Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011 KLO

Osallistumishalukkuus kysely

Tottakai
2
14%
Miksipäs ei
2
14%
Vahva EHKÄ
3
21%
Jos kaikki menee nappiin niin mukana ollaan
5
36%
EI missään tapauksessa
2
14%
 
Ääniä yhteensä: 14

toni72
Nyyppä
Viestit: 34
Liittynyt: To 30.06.2011 16:00

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja toni72 » La 24.09.2011 10:15

hyrsleri kirjoitti: Voit soittaa. On melko epävakaan oloista. Iso tumma pilvi lähestyy mut saattaa olla et menee yli ennen klo 12   :-\
ja sit kaatamalla vettä taivaalta   :'(
toi ei oo ainakaan mun

hyrsleri
Legendaarinen!
Viestit: 1631
Liittynyt: To 09.04.2009 21:54
Paikkakunta: Turku

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja hyrsleri » La 24.09.2011 18:56

Itse asiassa keli oli melko loistava ja hauskaa oli. Tosin itseltä loppui hauskuus kesken kun piti lähteä vähän ennen loppua pois. Olli vois pari kuvaa varmaan laittaa ja kertoa mielipiteitä radasta
Mursun jeeppikin oli kulkunsa puolesta positiivinen yllätys.
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit

Micco
Vanhempi jäsen
Viestit: 308
Liittynyt: Su 26.07.2009 21:17
Paikkakunta: Turku

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja Micco » La 24.09.2011 19:49

Kiitokset osallistujille, etenkin Ollille ja Mursulle kun vaivautuivat paikalle pidemmän matkan takaa, niin ei tarvinnut pelkästään oman porukan kesken ajella.

Laitettiin matin kanssa paikat kuntoon, niin ei tarvii mennä maanantaina.

0lli
Legendaarinen!
Viestit: 1137
Liittynyt: Su 10.05.2009 19:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja 0lli » La 24.09.2011 21:19

Kiitoksia itsellenne. Radat olivat hienoja ja monipuolisia ja niitä oli paljon. Oikeastaan sekosin jo laskuissa, että montako niitä tuli ajettua. :) Oli myös mukava ajella vaihteeksi ratoja, joissa ei ollut pääpaino porttien suorittamisella (portteja ei joillain radoilla ollut oikeastaan muuta kuin pelkkä maali) vaan siinä itse radan ajamisessa, varsinkin kun radat oli rajattu nauhoilla, kivillä ja muilla kilkkeillä niin, että harvassa paikassa pääsi kiertelemään isompia lenkkejä. Haastetta oli saatu ihan sopivasti muutenkin käyttämällä maastoa hyväksi.

Kuvia löytyy tuolta. Alla pari näytiksi:

Hyrslerin Jeeppi ylittää upposiltaa.

Kuva

Land Rover valmiina pätkälle. Pikku-Flatit toimivat jotenkuten, muussa autossa riittää vielä tekemistä.

Kuva

Kuva

Honcho lähestyy kaatopaikkaa...

Kuva

Kuva

Jeeppi vaanii kivenkolossa ohi ajavia autoja. :)

Kuva

matti
Legendaarinen!
Viestit: 1164
Liittynyt: Ti 13.05.2008 16:57
Paikkakunta: Turku

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011 KLO 12 alkaen

Viesti Kirjoittaja matti » Su 25.09.2011 16:11

Kuin myös kiitokset seurasta ja siitä että edes joku jaksoi tulla kauempaakin!
Eipä paljon kesäisempää kuvaa voisi olla:

[quote="0lli"]

Kuva
[/quote]

Tosiaan ajelusta opittiin, ainakin itse. Epäilin että ajettavaa on liian vähän mutta taisikin olla toisinpäin. Ja tulihan siinä hiukan lopussa kiire ratamerkintöjen kanssa, niitä laiteltiin vielä kun olli ja mursu tulivat paikalle. Puolustukseksi voi ehkä sanoa että koko viikon satoi vettä niin ei päässyt paikalle, ja sade oli tosiaan upottanut kurarännin kokonaan.
- Turun Seudun Crawlerit -

0lli
Legendaarinen!
Viestit: 1137
Liittynyt: Su 10.05.2009 19:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja 0lli » Su 25.09.2011 19:18

Ajettavaa oli tosiaan vähintäänkin riittävästi. Menihän siinä viidellä kuskilla kai yli viisi tuntia, kun ajeltiin pätkät yksi tai useampi auto kerrallaan ja ilman sen ihmeempiä taukoja. Useammalla kuskilla olisi jo tehnyt vähän tiukkaa ehtiä koko rataa läpi ennen pimeää. Tosin ajamistahan ei koskaan ole liikaa, joten siitä ei tarvitse huolestua. :)

Ratojen vaikeustaso oli aika hyvä, tosin pienempirenkaisia autoja ajatellen ehkä vähän kova. Honcholle ja muille Axial-pohjaisille autoille oli sopivasti haastetta ja Jeeppi tuli sitten sujuvasti vinssin avulla perässä. :) Ehkä toisella rengasvalinnalla olisi selvinnyt vähemmilläkin vinssauksilla. Vinssittömällä ja matalapohjaisella High-Liftillä ei ollut oikein toivoakaan selvitä radoista ilman nostelua, mutta se onkin rakennettu enemmän tasaisemman maan fiilistelyajoihin kuin tuollaiseen kisailuun.

Ensi kautta ajatellen itselleni jäi päällimmäisenä mieleen reitin rajaaminen narulla tai lippusiimalla tai vastaavalla. On se vaan jotenkin siistiä ajella tuollaista rajattua rataa pitkin.

hyrsleri
Legendaarinen!
Viestit: 1631
Liittynyt: To 09.04.2009 21:54
Paikkakunta: Turku

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja hyrsleri » Su 25.09.2011 21:08

Omaan makuun siinä ainakin on sopivasti haastetta ja muutaman portin voi ripotella paikkoihin joihin haluaa lisähaasteen. Ja tuon lippusiiman veto ei kuitenkaan hirveästi aikaa vie jos vaan on maasto johon sitä sitoa. Hyvä, että joku muukin siitä pitää   :D

SUURET KIITOKSET MATILLE JA MICCOLLE SIIVOUKSESTA!!!   Omaan aikatauluun olisi sopinut vasta huominen mutta eipä sitten tarvinnutkaan talkoilla.

PS: Koitas Olli kokeneempana ajaa tuota lippusiima tai mitä vaan radan rajaus juttua läpi sääntöihin.
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit

Henkka
Legendaarinen!
Viestit: 1711
Liittynyt: Ke 10.09.2008 09:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja Henkka » Su 25.09.2011 22:19

hyrsleri kirjoitti: PS: Koitas Olli kokeneempana ajaa tuota lippusiima tai mitä vaan radan rajaus juttua läpi sääntöihin.
Onhan tuosta ollu puhetta moneen otteeseen aiempinakin vuosina, mutta ongelmaksi muodostuu aika. Kisapäivä on muutenkin melko pitkä jos viivalla on kymmenenkin kuskia ja jos jokaista rataa aletaan rajailemaan lippusiimoilla niin on yö ennenkuin viimenen kuski on ajanu viimeisen radan läpi.

Rataa on kyllä rajailtu kisoissa tänäkin vuonna aina tarpeen tullen paikoissa jossa sitä on selkeästi tarvittu. Ei yhtä tyylikkäästi lippusiimoin, mutta kepit ajaa saman asian.
Crawling since 2008.

hyrsleri
Legendaarinen!
Viestit: 1631
Liittynyt: To 09.04.2009 21:54
Paikkakunta: Turku

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja hyrsleri » Su 25.09.2011 22:59

Nyt meni vähän ohi. Miksi päivä venyy jos radat rajataan vai tarkoititko et radat tehdään yksi kerralla? Onhan tuossa järjestävälle taholle enemmän työtä mutta ei meillä aloittelijoillakaan mennyt hirveän kauan tuon tekemiseen. Tästä voi jatkaa vaikka sääntövääntö puolella.
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit

0lli
Legendaarinen!
Viestit: 1137
Liittynyt: Su 10.05.2009 19:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Turun yksikön "treenikisat"/scaleajelu-päivä 24.09.2011

Viesti Kirjoittaja 0lli » Ma 26.09.2011 13:33

Tosiaan menee ehkä jo sääntöväännön puolelle, mutta ei auta... :)

Normikisoissa ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole ollut valmiita ratoja, vaan scaleporukka käy itse tekemässä radat ennen ajelun alkamista. Niinpä siinä ei voi hirveästi käyttää aikaa, kun pitäisi päästä ajamaan. Pelkkien reittimollien lätkiminen metsään on paljon nopeampaa kuin siistien raivattujen ja fiksusti rajattujen reittien tekeminen. Tuohon pitäisi kiinnittää ensi kaudella enemmän huomiota. Vaikka sitten varataan kisapäivän alusta tunnin verran aikaa siihen, että tehdään isommalla porukalla radat huolella valmiiksi ja sitten vasta ajellaan.

Ensi kauden pakolliseen kisavarustukseen kaikille mukaan narua tai scale-lippusiimaa ja tikkuja, reittimerkkejä (=pallonpuolikkaita) ja kenttälapio tai harava. ;D

Vastaa Viestiin