Santerin shafty: Bad Poro

2.2s (shafty)

0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 0

JoS
Nyyppä
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 25.03.2015 21:56
Paikkakunta: Rauma

Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja JoS » La 02.05.2015 21:54

Lopultakin on nyt omakin auto saatu kasaan, eikä siihen mennyt kuin sellainen pari vuotta.
Euran pajalla syntyi pitkän illan jälkeen jälleen kerran yksi shafty lisää jo suosittuun luokkaan Raumalla.

Saanko esitellä[font=times new roman]Bad Poro[/font]
Kuva

Runko: Macman design
Akselit: Axial Jeep + XR10 modi
Beef Tubet: Leba design
Linkit: Macman design + miä
Moottori: Tamiya Lighty Tuned
Nopari: Axial RTR
Bec: Joku kiinalainen kai?
Servo: Blue Bird 620MG+HS
Ohjain: Futaba 4PL
Renkaat: Mustat ja pyöreät Voodoo:t
Vanteet ja Insertit: Mitkä sattui löytymään

Syntymä stoori seuraa pian
Viimeksi muokannut JoS, La 02.05.2015 21:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
RaumRC

JoS
Nyyppä
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 25.03.2015 21:56
Paikkakunta: Rauma

Re: Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja JoS » La 02.05.2015 22:42

Siis itsellekkin syntyi jo pari vuotta sitten Shafty kuume ja tuli hommattua Axial Jeep RTR, joka olikin sitten hylyllä pari vuotta, kunnes iski kipinä ruveta rakenteleman...

Rungoksi siis valikoitui Macman Design jonka noudin Reijon pajalta
Kuva

Kerhotoveri Leba sorvaili autoon Beef Tubet, jotka sopivat ''perfecto''   ;) kiitos näistä
Kuva

Samalla suoritettiin XR10 kääntö modaus
Kuva

Ja renkaat kun jo näkyy, niin ne ovat Voodoo:t täys leveinä ja vanteiksi valikoituivat Macmanin pannuhuoneesta jotkut oranssit   ;D
Kuva

Seuraavaksi suunnattiin kohti Euraa ja ''Paha'' pajaa   ;) jossa Macman duunasi linkkejä ja itse ihmettelin sähkökomponentteja
Kuva

Nopari on siis Axialin RTR nopari, josta oli tarkoitus poistaa aluksi pelkät kuoret
Kuva

No eihän se mahtunut noineen kutistesukan sisään, joten rälläkkä esiin ja katkomaan jäähdytys ripoja, koska en uskaltanut repiä jäähdytyssiiltä irti
Kuva

NO ei kauaa kerennyt rälläkällä duunata, kun kävi näin   :o
Kuva

Ei huono   ;) ja syntyi mukavasti tilaa, joten BEC mahtui myös kutistesukan sisään
Kuva

Useampi tunti myöhemmin ja auto oli tässä kunnossa eli aika lähellä valmista
Kuva

Auto tuli ruuvattua kasaan ja seuraavaksi oli sähköjen puoli.
Nopariksi valikoitui siis Axial RTR ja moottoriksi joku mikä sattui laatikosta löytymään, eli Tamiyan [font=times new roman]LIGHTLY[/font] tuned   ;D varmaankin jurakaudelta ken tietää
Kuva

ja vielä yleiskuva kopan alta ja tiedän kyllä että johdot ovat aika pitkiä, mutta se on sitten sitä viimeisten grammojen hakua   8)
Kuva

Seuraavaksi olisi sitten kopan vuoro, jonka maalasinkin projektissa ensimmäiseksi, jopa ennemmin kuin sain edes rungon tilattua   ;D
No muutamat kuvat kopasta ja saattaa tulla myös auton nimelle syy selville...
Kuva

Kuva

Lopulta auto kasassa ja auto puntarille
Kuva
1752 grammaa... Onko tuo nyt hyvä, ken tietää...

Ja vielä lopuksi venytys kuvaa
Kuva

Ensi testit on jo otettu ja kyllähän tuo ainakin loivassa mäessä kiipeää ylöspäin   8)
Viimeksi muokannut JoS, La 02.05.2015 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
RaumRC

Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja Tomy » La 02.05.2015 23:46

Näettekö muut nuo kakkosviestin kuvat. Itse en näe. Ykkösviestin kuva näkyy.

JoS
Nyyppä
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 25.03.2015 21:56
Paikkakunta: Rauma

Re: Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja JoS » La 02.05.2015 23:50

Muutin just linkit toiseen viestiin ykkösviestin olin jo kerennyt korjata, nyt pitäs näkyä. (Ei tämmönen noviisi heti ensimmäisellä kerralla saa onnistumaan   :-[ )
Viimeksi muokannut JoS, La 02.05.2015 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaumRC

macman
Legendaarinen!
Viestit: 537
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja macman » Su 03.05.2015 03:37

Hyvä hyvä Santeri!
Tuosta on hyvä lähteä rakentamaan   ;)
Moottori on muuten macspec eli huollettu Euran pajalla ja muutettu kiinteästä ennakolta 15 --> 6 astetta ja säädettäväksi   8)
RaumRC

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3673
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Kurtakko, Lappi
Viesti:

Re: Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Su 03.05.2015 08:41

JoS kirjoitti: Renkaat: Mustat ja pyöreät Voodoo:t
:o Vain Raumalla  ;D

Hieno stoori. Autokin vaikuttaa oikein asialliselta noin niinkun alkuun. Ompa muuten yllättävän kevytkin vielä!  8) Rauman kisassa debyytti?
Viimeksi muokannut Zarizi Tech, Su 03.05.2015 08:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz

JoS
Nyyppä
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 25.03.2015 21:56
Paikkakunta: Rauma

Re: Santerin shafty: Bad Poro

Viesti Kirjoittaja JoS » To 21.05.2015 23:07

Jaahas parin päivän päästä olisi kisat, joten kaippa sitä voisi jotain päivitystä kirjoittaa...

Autohan oli jo noin ihan toimiva ja kiipeävä, mutta muutoksia tehtiin.
Etupäästä kavensin iskarien kiinnitystä akselin päästä, jotta saisi enemmän kääntyvyyttä:
Kuva

No autohan oli taas parempi, mutta ei se silti kääntynyt tarpeeksi...
No Posti-Pate toi Ameriikan mailta kivan paketin jossa ei ollut vain yhteen akseliin vaan molempiin akseleihin uudet rattaat   ihan vaan Macmanin kiusaksi 8)
Kuva
Alkoihan se auto nyt kääntyä   :o

Samalla tehtiin iskareihin uusi jousi setuppi, joka vaikuttaa ihan toimivalta:
Kuva

Näillä saatiin auto toimivaan oikein mallikkaasti, mutta auto kaipasi ''hieman'' painoa etupäähän, koska se ei halunnut nousta kovinkaan jyrkkiä nousuja. No vierailu paikalliselle rautatavarakauppaan ja sieltähän löytyi sopivia ''shimmi prikkoja''   ;) :
Kuva

Porakone hyllyltä ja duunaamaan. Lopputuloksena etupää sai hieman lisää painoa.

Kuvassa rengas ilman painoa:
Kuva

JA sitten painon kanssa   ;D :
Kuva

Painoa tuli siis 75g per puoli   ::) No päivällä kävin testaamassa ja ei auto ainakaan huonommaksi muutunut, joten suunta on oikea.

Vielä illalla piti keksiä jotain tekemistä ja puolen tuntia vietettiin varastossa aikaa. Tuloksena oli uudet ylälinkit takapäähän hiilikuidusta   ::) Alkaa menee jo aika hifiksi näin Raumalaisittain:
Kuva

Vielä sivusta kuvaa. Syy uusille takalinkeille oli vanhojen pituuden puute, jottei kardaani jäisi alalinkkien alapuolelle   :) :
Kuva

Tuli myös eräs päivä käytyä tennishallilla vaikkei tennsitä pelattakkaan:
Kuva

Mitä mahtoi näistä syntyä...   ;D 8)
RaumRC

Vastaa Viestiin