Muovien liimailusta

Jeepula
Täysi jäsen

Muovien liimailusta

Viesti Kirjoittaja Jeepula »

Millähän liimalla arvon harrastajat liimailee asioita lexan-koreihin? Itsellä nuo korinkiinnitysmagneetit alkoivat taas irtoilemaan liimauksista (ihan normi epoksilla liimattu) ja samalla tavalla uudelleen liimaten niin kysehän on vaan ongelman siirtämisestä lähitulevaisuuteen. Tänään kun asioin Pieksämäen Äijaparkissa niin silmään tarttui Loctiten liimapakkauksen "julistus" että kaikille muoveille! Pakkausta tarkemmin tutkittuani siellä luki ihan aikuisten oikeasti että myös PE- ja PP-muoveille? Noita laatuja ei yleensä ole kyllä pystynyt liimaamaan kun ovat ns. "rasvaisia muoveja". Aikanaan Joensuussa asuessani tuttu enskaharrastaja pyöritti firmaa nimeltä Joensuun Kumipörssi (poikansa on nykyään vetovastuussa) ja häneltä kun asiaa 90-luvulla tiedustelin niin tuumasi että kun keksit liiman millä polyeteeniä liimataan (ei siis Kemppi...) niin olet rikas mies. Joku on näemmä nyt sitten rikastunut. No kokeillaan, tuolla "äijäluolassa" on Wrangleri liimauksessa Loctiten ihmeliimalla ja illan tullen ihmetellään onko polyeteenin liimaamisen mahdottomuus enää pelkkä tabu? Siis liimasin myös muutakin kuin lexania.
JaniV
Vanhempi jäsen

Re: Muovien liimailusta

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Kappas, itse tänään nappasin kaupasta tuota samaa loctiten "all plastics" liimaa, omassa tapauksessa ei meinaa 3d tulosteet (pla) pysyä kasassa tarvittavalla varmuudella... useamman liitoksen tein päivällä tuolla uudella liimalla ja tuntuis olevan ihan toimivaa tavaraa pla muovin suhteen.
Pauli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Mä oon käyttäny geelipikaliimaa ihan hyvällä menestyksellä. Blazerin lexankorissa on ovenkahvat ja sivupeilit pysyneet kiinni oikein hyvin. Kertaakaan ei ole irronneet, vaikka nurin on kyllä menty ihan huolella ja miljoona kertaa. Samaten yhteen monsterikoriin olen muutamia nippeleitä liimaillut ja nekin ovat pysyneet, vaikka ovat joutuneet ehkä blazeriakin kovemmalle rasitukselle.
Jeepula
Täysi jäsen

Led-valoja 001.JPG
No niin, koitin irroitella koria alustasta liimauksen jälkeen ja kiinni oli kuin täi tervassa! Vissiin tuli holvattua tuota "ihmeliimaa" aktivointiaineineen vähän liikaa. Tuntui että ennemmin koppa repeää kuin irtoaa magneeteista. Lokarien välistä takatolppa irti ja sitten väkivaltaa tolpaan ihan oikeasti ja irtosihan ne magneetit toisistaan lopulta, ei mitään vaurioita, käsittämätön pito tuolla liimalla!

Vaan asiasta kolmanteen, pikkuhiljaa kerkeää paneutumaan näihin RC-juttuihinkin ja aikanaan tuli tilattua tuommoisia kuvan mukaisia 3W ledi-chippejä ebaystä etuvaloja ajatellen. Eilen sitten kokeilin chippejä tulille ja kyllä leimahtaa kirkkaasti vaan se on sitten siinä? Ilmeisesti noihin pitäisi olla jonkinlainen etuvastus ja mitenhän sellainen mitoitetaan? Lisäksi aikanaan tilasin tuommoisia umpion tapaisia eikä maksaneet käytännössä yhtään mitään, kymmenen kappaleen pakkaus. Jostain syystä niitä tulikin sata samalla rahalla ja tässä kohtaa en katsonut aiheelliseksi reklamoida kauppiasta. Vaan jos joku tuommoisia umpion aihioita kaipaa niin esim. Lempäälässä ajotapahtuman yhteydessä niitä on tarjolla, hennon luopua about 70kpl erästä eikä maksa mitään! Ne kolmekymmentä jäljelle jäävää riittää minulle loppuiäksi...
ToniS
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja ToniS »

Pitääpä ostaa tuota liimaa kun osuu kohdalle. Tarttuu vissiin metalliinkin? https://www.motonet.fi/fi/tuote/606109/ ... viliima-2g Tästä vissiin puhuitte?

Vastuksen tarvii sun tuikut. Kokeileppa tuolla laskea http://ledcalc.com/#calc Ei se niin justiinsa tunnu olevan.

Tuo ihmeessä umpion tapaset näytille. Ihan 70kpl en tarvi mut, muutaman voisin ottaa
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 - 2016#2 2017#1 2018#1 2019#1 2020#- 2021#1
Scale Class 2 - 2015#23 2016#3 2017#3 2018#1 2019#1 2020#- 2021#2
Scale Class 3 - 2018#3
2xKON 👑
JaniV
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja JaniV »

ToniS kirjoitti: Ti 15.10.2019 19:05 Pitääpä ostaa tuota liimaa kun osuu kohdalle. Tarttuu vissiin metalliinkin? https://www.motonet.fi/fi/tuote/606109/ ... viliima-2g Tästä vissiin puhuitte?
Just tota ! :)

Jeepula, mulle vois kelvata semmoset 10 kpl niitä linssejä.
Jeepula
Täysi jäsen

Noita linssin aihioita tulee 70kpl matkassa Lempäälään (laitoin justiinsa Transhitin hanskalokeroon etteivät vaan unohdu...) ja siitä pussukasta saapi ottaa kuka minkäkin verran haluaa muut paikan päällä olijat ja halukkaat huomioiden. Piti vielä ihan huvikseen laskea, niitä oli itse asiassa kaiken kaikkiaan 101kpl kun kotiutuivat Kiinasta tänne Savoon.
Pertsax
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Pertsax »

Miten onnistuuko noiden linssien postittaminen? kun en varmaksi osaa sanoa kerkeänkö tuonne Lempäälään, maksan postit ja paketoinnin vaivan luonnollisesti. Tarve olisi 4 koppaan.
Vastaa Viestiin