Old school -monsteri

Monsterit

1
100%
 
Ääniä yhteensä: 1

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Ti 06.09.2016 21:21

Iskarit on nyt lyöty kiinni.

Kuva
Kuva

Eli on tullut tehtyä iskarilevyt sekä uusi gearboxin tukilevy. Nämä taiteilin 1,5mm pellistä. Moottorilevyt vaativat pientä viilailua, jotta sain koko paketin iskareiden kanssa sopimaan. Gearboxin ja jakolaatikon välinen kardaani on myös leikelty oikeaan mittaan.
Tuli ihan kokeilumielessä tilattua Shapewayltä liftblockit ja kierros hubeja. Jälki on kyllä sen verran parempaa kuin omissa tulosteissa, että ajattelin sijoittaa myöhemmin hieman veronpalautuksia ja tilaan ainakin akselikuoret myös sieltä. pitää tarkistella 3d-mallin mitat kuitenkin ennen tilausta.

Kuva

Seuraavaksi käyn vihdoinkin ohjauksen kimppuun. Hieman ahtaaksi käy akselit mutta eiköhän sinne tarvittavat härpäkkeet saa kiinni vaijereita varten.

Avatar
Pauli
Legendaarinen!
Viestit: 777
Liittynyt: Ma 21.05.2012 20:56
Paikkakunta: Lahti

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Pauli » Ti 06.09.2016 22:12

Hyvän näköiset iskarikiinnikkeet! Ne pitää vaan kiillottaa peilipinnalle! 8)   Ite kyllä laittaisin iskarit toisin päin, kun eikös nuo jää tuolla tyylillä aika pahasti renkaan taakse piiloon? Nyt on vissiin ne pidemmät iskarin varret paikoillaan myös? Näyttää ainakin ihan sopusuhtaisen mittaisilta.


Ilmeisesti koesovitus menossa, mutta onko tuolla u-pulttiosastolla tapahtunut jotain muutoksia kuitenkin?

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Ke 07.09.2016 18:07

Pidemmät iskarinvarret ovat paikoillaan. Laitoin iskarit nyt väärin päin, koska näin ne asettuivat parempaan kulmaan edestä päin katsottuna. Oikein päin ne tarvitsevat levikeholkit kumpaankin päähän, jotta eivät osuisi ruuvikantoihin takana, ja jotta iskarit eivät leviäisi ylöspäin edestä katsottuna. Lisäksi alas tarvitsisi sen verran leveät levikeholkit, että se saattaisi aiheuttaa turhan paljon vääntöä lift blockeille. Tuleehan sitä vääntöä nytkin mutta ei niin paljoa.

U-pulttiosastolle on tullut Shapewayltä tilatut lift blockit, muu roju on vanhaa.

Avatar
Pauli
Legendaarinen!
Viestit: 777
Liittynyt: Ma 21.05.2012 20:56
Paikkakunta: Lahti

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Pauli » Ke 07.09.2016 18:20

Tomi_A kirjoitti: Pidemmät iskarinvarret ovat paikoillaan. Laitoin iskarit nyt väärin päin, koska näin ne asettuivat parempaan kulmaan edestä päin katsottuna. Oikein päin ne tarvitsevat levikeholkit kumpaankin päähän, jotta eivät osuisi ruuvikantoihin takana, ja jotta iskarit eivät leviäisi ylöspäin edestä katsottuna. Lisäksi alas tarvitsisi sen verran leveät levikeholkit, että se saattaisi aiheuttaa turhan paljon vääntöä lift blockeille. Tuleehan sitä vääntöä nytkin mutta ei niin paljoa.
Okei, sittenhän ne kannattaa olla noin päin, jos ne paremmin silleen sopivat. Ootko miettiny mitään haitarisuojakumeja noihin päälle lisäyksityiskohdiksi? RC3WD tekee skalen näkösiä shock bootteja ainakin, mutta tiedä sitten sopiiko noihin sun iskareihin. Mulla on jossain niitä jemmassa, kun ostin kerran alennusmyynnistä old skool projektia varten, joista voin kyllä mittailla, jos ne nyt mahtuu olemaan edes tuossa, kun kerran iskaritkaan ei sovi kunnolla toisin päin... Iskarit varmaan kannattaa herkistää ihan maksimiin, eli kaikki jouset pois ja vaikka jotenkin eliminoida ilmavaimennuskin niistä, että ovat vaan koristeena ja liikkuvat vapaasti sen mitä liikkuvat.
U-pulttiosastolle on tullut Shapewayltä tilatut lift blockit, muu roju on vanhaa.
Aijaa. Katsoin vain, että u-pultit ei oo paikallaan, että jotkut holkit on kuitenkin akselissa kiinni. Mutta näköjään kun tarkemmin katsoi, niin u-pultit ovatkin paikoillaan, mutta kuvakulmat vaan hämää niiden yläpäät iskareiden taakse piiloon. :)

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » To 08.09.2016 20:18

Pauli kirjoitti: Ootko miettiny mitään haitarisuojakumeja noihin päälle lisäyksityiskohdiksi? RC3WD tekee skalen näkösiä shock bootteja ainakin, mutta tiedä sitten sopiiko noihin sun iskareihin.
Eipä ole vielä yksityiskohtia ehtinyt miettiä. Kunhan nyt ensin saisi edes jonkinlaiseen ajokuntoon, niin sitten mietitään värejä ja detaljeja. Tuskin edes mahtuu mitään suojia noihin iskareihin. Tila on sen verran vähissä.

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Pe 09.09.2016 21:54

On tullut nyt mietittyä sellaista, että pitäisköhän yrittää väsätä akseleista scalemmat ja siirtää pinjoni oikealle paikalle. Sehän olisi ehkä mahdollista toteuttaa kierukkapyörällä ja -ruuvilla.

Eli näillä:
Kuva

Axialin pinjoni pitäisi kääntää pystyyn ja toiseen päähän tulisi tuo hammaspyörä ruuvilla kiinni ja rattaiden väliin laakeri. Sitten vaan kierukkaruuviin akseli, joka kiinnittyisi kardaaniin. Ongelmana vaan on, että ei tahdo löytyä sopivan pientä kierukkapyörää 5mm akselille, ainoastaan 4mm versioita on tulut vastaan. Kierukkaruuveja löytyi 5mm akselille. Jos olisi sorvi, niin silloinhan tuosta rattaasta voisi avartaa reiän sopivaksi. Jakolaatikosta pitäisi kuitenkin poistaa tai lisätä yksi ratas, jotta pyörimissuunta ei menisi väärin.

Pitäisiköhän tilata pari settiä noita ja alkaa kokeilemaan? Hintakaan ei ollut paha, 8,4e/setti Briteistä. Suomessakin Mekanex näyttäisi myyvän pieniä rattaita. Toinen vaihtoehto olisi hyödyntää kartiorattaita pinjonin siirrossa. Mutta taitaa mennä hieman pienempään tilaan tuo kierukkapyörä ja -ratas.

Avatar
Pauli
Legendaarinen!
Viestit: 777
Liittynyt: Ma 21.05.2012 20:56
Paikkakunta: Lahti

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Pauli » Pe 09.09.2016 22:09

Näyttää hyvältä, mutta huonoina puolina on yleensä tasauspyörästön menetys, sekä se, että auto ei enään rullaa vapaalla, vaan lyö jarrut lukkoon kun kaasun laskee. Mutta riippuu ihan siitä miten meinaa ajella. Jos vaan on lähinnä hyllyn koristeena ja pieneen fiilistelyajoon, niin sittenhän tuo on paras vaihtoehto. Itse olen bangoodin akseleita miettinyt aihioksi: http://www.banggood.com/HG-P401P402P601 ... 85973.html Eivät vaan ole kuulemma kovin laadukkaat, eikä kestävät... Mutta ei oo kalliitkaan.

Rölli
Legendaarinen!
Viestit: 551
Liittynyt: To 28.02.2013 15:26
Paikkakunta: Turun seutu

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Rölli » Pe 09.09.2016 22:18

Meinaaks ettei tota reikää saisi porakoneella milliä suuremmaksi?
Jos tosta kauluksesta puristaisi kiinni ja pylväskoneella painaisi menemään hyvällä terällä.

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Pe 09.09.2016 22:27

Pauli kirjoitti: Näyttää hyvältä, mutta huonoina puolina on yleensä tasauspyörästön menetys, sekä se, että auto ei enään rullaa vapaalla, vaan lyö jarrut lukkoon kun kaasun laskee. Mutta riippuu ihan siitä miten meinaa ajella. Jos vaan on lähinnä hyllyn koristeena ja pieneen fiilistelyajoon, niin sittenhän tuo on paras vaihtoehto.
Eipä tullut mieleen tuo tasauspyörästön menetys. Pitääpä miettiä uudestaan. Mutta toisaalta en todennäköisesti uskalla edes päästellä tällä kunnolla, jos/kun tämä sitten joskus valmistuu.
Rölli kirjoitti: Meinaaks ettei tota reikää saisi porakoneella milliä suuremmaksi?
Jos tosta kauluksesta puristaisi kiinni ja pylväskoneella painaisi menemään hyvällä terällä.
Varmasti saisi, mutta menisikö sorvilla varmemmin suoraan keskeltä? Pylväsporakoneella kohdistus mitityttää.

Veskuvaan
Nyyppä
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 08.02.2011 00:57
Paikkakunta: Kerava

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Veskuvaan » Pe 09.09.2016 23:29

[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Mites tuollanen läpivetävä akseli jossa kardaanin päässä oleva akseli menee sellaisenaan banjosta läpi ja veto pinjonille tuodaan erillisellä välityksellä ?[/font]

[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif]Kuvassa siis tuo ylempi, jos tuon ovaalin kotelon keskittäisi ja nostaisi pystympään niin saisit vaikka 6mm rullaketjulla toteutettua tuon tehonsiirron ja vielä mahdollisen alennusvaihteenkin, apuakselin voisit laakeroida siihen "rockwell" yläkuoreen
[/font]

Kuva
jos ei Loctite pidä niin ei sitten mikään...

meloenmetsässä
Vanhempi jäsen
Viestit: 368
Liittynyt: Pe 27.04.2007 22:42
Paikkakunta: Vantaa, Koivukylä

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä » La 10.09.2016 11:33

Tosta kierukkapyörä-ratkaisusta seuraavaa:
Jos varsinaninen diffilautanen/kardaanipinion -väli on axialilainen, ni kardaanipinionin 2-laakerinen ripustus kestäisi suoraan ulkopuolellaan toisiorattaan.
Tai, omaan pesään, toisen laakerin tuonti uloimmaksi.
Messinkiä kuvan perustella toinen lisäratas, ni tapin reijänkin saa helposti poralla. Vasta kierukkarattaan isontaminen voi olla ongelma. Ratkaisuehdotusta tyrkytän näin.
Käytä ton HG: akselin akselia!
Mulla oli HG mersu 6x6, ja sen kardaaniulostulot oli 4mm paksut. Tietty laakeritkin.  Pituus läpivetävyyteen sopiva. 1,5mm tappiin perustui veto.
Orkkis kardaanin väsyttyä laitoin perus traxxas vetarin rakenteesta kardaanin. Tapin reijän porasin (kummassakin päässä) 2mm kokoon. 4mm akseli kesti hyvin sen.
4 to5mm raon vaan täytin 2:lla kerroksella kutistesukkaa! Oli se mulla liki vuoden niin, ja tarvittaessa täyttö olisi tosi halpa uusia. Edes purku ei mulla sitä vaatinut, "holkki" kesti purkaa ja palauttaa, kun ei liikaa bräkleenillä uittanut sitä.

Jos tekee mieli lähteä koko linkin HG P401... akselistoon, ni siitä sanan väännän näin:
Mulla ko autossa oli muovikuoriset, vähän joustavan oloset. Niissä joka laakeri oli liukulaakeri, kuivana. Shimmauksen tarvetta oli heti, väli- ja kardaaniulostulon laakeripesät antoi hiljalleen periksi pinta-alan puutteen vuoksi, ei tasokontaktia laakerin ulkokuoreen. Täytin ruuvilukitteella kuulalaakeroinnin ja shimmauksen yhteydessä. Ajoin about vuoden ympäri, pääosin julmilla koritina-lisäpainoilla vakiovanteissa edessä, eikä porsinut hampaat ko banjosta ku kerran. En suoranaisesti ole kalustoa säälivää ajotyyppiä harrastava, vaan koitan tunkea sinne mihin muutkin uskaltaa mennä. Painoilla, ja 5200mAh 3s akullakin axialia kevyempi autorunko auttoi kestossa.

Alukuoret ei pelasta kohtalaisen pehmeää sintteripuristetta olevien rattaiden laatua itteään. Se mahdollistaa tarkemman shimmauksen, ehkä laakeripesän kestonkin, jotka tuo kestoikää. Rasvan, jonka mahdollisesti itse lisäät, laatu auttaa melkein yhtä paljon mutuna ku alukuoret. Tosin halvat on alukuorillakin.
Kuten e m , ei kardaanin ulostulon 4mm koko ole ongelma. Laakeroinnin tyyppiä ei mainita näissäkään.  Kommenteissa mainitaan knucklet.
Kääntöön auttoi mulla kun korvasin knucklensa axialin aluknuckleilla, ja axialin t-luu pyöränakseleilla. Meni rasvattuna kuppiin, ja ajoin herkäksi. Vaihdossa sain kääntövarren, joka ei mene ylikulmaan jumiin, vaan antaa hallitun kääntösäteen suht loppuun asti. Eikä taatusti hajoa ekana. (Eri laakerikoko ku HG:llä.)
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Ti 27.09.2016 22:08

Taidan nyt kuitenkin unohtaa tuon akselin modaamisen ja menen tällä, minkä olen nyt rakennellut.

Mutta nyt olisi jo ihan oikeasti aloitettu ohjauksen tekeminen. Takapäästä aloitin, koska siellä oli enemmän tilaa.

Kuva

Kuva

Vaijerit ovat kiinni m4 kierretangon pätkissä, joihin porasin 2mm reiät, mihin vaijerit on sitten juotettu. Akselissa olevat ohjurit ovat 6mm messinkiputkea sekä 6x6mm messinki U-palkkia. Näihin piti sitten viilata kolot, jotta U-pultit saisi paikoilleen. Ohjurit on juotettu sitten akseleiden metalliputkiin kiinni. Vaijereina on joku Prismasta ostettu polkupyörävaijeri. Tällä kertaa käytin lyijytöntä tinaa, jossa on myös hieman hopeaa seassa. Sulamispisteen pitäisi olla 220-240 asteen tienoilla. Toivottavasti kestää tuossa.

Servotelineet täytyy todennäköisesti tehdä uusiksi. Pitäisi nostaa servoa hieman sekä edessä, että takana. Edessä nyt ei ole ollenkaan tilaa vaijereille ja sen saisi oikeastaan toimimaan pelkällä tangolla, jos servon kääntäisi ympäri. Mutta yritän kuitenkin saada sinnekin vaijerit ja nostamalla servoa ja muuttamalla sen kulmaa ohjaus voisi onnistua.

Lisäksi servovarret pitää suunnitella uusiksi, jotta olisivat hieman matalempia ja pienempiä rakenteeltaan. Myös servopään vaijeriohjurilevyt pitää kehitellä.

Kuva

Avatar
Pauli
Legendaarinen!
Viestit: 777
Liittynyt: Ma 21.05.2012 20:56
Paikkakunta: Lahti

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Pauli » Ke 28.09.2016 09:18

Nyt kun kerran lähdit vaijerilinjalle, niin voisin taas hiukan pilata sun suunnitelmia, eli ehdottaisin molempien servojen siirtämistä jonnekin ihan muualle, koska ei ole mitään syytä koittaa väkisin saada niitä mahtumaan nykyisille sijoilleen. Vaijerit kyllä toimii ihan samalla tavalla, vaikka servot olis keskellä runkoa jemmassa. Eli laita servot jonnekin, mistä niitä ei näe ja että niihin pääsee helposti käsiksi(pystyasentoon vaikka), kun vaijerit vaatii kuitenkin säätämistä ja räpläämistä. Tuossa laitteessa kun ei edes ole joustoja nimeksikään, niin vaijereiden jouston aikaisia liikeratojakaan ei tarvi miettiä pätkääkään, vaan ne voi vetää servoille ihan mistä tykkäävät suorinta linjaa jouhevimmin mennä. Etuojauksen servo vois olla vaikka auton takaosassa ja takaohjauksen servo etuosassa, niin saat vaijereille pidemmän ja loivemman reitin tarvittaessa.


Servoilta nuo vaijerit vaativat aika paljon(lähinnä etuohjaus, kun takapää pääsee paljon helpommalla), joten jos itse alkaisin nyt tekemään vaijeriohjausta, niin saattaisin jopa harkita isoja 1/5 autojen servoja, mutta onhan noita supervääntäviä pikkuservojakin toki tarjolla, mutta saattaa olla hintaakin sen mukaisesti.

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Ke 28.09.2016 18:49

Etupään servon pystyisin sijoittamaan taakse mutta takapään servolle ei ole edessä oikein tilaa, joten jätän sen taakse. Käänsin tuon takaservon telineen toisin päin, eli servo on nyt rungon yläpuolella. Tuli hieman enemmän tilaa taakse. Uskoisin, että saan sen toimimaan näin. Mutta siis etuohjauksen servolle pitää nyt kehitellä teline taakse ja servo pystyyn.

meloenmetsässä
Vanhempi jäsen
Viestit: 368
Liittynyt: Pe 27.04.2007 22:42
Paikkakunta: Vantaa, Koivukylä

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä » La 01.10.2016 13:58

En löytänyt rakenteesta puhdasta sivukuvaa. Silti jäi mielikuva, että koneitten etupuolelle/-alle mahtuisi servo akseli alaspäin poikittain. Tietty uusi pukki.
Ei noin jäykkä jousutus isoja liikkeitä omaa, ku ristiinjoustossa. Mielestäni servosaveri voisi mahtua "nenä" taakseppäinkin, mutta linkkitanko omaisi paljon mutkia.
Vaihtoehtona kallistettuna se servo, yhä akseli suunnilleen alaspäin.
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » La 01.10.2016 22:32

meloenmetsässä kirjoitti: En löytänyt rakenteesta puhdasta sivukuvaa. Silti jäi mielikuva, että koneitten etupuolelle/-alle mahtuisi servo akseli alaspäin poikittain. Tietty uusi pukki.
Ei noin jäykkä jousutus isoja liikkeitä omaa, ku ristiinjoustossa. Mielestäni servosaveri voisi mahtua "nenä" taakseppäinkin, mutta linkkitanko omaisi paljon mutkia.
Vaihtoehtona kallistettuna se servo, yhä akseli suunnilleen alaspäin.
Mikäli oikein ymmärsin, niin jotenkinkutenkin näin:

Kuva
Kuva

Veistelin uuden servopukin ohuesta alumiinilevystä. Tämä olisi tosiaan helpoin tyyli toteuttaa etuohjaus. Pitää ehkä tällä tyylillä toteuttaa ainakin näin alkuun. Jos alkaa harmittamaan, niin sitten tuo Paulin ehdottama servon siirto auton takaosaan.

Hahmottelin myös alumiinista takaohjaukseen vaijeriohjuritukilevyä. Uusi servopukki täytynee tulostaa, jotta saisin servon akselin keskemmäs ja näin melkein symmetriset veijerikulmat. Oikean version ohjurilevystä teen sitten 1mm tai 1,5mm teräslevystä.

Kuva
Kuva

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Pe 14.10.2016 22:46

Nyt on viritelty ohjausta hieman lisää.

Kuva
Kuva

Takana on nyt kaikki ohjauksen palaset kiinni. Vaijeriohjurit on juoteltu 6mm messinkiputkesta kasaan ja ne on kiinni servoaluslevyssä M5 ruuveilla. Ohjurit pääsevät vapaasti pyörimään pulteissa. Alumiiniservovarteen on kiinnitetty 2mm teräskiekko (hieman turhan jykevä kyllä), jossa on toiset ohjurit/tuet vaijereille 4mm messinkiputkesta juoteltuna. Nämäkin pääsevät vapaasti pyörimään M3 ruuvien varassa. Kiekon ylosaan on juotettu M4 ruuvit, joissa on juuressa reiät vaijereille. Vaijerit on sitten puristettu kiinni lukkomuttereilla. Tuosta teräskiekosta ajattelin vielä poistaa turhat materiaalit.

Kuva
Kuva

Eteen olen sitten tehnyt uuden servotelineen 1mm teräslevystä aieman alumiinisen tilalle. Tässä on nyt sitten perinteisempi ohjaustoteutus ainakin nyt näin aluksi. Servon tohjaustangon ajattelin tehdä vielä uudestaan M3 kierretangosta ja messinkiputkesta. Pienen mutkan varmaan lisään, jotta ei olisi noin jyrkän näköinen kulma tuossa.

Pitää yrittää nyt viikonlopun aikana lyödä kaikki sähköt kiinni ja testata hieman ohjausta, että toimiiko vai räjähtääkö. Sitä ensin pitäisi diffeihin lisätä rattaat, jotta voisi testata kevyesti kulkuakin. Koitan ottaa videota tapahtumasta.

Avatar
Pauli
Legendaarinen!
Viestit: 777
Liittynyt: Ma 21.05.2012 20:56
Paikkakunta: Lahti

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Pauli » Pe 14.10.2016 23:13

Eikös nuo servokiekossa olevat messinkiholkit, joiden läpi vaijerit kulkee, ala vääntämään alaspäin työntyvää vaijeria sisäänpäin, kun servo kääntyy? Vai onko liikerata niin pieni, ettei asia muodostu ongelmaks?

Tomi_A
Täysi jäsen
Viestit: 166
Liittynyt: To 05.11.2015 21:03

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Tomi_A » Pe 14.10.2016 23:25

Liikerata on sen verran pieni, että en nyt käsin pyöriteltäessä huomaa tai tunne mitään ongelmaa siinä. Kokonaismatka, minkä holkit tekevät ääriasennosta toiseen on noin 13mm. Servo kääntyy n. 20 astetta suuntaansa. Mutta kunhan saan härvelin sähköistettyä, niin selviää, että toimiiko.

Avatar
Pauli
Legendaarinen!
Viestit: 777
Liittynyt: Ma 21.05.2012 20:56
Paikkakunta: Lahti

Vs: Old school -monsteri

Viesti Kirjoittaja Pauli » Pe 14.10.2016 23:38

Eikös tuossa olis jo toiminu ihan semmonen yksinkertainen vaakasuora servosarvi, minkä molempiin päihin olis vaan tehny vaijerilukot? Ei kait se tuommoista kiekkoa vaatis, kun periaatteessahan nuo messinholkit tuossa kiekossa on nytkin ne vaijerin kiinnityspisteet, kun vaijerit kerran niiden läpi kulkee?

Vastaa Viestiin