Wraith by Henkka

Isommilla 2,2" renkailla varustetut skaala-autot
Pasi
Moderator
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma 01.02.2010 20:48
Paikkakunta: Lahti

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Pasi » La 10.09.2011 15:38

Firefox mullakin. Täytyypä tutkia asetuksia jos tuo skaalaus jostain löytyis
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » La 10.09.2011 15:41

Tuossa vielä kuvakaappaus siitä miten itellä näkyy nuo kuvat:

Kuva
Crawling since 2008.

Pasi
Moderator
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma 01.02.2010 20:48
Paikkakunta: Lahti

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Pasi » La 10.09.2011 16:06

Mulla taas näin

Kuva
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ti 07.08.2012 21:34

Nostoa tällekin välillä..

Hyviä ideoita siihen, miten sijoittaa Hobbykingin 100A nopari tähän rakkineeseen otetaan vastaan?

???
Crawling since 2008.

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » La 18.08.2012 17:18

Olipas mukavaa käydä pitkästä aikaa paiskomassa Wraittia. Vaihdoin eteen huvikseni hyllyssä lojuneet 2.2" Sand Pawit, mutta eipä tuossa oikein nykyisellään teho riitä että Paweista hauskuutta sais irti.
Ensi viikolla tuleekin sitten Xerun 5.5T vauhdittamaan Wraittia ja toivon mukaan myös uudet Sand Pawit hieman suurempana.   :)

Kumma ongelmakin ilmeni, mitä luultavimmin johtuu tuosta Hobbykingin noparista. Heti kun antoi kunnolla kaasua niin auto alkoi pätkimään ja sätkimään niin pirusti.
Myöhemmin sitten yksi motin piuha irtosi kolvauksistaan joten tein mäggaiver-korjauksen yhdellä ruuvilla ja takas ajoon.
Liekö sitten tuo heikko kolvaus aiheuttanu pätkimistä:

http://henkkas.kuvat.fi/kuvat/Axial+Wraith/MOV00167.3gp

Tuon kenttäkorjauksen jälkeen auto pätki edelleen, mutta katotaan nyt mitä tuo sanoo uudella motilla..

Hobbykingin 100A nopari ei tosiaan tarvii erillistä beciä, hyvin jaksaa käännellä 16kg Savöxia.
Viimeksi muokannut Henkka, La 18.08.2012 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crawling since 2008.

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Pe 24.08.2012 20:30

Vakio-Wraittiin verrattuna hauskuus nousi juuri kolmanteen potenssiin, ei voi muuta sanoa! Tuossa viikolla tuli EuroRC:ltä 5.5T Xerun ja Amainilta 2.8" Sand Pawit ja JConceptsin Ruluxit vanteiksi ja äsken kävin vetämässä neitsyttestiä.
Hieman yllätyin miten vähän toi lisää vauhtia tuo motti, mutta toisaalta, välitykset on kyllä melko lyhkäset (18/87) ja 2S:llä ajelin. 3S on kyllä sitten taas jo liikaa tolle combolle.
Toisaalta, tuo oli todella mukava ajella myös pienellä kaasulla, jopa ihan crawling-vauhtia eikä ole ollenkaan äkkinäinen joten voi olla etten tee mitään välityksillekään.

Sain myös lievähkön hiekkavyöryn aikaseksi, kävin tuossa Jyväskylän tien varrella olevalla montulla riehumassa, kaahasin hiekkarinnettä ylös jossa yläreunaan kauhottu pystysuora seinämä.
Ei tarvinnu kun hipaista autolla seinämää niin jo ajettiin Wraitilla karkuun vyöryvää hiekkaa.. :D

Jostain kumman syystä "mua ei foffaus kinosta tippaakaan"-tyypistä on tulossa kovaa vauhtia foffaaja..   :D
Mutta kunhan nyt ensin riehun omaksi huvikseni..   ;)
Crawling since 2008.

SlidSlide
Legendaarinen!
Viestit: 1441
Liittynyt: Ke 25.04.2007 22:22
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja SlidSlide » Pe 24.08.2012 20:40

Henkka kirjoitti: Jostain kumman syystä "mua ei foffaus kinosta tippaakaan"-tyypistä on tulossa kovaa vauhtia foffaaja..   :D
Aika perusreaktio, kun käy ajamassa hiekkamontulla crawlingrenkailla. Tai sitten vain katselee menoa sivusta.

Combos vaikuttaa kommentties perusteella aika hyvältä top truckiin :) .
"Viiden pennin filosofi"

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 24.08.2012 20:42

Hyvän paketin olet wraithista rakentanut, combokin kuulostaa varisn hyvältä!
Siitä se lähtee   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Pe 24.08.2012 20:44

Jooh, kaatumatautinenhan tuo vielä on kun mikä kun en alustalle ole tehny oikeastaan muuta kun pannu takapään droopiksi vakioiskareilla ja edessä LRP Blastin etuiskarit.
Matalammaks tuo on saatava, ainakin takaa..
Crawling since 2008.

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 24.08.2012 20:51

Vakioiskareilla on korkee, kuten mullakin oli. Iskareita lyhentämällä / väliosilla = joilla iskaripään yläosaa korkeemmalle
voi tuon ongelman ratkaista. Vaihtoehtoja on toki monia, itse tein näin: http://rc-foff.net/smf/https://www.rc-o ... ic.php?t=4
(kun selailee topikissa esitettäviä kuvia on aika hyvin kärryllä miten korkeus muuttu)

Vastaavasti iskarin yläosa korkeemmalle ja iskarimekkailua: http://rc-foff.net/smf/https://www.rc-o ... ic.php?t=7

Tapoja on monia, noissa nyt pari vaihtoehtoa..
Saku Sarka, RFOT, FIN

SlidSlide
Legendaarinen!
Viestit: 1441
Liittynyt: Ke 25.04.2007 22:22
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja SlidSlide » Pe 24.08.2012 21:01

Tai jos montulla haluaa enemmänkin temmeltää, niin rajoittaa vaan joustavuutta. Iskarin joustovaraa madaltavia paloja iskarin sisään saa jo madallettua autoa. Suurta joustoa ei foffiin tarvi. Tosin jos haluaa kivilläkin ajella, ei kauheesti kannata madaltaa.
"Viiden pennin filosofi"

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Pe 24.08.2012 21:18

Hadesbear kirjoitti: Vakioiskareilla on korkee, kuten mullakin oli. Iskareita lyhentämällä / väliosilla = joilla iskaripään yläosaa korkeemmalle
voi tuon ongelman ratkaista. Vaihtoehtoja on toki monia, itse tein näin: http://rc-foff.net/smf/https://www.rc-o ... ic.php?t=4
(kun selailee topikissa esitettäviä kuvia on aika hyvin kärryllä miten korkeus muuttu)

Vastaavasti iskarin yläosa korkeemmalle ja iskarimekkailua: http://rc-foff.net/smf/https://www.rc-o ... ic.php?t=7

Tapoja on monia, noissa nyt pari vaihtoehtoa..
Kävinpä lueskelemassa, helvetin nätiksi olet Wraittis rakentanu. Itelle iski myös nyt kauhea himo saada tuo kabiini lyhemmäksi, mutta katotaan nyt. Tykkään kuitenkin tuosta vakiolookistakin, tosin nuo RTR-paneelit sais vaihtaa kyllä hemmettiin, ei oikein iske silmään mutta ei ole toistaseks jaksanu tehdä niille mitään.
Kunhan lakkaa taas köyhtymästä niin taidan panna tilaten myös nuo 75mm GMadet, autos putos kyllä mukavasti noilla. Tais kaatumatautisuus vähentyä melko radikaalisti? :D

PS. Tuli rekkauduttua foffifoorumillekin muutama päivä takaperin.. ;)
Crawling since 2008.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 24.08.2012 21:28

Henkka, mitä ajattelet 3S ja 35t harjallisesta Wraithiin? Olisiko se hyvä lähtököhta lähestyviin Top Truck-kisoihin?

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 24.08.2012 21:31

Henkka kirjoitti: Kävinpä lueskelemassa, helvetin nätiksi olet Wraittis rakentanu. Itelle iski myös nyt kauhea himo saada tuo kabiini lyhemmäksi, mutta katotaan nyt. Tykkään kuitenkin tuosta vakiolookistakin, tosin nuo RTR-paneelit sais vaihtaa kyllä hemmettiin, ei oikein iske silmään mutta ei ole toistaseks jaksanu tehdä niille mitään.
Kunhan lakkaa taas köyhtymästä niin taidan panna tilaten myös nuo 75mm GMadet, autos putos kyllä mukavasti noilla. Tais kaatumatautisuus vähentyä melko radikaalisti? :D

PS. Tuli rekkauduttua foffifoorumillekin muutama päivä takaperin.. ;)
Joo, kyllä mä oon tyytyväinen kuin näin tomik:lla g-madet ja niiden toimivuuden. Päätin tilata 75mm, kun laskin et isommat turhat.
Noista meitin saa joustooki lisää, kun ottaa punaset rajottajat pois, kuten ZT tehnyt jommassa kummassa päässä. Iskareina on
ollu ihan sen väärti, et tilattu! Voin siis suositella.

Vakipaneelit on vakipaneelit.. mut jos blankko x-värin tarra kelpaa, niin voin toimittaa, saman kyl ajaa sprayki.

Kaatumaan tuosta omasta ei juurikaan enää ole, vaikka kumoonkin sen saa, jos haluaa   ;D
Mut scalempaan päin pikkusta hiljaa...

Ps. huomattu reklaus   ;)
Tomy kirjoitti: Henkka, mitä ajattelet 3S ja 35t harjallisesta Wraithiin? Olisiko se hyvä lähtököhta lähestyviin Top Truck-kisoihin?
Tomy: tuo 35t ja 3S riittää vallanmainiosti Top Truck mättöön. Itse ajelin 2S ja 20t, siinäki riittää.
Saku Sarka, RFOT, FIN

SlidSlide
Legendaarinen!
Viestit: 1441
Liittynyt: Ke 25.04.2007 22:22
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja SlidSlide » Pe 24.08.2012 21:33

Tomy kirjoitti: Henkka, mitä ajattelet 3S ja 35t harjallisesta Wraithiin? Olisiko se hyvä lähtököhta lähestyviin Top Truck-kisoihin?
Ei tarvi edes kysyä - on. Itse laitan 27T axial vakioscheissen TT-kisoihin. Niihin on vielä pitkä aika. Antaa kirjotella montulla, ties vaikka saataisiin uusi foff competitor =).
"Viiden pennin filosofi"

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Pe 24.08.2012 21:37

Tomy kirjoitti: Henkka, mitä ajattelet 3S ja 35t harjallisesta Wraithiin? Olisiko se hyvä lähtököhta lähestyviin Top Truck-kisoihin?
Paha mennä sanomaan kun ei TT-kisaamisesta mullakaan ole kokemusta, mutta varmasti ihan toimiva combo. Ehkä hieman hitaan kuuloinen, kun wheelspeediä tuo combo ei kummoisesti varmastikaan anna mutta vääntöä riittääkin sitten senkin edestä. Voi meinaan tulla hätä esim. ylämäkinousussa jossa voi tarvita sitä wheelspeediä.. :D
Mutta oppirahojahan tässä maksellaan tuon Oasiksen muodossa, sen jälkeen ollaan viisaampia.

Itehän varmaan pistän Oasikseen takas tuon 10.5T harjattoman, joka on siis 3800kv jos nyt saan sen kolvattua kuntoon.
Karvakoneisiin en enää palaa Wraitin kanssa, kun ei se tuo Hobbykingin noparikaan niitä tue.
Crawling since 2008.

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Tomy » Pe 24.08.2012 22:25

Okei. Pitäisiköhän sitä harjatonta sitten harkita? Veden ja kuran kesto on ikävä kyllä heikompaa. Auttaisikohan 27t harjallinen asiaan yhtään. Sellaisen voisi koittaa käämiä.

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Henkka » Pe 24.08.2012 22:31

Ei ole tuo munkaan nopari vesisuojattu vielä, elektroniikan suojalakkaa nyt meinasin ainakin, mutta jotain muutakin tarttee keksiä jos meinaa tuota uittaa. Wraitissa on vaan nuo paikat melko ahtaat jos jotain suojakoteloa haluaa kehittää.
Sidukat on kyllä siitä hyviä nopareita että eivät säikähdä ihan pienestä kastumisesta ja jos säikähtää niin hetken kuivahdus ja taas mennään, mutta tuo Hobbykingin nopari on mulle täysin uusi tuttavuus joten veden/kosteudenkesto on täysi mysteeri.
Crawling since 2008.

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 24.08.2012 22:37

Poijjaat... ihan mahdottomia vesimenoja ei tuu olee, mutta tottakai ku kaasulla mennää "rapatessa roiskuu".
Itse ajan 20t motilla ja 2s lipolla - vesisuojattu koteloon ja kesto todettu käytännössä pinnanalle uittamalla.
Harjaton toimii kans, kakkapuoli vaan ajaa tosi hiljaa, kun kysytää max crawlausta, muuten iha jees. Köydenveto
voi kans olla ettei vääntö riitä - blään bii, eli tana pohjaa ja kohti horisonttia   ;D

Vaihtoehtoja on monia..
Saku Sarka, RFOT, FIN

Pasi
Moderator
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma 01.02.2010 20:48
Paikkakunta: Lahti

Re: Wraith TT by Henkka

Viesti Kirjoittaja Pasi » La 25.08.2012 07:25

Hobbykingin nopari on mulle täysin uusi tuttavuus joten veden/kosteudenkesto on täysi mysteeri.

Kestää kosteutta erittäin huonosti. Yhden 60A noparin hajotin drifterissä ulkona n.2mm syvään lätäkköön ja kohta savu nousi. 100A nopari meni exossa hiekka tiellä olevassa lätäkössä missä ehkä n.2cm vettä.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC

Vastaa Viestiin