The Raven by Macman

2.2s (shafty)
macman
Legendaarinen!
Viestit: 527
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: The Raven by Macman

Viesti Kirjoittaja macman » Ke 09.08.2017 09:10

No niin nyt olis uusi etuakseli ajovalmiina. Laitoin kaikki sähköt ym. Kuten vanhassakin akselissa oli.
20170808_141835.jpg
Uusi servolevy oli pakko tehdä kun tuohon akseliin ei saanut akkua muuten oikein järkevästi kiinni. Servo levylle tein L-mallisen kiinnitys palan pommista. Siihen kiinnitettiin myös sähköhylly.
20170808_172743.jpg
Etupyörät kääntyy nyt aika mukavasti noin 60 astetta ottamatta mihinkään järjettömästi kiinni.
Ehkä tänään vielä kerkeen koeajolle , mutta viikonloppuna on sitten tosi kyseessä.

Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 3667
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Ylläsjärvi
Viesti:

Re: The Raven by Macman

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech » Ke 09.08.2017 09:21

Hyvännäköstä! Jännä nähdä kuinka kestää mäkkärin säälivää ajoa. :)

macman
Legendaarinen!
Viestit: 527
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: The Raven by Macman

Viesti Kirjoittaja macman » Su 20.08.2017 23:11

Bowhousen tulostettu etuakseli on kestänyt jo muutamat treenit ja yhden kisan nyt on aika siis siirtyä taka-akselin kimppuun.
Maailmalla porukka on jonkun verran käyttänyt ar44 akselia shaftyssä. Tämä on kuitenkin vain ollut mahdollista AR60 etuakselin kanssa koska ar44 pyöritä suunta on eri kuin scx10:n akselin. Tämän NC60 akselin myötä tuon ar44 akselin käyttö mahdollistui. Hyviä puoliahan tuossa on shafty käyttöön ihan mukavasti -> pienempi perämurikka korkeamalla sijaitseva ulostulo akseli ja hitaampi välitys. Ainakin teoriassa vähemmän torque twistiä ja kiinni tarttumisia.
Kovin ovat vaan olleet murheellisia kun akseli on niin kapea. Hetkinen sehän on yhtä leveä kuin s vanha scx10? Ainoastaan alatukivarsien ja iskareiden kiinnitys paikat ovat turhan kapealla.
20170820_143716.jpg
Oikeastaan ainoa asia mitä vakio akseli kaipasi oli uusi takaylälinkin kiinnityspaikka. Hiukan POM levyä ja parin tunnin puuhastelua niin se on siinä. Shapewaysilta olisi saanut kyllä Valmiinkin linkin paikan totoraxilta , mutta kun en muistanut sitä tilata niin tehtiin oma.

Ekat koeajot ja treenit Raumalaisten kanssa on takana. Ihan mitään järjetöntä parannusta ei tuolla torque twistin saralla ainakaan heti huomannut, mutta pienempi perämurikka on kyllä mukava lisä ja lisäksi akseli on hieman kevyempi kuin edeltäjänsä. Testit jatkuu ja katsotaan mihin se johtaa?

Vastaa Viestiin