Hieman iskareista

Jeepula
Täysi jäsen
Viestit: 120
Liittynyt: Su 24.06.2018 18:38

Hieman iskareista

Viesti Kirjoittaja Jeepula »

Tänään työpäivän päätteeksi ajattelin hieman huoltaa tuota Axial SCX10 II:sta. Muutaman kerran kun olen käynyt ajamassa kokeneempien seurassa ja korvat auki kuunnellut keskusteluja niin on tarttunut päähän asia iskunvaimentimien öljyistä, mikä on hyvää ja miten niitä iskareita pitää säätää. En ole paljoa painoa laittanut asialle vaan ajattelin tänään tutustua aiheeseen oman autoni kanssa puuhastellen. Tuossa RTR-Axialissahan on öljytäytteiset iskarit, niin ainakin mainostetaan. Vaan ei yhdessäkään tolpassa ollut öljyä edes nimeksi, tyhjät. Jos ne on vuotaneet ulos niin siististi on tapahtunut, 1:1 elämässä iskari kun vuotaa niin sen kyllä huomaa ulospäin. Vaan mitäs tuosta, tyrkkäsin sisään Conocon yksiaste 50W öljyt ja persana, siellähän on jo vaimennustakin. Siksi nuo 50W öljyt kun ajattelin että jos nuo orkkisiskarit vuotaa normiöljyt pihalle niin juttu on vähän sama kuin "kyykkypyörässäni" eli 1944-lättäpääHarleyssa : mikään muu ei kestä sisällä kuin yksiaste 50W! Tosi hyvin toimii alusta noin niin kuin pöydällä, pudotat rakkineen pöydälle ja nätisti joustaa eikä jää hytkymään. Huomenna ajokokeilut jahka saan Transhittiin vaihdettua takajarrupalat ja piskuista Spitfireä käyn ensin kiusaamaassa läheisellä niittyaukiolla, aamulla kun tuppaa olemaan tyyntä (lennokki painaa vaivaiset 54gr eli ei tarvitse olla kummoinen tuuli niin se on jo seuraavassa maakunnassa...). Maalla on mukavaa, lennokin lennätyspaikkaa löytyy ihan joka nurkalta ja kotitiluksiltakin sen verta paljon vanhoja kiviläjiä sun muuta kiviaidan tynkää että pääsee 1:10 offiakin harrastamaan!