Seuraava TRX-4 upg to 2.2"

Isommilla 2,2" renkailla varustetut skaala-autot
meloenmetsässä
Vanhempi jäsen
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 27.04.2007 22:42
Paikkakunta: Vantaa, Koivukylä

Seuraava TRX-4 upg to 2.2"

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä » Ti 14.08.2018 19:30

Toissapäivänä oli säätä, vapaata, ja aikaa olla partsilla ja vähän ruuvailla autoa.
Kaappiin tätä varten jättämäni Wraithin muoviset beadlock vanteet wraithin orkkiskumeilla pääsi nyt autoon.
Alle hyllyssä olemaan - mahtuu heti.
Takana ei ole pakko tehdä mitään ajoa silmällä pitäenkään.
Edessä ottaa kumi kiinni, 1. vakiopuskuriin voimakkaan jumittavasti, joten yhdellä reikävälillä siirsin edemmäs.
Sama ongelma toisella puolen etupyörässä, 2. ottaa astinlautarakenteisiin kiinni.
Mittailun ja etsiskelyn jälkeen osui silmiin polkupyörän ketjuliitin. Symmetrinen malli, jossa 2 tavallaan ällän muotosta palaa.
(1 urallinen tappi ja kylkilevyssä uraan kiilaava reikä) Tälläsellä astinlaudan etupäätä nostamalla mahtuu juuri pyörimään ohjatessakin.
Ja yhdellä ketjuliittäjällä saa yhden auton molemmat kyljet edestä ylös.

meloenmetsässä
Vanhempi jäsen
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 27.04.2007 22:42
Paikkakunta: Vantaa, Koivukylä

Re: Seuraava TRX-4 upg to 2.2"

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä » Su 11.11.2018 12:49

Toi kävi koeajolla, ja sen seurauksena lokkarin levikkeiden alakulmia tuli muutama milli avattua. Uutta testiä.

Etujousia piti kiertää jäykemmälle, vastaamaan korkeampaan painoon.
Ei tullut pyöriä isontaessa kaatumatautia. Pikkasen leveämmällä kumit, ja enemmän painoa kumeissa ku 1.9" orkkiksissa.

3 Tunnin session jäljiltä alkoi vääntö vaellella. Ei tuntunut olevan painon syytä, ku joka jäähyn jälkeen hetken kulki voimissaan.
Viimeksi muokannut meloenmetsässä, Su 11.11.2018 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

meloenmetsässä
Vanhempi jäsen
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 27.04.2007 22:42
Paikkakunta: Vantaa, Koivukylä

Re: Seuraava TRX-4 upg to 2.2"

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä » Su 11.11.2018 12:55

Tutkin
Ensin etsin voimahävikkiä. Purin napa-alentimet, runsaasti laittamani vaseliini oli häipynyt. Lisäsin ja kasasin.
Sama rasvan kuluminen tai haihtuminen oli banjoissa ja keskilootassa näkyvillä. Keskellä oli ruosteen pilkkujakin.
Mutta ei syytä voimahävikkiin. Kulmarattaat asemissaan ja laakerit klapittomia, herkkiä.

Katse siis koneeseen. Löytyi: hiilet alkoi ?likaisuuttaan? hehkumaan ja kollektori uraantumaan.
Avaaminen on noille 550 prässätyille aina yhtä viilaa/ dremeliä ja pakottamista.

Ankkuri selvisi pesulla ja sorvilla, tosin 7/100mm piti poistaa ennenku jäi moitteeton kosketuspinta tarjolle. Ei taida kannattaa
toista kertaa sorvata, aine loppuu kollektorirummusta.
Hiilien päätä sipaisin santapaperirullalla. Pesin kannun ja imeytin pikkulämmön kanssa voiteluainetta laakerien seudulle.
Kasasin. Aika paljon piti dremelillä lyhennettyjä prässäyslippoja kolhia sisään, että takakansi piti laakerin klapitta.
Kasattua ajoin 6 min per suunta vesilasissa 1s akun kanssa sisään. Pari veden vaihtoa, että näkee mitä sinne kuuluu.

Asennus ja koeajo, taas on vääntö kotona, eikä kone kuumene enään.
- eikä tarvinnut siirtyä johtoja pitkin kauas elektroniikan syövereihin etsimään.

Vastaa Viestiin