeltä kiinni parilla m1.4 niittikantasella pultilla. En piruvie luota pelkkään liimaan. Ehkä tässä nyt nuo pahimmat paikat alkaa oleen raiteillaan
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Perhe jätti mut yksin päiväks. Käytin ajan hyväksi ja juottelin hopealla turvakaaret. Tilasin jo aikasemmin kokeeks ebaystä 0.5mm seinämällä rosteri putkea. 5 ja 6mm. Hyvin pystyy taivutteleen bilteman pikku taivuttimella. Puolet kevyempääkin tietty kuin 1mm seinämällä oleva hydrauliputki jota yleensä käytän. Paljon mukavampi juottaakin marketti töhöllä kun hehkuu helposti. Ebaystä löytyy hakusanoilla 304 Stainless Steel Tube Round, olikohan 3e 50cm pätkä... tai jotain, kiinasta.
5mm putki sujahtaakin m4 kierretangon päälle. Tuosta tuleekin kätevästi hyvin liukuvat linkit.
Niin tuommoset aika simppelit kaaret. 80 grammaa painavat
5mm putki sujahtaakin m4 kierretangon päälle. Tuosta tuleekin kätevästi hyvin liukuvat linkit.
Niin tuommoset aika simppelit kaaret. 80 grammaa painavat
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
On kyllä jäätävän hienoa sun tekeminen. Tuo tuulilasi on kyllä todella yksityiskohtainen. Hienoa että sulla on rima korkealla näitä tehdessä.
Tuo 5mm putki olisi juuri sopivaa turvakaari matskua, ei taida mistään liikkeestä suomesta saada 5mm putkea. 6mm on välillä liian paksua ja 4mm liian ohutta.
Onko muuten rosteri kovempaa tai eroaako muuten normi rautaputkista?
Tuo 5mm putki olisi juuri sopivaa turvakaari matskua, ei taida mistään liikkeestä suomesta saada 5mm putkea. 6mm on välillä liian paksua ja 4mm liian ohutta.
Onko muuten rosteri kovempaa tai eroaako muuten normi rautaputkista?
Re: PeltiWilly (MST CFX) C1
Tuhannet kiitokset kehuista, hyvä jos kelpaa.
Kyl mää Suomen markkinat katsastin, nettikaupat siis. Ei osunu silmään. Isommilla kylillä varmaan jossain alan liikkeestä löytyy tuotakin putkea.
On kyllä selkeästi kovempaa kuin normi rautaputket. Purseitakin saa ihan kunnolla pyyhkiä pois. On onneks niin ohuella seinämällä jotta rautasahalla ja viilalla pystyy ihan hyvin työstään. Kai noilla laaduillakin joku merkitys on. Mulla ei ole niistä mitään hajua. Ebaystä ainakin löyty useampaa. Otin mitä halvimmalla löysin :)
Kyl mää Suomen markkinat katsastin, nettikaupat siis. Ei osunu silmään. Isommilla kylillä varmaan jossain alan liikkeestä löytyy tuotakin putkea.
On kyllä selkeästi kovempaa kuin normi rautaputket. Purseitakin saa ihan kunnolla pyyhkiä pois. On onneks niin ohuella seinämällä jotta rautasahalla ja viilalla pystyy ihan hyvin työstään. Kai noilla laaduillakin joku merkitys on. Mulla ei ole niistä mitään hajua. Ebaystä ainakin löyty useampaa. Otin mitä halvimmalla löysin :)