möhköfantti C3:seen

Isommilla 2,2" renkailla varustetut skaala-autot
Smuli
Legendaarinen!
Viestit: 805
Liittynyt: Ti 17.09.2013 18:05
Paikkakunta: Espoo

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Smuli » Ke 03.02.2016 22:01

Hadesbear kirjoitti: Oi oi, vielä vinssiki, komia tulee ja varmasti hyvä C3 kulkine! On siinä taas selkeesti tekijänsä merkki ja hyvällä tavalla.
Innolla odotellaan miltä näyttää luonnossa/tulevan kauden kisoissa   ;)
Tää on varmaan taas kauden päätteeks myynnissä... ;)
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

Pisepise
Legendaarinen!
Viestit: 1087
Liittynyt: Su 26.12.2010 21:26
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Pisepise » To 04.02.2016 11:10

Tämä on kyllä etenevän näköinen! Olisi tosi pirteän näköinen jos runko olisi jollain kirkkaalla värillä, muttta nämähän on niitä makuasioita.
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!

Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/

Jeepster
Legendaarinen!
Viestit: 667
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:56

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Jeepster » La 06.02.2016 07:03

Näistä sähkönpiilotustarjottimista ei vissiin kuvia vielä ollutkaan, hätäseen väännetty alumiinista. Eipä pääse scrap vittuilemaan että sähköjä näkyy. Menee muuten ikävästi maalipinta huonoksi kun juottelee korvakkeita valmiiseen pintaan.
Sisälokarit on kuitenkin tarpeen, koska eteen jää aukko josta kuravesi lentää sisään

Kuva


Kuva

Jeepster
Legendaarinen!
Viestit: 667
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:56

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Jeepster » La 06.02.2016 14:08

Kuva

Smuli
Legendaarinen!
Viestit: 805
Liittynyt: Ti 17.09.2013 18:05
Paikkakunta: Espoo

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Smuli » La 06.02.2016 14:13

Nytkö se jo myytiin ku ständi on tyhjä :D
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » La 06.02.2016 19:36

Smuli kirjoitti: Nytkö se jo myytiin ku ständi on tyhjä :D
Vieläkö Smuli tekee ständejä, tarvisin ainaki kolme...   ;D

Jo alkuhetkillä pongasin tämän ja siitähän se mopo sit karkas... Vähän kyseltiin mitä tehtäs ja nimikin
väänty hauskasti muotoonsa, mutta lopulta kaikki loksahti kohdalleen ja kaunokainen suuntasi kangasalle.

Kuva
Nyt perhe on täydellinen, C1-2-3   ;D

Kuva
Jeepsteri toi auton ja laitoin omat olevat osat tuohon, niin noista pitäs saaha auto ekaa kertaa liikkumaan sunnuntaina!

Kuva
Noparina laina tekin, mottina holmes hobbies 21 550, servona laina waterproof 20kg, radiot samat ku C1 ja C2.

Kuva
Renkaina tuli mukana liimatut wraith kit vakiot? Ja alubedit otin lisäks, nyt saa uudet wraith renkaat niille
ja painottelee sopivasti. Millasia painoja C3 luokassa keulassa käytetään, vinkkiä, ideaa, olisin kiitollinen   :)

Kuva
Kohuttu "sähköt piiloon", moottori näkyy, joten pitää ottaa Matista mallia ja hakee jätskii ja tehdä loksut.
Muutenki suojais mukavasti kaikelta shaibalta sit.

Kuva
Hytti jäi osittain omasta toiveesta "kesken", kun ideoita oli, joita tahdon tehdä, mut pähee kuski!

Kuva
Akku tulee lodjuun ja sieltä näkymättömän uuden teknologian avulla noparilla virtaa...

Servovinssille pitäs nopari hankkia, niin senkin saa toimimaan. Se kinkki 10 doltsuu ois kai jees, onks muita ehdotuksii?
Sinänsä vaadi ku olis pieni vaan, niin menis, tilaa tuol ei nyt ole helluntaiseuralle ainakaa   ;D

Autos kii oleva titan juotettu piuhoille, vielä noparii kii, akku latinkii, radiot bind ja koht ensSAVUT   :o :D
Kun ei itse osaa tehdä tätä taidetta, niin seo pakko ostaa "kultahiput" ja ajaa sit vaan..   :P
Saku Sarka, RFOT, FIN

Smuli
Legendaarinen!
Viestit: 805
Liittynyt: Ti 17.09.2013 18:05
Paikkakunta: Espoo

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Smuli » La 06.02.2016 21:25

Sil viisiin...   :D
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

Avatar
ToniS
Legendaarinen!
Viestit: 511
Liittynyt: Su 06.09.2009 11:55
Paikkakunta: Jämsänkoski

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja ToniS » La 06.02.2016 23:28

ToniS kirjoitti: Ps. Olen ihmeissäni jos ei tämä päädy hadeksen kokoelmaan =)
Ha arvasin, no eikai siiinä mitään väärää ole. Hienon auton jeppe taas teki. Ja onnea uudelle omistajalle. Vaikka tuskin sitä tarvitset ;)

Avatar
Matti Niemelä
DIG-taattori
Viestit: 1558
Liittynyt: Su 19.08.2012 13:48
Paikkakunta: Espoo

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä » Su 07.02.2016 09:43

Hehe vai tällattii käänne :)


Mulla ei Deadbeatin kanssa lokarit edes auta Toyzuki motor mountin kanssa, koska moottori paistaa aika paljon myös lokarin ja runkopalkin alta. Laitan joko gorillateippiä suoraan titaniin tai taivutan ohuen styreenielvyn moottorinmyötäseks ja koitan saada sen jonnekin kiinni, viimeistään moottoriin..
Finnish RC Crawling Series
Scale Class 1 - 2014 #1 / 2015 #2 / 2016 #5 / 2017 #2
Scale Class 2 - 2014 #2 / 2015 #8 / 2016 #1 / 2017 #4
Scale Class 3 - 2014 #1 / 2015 #1 / 2016 #2 / 2017 --

Pisepise
Legendaarinen!
Viestit: 1087
Liittynyt: Su 26.12.2010 21:26
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Pisepise » Su 07.02.2016 10:04

ToniS kirjoitti:
ToniS kirjoitti: Ps. Olen ihmeissäni jos ei tämä päädy hadeksen kokoelmaan =)
Ha arvasin, no eikai siiinä mitään väärää ole. Hienon auton jeppe taas teki. Ja onnea uudelle omistajalle. Vaikka tuskin sitä tarvitset ;)

Hyvä Hades ja Jeepster! Jotenkin se näytti Hadesbearin autolta alusta lähtien. On varmarmasti ollut raskas taakka kantaa suurta salaisuutta   ;) ;D
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!

Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 07.02.2016 19:07

Pisepise kirjoitti:
ToniS kirjoitti:
ToniS kirjoitti: Ps. Olen ihmeissäni jos ei tämä päädy hadeksen kokoelmaan =)
Ha arvasin, no eikai siiinä mitään väärää ole. Hienon auton jeppe taas teki. Ja onnea uudelle omistajalle. Vaikka tuskin sitä tarvitset ;)
Hyvä Hades ja Jeepster! Jotenkin se näytti Hadesbearin autolta alusta lähtien. On varmarmasti ollut raskas taakka kantaa suurta salaisuutta   ;) ;D
On se ollut raskasta, puran nyt sisäisen tuskani lukuisten kuvien kera, kiitos ja anteeksi..   ;D

Noniin, tätähän on tänään luonnollisesti rakennettu ja ensiajot sisälläkin pariin otteeseen tehty, toimii   ;)

Kuva Kuva
Ulkonäkö on vielä parempi mitä foorumikuvat antaa näyttää, sen huomasi eilen, kun ekaa kertaa auton näki ja pääs hypistelee.

Kuva Kuva
Itse ns. kori on tosi hieno ja pieniä yksityiskohtia täynnä, se odottaa enää vain rajua runnomista   ;D Etuvalot vielä "hollilla", odottaa kytkemistä.

Kuva Kuva
Sunnuntai alotettiin juottamalla holmesin 550 koneeseen piuhat ja siitä sitten hpi lootaan kiinni. Ekaa kertaa semmonenki tuli avattua, aikas näppärä laitos on.

Kuva
Sähköjen osalta olikin sitten hieman jumppaa, koska tilaa ei oikeesti ole liki lainkaan   ;D
Vastari + konkka meni toiselle puolelle ja toisella puolella on nopari + takavalot vielä asentamatta, pussissa.
Korin kun asentaa, niin kuskin jalkatila/lattia on ihan kiinni about 20mm korkeessa noparissa ja ns. jalkatilassa
taas ei ole tilaa kun about 10mm korkeelle tavaralle. Konepellin allekaan ei järkyttävästi jäänyt tilaa, joten
päädyin kummiskin asentamaan sähköjä noille näppärille levyille ainakin alkuun.

Kuva
Keulasta: alla kääntöservo - yllä vinssiservo ja keskemmällä holmesin moottori. Just ja just mahtuu joustot toimimaan,
jää pikkuriikkinen väli niin, ettei servot ota toisiinsa läheistä tuttavuutta. Vinssiservolta uupuu vielä nopari.

Kuva
Kuskin paikalla istuttuna peffan alla on vastari ja konkka. Muutoin sinne ei ole tulossa muuta, kun johtohässäkkää.

Kuva
Kartturin peffaa somistaa sitten nopari, järee sokru, joka kyllä aikanaan juotellaan pois.. Niin ja pussissa vielä
eristettynä takavalot, ne pitää myös asentaa ja piuhottaa akustolle.

Kuva Kuva
Elektroniikka yhdessä kuvassa siellä ja täällä. Kuitenkin varsin matalalla, sopusuhtasesti pl. akku puuliiterissä, mutta seo näppärä siellä   ;)

Kuva Kuva
Akku ja bec on mahdutettu upeaan puulaatikkoon! Pohjaan reikä, josta palapelikoottu deansjatkis + bec piuhat pääsee liikkumaan.
Vielä tulossa tietty valopiuhat ainaskin, mutta auton saa tuosta laatikosta päälle, eikä koria tarvi lainkaan avata, koskaan, eihä, eihä..   ;D
Taakse heräs myös somiste idea eli ajatus on laittaa noille taittuville sivuille samanlaista verkkoa ns. kaaren mukaisesti ja mustana.
Sinne muodostuis täten ns. häkki, jonka sisäreunoille vois kiinnitellä scalekilkettä rautalangalla tmv..

Kuva
Sen verran ahasta tuli, että tuon verran auki, ellei sormin paina. Joku lukko/kiinnitys tuohon pitäisi keksiä,
olisiko porukalla ideoita, jotain scalemaista? Pitäs olla siroa, mutta avaamista kestävää, jotta akkua vois
vaihdella tarpeen mukaan.

Kuva Kuva
Sivulta katsottuna, jos katsari hieman kyykistyy niin näkyy toiselta puolelta piuhaa ja toiselta moottoria.
Piuhat tullaan nostamaan runkotason yläpuolelle, jolloin eivät näy. Moottorille sitten joko mustateippi
tai vastaavasti jahka jädee syön, jos sais fiksut sisäloksut. Sisäloksut estä sen shaibanki kulkeutumisen
tonne keskitilaan.. ja materiaalia ois levymuodossa, harkitaan.

Kuva
Takana ei ole kuin valoilta tulevt piuhat, jotka naamioidaan runkoputkiin ja sitten liiterilaatikon alaosa..
Sieltä pitää tehdä joku fiksu"viritys", jossa samassa "putkessa" tulis kaikki piuhat. Muutama idis sinnekin on,
jolla piuhat katoaa taianomaisesti, ei, ei sivuleikkurit   ;D

Kuva
Sisustaankin on ideoita, mutta jos tällä kertaa tehdään ensin ja kerrotaan sit..

Joo, ekat ajot ilman savuja!   :o takana! Hienosti pelaa ja kääntyy. Ei se kulje mahottoman kovaa, mutta ei se olekaan foffiauto   :D
Kaikki pelaa ja joustot ok mitä nyt sisällä pystyy kokeilemaan varioidulla radalla. Kokonaisuutena siro paketti ja omaan silmään
kyllä ihan täys kybä. Nyt auto ajossa, joten aletaa hieromaan sähköjä piiloon ja lisäämään joitain yksityiskohtia.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 07.02.2016 21:51

Jotain tämmöstä kera mustan ja fiksun kiinnityksen..=?

Kuva Kuva
Tuo voisi alkaa jopa jo rungon keskiosan alareunasta ja nousis sit taakse soivasti, no, makuasia miten tekis..

Kuva Kuva
Tuonne vois lisätä kans alaosiin tota verkkoo, että olis ns. verkkomainen "pohja". Olis siten sivu - pohja, yhtenäinen / nostas korkeemmalle ja ois yks pala vaan verkkopohjaa.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Smuli
Legendaarinen!
Viestit: 805
Liittynyt: Ti 17.09.2013 18:05
Paikkakunta: Espoo

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Smuli » Su 07.02.2016 21:52

Ei jatkoon, näyttää hölmöltä. Ilman verkkoja parempi.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa

Ajotyyli on rohkea ja luova.

Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa

Scrap
Legendaarinen!
Viestit: 2214
Liittynyt: Ke 23.07.2008 22:37

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Scrap » Su 07.02.2016 23:05

Vähän MadMax meininkiä.
Saattaa olla vähän kenkkua kun ajat jonkun sitkeen näreen tonne verkkoon kiinni...
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » La 13.02.2016 21:25

Jep, verkko lähti pois..   :D

Tänään sain vinssille noparin, joten seuraavaksi siitä jäähysiili ja kuoret veks, dipillä maustaen ja sit pohdintaan minne se mahtuu   :D
"toivon", että vinssiservon päälle/kylkeen, mutta katsotaan miten pieneks saa. Siitä sit johot akulle tuonne lodjuun. Sitten ois suojauksien tekoo
ja johtojen piilotusta ja alkas olla Möhkis ajokunnossa. C3 luokka uuteen nousuun!   ;)

Kovasti odotellaan hyviä kelejä ja hieman vähempi lunta, niin vois safaroida taas ja sais autosta ulkokuvia   :)
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Pe 19.02.2016 21:21

Joskus tuli hankittua spraymallinen dippi ja koklasin sitä viime viikolla pariin piirilevyyn. Noh, sitten sain tämän kiesin vinssinoparin
ja irrottelin turhakkeet veks ja panin kerroksia kuivumaan. Noh, pikkasen lämpöö välis puhaltimella nopeuttamaan hommaa.

Kuva
Ihan asiallinen toi spraykin, oli vaan tukkiutunu nyt ja sit suihki miten sattu..   :D

About 4-5 kerrosta tuli heitettyä päälle ja antaa aamuun kuivata aidosti, niin näkee miten on peittänyt.
On se plastidippi silti kätevämpi, mut sitä ei ollu aikoinaan honkkaris, niin ostin tota spraytä kokeiluun.
Mallailutkin suoritin ja näyttäs vinssinopsu mahtuvan servon perään just prikuulleen. Siitä haarotus
vastarille ja akulle ja voela.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ma 29.02.2016 20:56

Kuva
Taka-akseli veks...

Kuva
Taka-akseli takas..
Saku Sarka, RFOT, FIN

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 10.04.2016 16:27

Tovi on vierähtänyt, että tällekään olis mitään tehty, mutta niin komiasti alko jo aamusta aurinko paistaa...
Eli ei kun tuumasta toimeen ja auto ajokuntoon + servovinssi toimintakuntoon ja ekat ajot ulkosalla koittas!

Kuva
Lähtökohta oli paljonkin tehtävää ja toki sitä on jatkossakin.

- takakartaanin toinen pääty napattiin foffiautosta
- servoksi aikansa elänyt kiinalainen 15kg, joka ihme vielä toimi, mut hätäpiuhotus sokerilla..
- vinssinoparille paikka ja se olikin hetken mälväämistä, että miten mahtuu, jotta kori menee viel päälle   ;D
- vinssinoparin piuhotukset ja omalla akulla toimimaan "miniakku"
- sekä sitä sun tätä, mut nippuun meni ja ei muutaku ulos hillstagelle kokeilemaan

Kuva Kuva
Ulkoposeeraus

Kuva Kuva
Pikku lammikkokierrosta, hivenen pemmyttä maata ja kuraisempaa multamäkeä.

Kuva Kuva
"Foot winch"   :D

Kuva Kuva
Sitten koittikin vinssin tositesti, kun hiekkamäkeä kiivettiin. Paljon isoja kiviä ja ryömimällä matka jäi tuohon, kun maa karkaa alta.
Noh, ei muuta kun vinssinarua pitkäksi ja pitkällehän se riittää   ;D

Kuva Kuva
Kiinnitys puuhun ja todellinen servovinssin testaaminen alkaa.

Kuva
Huipulle päästiin!

Tästä hetken matkaa, niin ajo päättyi, kun 800mAh 3S lipoakku loppu. Silti hyvin kesti puolisen tuntia ajossa.
Vinssille oli oma 3S 150mAh ja sitä käytin testeissä aika paljonkin, mutta oli imenyt vain 30mah vinssaukset   ;D
Tuolle varmaan tarvis saada 2S lipo / 6V, ettei servovinssin moottori olis heti entinen.. Vaiko oma bec/"muuntaja",
jolla rajaisi tulon 6 volttiin? Taikka onko muita ideoita?

Sen reilu puolituntia ajot siis kesti ja auto pelas hienosti. Huippuvauhdista yllätyin, että löytyy kuitenkin jonkin verran.
Vääntöä on julmetusti ja jousitus tuntus toimivalta, eipä ainekaan twistaa. Kääntöservona ollut ikiaikanen "kai ehjä"
15kg kiinalainen pätki välillä / hirtti, mut se nyt oli vaan testinajan tässä. Tarvii se vesitiivis 20kg laittaa tähän, jos
se riittää, vähän jäi fiilis, et tokkopa 5kg lisää riittäs, mut toi entinen servo voi tosiaan jo vanhuuttaan tehdä omiaan.
Lisäks vinssinoparilta jäi punanen johto irrottamatta, et tie vaikuttiko se sit, kun tappelee becin kans ja toinenki nopari vielä.

Anyway, auto toimi ajossa hienosti ja on samaan kategoriaan "äänekäs" ja kolisee, kun kyljet paukkuu kovaa vasten   :D

Kuva Kuva
Kuski valitsi muutaman kuraisammankin polun. Vinssinaru ja lapio toimivat laatikonkannen kiinnipidikkeenä.
Siitä huolimatta tuohon tarvii joku kiinnike keksiä, jos vaikka joskus käy hassusti, että kaatuu?   ;D
Varmaan jotain scale-esinettä siihen jotenki näppärästi kaks kärpästä yhdellä iskulla..

Kuva
Ensikurat kuivaa lämpimässä auringonpaisteessa   8)

Kuva
Sähköjä siellä täällä.. johdotuksia ja nätimmäks laittoja vailla..

Kuva Kuva
"Vinssikeskus". Servovinssi, jolle moottorin päällä nopari. Noparille oma 3S 150mAh akku servon kyles. Riippuen miten tuolle vinssimosalle voi volttia antaa,
niin todnäk vedän piuhat "pääakulle" ja väliin sit 3S:stä alentajaa bec/muu. Tuon servovinssin oman akun vaihtaminen vaatii aina korin aukasua, ei toki
sinänsä ole iso juttu, mutta voishan kaikki toimia yhdelläkin akulla..

Kuva
Oikealla vastari, vasemmalla nopari + pussissa takavalojen piuhahärö. Noiden eteen ei voi laittaa mitään,
kun tulee kopan lattia vastaan, eikä menis kori sitten kiinni.

Kuva
Keulaan siis toinen servo ja linkityksen 4mm kierretangosta jykevimmiksi.

Kuva
Kun servo on vaihdettu vettä sallivaksi, niin sen jälkeen mahan yläpuolella on vastari ja nopari, jotka pitää dippailla.

Kuva
Etu-ja takavalot tarvii kytkeä. Mitenkäs tuo ledi kestää, jos suoraan 3Slipo vai vaatiikos vähän pienempää, ettei säry?

Kuva Kuva
Eteen sisälokarit tulossa todnäk. 1mm kumimatosta, todennut senkin käypäseksi.

Meinasin jotain todo-listaa tehdä, mutta tekemistä on sen verran, että jätetään listaamatta ja napataan aina kuva, kun etenee   :)
Ei muutakun jatkamaan rakentelua ja jossain kohtaa tarvii päästä parempaankin paikkaan ajelemaan lisää kokeiluja.
Saku Sarka, RFOT, FIN

Jeepster
Legendaarinen!
Viestit: 667
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:56

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Jeepster » Su 10.04.2016 17:21

toiset laittaa oman becin vinssille, oma akku on aika turhaan, ku ei tosiaan paljoa kuluta
mulla on hinurissa tuollaiset samanlaiset vinssiservot, ja käytän niitä suoraa 4s akulla ;D   kyllä kivasti liikkuu. ei oo vielä mut varmasti jossainvaiheessa hajoaa.
noissa ledeissä on juotettu vastukset johtoihin joten piuhat suoraa akkuun.

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2273
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Vs: möhköfantti C3:seen

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Su 10.04.2016 19:52

Jeepster kirjoitti: toiset laittaa oman becin vinssille, oma akku on aika turhaan, ku ei tosiaan paljoa kuluta
mulla on hinurissa tuollaiset samanlaiset vinssiservot, ja käytän niitä suoraa 4s akulla ;D   kyllä kivasti liikkuu. ei oo vielä mut varmasti jossainvaiheessa hajoaa.
noissa ledeissä on juotettu vastukset johtoihin joten piuhat suoraa akkuun.
Kiitokset tiedoista!

Valojen osalta, siis suoraan piuhat vaan akustoon, jees.
Eipä tuo servovinssi hinnan kiroissa ole, mut mietin vaan, et jos säästäs sen moottorin elämää   ;D
Liikkuuhan se sit 3/4S aikasta rivakkaa tahtia ja kuinkas kauan ne sulla on jo kestänyt ja mitä määriä vinssattu, about?

Tulipas tommonen jännä mieleen, osaako joku sanoa mitkä kaikki sähköt palaa?   :D
-> eli becin vastarille meneville + ja - piuhoille (must/rusk ja punanen) laittas tuplat/jakais.
Eli menis normaalisti vastariin 3 johtoo, mutta myös vinssinoparille kulkis virta ton must/ruskea ja punasen kautta.
Tätenhän kulkis se toivottu 6V, mutta cc 10A bec jakaa sit 5A. Mutta, kun vinssiä käytetään, kun käytetään,
niin toimisko se noin jaettuna? Vai sekooko vastari tosta vai mitähän tapahtuu? Vai toimis, mut suurin hätä sillon,
kun pitäs kääntää kokoajan vekslaillen ja vinssata, niin kuormittaa..

Ellei näin, niin onko muita kikkakolmosia, jolla pudotan 3S lipon 6V antiin servovinssille mentäessä (muitakin kun 4x AA   ;D )
Saku Sarka, RFOT, FIN

Vastaa Viestiin