Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ma 05.11.2012 11:19

Nyt käsi pystyyn kaikki, jotka jakavat Kennen turhautumisen.

kenne
Legendaarinen!
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti 03.03.2009 12:07
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja kenne » Ma 05.11.2012 12:04

Tomy kirjoitti: Nyt käsi pystyyn kaikki, jotka jakavat Kennen turhautumisen.
Eipä täällä varmaan monikaan uusi ole ilmoittautumassa :-)
DRIVE HYBRID
I need your Gas

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 2272
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja Hadesbear » Ma 05.11.2012 12:16

Norjassa ollut tapa, jossa sai siirtää autoa oman osaamisen suhteen oli mielestäni toimiva systeemi.
En kuitenkaan osaa katsoa asiaa kuin noviisina, sitä kun itsekin olen. Aika raja voi olla, mutta aloittelijan
kannalta max pisteitä ei välttämättä tarvitsisi olla, vaan annettaisiin yrittää maaliin asti (ajan puitteissa)
ja +20 pinnaa joka nostosta etiepäin.

Norjassa nostin omaa autoani niistä mistä tiesin, että sillä ei pääse. Okei auto ei ollut mikään ihmeellinen,
mutta varsinainen aloittelija voisi olla. Norjassa sain ajaa radat maaliin asti, kun tapa oli tuo ja vaikka pisteitä
kertyikin hirmusesti sain silti ajaa ja opin.

Ymmärrän kuitenkin, että tätä asiaa on tutkittava avarammin kuin aloittelijoiden kannalta, mutta jonkinlainen
"rennompi" ote aloittelijan kanssa varmasti antaisi enemmän, kuin sen 3 porttia.
Saku Sarka, RFOT, FIN

suzka
Nyyppä
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 13.01.2009 11:27
Paikkakunta: pennala

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja suzka » Ti 06.11.2012 07:59

Ymmärrän hyvin kennen purnauksen ajan loppumisesta keskem, itse viime kauden noviisina jäi minulta moni rataa kesken juuri ajan loppumisen vuoksi, kyllähän se tietysti korpesi MUTTA monta kertaa kisojen jälkeisenä aamuna olin taas treenaamassa nopeutta. Ja käsittääkseni jonkunlaista kehitystä kauden aikana tapahtuikin...

Mutta mielestäni säännöt pitäisi olla kaikille samat oli sitten pro tai noviisikuski.

Miten olisi mahdollisuus koeajaa rataa ennen kisaa,pääsisi kokeilemaan mistä linjasta omalla autolla kannatttaa yrittää jos olisi vaikka ensimmäisissä kisoissa?

kenne
Legendaarinen!
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti 03.03.2009 12:07
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja kenne » Ti 06.11.2012 13:00

Tuosta Suzkan jutusta tulikin mieleen.


Olisiko siinnä mitään jos kilpailun järjestäjää velvoitettaisiin edes tekemään yksi 'shakedown' pätkä valmiiksi ennen kisaa. Vaikka sitten muut radat tulisi talkoina ihan kuin ennen jos ei jaksa-osaa-halua tehdä kisaradat ennakoon.


Sillä radalla sit kilpailijat voisivat hiukan testailla paikallisella kivellä autoaan ja sen mahdollisia säätöjä.
Voisi olla hyvä itse kullekkin lämmittelyajo radalla eikä vain päätöntä ajelua.
DRIVE HYBRID
I need your Gas

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Ti 06.11.2012 13:15

[quote="kenne"]
Tuosta Suzkan jutusta tulikin mieleen.


Olisiko siinnä mitään jos kilpailun järjestäjää velvoitettaisiin edes tekemään yksi 'shakedown' pätkä valmiiksi ennen kisaa. Vaikka sitten muut radat tulisi talkoina ihan kuin ennen jos ei jaksa-osaa-halua tehdä kisaradat ennakoon.


Sillä radalla sit kilpailijat voisivat hiukan testailla paikallisella kivellä autoaan ja sen mahdollisia säätöjä.
Voisi olla hyvä itse kullekkin lämmittelyajo radalla eikä vain päätöntä ajelua.
[/quote]

Kannatetaan. Radan tulisi olla tasoltaan samanlaista kuin kisaradat, jotta todellinen hyöty tulee ilmi.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

Avatar
LaaLaa
Legendaarinen!
Viestit: 1755
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:05
Paikkakunta: Lahti RC Crawlers

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja LaaLaa » Ti 06.11.2012 15:59

Varsinaisia kisaratoja ei saa ajaa ennen kisaa. Sen kieltää säännöt ja siitä aiheutuu kohtuuton hyöty toisille, jos ehtivät jotain kohtaa treenaamaan ja jotkut ei ehdikkään sitä kohtaa hinkkaamaan.

Säänöt on mielestäni hyvät nykyisellään.

Kaikilla on nykyisissä kisoissa ollut mahdollisuus testata kalustoaan ja paikallista maaastoa. Jos saapuu paikalle tuntia ennen kisan alkua, ehtii takuu varmana hakemaan riittävän tuntuman ilman jaksojakin. Ja omat mollat voi levittää kalliolle ennen kisaa, itse käytän yleensä vain joitain kivä tai risuja.

Mielestäni   tarvetta olisi miettiä lisää jaksojen tekemistä. Tänä vuonna oli taas tilanteita, kun porukkaa ei vaan kiinnostanut ilman patistamista ryhtyä jakson tekoon. Sitten kun samat naamat vääntää puoli väkisin jaksoja, tulee niistä väkisinkin aina tekijänsä näköisiä. Muutama kohta oli tänä vuonna taas turhan vaativa, eli keskitytään ennemmin niiden pois karsimiseen.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ti 06.11.2012 16:22

Edellinen puhuja puhuu asiaa.

macman
Legendaarinen!
Viestit: 537
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja macman » Ti 06.11.2012 23:43

Ideaali tilanne olisi että radat olisi merkattu kisajärjestäjän puolesta. Mutta mikäli näin ei ole mahdollista niin eikö järjestäjälle voisi antaa mahdollisuuden nimetä "työryhmät" jotka tekevät jotka tekevät jokainen yhden radan? Työryhmä pitäisi sisällään huolen että jokainen nimetty osallistuu rakentamiseen.
Tämä voi ehkä vaatia jotain ajojärjestystä radoille?
RaumRC

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja Tomy » La 04.05.2013 15:37

Onko kukaan perillä vuodelle 2013 tulleisiin sääntömuutoksiin?

Itse en ole jaksanut tänä vuonna asiaan perehtyä?

Tehdäänkö päivityksiä vai mennäänkö vanhoilla? Jos mennään vanhoille, voin muuttaa ketjun otsikoksi vuoden 2013 säännöt.

macman
Legendaarinen!
Viestit: 537
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja macman » Ma 06.05.2013 12:07

Löytyyköhän tuosta linkistä ne oleelliset sääntö muutokset http://www.rccrawler.com/forum/rules/42 ... rules.html


Sportman luokan säännöt jäivät hieman epäselviksi, mutta onko ne kuten 2.2 shafty paitsi että koriton runko viimevuoden mitoilla sallittu.


Tässähän on hyvin vielä viikko aikaa käydä nämä läpi   ;)
RaumRC

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt

Viesti Kirjoittaja Tomy » Ma 06.05.2013 16:16

Sportsman-luokan säännöt ovat entisellään viime vuodesta. 2.2s on eri kuin Sportsman-luokka ja Suomessa ajetaan nimenomaan Sportsman-luokkaa, johon ei vuodelle 2013 tehty USAssa lainkaan muita muutoksia, pois lukien, että se tiputettiin virallisesta sääntökirjasta kokonaan pois.

Vuodelle 2014 on meilläkin syytä keskustellä siirrytäänkö ajamaan 2.2s luokkaa.

Vastaa Viestiin